Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

 

 

Til ingen spesielle. leser over det som skrives i denne og de fleste andre politiske trådene, og synes at nå begynner ordet "pk" å bli like utvasket som ordene "rasist" og "multikulturalist"

 

Ingen som har bedre forslag enn disse lite beskrivende "skjellsordene"?

 

PK er ikke noe skjellsord, det er bare forkortelse for politisk korrekt.

Hvis du har et annet ord eller utrykk som kan beskrive en politisk korrekt person så må du gjerne si fra.

 

 

Du er også politisk korrekt, pluss religiøst korrekt, for jeg antar du bekjenner deg til spesifikke ideologier, selv om de kanskje er marginale i volum

 

Men hva forklarer det i grunnen - jeg for min del er av og til innenfor det mest vanlige, og noen ganger helt utenfor, uten at jeg bryr meg om hvem og hva som for tiden er enig med meg

 

pk idag, puk i morgen, unt so what?

 

Hvordan er jeg politisk korrekt når jeg ikke følger noen politiske ideologier og ikke bryr meg om politikk ?

 

 

Du er politisk korrekt i det du besvarer alle motsigelser for eget syn og sannheter, for "pk" - din islam kritiske tilstand er fundert fra noe du har fått høre av noen andre, og de tror jeg gjerne vil bekjenne seg til diverse ideologier og politiske ståsteder som gjør at du kan passe i samme boks

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hvordan er jeg politisk korrekt når jeg ikke følger noen politiske ideologier og ikke bryr meg om politikk ?

Betyr det at dine meninger oppstår og kun eksisterer inne i ditt eget hode...? Hvordan kan utsagn om politikk være upolitiske? Hvis de ikke er upolitiske, er det bare tilfeldig at du deler mening med andre, som helt tydelig har en ideologisk basis for sine utsagn?

 

Eller er det slik i din verden at man bare er ideologisk når man er for og ikke når man er i mot en politikk?

 

Geir :)

Jeg stemmer ikke på noen parti, er ikke medlem av noe parti og jeg følger ingen politiske ideologier.

 

Det jeg er opptatt av er kjærlighet, rettferdighet og frihet for alle uansett hudfarge, og det går på tvers av politiske grenser.

Hele det politiske systemet med politisk korrekthet ol er basert på løgn og urettferdighet, og derfor er jeg sterkt imot det.

Og jeg prøver å kjempe mot det der jeg kan.

 

Derfor hender det at noen oppfatter det som at jeg støtter en politisk ideologi.

 

Men det er jo ikke min feil at de fleste tror at jeg må støtte en politisk ideologi siden jeg diskuterer på et politisk forum og tilfeldigvis er enig med enkelte andre på et område..

 

Og som kristen så er jeg selvfølgelig også imot all avgudsdyrkelse, og spesielt islam og jødedom.

 

Kristenom handler nettopp om sannhet,kjærlighet, rettferdighet og frihet for alle.

 

Mens denne verdens ideologier handler om det motsatte.

Hvert samfunn har politiske korrekte måter å oppføre seg, inkludert trosamfunn som kristne. Det eneste måte å unngå politiske korrekthet er å leve helt alene uten kontakt med andre mennesker

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Til ingen spesielle. leser over det som skrives i denne og de fleste andre politiske trådene, og synes at nå begynner ordet "pk" å bli like utvasket som ordene "rasist" og "multikulturalist"

 

Ingen som har bedre forslag enn disse lite beskrivende "skjellsordene"?

 

PK er ikke noe skjellsord, det er bare forkortelse for politisk korrekt.

Hvis du har et annet ord eller utrykk som kan beskrive en politisk korrekt person så må du gjerne si fra.

 

 

Du er også politisk korrekt, pluss religiøst korrekt, for jeg antar du bekjenner deg til spesifikke ideologier, selv om de kanskje er marginale i volum

 

Men hva forklarer det i grunnen - jeg for min del er av og til innenfor det mest vanlige, og noen ganger helt utenfor, uten at jeg bryr meg om hvem og hva som for tiden er enig med meg

 

pk idag, puk i morgen, unt so what?

 

Hvordan er jeg politisk korrekt når jeg ikke følger noen politiske ideologier og ikke bryr meg om politikk ?

 

 

Du er politisk korrekt i det du besvarer alle motsigelser for eget syn og sannheter, for "pk" - din islam kritiske tilstand er fundert fra noe du har fått høre av noen andre, og de tror jeg gjerne vil bekjenne seg til diverse ideologier og politiske ståsteder som gjør at du kan passe i samme boks

 

 

Jeg er ikke politisk korrekt.

Politisk korrekt er et utrykk som beskriver dem som tror blindt på politikernes løgner, og på den gjeldende propaganda for å fremme enkelte ting som står på politikernes agenda.

 

Jeg er ikke interessert i politikk, og jeg bryr meg ikke det minste om politikerne og deres agenda.

 

Det som er viktig for meg er å avsløre dem og fortelle folk sannheten om hva som skjer.

Jeg prøver mao å advare folk.

 

Jeg besvarer slett ikke alle innlegg med beskyldninger om at motparten er pk: Du har jo bare sett noen få av mine innlegg, så du har ikke grunnnlag for å si noe slikt.

 

Og det jeg sier om islam er basert på kunnskap om islam og ikke bare på hva andre sier. Derimot så er det folk flest i Norge vet om islam kun basert på det muslimene sier om islam, og det er propaganda for å få folk til å akseptere islam.

 

En morder vil jo ikke fortelle offeret at han vil drepe ham, men prøver å fremstå så vennlig som mulig slik at offeret skal slappe av og få tillit til ham, slik at han kan overraske offeret og ikke risikere å bli oppdaget og nedkjempet.

Npr det har skjedd så slår morderen til og dreper sitt offer.

 

Kun en gang har jeg sett at en muslim har skrevet noe sant om islam, og det var at muslimer kan spise all mat som er tilberedt av kristne eller jøder.

De trenger mao ikke kreve å få halalmat i Norge.

 

 

Det jeg sier om islam er som sagt basert på kunnskap om islam.

Gjennom egne studier av islam og islams skrifter, samt av hvordan muslimer over hele verden oppfører seg.

Og som kristen så vet jeg også hva slags onde og mørke åndelige krefter som står bak islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er kristen og imot innvandrere basert på deres avgudsdyrkelse?

 

Jeg er imot avgudsdyrkelse, men ikke menneskene.

 

Men det fins jo også kristne innvandrere, selv om både politikerne og de fleste ateister foretrekker muslimer.

 

Og her er det forøvrig en pussig ting som skjer.

 

For hvorfor støtter både politikere og ateister opp om muslimske innvandrere mens de ikke bryr seg om kristne , selv om de har samme mørke hudfarge ?

 

Det er jo kristne som blir forfulgt, trakkasert og drept av muslimene i midtøsten. Hvorfor får da ikke disse komme til Norge når muslimske terrorister og krigsforbrytere som har vært med på å drepe kristne og andre minoriteter får komme hit ?

 

En kultur/religion eller ideologi som sier at du skal drepe folk som ikke tilhører denne ideologien/religionen har ikke livets rett.

kjærlighet gjelder for mennesker og ikke for religioner, ideologier eller kulturer.

 

De muslimer som vil holde på sin religion eller kultur kan jo bli i sitt eget land.

Vi vil jo heller ikke få holde på vår norske kultur om vi kom til et muslimsk land.

Lenke til kommentar

 

Du er kristen og imot innvandrere basert på deres avgudsdyrkelse?

 

Jeg er imot avgudsdyrkelse, men ikke menneskene.

 

Men det fins jo også kristne innvandrere, selv om både politikerne og de fleste ateister foretrekker muslimer.

 

Og her er det forøvrig en pussig ting som skjer.

 

For hvorfor støtter både politikere og ateister opp om muslimske innvandrere mens de ikke bryr seg om kristne , selv om de har samme mørke hudfarge ?

 

Det er jo kristne som blir forfulgt, trakkasert og drept av muslimene i midtøsten. Hvorfor får da ikke disse komme til Norge når muslimske terrorister og krigsforbrytere som har vært med på å drepe kristne og andre minoriteter får komme hit ?

 

En kultur/religion eller ideologi som sier at du skal drepe folk som ikke tilhører denne ideologien/religionen har ikke livets rett.

kjærlighet gjelder for mennesker og ikke for religioner, ideologier eller kulturer.

 

De muslimer som vil holde på sin religion eller kultur kan jo bli i sitt eget land.

Vi vil jo heller ikke få holde på vår norske kultur om vi kom til et muslimsk land.

 

Har du bevis på at politikere bevisst unngår å ta inn kristne fra midtøsten? Hva skulle isåfall være begrunnelsen?

 

Har du bevis på at politikere velger å bevisst ta inn terrorister og kristforbrytere?

 

 

I bibelen står det jo blant annet:

 

Skal du følge kristendom og bibelen må du jo blant annet:

 

Leviticus 20:13

"If a man practices homosexuality, having sex with another man as with a woman, both men have committed a detestable act. They must both be put to death, for they are guilty of a capital offense.

 

Drepe homofile med andre ord. Og undertrykke kvinner:

 

1 Timothy 2:12 ESV / 140 helpful votes

I do not permit a woman to teach or to exercise authority over a man; rather, she is to remain quiet.

Vi må absolutt bekjempe de holdningene i islam som ikke passer inn i vårt samfunn, men en sånn massekonspirasjon du påstår finnes blant politikerne i Norge kjøper jeg ikke. Beviser du dette vil det være en enorm nyhetssak, det er garantert.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med dette? Viser gud deg hvilke onde krefter Islam har?

Ja.

Men i mange tilfeller så avslører muslimer seg selv også, slik at også andre burde se det.

 

Det er satan som skjuler seg bak muslimenes avgud allah, og det er satan muslimene tilber, selv om de fleste av dem ikke vet det selv.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

Til ingen spesielle. leser over det som skrives i denne og de fleste andre politiske trådene, og synes at nå begynner ordet "pk" å bli like utvasket som ordene "rasist" og "multikulturalist"

 

Ingen som har bedre forslag enn disse lite beskrivende "skjellsordene"?

 

PK er ikke noe skjellsord, det er bare forkortelse for politisk korrekt.

Hvis du har et annet ord eller utrykk som kan beskrive en politisk korrekt person så må du gjerne si fra.

 

 

Du er også politisk korrekt, pluss religiøst korrekt, for jeg antar du bekjenner deg til spesifikke ideologier, selv om de kanskje er marginale i volum

 

Men hva forklarer det i grunnen - jeg for min del er av og til innenfor det mest vanlige, og noen ganger helt utenfor, uten at jeg bryr meg om hvem og hva som for tiden er enig med meg

 

pk idag, puk i morgen, unt so what?

 

Hvordan er jeg politisk korrekt når jeg ikke følger noen politiske ideologier og ikke bryr meg om politikk ?

 

 

Du er politisk korrekt i det du besvarer alle motsigelser for eget syn og sannheter, for "pk" - din islam kritiske tilstand er fundert fra noe du har fått høre av noen andre, og de tror jeg gjerne vil bekjenne seg til diverse ideologier og politiske ståsteder som gjør at du kan passe i samme boks

 

 

Jeg er ikke politisk korrekt.

Politisk korrekt er et utrykk som beskriver dem som tror blindt på politikernes løgner, og på den gjeldende propaganda for å fremme enkelte ting som står på politikernes agenda.

 

Jeg er ikke interessert i politikk, og jeg bryr meg ikke det minste om politikerne og deres agenda.

 

Det som er viktig for meg er å avsløre dem og fortelle folk sannheten om hva som skjer.

Jeg prøver mao å advare folk.

 

Jeg besvarer slett ikke alle innlegg med beskyldninger om at motparten er pk: Du har jo bare sett noen få av mine innlegg, så du har ikke grunnnlag for å si noe slikt.

 

Og det jeg sier om islam er basert på kunnskap om islam og ikke bare på hva andre sier. Derimot så er det folk flest i Norge vet om islam kun basert på det muslimene sier om islam, og det er propaganda for å få folk til å akseptere islam.

 

En morder vil jo ikke fortelle offeret at han vil drepe ham, men prøver å fremstå så vennlig som mulig slik at offeret skal slappe av og få tillit til ham, slik at han kan overraske offeret og ikke risikere å bli oppdaget og nedkjempet.

Npr det har skjedd så slår morderen til og dreper sitt offer.

 

Kun en gang har jeg sett at en muslim har skrevet noe sant om islam, og det var at muslimer kan spise all mat som er tilberedt av kristne eller jøder.

De trenger mao ikke kreve å få halalmat i Norge.

 

 

Det jeg sier om islam er som sagt basert på kunnskap om islam.

Gjennom egne studier av islam og islams skrifter, samt av hvordan muslimer over hele verden oppfører seg.

Og som kristen så vet jeg også hva slags onde og mørke åndelige krefter som står bak islam.

 

 

Jeg leste gjennom dette to ganger, og kommer ikke frem til annet enn at du sier du er en profet, som forgjeves forsøker å få oss andre, inkl "pk" til å innse bedraget vi er utsatte for, og du vet hva selve sannheten er

 

Kanskje du bare er religiøst korrekt!?

 

stemmer min forståelse?

Lenke til kommentar

Islam som religion er på mange områder bedre enn kristendommen (og ja, jeg er kristen). I kristendommen er hovedbudskapet (Joh. 3.16) at du kan synde så mye du vil - Jesus døde for deg. Altså, kristendommen er med andre ord en tilgivelse/forlatelse religion. Islam derimot har leveregler (ja, jeg er kjent med de ti bud) som begrenser handlinger og oppfordrer til gode gjerninger. Islams fem søyler osv. osv.

Problemet oppstår når religion blir forkynt på feilaktig og vranglærd grunnlag - men dette finnes det eksempler på i Islam så vel som i kristendommen. Flere kristne kulter er ikke bedre enn ekstreme islamitter, selv om dette kanskje ikke gjenspeiles like godt gjennom mediene - eller virkemidlene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Islam som religion er på mange områder bedre enn kristendommen (og ja, jeg er kristen). I kristendommen er hovedbudskapet (Joh. 3.16) at du kan synde så mye du vil - Jesus døde for deg. Altså, kristendommen er med andre ord en tilgivelse/forlatelse religion. Islam derimot har leveregler (ja, jeg er kjent med de ti bud) som begrenser handlinger og oppfordrer til gode gjerninger. Islams fem søyler osv. osv.

Problemet oppstår når religion blir forkynt på feilaktig og vranglærd grunnlag - men dette finnes det eksempler på i Islam så vel som i kristendommen. Flere kristne kulter er ikke bedre enn ekstreme islamitter, selv om dette kanskje ikke gjenspeiles like godt gjennom mediene - eller virkemidlene.

Bra skrevet, er veldig enig i det du skriver. Problemet blir når man ser på religionen i seg selv som problemet, når denne religionen kan tolkes på så utrolig mange måter. Den moderne tolkningen av kristendommen i dag er utrolig forskjellig fra da den først ble skrevet, og har blitt fulgt på veldig mange forskjellige måter opp igjennom, inkludert grusomme handlinger.

 

Det lever godt over 1 milliard muslimer der ute, å påstå at alle følger den samme tolkningen er rett og slett like ignorant som å påstå at alle kristne følger den samme tolkningen, noe de klart ikke gjør.

 

De fleste muslimer i Norge, særlig 2. generasjon drikker alkohol og er ikke så nøye på svinekjøtt, og jeg har aldri opplevd at de har følt et sterkt behov for å drepe meg fordi jeg er "vantro". Så lenge ikke Baltazar 94 kan backe opp sine påstander med harde bevis, er det liten grunn til å tro på det han skriver. Det hørtes mer ut som merkelige konspirasjonsteorier. Særlig ikke når han baserer mange av holdningene sine på en tankegang som baserer seg på "min mot din religion".

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

De fleste muslimer i Norge, særlig 2. generasjon drikker alkohol og er ikke så nøye på svinekjøtt, og jeg har aldri opplevd at de har følt et sterkt behov for å drepe meg fordi jeg er "vantro".

Jeg synes egentlig at avholdenhet fra alkohol er en positiv side ved Islam. Det er synd (?) hvis muslimer begynner å ta etter den norske drikkekulturen. Jeg synes ikke det er positivt at folk ikke tar sin religion på alvor. Men dette er jo også noe typisk norsk.

Lenke til kommentar

 

Hva mener du egentlig med dette? Viser gud deg hvilke onde krefter Islam har?

Ja.

Men i mange tilfeller så avslører muslimer seg selv også, slik at også andre burde se det.

 

Det er satan som skjuler seg bak muslimenes avgud allah, og det er satan muslimene tilber, selv om de fleste av dem ikke vet det selv.

 

Ah, så det er satan som muslimene som kommer til Norge tilber. Ikke rart du har noe imot dem.

Lenke til kommentar

 

De fleste muslimer i Norge, særlig 2. generasjon drikker alkohol og er ikke så nøye på svinekjøtt, og jeg har aldri opplevd at de har følt et sterkt behov for å drepe meg fordi jeg er "vantro".

Jeg synes egentlig at avholdenhet fra alkohol er en positiv side ved Islam. Det er synd (?) hvis muslimer begynner å ta etter den norske drikkekulturen. Jeg synes ikke det er positivt at folk ikke tar sin religion på alvor. Men dette er jo også noe typisk norsk.

 

Kommer vel litt an på. Alkohol er en filleting sammenlignet med drap av vantro.

Lenke til kommentar

 

 

Du er kristen og imot innvandrere basert på deres avgudsdyrkelse?

 

Jeg er imot avgudsdyrkelse, men ikke menneskene.

 

Men det fins jo også kristne innvandrere, selv om både politikerne og de fleste ateister foretrekker muslimer.

 

Og her er det forøvrig en pussig ting som skjer.

 

For hvorfor støtter både politikere og ateister opp om muslimske innvandrere mens de ikke bryr seg om kristne , selv om de har samme mørke hudfarge ?

 

Det er jo kristne som blir forfulgt, trakkasert og drept av muslimene i midtøsten. Hvorfor får da ikke disse komme til Norge når muslimske terrorister og krigsforbrytere som har vært med på å drepe kristne og andre minoriteter får komme hit ?

 

En kultur/religion eller ideologi som sier at du skal drepe folk som ikke tilhører denne ideologien/religionen har ikke livets rett.

kjærlighet gjelder for mennesker og ikke for religioner, ideologier eller kulturer.

 

De muslimer som vil holde på sin religion eller kultur kan jo bli i sitt eget land.

Vi vil jo heller ikke få holde på vår norske kultur om vi kom til et muslimsk land.

 

Har du bevis på at politikere bevisst unngår å ta inn kristne fra midtøsten? Hva skulle isåfall være begrunnelsen?

 

Har du bevis på at politikere velger å bevisst ta inn terrorister og kristforbrytere?

 

 

I bibelen står det jo blant annet:

 

Skal du følge kristendom og bibelen må du jo blant annet:

 

Leviticus 20:13

"If a man practices homosexuality, having sex with another man as with a woman, both men have committed a detestable act. They must both be put to death, for they are guilty of a capital offense.

 

Drepe homofile med andre ord. Og undertrykke kvinner:

 

1 Timothy 2:12 ESV / 140 helpful votes

I do not permit a woman to teach or to exercise authority over a man; rather, she is to remain quiet.

Vi må absolutt bekjempe de holdningene i islam som ikke passer inn i vårt samfunn, men en sånn massekonspirasjon du påstår finnes blant politikerne i Norge kjøper jeg ikke. Beviser du dette vil det være en enorm nyhetssak, det er garantert.

 

 

Jeg vet hva den politiske agenda er, og det er å promotere islam,og skifte ut europeisk kultur ed islam. Dette er ifølge en avtale som de har gått med på om å åpne europa for islam.

Det blir nok ikke noen nyhetssak om dette fordi media støtter opp om politikernes agenda og har så vidt jeg vet aldri nevnt dette.

 

http://balder.org/avisartikler/Barcelona-Declaration-Euro-Mediterranean-English.php

http://www.eeas.europa.eu/euromed/barcelona_en.htm

 

Bevis på at politikere velger å bevisst ta inn terrorister og kristforbrytere kan jo være at de lot noen muslimer reise il syria og Irak for å sloss for ISIL, og at de lot dem komme tilbake igjen.

 

Leviticus har ikke noe med kristtendom å gjøre, det er fra GT.

Kristne er imot homofili, men vi dreper dem ikke slik muslimene gjør. men likevel så blir dette holdt som et argument mot kristendom, men ikke mot islam. Hvorfor er det slik ?

.

Den kristne kjærligheten gjelder homofile også, selv om vi tar avstand fra det de gjør og gjerne ser at de slutter med det.

Jeg er ganske sikker på at du aldri har hørt om noen kristne som dreper homofile, for det skjer ikke, og har heller aldri skjedd

 

Det Paulus sier i timothy får stå for hans regning, han sier jo også at han ikke tillater det.

 

Å ikke tllate kvinner å tale i visse forsamlinger er ikke å undertrykke dem.

Jeg er mann, men likevel er det forsamlinger jeg ikke får tale i, men jeg føler ikke at jeg blir undertrykket av den grunn.

 

Det er jo også mange forsamlinger der kvinner kan få tale og fortelle hva de vet og hva de kan. Hvorfor skal de da absolutt tale i de få forsamlinger der de ikke har anledning til det ?

Lenke til kommentar

 

Kan du beskrive nøyaktig hvordan gud viser deg dette? Hvordan foregår prosessen? Ble nyskjerrig nå.

 

Det kunne jeg forsåvidt fortelle deg, men det spørs hva din hensikt er, Mao hvorfor du spør om dette.

 

For den egentlige grunnen til at du spør om dette er vel at du vil bruke det jeg evt forteller deg til å prøve å latterliggjøre meg.

Og for din egen del så vil jeg derfor ikke fortelle deg det.

Lenke til kommentar

 

 

Kan du beskrive nøyaktig hvordan gud viser deg dette? Hvordan foregår prosessen? Ble nyskjerrig nå.

 

Det kunne jeg forsåvidt fortelle deg, men det spørs hva din hensikt er, Mao hvorfor du spør om dette.

 

For den egentlige grunnen til at du spør om dette er vel at du vil bruke det jeg evt forteller deg til å prøve å latterliggjøre meg.

Og for din egen del så vil jeg derfor ikke fortelle deg det.

 

Er bare nyskjerrig, siden jeg aldri har hørt noen som har påstått det før. Latterliggjør ikke folk over forum sånn, hvis ikke er det jo bare å rapportere det.

Lenke til kommentar

Islam som religion er på mange områder bedre enn kristendommen (og ja, jeg er kristen). I kristendommen er hovedbudskapet (Joh. 3.16) at du kan synde så mye du vil - Jesus døde for deg. Altså, kristendommen er med andre ord en tilgivelse/forlatelse religion. Islam derimot har leveregler (ja, jeg er kjent med de ti bud) som begrenser handlinger og oppfordrer til gode gjerninger. Islams fem søyler osv. osv.

Problemet oppstår når religion blir forkynt på feilaktig og vranglærd grunnlag - men dette finnes det eksempler på i Islam så vel som i kristendommen. Flere kristne kulter er ikke bedre enn ekstreme islamitter, selv om dette kanskje ikke gjenspeiles like godt gjennom mediene - eller virkemidlene.

 

Hvis du tror at hovedbudskapet i kristendom er at at du kan synde så mye du vil, så har du nok misforstått.

For dette er ikke riktig, og det er langt fra sannheten, og det er slett ikke hovedbudskapet i kristendom, det er ikke engang en del av budskapet,

Lenke til kommentar

Det lever godt over 1 milliard muslimer der ute, å påstå at alle følger den samme tolkningen er rett og slett like ignorant som å påstå at alle kristne følger den samme tolkningen, noe de klart ikke gjør.

 

De fleste muslimer i Norge, særlig 2. generasjon drikker alkohol og er ikke så nøye på svinekjøtt, og jeg har aldri opplevd at de har følt et sterkt behov for å drepe meg fordi jeg er "vantro".

 

 

Muslimene har ikke anledning til å tolke koranen som de selv vil, det er det lovskolene som gjør.

Og de muslimer som ikke følger opp og gjør som de selv vil, de blir ikke regnet som muslimer og risikerer derfor å bli drept som frafalne muslimer.

Dette kan vi bla se i Irak, der ISIL også dreper muslimer som ikke følger islam godt nok.

Lenke til kommentar

Dette kan vi bla se i Irak, der ISIL også dreper muslimer som ikke følger islam godt nok.

 

 

Men hvem sier at ISIL har den rette tolkningen? Det er vel en grunn til at de må bruke geværer mot sine egne for å få makten...?

 

Over 100 av verdens fremste muslimske skriftlærde har gått sammen og skrevet et åpent brev til lederen for terrororganisasjonen Den islamske stat (IS).

 

- Dere har feiltolket islam til en religon av grusomhet, brutalitet, tortur og mord. Dette er en stor feil og en fornærmelse mot islam, muslimer og hele verden.

 

​«Hvem har gitt deg autoritet over ummah (det muslimske folket, journ.anm.). Var det gruppen din? Hvis så er tilfellet, så er det en gruppe av ikke mer enn noen tusen mennesker som har utpekt seg selv til ledere over én og en halv milliard muslimer.

Denne holdningen er basert på en fordervet sirkulerende logikk som sier: "Bare vi er muslimer, og vi bestemmer hvem som er kalifaen. Vi har valgt én, og alle som ikke aksepterer vår kalifa er ikke muslim.»

 

 

Kilde

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...