Gå til innhold

Vurdere å kjøpe nytt grafikkort å kjøre det i SLI, verd det?


Anbefalte innlegg

Specc:

  • Asus z87-pro (socket-1150)
  • Intel Core i7-4770k
  • Cooler Maseter v850
  • Kingdston DDR3 HyperX Beast 16gb
  • Asus GeForce GTX 780 3gb

 

Bruker 3 skjermer så det er litt av grunnen til at jeg vurdere å kjøpe enda et grafikkort. For nå må jeg redusere grafikken når jeg vil kjøre med 3 skjermer.

Men, jeg har aldri prøvd ut SLI og hvor bra fungere det med surround og vanlig spilling på 1 skjerm.

Vil jeg f.eks kunne skru alt på maks om jeg kjører SLI på 1 skjerm? Ikke at jeg er en sååå stor grafikkhore men det er jo alltid hyggelig å ha den muligheten.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har ikke hørt noe klager fra gamere som bor i ski, men skal være helt kurrant der, som de fleste andre steder ja. ;)

 

Angående SLI med to GTX 780, så er det en ganske god ide og god kombo. Spesielt når man spiller på mer enn en skjerm.

 

Og siden du ikke finner noe skjermkort med flere antall ROPs enn GTX 780 på Nvidia-siden, og eneste måten å få flere ROPs (raster enehter), og dermed begrense flaskehalsen i kjernen, er å gå for flere. Derfor vil du se at i høye oppløsninger, så vil forskjellen på GTX780Ti SLI og GTX780 SLI bli enda mindre.

 

For å sammenligne litt ytelse kan du f.eks se på oppløsninger som 4K, som ikke blir midt mellom 3x 1920x1080 og 3x 2560x1440 (du nevner ikke hva slags skjerm du har tre av, men går ut fra det er en av disse oppløsningene)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, har ikke hørt noe klager fra gamere som bor i ski, men skal være helt kurrant der, som de fleste andre steder ja. ;)

 

Angående SLI med to GTX 780, så er det en ganske god ide og god kombo. Spesielt når man spiller på mer enn en skjerm.

 

Og siden du ikke finner noe skjermkort med flere antall ROPs enn GTX 780 på Nvidia-siden, og eneste måten å få flere ROPs (raster enehter), og dermed begrense flaskehalsen i kjernen, er å gå for flere. Derfor vil du se at i høye oppløsninger, så vil forskjellen på GTX780Ti SLI og GTX780 SLI bli enda mindre.

 

For å sammenligne litt ytelse kan du f.eks se på oppløsninger som 4K, som ikke blir midt mellom 3x 1920x1080 og 3x 2560x1440 (du nevner ikke hva slags skjerm du har tre av, men går ut fra det er en av disse oppløsningene)

 

 

 

Kjører skjermene i 1920x1080. Skjermen er BenQ 24" 3D LED XL2420T og 2 BenQ 24" LED GL2450HM.

 

Vil 3D bli bedre eller vil jeg ikke merke noe av å kjøre spill med SLI på 1 monitor. 3D er vel låst til 30 fps uansett om jeg har forstått rett.

Lenke til kommentar

3D kjører på 120 FPS, men halvparten går til hvert øye. Ergo er kraft til overs ekstra viktig, da ytelsen vil virke halvert.

 

Krever en god del av hele PCen, og ikke bare skjermkortet, som det gjør med flere skjermer (høyere oppløsning). Men ja, det er fortsatt skjermkortet som vil være flaskehalsen i de fleste spill, og SLI vil kunne hjelpe en del her.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

det er fortsatt skjermkortet som vil være flaskehalsen i de fleste spill, og SLI vil kunne hjelpe en del her.

Dette er nå en sannhet med modifikasjoner og det vet du nok bedre enn de fleste. Lav oppløsning og høy fps har alltid vært mest CPU krevende og er det fortsatt. Da tar jeg utgangspunkt i lave settings som regel da det skaper bedre gameplay, særskilt i MP.

Lenke til kommentar

Kjører du 3D, så tror jeg ikke bedre gameplay i MP er hovedformålet. ^^

 

Ellers får han jo ikke noe særlig mye bedre CPU, så det er egentlig opp til TS å overklokke CPUen for å få presset ut det siste. :)

 

Men ja, som sagt, vi er ikke uenige, det er bare litt hvordan man legger det frem. Jeg tror i alle fall TS kan få en solid boost selv med en skjerm. Selv om det først er med alle tre skjermene at det virkelig vil skinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...