Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha arbeidet på et asylmottak ble jeg mer positiv til innvandrere og mer negativ til innvandring. Jeg ble mer negativ fordi mange ikke hadde gode grunner (gyldige grunner) for å bli i Norge.

 

Jeg synes også det er paradoksalt at vi hyller et fargerikt fellesskap samtidig som vi er så skeptiske til kulturelt mangfold at vi ikke tåler verken nudisme eller alternative rusmiddelkulturer. Merkelig nok tåler vi omskjæring av barn, noe jeg mener vi nok ikke burde tålt.

 

Jeg er enig med Steinar Lem som sa noe i den retning om at folket har blitt lurt. Det har skjedd en revolusjon uten at vi har blitt fortalt at det er en demografisk revolusjon som pågår. Det på en måte vært greit dersom folket hadde tydelig sagt fra at det ønsket innvandring til Norge.

 

Jeg vet for lite om dette, så jeg deltar ikke særlig i debatter om innvandring. Men jeg liker ikke at Islam kommer og overtar etter at vi nesten har lyktes med å knekke storebroren kristendommen. Jeg frykter at vi får mange nordmenn som har sin primære identitet knyttet til Islam framfor til Norge. Dette er vel nå blitt et empirisk faktum og ikke lenger skremselspropaganda fra høyresiden. Vi er vel nå inne i fasen med "hvitliggjøringen" av Islam hvor nordmenn konverterer mer og mer til denne religionen. Jeg synes dette er trist og frykter at det er farlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Etter å ha arbeidet på et asylmottak ble jeg mer positiv til innvandrere og mer negativ til innvandring. Jeg ble mer negativ fordi mange ikke hadde gode grunner (gyldige grunner) for å bli i Norge.

 

Jeg synes også det er paradoksalt at vi hyller et fargerikt fellesskap samtidig som vi er så skeptiske til kulturelt mangfold at vi ikke tåler verken nudisme eller alternative rusmiddelkulturer. Merkelig nok tåler vi omskjæring av barn, noe jeg mener vi nok ikke burde tålt.

 

Jeg er enig med Steinar Lem som sa noe i den retning om at folket har blitt lurt. Det har skjedd en revolusjon uten at vi har blitt fortalt at det er en demografisk revolusjon som pågår. Det på en måte vært greit dersom folket hadde tydelig sagt fra at det ønsket innvandring til Norge.

 

Jeg vet for lite om dette, så jeg deltar ikke særlig i debatter om innvandring. Men jeg liker ikke at Islam kommer og overtar etter at vi nesten har lyktes med å knekke storebroren kristendommen. Jeg frykter at vi får mange nordmenn som har sin primære identitet knyttet til Islam framfor til Norge. Dette er vel nå blitt et empirisk faktum og ikke lenger skremselspropaganda fra høyresiden. Vi er vel nå inne i fasen med "hvitliggjøringen" av Islam hvor nordmenn konverterer mer og mer til denne religionen. Jeg synes dette er trist og frykter at det er farlig.

 

Det er nesten ingen nordmenn som konverterer til islam, og da nesten kun kvinner som blir i lag med en muslimsk mann. Kvinnene deres er jo tvungne til å gifte seg med en muslim, helst en fra hjemlandet. Islam er en religion som er svært enkel å argumentere ned. Bare ordene til Byzantinerne sa jo sitt, for over 1000 år siden. Hvorfor skulle Allah skape mennesket med sine egne tanker, dersom han kun skulle konvertere folk med sverdet slik som Mohammed gjorde og hans arvtakere. Ikke mindre, hvem har noen gang hørt om en kriger profet og som dreper? Er det Gud eller djevelen?

Endret av OleNord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synest vi skal ta imot de som ønsker å leve som oss og gjøre en innsats.

 

Ønsker de å innføre Sharialover (for å ta et eksempel) i Norge kan de bare dra hjem. Om det var så idyllisk i hjemlandet med Sharialover så undrer jeg på hvorfor de kom hit.

Når Norge er et så rikt land burde vi være mer på vakt for hvem som kommer inn. Rikdom tiltrekker seg snyltere og kriminelle, og NAV systemet gjør det ikke mindre fristende.
Var det så mange som kom til Norge før vi fikk penger mellom hendene? Nei, trodde det.

Det var ikke noe NAV i Amerika da det ble kolonisert.

 

Vi burde ha mer kontroll på grensene. Bruker vi mer penger på å stoppe grumset på grensen så sparer vi sikkert mye mer penger på andre ting.

 

Lenke til kommentar

 

 

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring?

 

 

Det forekommer knapt noe innvandring til Norge. Kanskje 20-30 personer i året.

 

Det forekommer en del mer enn dette, men siden du er så sikker kan du jo legge frem kilder på at det faktisk er så lite som du påstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge bruker vi begrepet innvandrer som fellesbetegnelse på personer med utenlandsk bakgrunn, uavhengig av årsaken til innvandringen, så, ditt første innlegg er fortsatt feil.

 

Det er i så fall sleivete.

 

Når Stortinget vedtok innvandringsstoppen i 1975 så medførte ikke det at man ikke tok imot asylsøknader eller kvoteflyktninger i samme periode. Så det er en vesensforskjell mellom de to begrepene.

 

Hvis man ikke skjønner forskjellen, kan man like godt spørre type spørsmål som "jeg skjønner ikke at folk gidder å spise på Frelsesarmeens suppekjøkken"

Lenke til kommentar

Innvandringsstoppen ble effektivt avskaffet av EØS-avtalen i 1992. Vi får idag flere arbeidsinnvandrere enn asylsøkere, om enn fra forskjellige verdensdeler.

 

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring?

 

Jeg kan ikke snakke for andre, men personlig mener jeg at det amerikanske uavhengighetserklæringen sier det best:

 

"We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness."

 

Bortsett fra dette med skaperen, da...

 

Er det ondt og umoralsk (vi gir bort forfedrene våres arbeid og blodslit, til noen de ikke ville gi det til. Samt drite i våre barn.)?

 

Nei, det er ikke ondt og umoralsk, det er godt og moralsk. Og nå kjenner jeg ikke dine forfedre, men jeg ser ikke at du kan snakke om hva mine ditto ville eller ikke ville.

 

Ikke føler jeg at jeg har noen enerett på fruktene av deres arbeid heller. En hver generasjon får sørge for sin egen velstand og lykke. Ikke "driter" jeg i mine barn eller barnebarn heller. Tvert om, jeg har brukt store deler av livet mitt på at de skal lykkes. Og om de lykkes er det vel fordi de er blitt sterke og dyktige, ikke fordi jeg har beskyttet dem mot konkurranse om godene.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et homogent samfunn som Japan er neppe ønskelig. De tar ikke inn arbeidsinnvandrere engang. Befolkningen synker DRASTISK, de har en enorm eldrebølge og altfor lite arbeidskraft til å ta hånd om disse. Nå er ikke dette kun pga. mangel på innvandring, men en del av det.

 

Min erfaring er at 2. generasjons innvandrere er omtrent like flotte som en vanlig nordmann. Og hvor kommer engentlig all denne snakken om islamisering? Jeg har aldri blitt prøvd konvertert til islam i mitt liv i Norge, men utallige ganger blitt bedt om å høre hva jesus har å si.

 

De fleste 2. generasjons muslimer drikker og bryr seg like lite om religionen sin som en moderne kristen i Norge gjør.

 

Norge for nordmenn er lite bærekraftig og fornuftig løsning spør du meg. Men en begrenset innvandring er såklart lurt.

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke mindre føler jeg at landet som våre forfedre bygde og lagde slik at det ble godt, ikke skal bli gitt bort til andre sine unger. Spesielt med tanke på at de føder så mange. 1/4 av barn i Norge blir født av en utenlandsk kvinne. Sykt nok.

 

Nei, det stemmer rett og slett ikke. Det er snakk om 1/6, (rundt 10000 av 60000 totalt de siste årene) og det i en innvandrerbefolking som utgjør 1/7 av befolkningen. Antall nyfødte utgjør litt under 1,5% av innvandrerbefolkningen og 1,2% av hele befolkningen.

 

Og årsaken til at innvandrernes tall er høyere er høye fødselstall hos nyinnvandrede kvinner. De tar med seg hjemlandets skikker. Men med øket botid minker fødselstallene, og innvandrerkvinner som er født i Norge får ikke flere barn enn totalbefolkningen. Derfor synker de relative fødselstallene etterhvert som botiden øker...

 

Kilde: SSB, og uttalige poster tidligere om emnet, hvor man også finner fine diagrammer som viser disse trendene.

 

Den gamle myten om at innvandrerne (les muslimene) overtar Norge gjennom barnefødsler er nettopp det, en myte.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring? Er det ondt og umoralsk (vi gir bort forfedrene våres arbeid og blodslit, til noen de ikke ville gi det til. Samt drite i våre barn.)?

Det er ikke slik at vi alle aksepterer innvandring fra ikke vestlige land. Det er et prosjekt AP og venstresiden har snikinnført her i landet. Hvorfor tror du dem ikke våger å ha en folkeavstemning på saken? Fordi de vet svaret. Folket ville svart nei til den type innvandring.

 

Ellers er jeg positiv til innvandring av mennesker som bidrar til et bedre og mer innholdsrikt samfunn. Mennesker som tilpasser seg det norske og tilfører oss ny spennende kultur innen matveien og annet nyttig her i samfunnet. Det vi ikke skal ha, er flere religiøse som stiller krav til oss her i Norge. Spesielt gjelder dette religiøse muslimer.

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at vi alle aksepterer innvandring fra ikke vestlige land. Det er et prosjekt AP og venstresiden har snikinnført her i landet. Hvorfor tror du dem ikke våger å ha en folkeavstemning på saken? Fordi de vet svaret. Folket ville svart nei til den type innvandring.

 

Jeg er slett ikke sikker på det. Folkets holdning til innvandring er i økende grad positiv. Innvandringsmotstanderne er på vikende grunn. Det diskuterte vi for et par uker siden også: Link

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er ikke slik at vi alle aksepterer innvandring fra ikke vestlige land. Det er et prosjekt AP og venstresiden har snikinnført her i landet. Hvorfor tror du dem ikke våger å ha en folkeavstemning på saken? Fordi de vet svaret. Folket ville svart nei til den type innvandring.

 

Jeg er slett ikke sikker på det. Folkets holdning til innvandring er i økende grad positiv. Innvandringsmotstanderne er på vikende grunn. Det diskuterte vi for et par uker siden også: Link

 

Geir :)

 

 

OT: om vi skal diskutere den linken så sier den at de positive er mellom 6 og 7% av befolkingen. Og da er det vel litt forenklet å si at noen er på vikende front når motstanderne, om man kan si det på den måten, stort sett hele tiden samlet er på over 90%. Men det spørs vel hvem sine øyne som leser da...

 

Men kjør videre debatt dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det forekommer knapt noe innvandring til Norge. Kanskje 20-30 personer i året.

Asylsøkerne, pluss familieinnvandringen og annen innvandring (ekskludert arbeidsinnvandring), utgjør sikkert omkring 15 000 i året.

 

 

Nei, det er ikke ondt og umoralsk, det er godt og moralsk. Og nå kjenner jeg ikke dine forfedre, men jeg ser ikke at du kan snakke om hva mine ditto ville eller ikke ville.

 

Ikke føler jeg at jeg har noen enerett på fruktene av deres arbeid heller. En hver generasjon får sørge for sin egen velstand og lykke. Ikke "driter" jeg i mine barn eller barnebarn heller. Tvert om, jeg har brukt store deler av livet mitt på at de skal lykkes. Og om de lykkes er det vel fordi de er blitt sterke og dyktige, ikke fordi jeg har beskyttet dem mot konkurranse om godene.

 

Geir :)

 

Jeg tror vi kan være ganske sikker på at en demografisk invasjon av landet ikke ville vert akseptert av forfedrene våre. Iallefall majoriteten, som ganske sikkert ikke ville slite for disse menneskenes unger.

 

Her er det ikke snakk om å ha krav på fruktene, men bli gitt i arv. Om de ønskte å gi det til fult av muslimer og annet ville de gjort det mens de var i live. Hver generasjon får sørge for sin egen lykke? Slik er det ikke. En står alltid på noens skuldre, og forfedrene vil alltid arbeide for sine etterkommere. Ikke slik som i dag der alt blir refordelt bort fra dem. Det er så ondt å kynisk at jeg blir kvalm. Dette er ikke deres land, men vårt og våre etterkommere. Fordi dette landet ble gitt til nordmenn av sine forfedre. Ingen har rett til å få andre mennesker sine penger eller resurser.

 

 

 

Ikke mindre føler jeg at landet som våre forfedre bygde og lagde slik at det ble godt, ikke skal bli gitt bort til andre sine unger. Spesielt med tanke på at de føder så mange. 1/4 av barn i Norge blir født av en utenlandsk kvinne. Sykt nok.

 

Nei, det stemmer rett og slett ikke. Det er snakk om 1/6, (rundt 10000 av 60000 totalt de siste årene) og det i en innvandrerbefolking som utgjør 1/7 av befolkningen. Antall nyfødte utgjør litt under 1,5% av innvandrerbefolkningen og 1,2% av hele befolkningen.

 

Og årsaken til at innvandrernes tall er høyere er høye fødselstall hos nyinnvandrede kvinner. De tar med seg hjemlandets skikker. Men med øket botid minker fødselstallene, og innvandrerkvinner som er født i Norge får ikke flere barn enn totalbefolkningen. Derfor synker de relative fødselstallene etterhvert som botiden øker...

 

Kilde: SSB, og uttalige poster tidligere om emnet, hvor man også finner fine diagrammer som viser disse trendene.

 

Den gamle myten om at innvandrerne (les muslimene) overtar Norge gjennom barnefødsler er nettopp det, en myte.

 

Geir :)

 

 

Her står det at nesten 1/4 (23%) av barn som blir født i Norge, er født av en innvandrerkvinne: http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flere-barn-men-faerre-per-kvinne

 

 

Et homogent samfunn som Japan er neppe ønskelig. De tar ikke inn arbeidsinnvandrere engang. Befolkningen synker DRASTISK, de har en enorm eldrebølge og altfor lite arbeidskraft til å ta hånd om disse. Nå er ikke dette kun pga. mangel på innvandring, men en del av det.

 

Min erfaring er at 2. generasjons innvandrere er omtrent like flotte som en vanlig nordmann. Og hvor kommer engentlig all denne snakken om islamisering? Jeg har aldri blitt prøvd konvertert til islam i mitt liv i Norge, men utallige ganger blitt bedt om å høre hva jesus har å si.

 

De fleste 2. generasjons muslimer drikker og bryr seg like lite om religionen sin som en moderne kristen i Norge gjør.

 

Norge for nordmenn er lite bærekraftig og fornuftig løsning spør du meg. Men en begrenset innvandring er såklart lurt.

 

Befolkningen trenger ikke å synke. Samfunn har vert homogene i tusenvis av år uten at det har skjedd. Bare om det blir litt mer ære i det å få barn eller kanskje enklere, kunne Japan fort snudd denne trenden.

Lenke til kommentar

OT: om vi skal diskutere den linken så sier den at de positive er mellom 6 og 7% av befolkingen. Og da er det vel litt forenklet å si at noen er på vikende front når motstanderne, om man kan si det på den måten, stort sett hele tiden samlet er på over 90%. Men det spørs vel hvem sine øyne som leser da...

 

Nei, det stemmer rett og slett ikke. Statistikken skiller ikke mellom positive og grader av negative, men mellom de som vil gjøre "flyktningers og asylsøkeres adgang" lettere, de som vil ha det som idag, og de som vil gjøre det vanskeligere.

 

Det er de som vil ha det lettere enn idag som er 6-7%. Så er det litt over halvparten av resten som vil dagens politikk. Du kan ikke kalle dem motstandere. Det er altså et flertall som synes dagens innvandringspolitikk er grei, eller som vil gjøre den enda enklere.

 

Motstanderne er de som vil ha det vanskeligere, og de er i mindretall. Av dem igjen er det sikkert bare en håndfull som ikke vil ha innvandring i det hele tatt, men det sier ikke statistikken noe om.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Her står det at nesten 1/4 (23%) av barn som blir født i Norge, er født av en innvandrerkvinne: http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flere-barn-men-faerre-per-kvinne

 

Hmmm. Jeg klarer ikke helt å se hvor den ene og andre SSB-statistikken skiller lag der. Får studere det litt nøyere. Men greit nok. Rapporten ellers bekrefter min påstand, fødselstallene synker med botid. (Se side 37 i rapporten.)

 

Ingen har rett til å få andre mennesker sine penger eller resurser.

 

 

Nå tenkte jeg vel at de skulle få jobbe for dem. Og jeg må få spørre: Gjelder dette prinsipielt, eller bare spesielt for innvandrere?

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...