Gå til innhold

PlayStation 4-suksessen har gjort Sony nervøse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox one har muligens ikke klart seg like bra, virker ikke ut som de tilbyr norsk språk før leansering.

Var vel heller ikke tidlig ute med MP3 og andre kodeker.

 

http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/system/system-update-operating-system

Ser ut først nå etter siste oppdatering så funger 3d blueray.

 

Så det er all grunn å vente, både med tanke på pris og programvaren ikke er helt ferdi ennå.

 

Selv fikk jeg lyst på casemode av Xbox one:

 

https://www.youtube.com/watch?v=T12LWV41tb4

 

Samt PS4:

 

https://www.youtube.com/watch?v=mtNWRG0D63c

 

Men tviler på de i heletatt blir solgt.

 

Til og med på casemods overgår PC en hvilken som helst konsoll btw.

Lenke til kommentar

Syntes dette er meget bra. Sony skal ha creds for så mye salg. Å må nyte det best de kan. Kansje de gode salgs tallene kommer konsoll eierene til gode med mer bra innhold og goe deals. Jeg sitter selv på en xone og ser ikke helt den store forskjellen, appeal messig mellom konsollene. Men noe er det jo. Xone kommer jo ikke offisielt før neste mnd i norge? Noe some jeg har stusset på en stund. Jaja. Gratz til sony! Joiner kansje klubben når det blir billigere. ;)

Lenke til kommentar

Yoshida er bare ydmyk. PS4 selger pga Sony har hatt et klart budskap hele veien. Og Microsoft har hatt tidenes flause når det kommer til budskap og forandringer. Et PR mareritt som kostet dem millioner an kroner.

 

Det samt at PS4 er kraftigere og har et større utvalg av spill. Og Sony satser mye mer på å lage nye ip'er og har et vesentlig mer positiv bidrag til konsoll markedet. Det er også den eneste konsollen som frister spillere med fremtids visjoner som VR. Microsoft bare dilter i skyggen med hverken nye spennende spill prosjekter eller VR.

 

Hadde det ikke vært for Sony og PS4 så hadde konsoll verden vært ekstremt kjedelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror sony bør bli nervøse når steamOS kommer for fulgt.

 

I mellomtiden tror jeg kjøper meg Silverstone Raven RVZ01 Mini-ITX Sort Vifter:1x 120mm Topp, 1x 120mm Bunn, DTX, Mini-ITX, 2x USB 3.0 et bra kabinett til halv pris tror jeg.

 

Synd jeg må ha

SFX, SFX-L strømforsyning og SilverStone SOD02 dvd, tror jeg venter med det kan sikkert bruke ITX siden det går uten skjermkort foreløpig.
Lenke til kommentar

Er enn så lenge godt fornøyd med min PS3, og så lenge Sony ikke får PS4 opp på samme nivå som mediesenter så ser jeg ingen grunn til å kjøpe PS4 enda.

MGS kommer til PC, Destiny kommer sannsynligvis på PC. Men når Uncharted kommer så blir det vel å bite i det ikke fullt så sure eplet uavhengig av status som mediesenter.

Lenke til kommentar

Er jo mange selvfølgeligheter inne i bildet også.

Microsoft hadde en katastrofal avdukning av Xbox One. Dette gav jo Sony en utrolig mulighet til å hive seg rundt i siste liten og gi/tilpasse publikum akkurat den presentasjonen de skrek etter. Ble jo servert på et sølvfat.

 

Som nevnt er ikke heller XBONE lansert over hele verden ennå. Et nytt gigantisk feiltrekk av MS. Kundene begynner å kjøpe PS4, og de som kjøper litt senere ser ofte først og fremst på hva kompisene har. Dermed har de jo fått ballen til å rulle.

 

Og så er det jo andre ting med denne konsollgenerasjonen (inkl. Wii U) ikke ble lansert med eksklusive spill man bare "må ha"! Det grafiske løftet er heller ikke så enormt. De har jo heller skuffet etter å ha vist spill på E3 som til slutt måtte degraderes til konsollene.. (*host* *host* watch dogs)..

 

Dermed er det ikke noe som drar noe veldig den ene eller andre veien..

Lenke til kommentar

Tipper kursen til Sony var staka ut før blemma til MS på E3. Men di rakk å gjere eit poeng av at PS4 hadde lagt seg på ein anna retning enn XO. Faktisk trur eg mange satt med hakeslepp etter at MS hadde lagt føringer for korleis XO skulle fungere.

 

Elles sitter eg med ein følelse av at MS muligens er mykje meir nervøse for korleis salget vil utvikle seg vidare. Desse månadane som kjem vil avgjere veldig mykje for XO og kor stor andel av markedet MS vil få hendene på.

Lenke til kommentar

 

Vanskelig å si angående PS5, tenker man må ned på 10nm før det er vits med noen ny chip/maskin?? går jo ikke akkurat fort med krympingen hos AMD nå om dagen. men kan være lov å håpe på en PS4.1

eller noe om et års tid med oppdatert lagring, det er rett og slett sløvt/rart at det ikke er noen særlig vits å sette inn en SSD. så nytt hovedkort med M.2 stemmer jeg for :)

 

Håper heller at Sony og MS venter til grafénbaserte (eller lignende) APUer er vanlige før de lager PS5/Xbox Two.

Lenke til kommentar

De fortsatte jo å produsere og selge PS2 i årevis etter at PS3 kom, så de kommer sikkert til å gjøre samme greia denne generasjonen.

 

 

Med dagens chip-krymping, så blir vel PS3 seendes ut som en "mygg"-konsoll snart. :wee:

 

 

Selv spiller jeg med en 360 kontroller i stua på tven, med pcen jeg har i signatur - funker meget fjell og alltid 1080p er jo en behagelse.

 

+1 for oppfinnsom grammatikk. Det er nesten så det føles grammatisk korrekt ut. Grattis med uttrykket.

 

 

 

Syntes dette er meget bra. Sony skal ha creds for så mye salg. Å må nyte det best de kan. Kansje de gode salgs tallene kommer konsoll eierene til gode med mer bra innhold og goe deals. Jeg sitter selv på en xone og ser ikke helt den store forskjellen, appeal messig mellom konsollene. Men noe er det jo. Xone kommer jo ikke offisielt før neste mnd i norge? Noe some jeg har stusset på en stund. Jaja. Gratz til sony! Joiner kansje klubben når det blir billigere. ;)

 

Montro hvordan de klarer å samle inn pålitelig nok statistikk, til å konkludere med en slik forhøyelse av "ikke-kjernespillere". Er det ren Sony kontoopprettelse det går i?

 

 

 

Yoshida er bare ydmyk. PS4 selger pga Sony har hatt et klart budskap hele veien. Og Microsoft har hatt tidenes flause når det kommer til budskap og forandringer. Et PR mareritt som kostet dem millioner an kroner.

 

Det samt at PS4 er kraftigere og har et større utvalg av spill. Og Sony satser mye mer på å lage nye ip'er og har et vesentlig mer positiv bidrag til konsoll markedet. Det er også den eneste konsollen som frister spillere med fremtids visjoner som VR. Microsoft bare dilter i skyggen med hverken nye spennende spill prosjekter eller VR.

 

Hadde det ikke vært for Sony og PS4 så hadde konsoll verden vært ekstremt kjedelig.

 

Tror sony bør bli nervøse når steamOS kommer for fulgt.

 

Og Microsoft har hatt flause med Windows 8 også, altså på flere arenaer. Jeg tror Sony kunne slått Microsoft i støvlene jeg, om de hadde utviklet et operativssystem for PC. Kanskje til og med Apple også ??

 

For de har vist at de klarer å mekke gode konsoll-OS ihvertfall, så jeg tror den smarte gjengen kunne ha utdanket Microsoft Windows på kvalitet om ikke annet (salgsvolum er jo en helt annen ting).

 

Det blir spennende å se hvilken "impact" SteamOS får for konkurransesituasjonen, og "gjenbruksopplevelse" spredd utover de forskjellige aktørene. PC-spill får en jo ofte nok kjøpt som 3-pack i Steam (PC, Mac og Linux) og det gir valuta for pengene det.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Og Microsoft har hatt flause med Windows 8 også, altså på flere arenaer. Jeg tror Sony kunne slått Microsoft i støvlene jeg, om de hadde utviklet et operativssystem for PC. Kanskje til og med Apple også ??

 

For de har vist at de klarer å mekke gode konsoll-OS ihvertfall, så jeg tror den smarte gjengen kunne ha utdanket Microsoft Windows på kvalitet om ikke annet (salgsvolum er jo en helt annen ting).

 

Det blir spennende å se hvilken "impact" SteamOS får for konkurransesituasjonen, og "gjenbruksopplevelse" spredd utover de forskjellige aktørene. PC-spill får en jo ofte nok kjøpt som 3-pack i Steam (PC, Mac og Linux) og det gir valuta for pengene det.

 

Microsoft har ett lite ess i ermet når det kommer til operativsystem da, og det er bakoverkompabilitet. Folk sutrer og klager fordi PS4 ikke støtter PS3-spill, som enkelt kan løses med å ha to konsoller. I bedriftssammenheng MÅ programvare støttes 100%, og derfor har MS balletak på markedet.

Endret av newman221
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...