Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Middle Earth: Shadow of Mordor GeForce GTX 970 VRAM stress test

http://www.guru3d.com/news-story/middle-earth-shadow-of-mordor-geforce-gtx-970-vram-stress-test.html

 

Concluding

Our product reviews in the past few months and its conclusion are not any different opposed to everything that has happened in the past few days, the product still performans similar to what we have shown you as hey .. it is in fact the same product. The clusterfuck that Nvidia dropped here is simple, they have not informed the media or their customers about the memory partitioning and the challenges they face. Overall you will have a hard time pushing any card over 3.5 GB of graphics memory usage with any game unless you do some freaky stuff. The ones that do pass 3.5 GB mostly are poor console ports or situations where you game in Ultra HD or DSR Ultra HD rendering. In that situation I cannot guarantee that your overall experience will be trouble free, however we have a hard time detecting and replicating the stuttering issues some people have mentioned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som følge av 970 flausen, så kanskje nVidia setter ned prisene snart :p

 

970 flause?

 

Jeg har 980 på vei i posten.. men jeg kan bytte det mot 2 stk 970 når som helst og betale vedkommende som er villig til å bytte 1000kr i mellomlegg (samt jeg betaler for frakt begge veier).

 

970 er så mye bedre enn 980 hvis jeg skal ta prisen med i sammenhengen ;) Etter mitt syn er det et fantastisk kort til prisen (jeg kjøpte mitt første for 2595,-).

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Det jobbes med en driver update til 970, som skal kanskje kunne hjelpe litt:

Peter Sierant postet dette i forumet:
https://forums.geforce.com/default/topic/803518/geforce-900-series/gtx-970-3-5gb-vram-issue/post/4438090/#4438090

 

Uansett, jeg er ikke altfor bekymret, dere har absolutt rett i at 970 fortsatt er et knallkort, jeg er bare ikke enige i at folk ikke skal få lov til å bli litt gretne når de finner ut av sånt, ting får konsekvenser når man driver dårlig business - sånn er det bare, og sånn må det være.

Nvidia gikk på en blemme her, folk er sure (noe jeg mener de har rett i å være), men hvis Nvidia er profesjonelle nå så løser de dette på en god måte. Noe jeg tror kommer til å skje. :)

Jeg er en som fortsatt gleder meg til 970 i SLI (Om tiden bare kunne gå litt fortere, så jeg kan komme meg vekk herfra!!). :)

Lenke til kommentar

 

Som følge av 970 flausen, så kanskje nVidia setter ned prisene snart :p

 

970 flause?

 

flause = bad PR for nVidia. Selv om vi vet at 970 fortsatt er et godt kort, så er det nok mange som ikke kjøper de nå som 3.5GB vram saken har vært mye frem i media. Derfor kan nVidia sette ned prisen som en form for brannslukking. Ikke bare det, men for å hamle opp med de nye korta til AMD som kommer snart.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

Som følge av 970 flausen, så kanskje nVidia setter ned prisene snart :p

 

970 flause?

 

flause = bad PR for nVidia. Selv om vi vet at 970 fortsatt er et godt kort, så er det nok mange som ikke kjøper de nå som 3.5GB vram saken har vært mye frem i media. Derfor kan nVidia sette ned prisen som en form for brannslukking. Ikke bare det, men for å hamle opp med de nye korta til AMD som kommer snart.

 

 

Selvsagt feil av meg å argumentere mot at dette er dårlig reklame for Nvidia (det skaper en usikkerhet hos kjøpegruppen, men uten nevneverdig grunn).

Men har alltid sett dette som "storm i vannglass" da jeg selv har erfart hvor bra 970 er VS 980 til min egen bruk f.eks.

 

Kan ikke helt se hvordan prisen på 970 må gå nevneverdig ned. 960 er ikke i nærheten av 970. Ergo må 960 også ned i pris osv hvis 970 blir presset. Osv.

 

Den gml serien hadde "bare" 3GB minne, så hva er galt med et produkt som leverer mer?

 

Jeg blir selvsagt godt fornøyd dersom kortet går ned i pris :)

Lenke til kommentar

@Betrox, om 390X blir 8K, blir ihvertfall Gm200 dyrere enn 5500Kr... :p

 

Da er grenser på hvor meg jeg klarer og gi ut, selv om jeg kan sikkert gi ut 10K for et skjermkort, så lar jeg ikke samvitighetten min gjøre det, ei de neste 100 timene med barnevakt^^

 

Jeg sier ikke at det vil bli sånn, men tenk hvis ett GM200 kort yter det samme som 2 stk 970 i SLI, men koster 1500 kr mer, ja da blir kanskje valget litt annerledes. Mange fordeler med å bare kjøre singel kort (varme, støy).

Lenke til kommentar

 

 

Är många som måste ty till större växlingsfil på SSD för att "motverka" problemet när den sista 500mb ram blir använt, för bandbredden till den sista biten drar tydligen ned resten också.

 

Nu har Nvidia ändrat specifikationerna i natt på 970 så de som köper det nu vet om det. Men de som har köpt det fram till i går vet jag inte vad som sker med. De flesta ger nog fan, men för de som är berörda måste det nog till en eller annan kompensation, och då kan ju resten också "hänga sig på". Mina pengar är på att de erbjuder två nya spel.

? Det gir jo ingen mening... I alle fall ikke slik jeg ser det. Så det trengs muligens noe mer forklaring.

 

Det er jo to separate deler av bussen, og ser ikke hvorfor den skal hente data fra HDD/SSD'en, men fra RAM'en. :hmm: Ellers ville det nok ikke bare gått "litt" tregere, men ala1000 ganger tregere om den skulle hente data derfra.

 

Visst kan det vara placebo nu när folk vet att kortet inte är vad folk köpte och att de letar fel (mycket sannsynligt vill jag tro), men diskussionerna går ganska hårt på flera stora forum.

Lenke til kommentar

Hvilke spill er på den minnebussen begrenset av bare 3.5 GB? Som sagt er minnebussen en flaskehals lenge før det, pluss at spill ennå ikke er så minneintensive.

 

Hadde Nvidia ordnet drivere på forhånd så hadde nok ingen noen sinne oppdaget det under spillbruk.

 

Är många som måste ty till större växlingsfil på SSD för att "motverka" problemet när den sista 500mb ram blir använt, för bandbredden till den sista biten drar tydligen ned resten också.

 

Nu har Nvidia ändrat specifikationerna i natt på 970 så de som köper det nu vet om det. Men de som har köpt det fram till i går vet jag inte vad som sker med. De flesta ger nog fan, men för de som är berörda måste det nog till en eller annan kompensation, och då kan ju resten också "hänga sig på". Mina pengar är på att de erbjuder två nya spel.

Jeg har aldri hørt om en skjermkortdriver som cacher GPU-minne til SSD, det vil da være uhorvelig tregt. Drivere bruker riktig nok systemminne ved behov, men det "trege" minnet på GTX 970 er uansett mye raskere enn dette.
Lenke til kommentar

Hei folkens. Sitter og monterer universalblokk på 980 classy kortet mitt nå. Har kjøleribber på vrm men får ikke satt på ribber på alt av vram. Det blir blåst litt luft på de. Hva tenker dere? Trygt?

 

VRM er det viktigste. Vram kan du drite i, så lenge du har litt luft på de :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei folkens. Sitter og monterer universalblokk på 980 classy kortet mitt nå. Har kjøleribber på vrm men får ikke satt på ribber på alt av vram. Det blir blåst litt luft på de. Hva tenker dere? Trygt?

 

VRM er det viktigste. Vram kan du drite i, så lenge du har litt luft på de :)

 

Sitter og kjører heaven i bakgrunnen når jeg skriver. Maks temp gpu 40 grader :) Hvor kan jeg sjekke temp på vrm ?

Lenke til kommentar

 

 

Hei folkens. Sitter og monterer universalblokk på 980 classy kortet mitt nå. Har kjøleribber på vrm men får ikke satt på ribber på alt av vram. Det blir blåst litt luft på de. Hva tenker dere? Trygt?

 

VRM er det viktigste. Vram kan du drite i, så lenge du har litt luft på de :)

 

Sitter og kjører heaven i bakgrunnen når jeg skriver. Maks temp gpu 40 grader :) Hvor kan jeg sjekke temp på vrm ?

 

 

GPU-Z og AIDA 64 f.eks :)

 

Edit; så ikkje temp på 980 korta. Vrm temp var det på 290 korta.

 

hmm... Er det ikkje vrm sensor på 980 kort? Har sjekka gigabyte 980 g1 og Evga 980 sc :hmm:

 

Nyeste Aida 64 beta fra i går:

 

http://download.aida64.com/aida64extreme_build_3335_xrkn3yzcmb.zip

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal swappe Classy-kortet til et nytt eller om jeg bare skal ha et 960 til GM200 kommer... Kjedelig å vente, men kjedelig med 960 også. Tipper det ikke blir så veldig gøy å overklokke et eventuelt Titan 2, da jeg tviler på at vi har like mye flaks mtp spenningsregulator som vi hadde på Titan. I tillegg var den PCB'en RØTEN. Classified GM200 er ikke sikkert kommer en gang. Kunne jo kjørt et 980 KPE, men der får jeg ikke vannblokk på en evighet.

 

Nei, jeg vil ikke ha Gigabyte Asle :p

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal swappe Classy-kortet til et nytt eller om jeg bare skal ha et 960 til GM200 kommer... Kjedelig å vente, men kjedelig med 960 også. Tipper det ikke blir så veldig gøy å overklokke et eventuelt Titan 2, da jeg tviler på at vi har like mye flaks mtp spenningsregulator som vi hadde på Titan. I tillegg var den PCB'en RØTEN. Classified GM200 er ikke sikkert kommer en gang. Kunne jo kjørt et 980 KPE, men der får jeg ikke vannblokk på en evighet.

 

Nei, jeg vil ikke ha Gigabyte Asle :p

 

Jeg er ingen hardcore OC fantast. Men jeg har noen kort som folder 24/7 og det lærer jeg ganske mye ved å gjøre.

 

Mine erfaringer med Maxwell er at de lar seg enkelt overklokke for en hvem som helst. Og det er overraskende hvor "lite" dere som er entusiaster klarer å tyne ekstra ut over dette.

Det er ikke ment som noe negativt til alle entusiaster, men det sier mer om Maxwell VS tidligere generasjoner GPU slik jeg ser det.

Jeg kan klokke alle mine kort (uansett merke og 980, 970, 960) til 1500Mhz når det står alene i maskin. Og da kan jeg kjøre det ganske hardt 24/7 uten noe form for fusk.

 

960 er klokket til 1540Mhz og folder 24/7 dønn stabilt. Men leverer fortsatt meget svakt sammenliknet med 970.

 

Mitt poeng. Det vil overraske meg stort dersom GM200 ikke også har noen av de samme egenskapene når det kommer til klokk. Så vil ikke satse på at de ikke lar seg klokke overhodet.

 

Spent på hva som skjer når dere får 980 kortene under vann ;)

 

980 med eller uten vann vil jo bare daske 960 så det holder samme hva. 960 kjøpte jeg bare for å ha i samlingen. Det kan ikke brukes. Sitter med en gml 24" Dell ultra sharp på det kortet nå.. 4k skjermen må vente til jeg legger over til et egnet kort igjen.

 

Så spør deg selv. Kan du klare deg med 960 til GM200 kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...