Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

LOL krever ikke stort av skjermkort (og enda mindre av VRAM), så noe stuttering vil normalt sett være relatert til prosessor/systemminne. Hvis skjermkortet gjør det, så er det pga. bugs i driveren eller et skjermkort som throttler. Sistnevnte kan være tegn på defekthet eller av varme forårsaket av feil montering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

LOL krever ikke stort av skjermkort (og enda mindre av VRAM), så noe stuttering vil normalt sett være relatert til prosessor/systemminne. Hvis skjermkortet gjør det, så er det pga. bugs i driveren eller et skjermkort som throttler. Sistnevnte kan være tegn på defekthet eller av varme forårsaket av feil montering.

LOL var bare et eksempel, har bare 3 spill inne nå siden jeg har ny harddisk og alt er installert på nytt, men får samme problem med alle.

 

CPU load temp: 48-55 grader (hwmonitor/core temp)

GPU load temp: 50-55 grader (hwmonitor/core temp)

 

Godt mulig driveren er crap, har den nyeste som kom for et par dager siden. Driver version: 347,25

 

 

FPS dropp i LoL med GTX970 skal ikke forekomme på grunn av for lite minne, det er ikke mulig.

 

Enig, trodde ikke det skulle være mulig, men laptopen min kjører lol bedre enn desktopen nå. Det som irriterer meg mest på andre spill er at det ikke spiller noen rolle om settings står på lavt eller høyt, med direct x9 eller 11, får uansett denne fps droppen/stuttering hvert 10ish sekund. Prosessoren min er gammel og grå, men med det andre kortet (hd 5870) er alt smooth og uten problemer.

 

Får håpe nvidia kommer med mer info i løpet av dagen, de jobber med å få ut ny driver så krysser fingre for at alt ordner seg.

 

 

Hva med å slå av FPS-tallet, så vil 90% være løst.

FPS tallet spiller ingen rolle, men man merker veldig godt en drop fra 146 til 40 fps hvert 10. sekund uansett om man har nummeret midt på skjermen, eller ikke oppe i det hele tatt. Ser ut som noen rykker tak i characteren og at alt får en liten frys - du hadde vel blitt irritert/skuffa av det også?

Lenke til kommentar

Kjøpte ny ssd samtidig som jeg kjøpte gtx 970, så alt er nytt av software (fresh windows, spill lastet ned på nytt etc, gamle hd er ikke koblet til enda da jeg vil alt skal funke 100% først før den kommer til som ekstra lagringsplass). Legger inn league of legends på nytt nå for å se om det hjelper men har mine tvil, 30% nå så skal komme med en oppdatering når jeg får testa igjen :( Det er SÅ surt når man har gleda seg lenge til noe, og så funker det dårligere enn 5 år gammelt oppsett.

Lenke til kommentar

Kjøpte ny ssd samtidig som jeg kjøpte gtx 970, så alt er nytt av software (fresh windows, spill lastet ned på nytt etc, gamle hd er ikke koblet til enda da jeg vil alt skal funke 100% først før den kommer til som ekstra lagringsplass). Legger inn league of legends på nytt nå for å se om det hjelper men har mine tvil, 30% nå så skal komme med en oppdatering når jeg får testa igjen :( Det er SÅ surt når man har gleda seg lenge til noe, og så funker det dårligere enn 5 år gammelt oppsett.

Tror som sagt ikke problemet er minneallokeringen på GTX970 i ditt tilfelle, men noe annet.

Lenke til kommentar

avinstaller nvidia driver kjør atiman så innstaller nvidia på nytt. Hadde lignende problen med 500 serien nvidia å 5800 serien ati for noen år siden :-)

 

 

Edit: Aha postet omenannen der gitt.

 

Men høres mest ut som driverproblem. Alle drivere til hk på plass?

Endret av mna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...