Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det vil vel skalere omtrent likt det vel?

Et kort som er god i å overklokke og som har kraftige og dermed kaldere VRM vil vel også være et kort som klarer høyere klokk 24/7?

Ja, nettopp.
Teori = praksis?

 

Hvor høyt klokker 980 Classi på luft stabilt?

Ca 1350mhz. Classy skal ha vann, slik er det med den saken 780/780ti skalerer bra med kaldtvann og mye spenning :p

 

980 classy gjør 1550-1620 på luft. bedre enn "alle" andre kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Det vil vel skalere omtrent likt det vel?

Et kort som er god i å overklokke og som har kraftige og dermed kaldere VRM vil vel også være et kort som klarer høyere klokk 24/7?

Ja, nettopp.
Teori = praksis?

 

Hvor høyt klokker 980 Classi på luft stabilt?

Ca 1350mhz. Classy skal ha vann, slik er det med den saken 780/780ti skalerer bra med kaldtvann og mye spenning :p

980 classy gjør 1550-1620 på luft. bedre enn "alle" andre kort.
Lol, tenkte på dino 7 serie :/ epic fail
Lenke til kommentar

#IWant4GB ^_^ He he he...

Amd kjører nå en heftig kampanje på Twitter og Facebook der man kan få seg et "ordentlig" varmt og fullpakket kort med 4Gb minne om man Twittrer det jeg skrev over.

 

Blir morsomt å se om det blir en kontring fra Nvidia med noen annen morsom hashtag , da kan det bli noen fine premier på oss entusiaster.

 

Og om det er noen som ikke har fått med seg hva det dreier seg om så er det pga den delen av minnet på 4Gb kortene til Nvidia som er litt "treg" og manglende / feilaktig informasjon om dette ved lansering.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det er mulig det er placebo inne i bildet her, ser en det så plutselig ser alle det. ;-)

 

Et lite tankekors er det likevel at så mange leverer inn kortene sine, når alternativer ikke er så gode. Noe må jo noen se?

 

Likevel, skal sove godt i natt, tror at dere har rett i deres antagelser, at dette er et ikke-problem. :-)

Hele greiene er bare patetisk. Her er det snakk om under 5% ytelsetap kontra GTX 980 ved ekstreme tilfeller, og gjerne rundt 2% som ikke er signifikant i det hele tatt. Uten denne tullete opphausingen i media hadde ingen spillere av dagens spill klart å oppdage problemet under bruk, og det er i praksis totalt irrelevant. Beviset på at folk er "hypokonder" er at folk presenterer alle mulige symptomer på problemet fordi de ikke vet hva det reelle problemet er. GTX 970 er til spillbruk akkurat et like godt kjøp som før, og den som bytter det inn i noe annet som et R9 290X er bare totalt idiot.

 

Jeg kjøpte gtx 970 og fikk satt det inn for et par dager siden, sammen med ny ssd og "vårrengjøring" av pc'en. Gleda meg som en unge etter å ha spart lenge.

 

Ble veldig skuffa da jeg så mine spill få fps drops hvert 10-15 sekund, uansett hvilke settings man kjørte på. Må nevne at jeg spiller gamle og ikke krevende spill. League of Legends holdt fint 140 fps, mens med det nye kortet ligger det på 120, dropper til 40 rinse repeat. I andre mer krevende spill får jeg kraftige drops hvert 10-15 sekund (spill som mitt radeon hd 5870 kjører uten problemer eller stuttering). Tenkte jeg hadde gjort noe feil, men etter å ha lest om dette fra AMD og søkt litt rundt ser det ut til at veldig mange er i samme båt. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, ikke har jeg lyst på et glødende amd kort og 980 ser ut til å ha samme problemer.

 

Ta gjerne et søk på "gtx 970 stuttering" for dere som er usikre på om dette er et problem :cry:

Selv om flere har påpekt det så må jeg si at beskrivelsen du gir har definitivt ingenting med "minneproblemet" til GTX 970. Feilen din er driver, windows-installasjon eller maskinvarefeil på ditt eksemplar av skjermkort, i priortert rekkefølge etter sannsynlighet.

 

Haha

780ti,290x,970,980 osv

Nydelig bilde. Har du flere bilder av riggene det kjører i? Bygger du maskinene kun for folding, eller bruker du de også til noen form for jobb? Som hobby koster det nok fremdeles mindre enn å røyke

 

150a_thm.jpg

:cool::p

Latterlig. GTX 970 har da fremdeles 4GB minne. Det er heller ingen grunn for å akseptere returer siden kortene fungerer som de skal og det er ingen misledende markedsføring ved å påpeke at kortene har 4 GB minne. En rekke kort har da hatt alternative minnekonfigurasjoner før, men folk er tydeligvis demente. GTX 660, GTX 660Ti for å nevne noen.

 

 

lmao!

Igjen, latterlig dårlig gjort av AMD. Så Nvidia har lansert et mye bedre produkt med én liten ripe lakken, og så prøver AMD å lure oss til å tro at deres produkt er bedre? Det er nye mer dårlig gjort av AMD å bedrive faktisk misledende markedsføring hvor de hentyder at GTX 970 ikke har minnet det skal ha.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enige i at mye er krisemaksimering fra mange/fleste, og at de fleste "trenger å hate på noe", men at noen folk har opplevd problemer er det da absolutt ingen tvil om. 5% FPS-dropp er greit, men frametimes og folk som opplever stuttering, særlig i SLI hvor folk da gjerne skrur opp grafikken, er ikke ikke-ekstisterende, og jeg syns det feil å kalle det "idioti" og patetisk.

Dessuten "Media" i dette tilfelle er stortsett på Nvidia sin side, så det er ikke opphausing fra deres side i det heletatt. Det brukerne som hauser opp.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Ja synst hele "skandalen" har gått fullstendig over styr, kortet har vel fortsatt fysisk 4 gb ram selv om den siste 0,5 gb er langt mindre brukbar. En kan jo dra sammenligninger med multi GPU kort som eksempelvis Nvidia 690 som så redelig skrytte av 4 gb minne i alle himmelens retninger med stor merking på blant annet boksen selv om bare 2 gb av disse faktisk i realiteten er "brukbare". Var ikke det samme ramaskriket rundt dette vertfall.

 

14668467465_51de4d4956_b.jpg

Lenke til kommentar

Men må også huske at spill i dag krever mer og at flere og flere spiller på høyere oppløsning. ROG Swift selger jo som hakka møkk, og 4K er på vei inn.

 

Men ja, det har gått over styr. Kritikkverdig av Nvidia syns jeg det er, men kanskje ikke så gæærnt likevel. Må innrømme at jeg faller mellom to stoler her, har et - skal ha to 970 selv (på ROG Swift) , så derfor jeg er litt opptatt av nettopp dette.

Lenke til kommentar

Akkurat anskaffa meg GTX 980, men når jeg slår på PC'n kommer jeg ikke forbi BIOS. Det står No driver found i et millisekund, så bytter det bilde, og her står det at det er mulig at jeg har byttet maskinvare og jeg burde bruke Windows CD for å fikse dette her. Så nå sitter jeg i Safe Mode, har avinstallert alt fra Nvidia og installert det på nytt uten hell. Må jeg også oppdater BIOS for å få dette til å funke? Har Asus P8P67 Deluxe mobo. Geforce Experience ser at jeg har GTX 980...

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Akkurat anskaffa meg GTX 980, men når jeg slår på PC'n kommer jeg ikke forbi BIOS. Det står No driver found i et millisekund, så bytter det bilde, og her står det at det er mulig at jeg har byttet maskinvare og jeg burde bruke Windows CD for å fikse dette her. Så nå sitter jeg i Safe Mode, har avinstallert alt fra Nvidia og installert det på nytt uten hell. Må jeg også oppdater BIOS for å få dette til å funke? Har Asus P8P67 Deluxe mobo. Geforce Experience ser at jeg har GTX 980...

 

Lønner seg å oppdatere bios ved bruk av et nytt skjermkort på et litt eldre HK ja. Har fikset sikkert 4-5 slike problemer med biosoppdatering.

Lenke til kommentar

Minnebussen er fremdeles en større flaskehals før minnebruken når 3.5 GB, som også er grunnen til at ytelsetapet er så marginalt sammenlignet med GTX 980. Jeg vil minne om at selv når over 3 GB er allokert så vil trolig rundt ~1.5 GB bli brukt i tegning av hvert enkelt bilde.

Spesielt med tanke på at det bare er en 224-bit minnebuss i praksis :hm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Min erfaring tilsier at alt av Maxwell klokker til 1500Mhz +- 40Mhz.

 

Dermed er jeg skuffet over potensiale for 980 Classy på luft (spent på resultater under vann).

 

Er bortimot meningsløst for min del med pris forskjell vs forskjell i ytelse.

Skuffet over potensiale på luft? Du er jo helt på jordet. Det er Maxwell-chipen som er klokket mye høyere i utgangspunktet kontra Kepler som gjør at man når toppen for overklokking på luft mye kjappere. Er begrensa hvor mye man kan hente ut på luftkjøling. Maxwell er Maxwell, bedre VRM og PCB gir deg ikke magisk mye mer klokkehastighet. Bedre kjøling og spenning gjør det. Hvis man ikke fysisk modder kortet og bruker LN2, har Classified latt deg klokke kortet høyere enn alle andre. Det er greia.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

 

Min erfaring tilsier at alt av Maxwell klokker til 1500Mhz +- 40Mhz.

 

Dermed er jeg skuffet over potensiale for 980 Classy på luft (spent på resultater under vann).

 

Er bortimot meningsløst for min del med pris forskjell vs forskjell i ytelse.

Skuffet over potensiale på luft? Du er jo helt på jordet. Det er Maxwell-chipen som er klokket mye høyere i utgangspunktet kontra Kepler som gjør at man når toppen for overklokking på luft mye kjappere. Er begrensa hvor mye man kan hente ut på luftkjøling. Maxwell er Maxwell, bedre VRM og PCB gir deg ikke magisk mye mer klokkehastighet. Bedre kjøling og spenning gjør det. Hvis man ikke fysisk modder kortet og bruker LN2, har Classified latt deg klokke kortet høyere enn alle andre. Det er greia.

 

 

Jeg er helt sikkert på jordet, da dette ikke er min hobby.

 

Men jeg kan klokke det billigste 970 kortet som kommer fra fabrikk med lav klokk til 1500Mhz.

 

Var det tilfelle med 780 ti serien? Det var ihvertfall ikke min erfaring.

 

På bakgrunn av dette er jeg skuffet over Classy på luft. Og på dette grunnlaget synes du Maxwell er kjedelig?

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar.

 

Min erfaring tilsier at alt av Maxwell klokker til 1500Mhz +- 40Mhz.

 

Dermed er jeg skuffet over potensiale for 980 Classy på luft (spent på resultater under vann).

 

Er bortimot meningsløst for min del med pris forskjell vs forskjell i ytelse.

Skuffet over potensiale på luft? Du er jo helt på jordet. Det er Maxwell-chipen som er klokket mye høyere i utgangspunktet kontra Kepler som gjør at man når toppen for overklokking på luft mye kjappere. Er begrensa hvor mye man kan hente ut på luftkjøling. Maxwell er Maxwell, bedre VRM og PCB gir deg ikke magisk mye mer klokkehastighet. Bedre kjøling og spenning gjør det. Hvis man ikke fysisk modder kortet og bruker LN2, har Classified latt deg klokke kortet høyere enn alle andre. Det er greia.

 

 

Jeg er helt sikkert på jordet, da dette ikke er min hobby.

 

Men jeg kan klokke det billigste 970 kortet som kommer fra fabrikk med lav klokk til 1500Mhz.

 

Var det tilfelle med 780 ti serien? Det var ihvertfall ikke min erfaring.

 

På bakgrunn av dette er jeg skuffet over Classy på luft. Og på dette grunnlaget synes du Maxwell er kjedelig?

 

da må du også være skuffet over GTX780/GTX780TI Classy på luft. disse kortene er ikke ment for luft når de skal griseklokkes. kjølerene er for dårlig rett og slett. ingen kjølere klarer 400w++.

 

så slutt å si at Classy skuffer på luft - disse er laget for vann og LN2 når de siste mhzene skal mates ut.

Lenke til kommentar

Hva er feilen mener du? Komplett bytter uansett for å være sikker^^ så tipper jeg det blir demokort om de ikke finner

Digital Impuls, De er greie og være med, når man får registrert en RMA sak orgentlig, kjøpte kortet av NIzzen, ergo så glemte de litt bort RMA, men sjekket på dagen da jeg ringte og maste på de^^

 

Også at de ikke fikk lapp av posten før etter 6 dager på postkontoret :p

 

Første RMA med Hk gikk utrolig fort, og smurt, så andre gang gikk det litt i sirup :p

 

Ene Dvi porten fungerer ikke lenger, fungerte en stund og plutselig sluttet, tester flere maskiner (Folde maskinene) og jeg bruker jo 2 skjermer, så blir og bruke 1 skjerm ifra må av da. :/

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Minnebussen er fremdeles en større flaskehals før minnebruken når 3.5 GB, som også er grunnen til at ytelsetapet er så marginalt sammenlignet med GTX 980. Jeg vil minne om at selv når over 3 GB er allokert så vil trolig rundt ~1.5 GB bli brukt i tegning av hvert enkelt bilde.

Spesielt med tanke på at det bare er en 224-bit minnebuss i praksis :hm:

 

Det er minnebåndbredde per minnebrikke som teller. Til hver av de første 7 brikkene er det 32-bits uhindret minnebuss, så minnehastigheten til disse 3.5 GB er likk med de første 3.5 GB for GTX 980.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...