Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvis man sier til en fisk: du, vettu hva, du er omsluttet av vann!? Fisken vil sannsynligvis svare: Hva er vann for noe? :)

 

Ellers er det hyggelig at du har noen erfaringer med integreringsarbeid, men siden du er såpass kristisk, antar jeg du ikke har like mange gode opplevelser som det jeg har til nå. Nettopp dette "random acts of kindness", var nok en av tingene som man sa, og som gjorde at man ble funner brukbar nok til at den arbeidsgiveren vil slippe en til. Så dette teamet har visst gjort de samme erfaringer som meg, nemlig det at gjør man ideere og tanker om til stridsspørsmål, så blir det bare nettopp det, og integreringsarbeidet gir dårligere resultater, enn hvis man gjør det som er helt naturlig og vanlig.

 

Min erfaring med asylsøkere er først og fremst fra helsevesenet, psykisk helse. Det er svært viktig da mange har store traumer av dem som kommer hit for å få hjelp.

Jeg er kritisk til religioner, ikke til vanlige mennesker. Husk de fleste som kommer til Norge er ikke aktive muslimer. Personlig har jeg som sagt mange ganger, mange venner fra islamske land som på ingen måte er muslimer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vil nå gjerne ikke jeg bruke Dagbladet som ett sannhetsvitne - men....................

 

Norske ekstreme
islamister fikk Nav-støtte

 

Ifølge avisen fikk de utbetalinger fra Nav mens de planla reisen, ble radikalisert og kommuniserte med representanter for gruppene.

 

Avisen viser til at en østfolding i 20-årene, som er i Syria og kjemper for den al-Qaida-tilknyttede Nusrafronten, i 2013 mottok dagpenger.

Utbetalingene fortsatte til januar i år, og allerede måneden etter la han ut bilder på Facebook der han poserte sammen med erfarne tsjetsjenske al-Qaida-soldater.

http://www.nrk.no/norge/syria-krigere-fikk-nav-stotte-1.11936382

Tror nok jeg har mine ord i behold når jeg mener at Norske politikere har finansiert terrorister -

Nær alle Norske politikere, har flasket opp, gitt utdannelse, klær og bolig, trygghet og helsestell for disse som senere kutter strupen på enhver som står i deres vei.

Kommunene må ikke bli overlatt til seg selv med radikaliserte.......................

Leder av justiskomiteen på Stortinget, Hadia Tajik, vil ha Danmarks exit-program for radikaliserte muslimer i Norge. Nå ber hun regjeringen legge penger på bordet.

H.T vil pumpe millioner på millioner inn i denne galskap, og antar vil jeg tro minst 1 Moskè i hver kommune finansiert av staten.

 

http://www.nrk.no/norge/tajik-vil-ha-radikaliseringsprogram-1.11932189

Med flere Imamer også lønnet av staten vil jeg tro, mens flere hundre år gamle kirker råtner på rot.................

What a wonderful world som Louis Armstrong skrev - tenker jeg da............

http://www.youtube.com/watch?v=E2VCwBzGdPM

Endret av V?rbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NAV har jo ingen mulighet til å granske sjelen på folk, og om de hadde hatt det, fins det vel ingen hjemmel for å nekte mennesker sosialytelse, pga. ideologi eller politiske standpunkt de evt. har?

 

Ytelsen opphører hvis du er i utlandet, så det "fungerer" i det minste.

 

Hva slags ideologier eller meninger burde evt. vært diskvalifiserende for å motta NAV ytelse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva slags ideologier eller meninger burde evt. vært diskvalifiserende for å motta NAV ytelse?

Dessverre ingen. Det ville vært skummelt om staten innførte ytelsesforbud mot enkelte ideologier. Grensene ville med årene og politisk styring i landet bli flyttet. Til slutt satt vi der uten ytringsfrihet.

 

I et ideelt samfunn hadde vi ikke trengt ytringsfrihet.

 

 

Hva er et ideelt samfunn? For meg er ytringsfriheten den viktigste frihet et samfunn har.

Lenke til kommentar

Solhjell: – IS kan ikke knuses militært

 

http://www.nrk.no/norge/--is-kan-ikke-knuses-militaert-1.11938757

 

Blir ytret av det jeg oppfatter som en sentralt plassert kilde i IS.

 

Solhjell vil heller at vi tar IS medlemmer inn i Norge ( de som ikke allerede har Norsk statsborgerskap ) gir de alle økonomiske og sosiale rettigheter, og håpe kanskje? at fedmeepidemien tar dem......

 

I mens - hold dørene låst:

 

Terrortrusselen mot Norge: – Fryktet ekstremister skulle drepe tilfeldig familie hjemme

Norske sikkerhetsmyndigheter trodde at ekstremistene som truet Norge i sommer planla å ta seg inn i et privat hjem og drepe en tilfeldig familie. Det sier flere kilder til NRK. Terroren skulle filmes og legges ut på nettet.

 

http://nrk.no/norge/_-fryktet-terror-i-privat-hjem-1.11939035

 

For egen del hadde jeg heller ikke låst opp for Norske politikere på valgbesøk, hverken lokale eller fra sentrale strøk.

Lenke til kommentar

I mens - hold dørene låst:

 

Terrortrusselen mot Norge: – Fryktet ekstremister skulle drepe tilfeldig familie hjemme

Norske sikkerhetsmyndigheter trodde at ekstremistene som truet Norge i sommer planla å ta seg inn i et privat hjem og drepe en tilfeldig familie. Det sier flere kilder til NRK. Terroren skulle filmes og legges ut på nettet.

 

Politiet i Australia har nettopp arrestert 15 antatte IS-sympatisører for noe de mente var et reelt plott om å drepe tilfeldige offer på gata. Inkludert å drapere noen i et IS-flagg og så halshugge vedkommende.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

I mens - hold dørene låst:

 

Terrortrusselen mot Norge: – Fryktet ekstremister skulle drepe tilfeldig familie hjemme

Norske sikkerhetsmyndigheter trodde at ekstremistene som truet Norge i sommer planla å ta seg inn i et privat hjem og drepe en tilfeldig familie. Det sier flere kilder til NRK. Terroren skulle filmes og legges ut på nettet.

 

Politiet i Australia har nettopp arrestert 15 antatte IS-sympatisører for noe de mente var et reelt plott om å drepe tilfeldige offer på gata. Inkludert å drapere noen i et IS-flagg og så halshugge vedkommende.

 

Geir :)

 

Nå som Norge går inn med styrker er vi i krig mot IS. Det bør bety at alle som støtter IS her i landet er fiender og bør arresteres og dømmes slik man gjør med landsforrædere. For de er jo Norske.

Lenke til kommentar

jepp, snauklipp, og dem og evnt barn, ut av landet .. ferdig med det.

 

Og la oss for all del skynde oss, det har vi jævli god erfaring med ;)

Det gjorde vi med damene til Tyskerne. Mange Norske ble henrettet og mange sonet, noen kort og andre lange straffer med hardt arbeid. Uansett, vi er nå i krig mot IS. Alle som gir støtte til IS er å regne som fiender. Det samme med dem som forsøker å hjelpe dem ut av landet, eller hindre myndighetene i og få tak i dem. Husk vi er nå i krig mot en klar fiende.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jeg har absolutt ingen fiender, og ett skarve land skal jaggu ikke tvinge på meg sådanne skapninger

 

tror du er helt tullerusk i dag :) Var det så gledelig at vi sender nedover litt stæsj?

Lenke til kommentar

jeg har absolutt ingen fiender, og ett skarve land skal jaggu ikke tvinge på meg sådanne skapninger

 

tror du er helt tullerusk i dag :) Var det så gledelig at vi sender nedover litt stæsj?

Som Norsk statsborger så velger ikke du dine fiender internasjonalt. Mange så sikkert ikke Tyskerne som fiender. Men de forsto hvor deres hjerte lå, i Norge. Enten er du med, eller i mot. Det er hver enkeltes valg.

Ja jeg blir glad når Norge viser ansvar og deltar mot en fiende som kan være truende for store deler av verden. Det handler om å ta ansvar. Dessverre kommer man ingen vei med og leke pasifist, skulle gjerne lekt med. Ingen liker krig, men krig er nødvendig av og til. Enkelte tyranner her i verden kan man ikke snakke med, dessverre. De forstår kun en ting og det er krig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

på stedet hvil hvil

Nå, er du tilbake i forsvaret?

Men ærlig talt. Synes du det ikke er positivt at Norge tar del i kampen mot en gruppe som kan true verden? Tenk om man tidligere hadde gjort det mot nazistene. Da kunne millioner av menneskeliv vært spart.

 

 

Så klart er jeg på en måte glad, men nær og fjern erfaring med vår inngripen ser bestandig ut til å ende med enda mer kaos, og i våre dager, hvor aksjonene ikke forholder seg til fysiske grenser, er det enda mer risikabelt

 

Det som aldri har vært forsøkt, er massiv samfunnstøtte, i form av faktiske ressurser som samhandler hurtig nok til at ett troverdig forhold til landets fredelige befolkning overkommer interne negative strømninger i samfunnet, og dermed vekke eierskap til egen prosess - og at de holder på helt til det sitter, selv om det koster masse

 

Og det er heller ikke rettferdig for dyktige soldater, å måtte kjempe en umulig kamp, grunnet elendig helhetlig planlegging. De blir langsomt malt i stykker av den kjøttkverna

Lenke til kommentar

 

 

 

 

på stedet hvil hvil

Nå, er du tilbake i forsvaret?

Men ærlig talt. Synes du det ikke er positivt at Norge tar del i kampen mot en gruppe som kan true verden? Tenk om man tidligere hadde gjort det mot nazistene. Da kunne millioner av menneskeliv vært spart.

Terrorisme aldri slår rike land, det er som kriminalitet, deres fordelen er at de er få og svake. Blir de stor og mektig taper de krigen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...