Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jesus , det er gaming grafikk kort .Ingen har lidd noen 'nød'

Hva er det liksom som skal berettige økonomisk kompensasjon her .

De har fått et bedre grafikk kort enn nest best modellen i forrige generasjon gtx7xx og ingen klaget over ytelsen før dette var kjent ,tvertimot skrøt de av det .

Over there skal de bruke hvert eneste smutthull for "something for free".

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Prøver meg på å overklokke for aller første gang, og da dukker det opp noen spørsmål. Har 2 Gigabyte 970 i sli. Det øverste blir veldig mye varmere enn det nederste. Hva er forsvarlig temp egentlig? Når jeg finner en stabil OC så ender det øverste opp på 88-89 grader. Det nederste på 67. Er det alt for varmt? Vil det bli de samme tempraturene under vanlig spill iforhold til Furmark sin GPU stresstest?

 

Om jeg husker rett så har jeg økte minnet til 7500Mhz, kaldeste kortets core til 1503Mhz og det varmeste kortets core til 1429Mhz. Går jeg høyere krasjer testen før de når noen kritisk temp. Rundt 79-80 grader. Power ligger da på 109-111% Klarer maks 112%. Er det da spenningen som gjør kortet ustabilt? Har bare økt med 25mV. Aner ikke hva som er mye, og vil jeg kunne uansett øke noe særlig mer mtp. at power ligger på opp i mot 111%?

 

Ble endel spørsmål detta :p

Lenke til kommentar

 

Har du montert inn kjølekompressor etc.. Eller kommer det i kabinettet? :blush:

LD Cooling PC-V10 kommer med fase i bånn gitt :)

 

Ahh, trodde kanskje haakon hadde trøkket til med noe mer custom made. :wee:

Så det er bare standard versjonen med andre ord? Mente det var snakk om en PC med større kondenser elns. Men igjen, bare vage følelser fra titt og annet plukket opp i disse trådene.

Lenke til kommentar

 

 

Har du montert inn kjølekompressor etc.. Eller kommer det i kabinettet? :blush:

LD Cooling PC-V10 kommer med fase i bånn gitt :)

 

Ahh, trodde kanskje haakon hadde trøkket til med noe mer custom made. :wee:

Så det er bare standard versjonen med andre ord? Mente det var snakk om en PC med større kondenser elns. Men igjen, bare vage følelser fra titt og annet plukket opp i disse trådene.

 

Det er vel standardversjonen som er ny med større kondenser (eller noe sånt). Ny revisjon av PC-V10 !

Lenke til kommentar

Ahhh, I see. Så de skrev med liten skrift at de har kommet med ny fasekjøler. Sweet. :)

Hvordan er støyen på en slik?

 

I tilfelle man skal skaffe seg et moderat og kompakt system? Er jo rene laptopen i ekstrem-kjøling verdenen. ^^

 

Og er det den nye versjonen man får på DI nå? (i.o.m at det står 140mm vifte?)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Bli med på gruppesøksmålet mot GTX 970:

 

http://bursor.com/investigations/nvidia/

Dette er bare ren idioti! Alle var superfornøyde i over tre måneder før noen oppdaget en begrensning gjennom CUDA. Ytelsen er ikke dårligere enn i tester, og vi har hatt skjermkort før med ulik minnehastighet uten at noen har brydd seg.

 

BTW, hvor er det Nvidia har løyet om ROP og L2-cache?

 

Jeg regner med forøvrig at du også saksøker AMD for Mantle, som hverken har levd opp til lovnader om ytelse eller at det skulle bli åpent.

 

Har hatt problemer med MSI GTX 970 i SLI fra dag 1. Problemet er at så fort minnebruken kommer over 3,5 GB er det insane stuttering. Spesielt i Far Cry 4, Assassins Creed Unity. Trodde fram til nylig at det måtte være kompabilitetsproblemer med SLI, men ser nå at problemene er relatert til minnebruk. Jeg synes ikke det smaker riktig å ha brukt 7.000 kroner på skjermkort, for så å finne ut at de ikke leverer som lovet. Kan selvfølgelig spille spill med lavere innstillinger for å unngå minneproblemer, men føler det er waste å ha 970 SLI når man ikke får utnyttet de skikkelig.

 

Snakket med Komplett, og de tilbyr retur på alle GTX 970 mot pengene tilbake. Fikk tak i et MSI GTX 980 Twin Frozr demo kort til 4800,-, så da går 970ene tilbake så fort det kortet er i hus. Så utvider jeg med ett til så fort jeg finner et godt tilbud.

Endret av onyxx
Lenke til kommentar

 

 

Bli med på gruppesøksmålet mot GTX 970:

 

http://bursor.com/investigations/nvidia/

Dette er bare ren idioti! Alle var superfornøyde i over tre måneder før noen oppdaget en begrensning gjennom CUDA. Ytelsen er ikke dårligere enn i tester, og vi har hatt skjermkort før med ulik minnehastighet uten at noen har brydd seg.

 

BTW, hvor er det Nvidia har løyet om ROP og L2-cache?

 

Jeg regner med forøvrig at du også saksøker AMD for Mantle, som hverken har levd opp til lovnader om ytelse eller at det skulle bli åpent.

 

Har hatt problemer med MSI GTX 970 i SLI fra dag 1. Problemet er at så fort minnebruken kommer over 3,5 GB er det insane stuttering. Spesielt i Far Cry 4, Assassins Creed Unity. Trodde fram til nylig at det måtte være kompabilitetsproblemer med SLI, men ser nå at problemene er relatert til minnebruk. Jeg synes ikke det smaker riktig å ha brukt 7.000 kroner på skjermkort, for så å finne ut at de ikke leverer som lovet. Kan selvfølgelig spille spill med lavere innstillinger for å unngå minneproblemer, men føler det er waste å ha 970 SLI når man ikke får utnyttet de skikkelig.

 

Snakket med Komplett, og de tilbyr retur på alle GTX 970 mot pengene tilbake. Fikk tak i et MSI GTX 980 Twin Frozr demo kort til 4800,-, så da går 970ene tilbake så fort det kortet er i hus. Så utvider jeg med ett til så fort jeg finner et godt tilbud.

 

 

Fc4 krever minst 3 stk gtx 980 for å yte bra nok med over 100fps, så det er nok ikkje bare minne som gjør at du får stuttering i FC4 for å si det slik. Bruker du så mye minne, så går det RÆVA på GTX 980 også.

 

Gi meg instillingene du bruker, så kan jeg sammenlikne fps med det du får :)

 

Ca 3,6GB vrambruk i FC4 er for meg 1440p ALT på max inkludert nvidia settings og 4xMSAA.

 

At gtx 2 stk 970 sliter litt med disse instillingene har nok ikkje bare med at de har "minneproblemer" ;)

Skru av eventuell Hyperthread hjelper også litt i FC4, iallefall her med 8 kjerner intel 5960x.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...