Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

 

Dette kan vi bla se i Irak, der ISIL også dreper muslimer som ikke følger islam godt nok.

 

 

Men hvem sier at ISIL har den rette tolkningen? Det er vel en grunn til at de må bruke geværer mot sine egne for å få makten...?

 

Over 100 av verdens fremste muslimske skriftlærde har gått sammen og skrevet et åpent brev til lederen for terrororganisasjonen Den islamske stat (IS).

 

- Dere har feiltolket islam til en religon av grusomhet, brutalitet, tortur og mord. Dette er en stor feil og en fornærmelse mot islam, muslimer og hele verden.

​«Hvem har gitt deg autoritet over ummah (det muslimske folket, journ.anm.). Var det gruppen din? Hvis så er tilfellet, så er det en gruppe av ikke mer enn noen tusen mennesker som har utpekt seg selv til ledere over én og en halv milliard muslimer.

Denne holdningen er basert på en fordervet sirkulerende logikk som sier: "Bare vi er muslimer, og vi bestemmer hvem som er kalifaen. Vi har valgt én, og alle som ikke aksepterer vår kalifa er ikke muslim.»

 

 

Kilde

 

Geir :)

 

 

Vel, det du gir utrykk for er ateistenes dilemma, for de tror ikke p Gud og heller ikke at satan fins.

Og de tror heller ikke at hverken muslimer eller krisne følger sine religiøse tekster men tolker det som de selv vil,

 

Men slik er det ikke.

 

ISIL følger oppfordringene i koranen og hadith til punkt og prikke, og det gjør også andre muslimske grupper som boko haram i Nigeria og taliban i afghanistan, samt mange andre.

 

Det var også slik ISIL går frem nå at islam erobret alle landene i midøsten og flere land i europai sin begynnelse.

 

Jeg vet ikke hva som er motivet for disse muslimske lederne, men det kunne jo våre et skuespill spesielt beregnet for oss ikke-muslimer. For e slikt brev burde jo utmerket kunne sendes uten å gå til vg for å publisere det først. Det ville jeg gjort om jeg hadde vært muslim..

 

Jeg var en gang medlem av en kirke med hovedsete i UUSA, og jeg ble fortvilet over falsk lære som begynte å spre seg i kirken.

Jeg skrev flere brev til hovedkvarteret i USA og påpeke denne falske læren, men jeg publiserte det ikke først.

Og det tror jeg heller ikke disse muslimske lederne ville gjort om de hadde vært oppriktige.

 

Så jeg er ganske sikker på at dette er kun et spill for galleriet.

Og hvordan kan vi vite om ISIL fikk dette brevet ?

 

Jeg er ganske sikker på at ISIL aldri fikk dette brevet, fordi det er imot koranen og hadith, og ganske enkelt imot islam.

For islam er slik ISIL praktiserer det.

 

 

Men en annen ting som ikke folk forstår, er at islam også har en forholdsvis fredelig del, og den er islam den også.

Men det som er tilfellet er at muhammed og hans menn fulgte den forholdsvis fredelige delen av islam først, slik at hans fiender slappet av og senket beredskapen.

Deretter slo muhammed om og begynte å følge den krigerske delen av islam, og fikk enlett match fordi hans fiender var totalt uforberedt på det som kom.

 

Disse krigerske versene overstyrer også i dag de forholdsvis fredelige versene.

Så det muhammed gjorde var altså en taktikk, som muslimene også følger i dag.

 

Vi snakker her om forholdsvis fredlige mekkasurer og de senere, og krigerske medinasurene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kanskje brevet ikke bare er myntet på IS, selv om det er rettet til dem, men også er myntet på resten av verden som ellers bare hører IS (og din) versjon av saken? Det er forsåvidt fascinerende at du og IS er enige om hvordan Koranen skal tolkes. Men jeg er jo ikke overbevist om at du forvalter den rette tolkningen heller...

 

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor man publiserer et slikt brev.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja, kanskje brevet ikke bare er myntet på IS, selv om det er rettet til dem, men også er myntet på resten av verden som ellers bare hører IS (og din) versjon av saken? Det er forsåvidt fascinerende at du og IS er enige om hvordan Koranen skal tolkes. Men jeg er jo ikke overbevist om at du forvalter den rette tolkningen heller...

 

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor man publiserer et slikt brev.

 

Geir :)

 

Eller at brevet er ment for oss, og ble aldri sendt til ISIL.

 

Og det er mest sannsynlig fordi islamske ledere vil jo ikke gå mot islam, Og om de gjør det, så risikerer de å bli drept om ISIL har folk i Norge, og det har de helt sikkert.

 

Dine anstrengelser for å forsvare islam er forgjeves.

For islam blir ikke fredeligere uansett hva du gjør av anstrenglser for å forvare islam.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, kanskje brevet ikke bare er myntet på IS, selv om det er rettet til dem, men også er myntet på resten av verden som ellers bare hører IS (og din) versjon av saken? Det er forsåvidt fascinerende at du og IS er enige om hvordan Koranen skal tolkes. Men jeg er jo ikke overbevist om at du forvalter den rette tolkningen heller...

 

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor man publiserer et slikt brev.

 

Geir :)

Eller at brevet er ment for oss, og ble aldri sendt til ISIL.

 

Og det er mest sannsynlig fordi islamske ledere vil jo ikke gå mot islam, Og om de gjør det, så risikerer de å bli drept om ISIL har folk i Norge, og det har de helt sikkert.

 

Dine anstrengelser for å forsvare islam er forgjeves.

For islam blir ikke fredeligere uansett hva du gjør av anstrenglser for å forvare islam.

Mens hele vesten vet om brevet men ingen i ISIL??! Utrolig naiv di er!

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje legge til at for meg som ateist er ikke dette noe dillemma. Jeg tror jo at islam som kristendom og deres hellige bøker er menneskers verk, og at den "rette" tolkningen er avhengig av tid og sted. Hvordan Muhammed eller Paulus tolket den i sin tid har bare historisk interesse.

 

Det viktige er hvordan den tolkes idag. Og det synes nokså klart at det finnes like mange tolkninger av islam som av kristendommen. Hvem som angivelig har "rett" er irrellevant, det viktige er hvor mange de er og hva de står for. Og det synes klart at selv med kanskje 3000 forkvaklede europeiske muslimer på sin side, og masse penger og våpen, representerer IS et lite mindretall av all verdens muslimer.

 

IS er grusomme, men tross alt en historisk parantes. Jeg spår at muslimer flest vil sekulariseres i takt med velstandsøkningen i verden, akkurat som kristne. Jeg vet du sier det ikke er "lov" i islam, Baltus, men det vil skje allikevel, når selvbestemte lovtolkere som IS mister makt og innflytelse.

 

En vakker dag blir muslimske "inkvisisjoner" like relevante som de kristne er blitt. Noe som skjer i obskure menigheter.

 

Dine anstrengelser for å forsvare islam er forgjeves.

For islam blir ikke fredeligere uansett hva du gjør av anstrenglser for å forvare islam.

 

Men jeg forsvarer ikke islam, og blåser i om "den" blir fredeligere. Jeg tror muslimene blir det, og at militant islam blir mer og mer irrelevant. Akkurat som kristendommen.

 

Og det er mest sannsynlig fordi islamske ledere vil jo ikke gå mot islam, Og om de gjør det, så risikerer de å bli drept om ISIL har folk i Norge, og det har de helt sikkert.

 

 

Du misforstår hvis du tror dette er et norsk initiativ. Det er skriftlærde fra flere land som står bak:

 

Blant de som har signert brevet finnes prominente muslimske lærde fra store deler av verden. Blant annet fra Egypt, Nigeria, Tyrkia, Yemen, USA, Malaysia, Portugal, Morocco, Saudi Arabia og Tunisia.

 

IS har nok en viss oppslutning i mange land, men de skremmer nok neppe all verdens muslimer til taushet.

 

Eller kan du jo pønske litt på dette paradokset: Hvis brevet var offentliggjort i vesten, og det finnes IS-folk i disse landene, får ikke IS vite om det i alle fall?

 

Geir :)

 

Edit: jjkoggan var kjappere enn meg.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje legge til at for meg som ateist er ikke dette noe dillemma. Jeg tror jo at islam som kristendom og deres hellige bøker er menneskers verk, og at den "rette" tolkningen er avhengig av tid og sted. Hvordan Muhammed eller Paulus tolket den i sin tid har bare historisk interesse.

 

Det viktige er hvordan den tolkes idag. Og det synes nokså klart at det finnes like mange tolkninger av islam som av kristendommen. Hvem som angivelig har "rett" er irrellevant, det viktige er hvor mange de er og hva de står for. Og det synes klart at selv med kanskje 3000 forkvaklede europeiske muslimer på sin side, og masse penger og våpen, representerer IS et lite mindretall av all verdens muslimer.

 

IS er grusomme, men tross alt en historisk parantes. Jeg spår at muslimer flest vil sekulariseres i takt med velstandsøkningen i verden, akkurat som kristne. Jeg vet du sier det ikke er "lov" i islam, Baltus, men det vil skje allikevel, når selvbestemte lovtolkere som IS mister makt og innflytelse.

 

En vakker dag blir muslimske "inkvisisjoner" like relevante som de kristne er blitt. Noe som skjer i obskure menigheter.

 

Dine anstrengelser for å forsvare islam er forgjeves.

For islam blir ikke fredeligere uansett hva du gjør av anstrenglser for å forvare islam.

 

Men jeg forsvarer ikke islam, og blåser i om "den" blir fredeligere. Jeg tror muslimene blir det, og at militant islam blir mer og mer irrelevant. Akkurat som kristendommen.

 

Og det er mest sannsynlig fordi islamske ledere vil jo ikke gå mot islam, Og om de gjør det, så risikerer de å bli drept om ISIL har folk i Norge, og det har de helt sikkert.

 

 

Du misforstår hvis du tror dette er et norsk initiativ. Det er skriftlærde fra flere land som står bak:

 

Blant de som har signert brevet finnes prominente muslimske lærde fra store deler av verden. Blant annet fra Egypt, Nigeria, Tyrkia, Yemen, USA, Malaysia, Portugal, Morocco, Saudi Arabia og Tunisia.

 

IS har nok en viss oppslutning i mange land, men de skremmer nok neppe all verdens muslimer til taushet.

 

Eller kan du jo pønske litt på dette paradokset: Hvis brevet var offentliggjort i vesten, og det finnes IS-folk i disse landene, får ikke IS vite om det i alle fall?

 

Geir :)

 

Edit: jjkoggan var kjappere enn meg.

Nei du tror nok ikke det er noe dillema, men da tar du sørgelig feil. For det står sterke åndelige krefter bak islam.

 

Det har ikke noe med hvordan koranen tolkes, men med den oppdelingen i mekka og medinasurer som jeg viste til.

Og når muslimene føler seg sterke nok, så begynner de å følge medinasurene.

Mao den samme taktikken som muhammed brukte.

 

Dette vil ikke forandre seg så lenge islam eksisterer.

 

Vi ser jo også at utviklingen blant muslimer i europa har blitt stadig verre.

 

ISIL er nok i mindretall blant muslimer, men det er jo flere slike muslimske grupper, og de blir stadig flere.

Hvor lenge skal du og andre forsvarere av islam slutte å stikke hodet i sanden og fornekte virkeligheten ?.

 

Kristendommen skal heller ikke tolkes som den enkelte selv vil, Jesus Kristus har tolket det for oss. Og vi skal følge Hans bud og Hans budskap.

 

Hva om det du tror ikke er riktig ?

Det er mye mer mellom himmel og jord enn både du og de fleste andre tror. Og politikere og myndigheter har innbilt folk i mange år nå at de selv er høyeste myndighet, og det er ingen over dem.

 

Men dette er mildt sagt sprøyt, for det fins mørke og onde åndelige krefter som er sterkere en noen av dem. Disse kreftene er representert ved denne verdens "gud" som er satan. Og disse kreftene styrer også politikere og politiske ideologier.

 

Koranen ble laget av muhammed og hans menn, og inspirert av satan, som ønsker å ødelegge både menneskene og hele Guds skaperverk.

 

Muslimene følger koranen som er muhammeds og satans lære for islam.

 

Kristne skal følge Jesus Kristus og Hans lære, vi skal ikke følge Paulus.

 

ISIS er heller ikke en historisk parantes.

 

Som sagt så har det blitt stadig flere slike muslimske grupper de siste årene, og disse gruppene blir stadig større.

ISIL går også fram på samme måte som islam gjorde i de første5-6 hundre årene.

Islams fremmars i europa ble ikke endelig stoppet før i 1683, selv om de gikk på noen nederlag før dette.

 

Det virker som om du forsvarer islam selv om du benekter det, men du stikker uansett hodet i sanden og bedriver ønsketenking om hvordan du håper dette vil utvikle seg.

 

Men ditt håp er forgjeves og vi ser jo allerede i hvilken retning det utvikler seg, situasjonen har jo bare blitt verre i et par tiår nå.

 

Jeg tror ikke dette oppropet var kun fra muslimske ledere i Norge. Det er jo også andre muslimske ledere som vil skape et bedre inntrykk av islam.

Det handler jo om taktikk, og de fleste foretrekker jo å tro at ISIL ikke representerer islam.

Barrack Obomber (jeg mener obama) har jo sagt at ISIL ikke er muslimer.

 

Men de følger jo både koranen og hadith.

Og hvordan kan noen påstå at de ikke er muslimer når de følger islams skrifter helt nøyaktig ?

 

 

Jeg tror det hele er taktikk.

Dette brevet er kun ment for oss, for å roe oss ned.

 

ISIL har nok fått et brev,men ikke dette brevet. De har fått et brev som forklarer hvorfor dette brevet er publisert, slik at de ikke skal tro at disse muslimske lederne er frafalne.

 

For lokale muslimske ledere har strengt tatt heller ikke lov til å tolke islams skrifter som de selv vil, for det er de muslimske lovskolene som skal stå for tolkningenom det blir nødvendig.

 

 

Det er forøvrig ca 10-15000 muslimer fra europa og USA som slåss for ISIL nå.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Og alt dette vet jeg at du tror, og kommer til å tro. Jeg tror - nei, forresten, jeg vet - at muslimer er mennesker, og at over tid så reagerer de likt med andre mennesker. Du tror at muslimene er besatt av og drives av djevelen, det tror ikke jeg. Forklaringene på islamisme og annen faenskap er høyst verdslige og menneskelige, selv om religionen er en kraftig mekanisme for å skape oppslutning om disse.

 

Men ditt håp er forgjeves og vi ser jo allerede i hvilken retning det utvikler seg, situasjonen har jo bare blitt verre i et par tiår nå.

 

Ja, det er verre nå. Men det skyldes ikke minst at vestlig innblanding der nede har lagt veien åpen for gærningene. Dette er ikke mye anderledes enn hvordan amerikanerne på 70-tallet la veien åpen for de morderiske diktaturene i Sør-Amerika (Argentina med flere) fordi bandittene var taktiske allierte mot sosialismen.

 

Et par tiår er - desverre - bare en historisk parantes. Trist for de som lever der og da, men fortsatt en parantes. Noen ganger - som mellomkrigstiden og andre verdenskrig - verd et kapittel. Men all historie handler om forgjengelighet. Hitler og hans ideologi er død, det jødiske folk overlevde, trass grusomme lidelser og tap. (Og ja, det finnes folk som fortsatt holder de nazistiske ideene i respirator og drømmer om en ny storhetstid. De om det.)

 

Men de følger jo både koranen og hadith.

 

Sier du, men ikke de nevnte 100 skriftlærde muslimer fra hele verden. At du antyder en totalt udokumentert (nei, "jeg tror" er ikke noen dokumentasjon) konspirasjon her beviser ikke noe annet.

 

Det er forøvrig ca 10-15000 muslimer fra europa og USA som slåss for ISIL nå.

The EU's anti-terrorism chief, Gilles de Kerchove, has acknowledged that more than 3,000 European citizens have joined ISIL terrorist group fighting in Syria and Iraq.

 

Kilde

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Og alt dette vet jeg at du tror, og kommer til å tro. Jeg tror - nei, forresten, jeg vet - at muslimer er mennesker, og at over tid så reagerer de likt med andre mennesker. Du tror at muslimene er besatt av og drives av djevelen, det tror ikke jeg. Forklaringene på islamisme og annen faenskap er høyst verdslige og menneskelige, selv om religionen er en kraftig mekanisme for å skape oppslutning om disse.

 

Men ditt håp er forgjeves og vi ser jo allerede i hvilken retning det utvikler seg, situasjonen har jo bare blitt verre i et par tiår nå.

 

Ja, det er verre nå. Men det skyldes ikke minst at vestlig innblanding der nede har lagt veien åpen for gærningene. Dette er ikke mye anderledes enn hvordan amerikanerne på 70-tallet la veien åpen for de morderiske diktaturene i Sør-Amerika (Argentina med flere) fordi bandittene var taktiske allierte mot sosialismen.

 

Et par tiår er - desverre - bare en historisk parantes. Trist for de som lever der og da, men fortsatt en parantes. Noen ganger - som mellomkrigstiden og andre verdenskrig - verd et kapittel. Men all historie handler om forgjengelighet. Hitler og hans ideologi er død, det jødiske folk overlevde, trass grusomme lidelser og tap. (Og ja, det finnes folk som fortsatt holder de nazistiske ideene i respirator og drømmer om en ny storhetstid. De om det.)

 

Men de følger jo både koranen og hadith.

 

Sier du, men ikke de nevnte 100 skriftlærde muslimer fra hele verden. At du antyder en totalt udokumentert (nei, "jeg tror" er ikke noen dokumentasjon) konspirasjon her beviser ikke noe annet.

 

Det er forøvrig ca 10-15000 muslimer fra europa og USA som slåss for ISIL nå.

The EU's anti-terrorism chief, Gilles de Kerchove, has acknowledged that more than 3,000 European citizens have joined ISIL terrorist group fighting in Syria and Iraq.

 

Kilde

 

Geir :)

 

Hvor har jeg sagt at muslimer ikke er mennesker ?

 

De er selvfølgelig mennesker, men de følger en lære som er vktig for dem, så viktig at den kan få en far og ektemann til å drepe sine barn og/eller sin kone.

Og denne læren kan i ytterste konsekvens få muslimer til å miste sine menneskelige følelser, slik som mange i ISIL. Og om du da fremdeles kan kalle dem for mennesker er et definisjonsspørsmål.

 

Jeg har selv opplevd hvor uberegnelig muslimer kan være pga denne læren de følger, jeg diskuterte med en imam på dette forumet, han skulle overtale meg om at islam var en fredelig religion og han fremsto som vennligheten selv, men da han forsto at han ikke klarte å overtale meg, så kom drapstrusselen, og han fortalte i detalj hvordan han skulle skjære hodet av meg og la blodet flyte.

 

Han er en av de "fredelige" muslimene som du er så glad i.

Det er også mange, og spesielt kvinner, som er blitt drept og voldtatt av slike fredelige muslimer som du setter så høyt.

 

Men fremdeles fortsetter du og dine likesinnede å forsvare både islam og muslimer, mens dere ikke bryr dere et øyeblikk om ofrene for disse "fredelige" muslimene.

Dette har vi diskutert før, uten at du er i stand til å forstå hvordan din holdning provoserer folk, og dette er bla grunnen til dine meninger virker veldig provoserende på noen også her på forumet.

 

Jeg tror ikke at muslimene generelt er besatt av djevelen, men jeg vet at satan er islams virkelige "gud" og og at muslimene er lurt til å tilbe satan uten at de vet det.

Og de er i stor fare for å bli besatt, slik det også skjer med mange muslimer hvert år, og som har skjedd med dem som slåss for ISIL.

 

At muslimer massakrerer sivile og skjærer hodet av folk, har ingen verdslig forklaring.

Det er ingen menneskelig oppførsel, og det fins heller ingen unnskyldning for slik oppførsel.

Jeg vet at USA ,England, Israel og saudiArabia støtter ISIL økonomisk og militært, men du kan uansett ikke skylde på noen andre for at ISIl driver med krig og massakre på sivile, samt skjærer hodet av folk.

Det er mange andre fattige og undertrykte i Afrika og Asia og også i Europa og USA som ikke gjør slike ting, men er fredelige og bare ønsker å leve i fred og få seg en jobb og tjene penger.

 

Så dette med at "vesten har skylda" som er så populært blant islam-elskere er bare sprøyt, og noe oppkonstruert tøys som de har funnet på for å forsvare islam.

 

Selv om USA og englands innblanding har lagt veien åpen for ISIL, så er det jo de selv som kriger og massakrerer folk. USA og England tvinger dem jo ikke til å gjøre det.

Så om islam hadde vært en fredelig religion, så ville ikke ISIL drive krig i det hele tatt.

 

Men nå er det jo ikke bare USA og England som støtter dem, også Israel og saudiarabia støtter Isil.

Israel har også bombet Damaskus for å støtter ISIL, og de har skutt raketter inn i Syria fra sin side av golan for å beskytte ISIL mot den fremrykkende syriske hæren som forsøkte å ta tilbake den syriske delen av golan.

 

Så tingene er langt fra så svart hvitt som du tror.

 

Det fins forøvrig ikke noe jødisk folk, og de har aldri opplevd noen mer grusomme lidelser enn de har påført andre, og da spesielt kristne som har opplevd forfølgelser,tortur og drap i 2000 år pga jødene.

Og det er jødene og Israel som også styrer og kontrollerer England og USA.

Eller rettere sagt, de jødene som eier Israel kontrollerer også England og USA.

Det er den jødiske familien Roschild som eier landet Israel.

 

Når du snakker om de hundre muslimske skriftlærde så går du ut fra at muslimer aldri lyver, men hvorfor gjør du det ?

Hvis du mener at de er mennesker så betyr jo dette også at de kan lyve for å fremme sine egne interesser akkurat som alle andre mennesker med makt, og slik som også våre politikere gjør.

 

Muslimer er også oppfordret til å lyve for å forsvare islam og/ eller seg selv.

 

http://www.muslimfact.com/bm/terror-in-the-name-of-islam/islam-permits-lying-to-deceive-unbelievers-and-bri~print.shtml

 

Å stole på muslimer ledere er ikke å anbefale, det er like meningsløst som å stole på våre egne politikere.

 

Du så jo selv i den videoen jeg la ut at ISIL følger islams lære.

 

Antallet på mellom 10 og 15 000 har jeg fra en soldat i ISIL som ble intervjuet på amerikansk tv, så hva som du mener er riktig får du selv avgjøre.

 

Det er i europeiske lederes interesse å få antallet muslimer fra europa som slåss for ISIL så lavt som mulig for å promotere islam.

Men soldater fra ISIL vil kanskje skryte litt, så jeg vil tro at de er nærmest det korrekte tallet selv om de også skryter og overdriver litt, som jeg vil tro er rundt 10- 12000.

Lenke til kommentar

Hvor har jeg sagt at muslimer ikke er mennesker ?

 

Du har vel sagt - slik jeg forstår deg - at de er et redskap for djevelen, og dermed ikke kan ta menneskelige avgjørelser, eller som gruppe forandre seg over tid slik andre grupper av mennesker gjør.

 

De er selvfølgelig mennesker, men de følger en lære som er vktig for dem, så viktig at den kan få en far og ektemann til å drepe sine barn og/eller sin kone.

Og denne læren kan i ytterste konsekvens få muslimer til å miste sine menneskelige følelser, slik som mange i ISIL. Og om du da fremdeles kan kalle dem for mennesker er et definisjonsspørsmål.

 

Ja, muslimer har åpenbart en strengere "æres"- og moralkodeks enn vi har, pr idag. Ikke at det har noe som helst med ære å gjøre. Og ja, mange grusomheter begås av den grunn. Men i min tankeverden så straffer man gjerninger individuelt, ikke tanker kollektivt. Muslimer flest må gis en sjanse til å forandre sin kultur i riktig retning, mens vi straffer æresdrap og andre forbrytelser strengt.

 

Jeg har selv opplevd hvor uberegnelig muslimer kan være pga denne læren de følger, jeg diskuterte med en imam på dette forumet, han skulle overtale meg om at islam var en fredelig religion og han fremsto som vennligheten selv, men da han forsto at han ikke klarte å overtale meg, så kom drapstrusselen, og han fortalte i detalj hvordan han skulle skjære hodet av meg og la blodet flyte. Han er en av de "fredelige" muslimene som du er så glad i.

 

Stråmann 1. Nei, om han ville skjære hodet av deg er han ikke en fredelig muslim, og jeg er ikke glad i ham. Jeg er som kjent glad i anekdoter, men én skrullete angivelig imam på et anonymt forum beviser ingen trend. Jeg minnes at du har nevnt denne episoden før, og at det ikke finnes spor etter den på forumet. Så det er vanskelig å vurdere den.

 

Det er også mange, og spesielt kvinner, som er blitt drept og voldtatt av slike fredelige muslimer som du setter så høyt.

 

Stråmann 2. Nei igjen, muslimer som voldtar og dreper setter jeg ikke høyt. Jeg har flere ganger tatt til orde for strengere straffer mot voldsforbrytelser, spesielt ved gjentagelser, og det gjelder selvsagt muslimer også.

 

Men fremdeles fortsetter du og dine likesinnede å forsvare både islam og muslimer, mens dere ikke bryr dere et øyeblikk om ofrene for disse "fredelige" muslimene.

 

Stråmann 3. Jeg forsvarer ikke islam. Du må gjerne dokumentere at jeg har gjort det. Jeg forsvarer derimot muslimers rett til religiøs frihet. Og jo, jeg bryr meg omn ofrene, men jeg tror ikke det tjener ofrenes sak å dømme uskyldige for deres skjebne.

 

Dette har vi diskutert før, uten at du er i stand til å forstå hvordan din holdning provoserer folk, og dette er bla grunnen til dine meninger virker veldig provoserende på noen også her på forumet.

 

Jeg tror helt ærlig ikke jeg provoserer så mange, jeg. Bortsett fra deg og Robert og kanskje et par til. Men vi må gjerne ta en håndsopprekning på det. At dere er provosert synes jeg i grunnen er greit, det er jo nettopp for å advare mot de ideene dere sprer at jeg poster i tråder som denne. Jeg synes det er forferdelig skummelt at folk oppfordrer til etnisk og kulturelt hat og løsninger som kun vil føre til mer krig og faenskap. Jeg støtter de som vil ta et oppgjør med de 30 000 gærningene i IS, det er både rett og nødvendig, men ikke de som vil gjøre 1,5 milliarder muslimer kollektivt ansvarlige for handlingene til noen få blant dem.

 

Jeg tror ikke at muslimene generelt er besatt av djevelen, men jeg vet at satan er islams virkelige "gud" og og at muslimene er lurt til å tilbe satan uten at de vet det. Og de er i stor fare for å bli besatt, slik det også skjer med mange muslimer hvert år, og som har skjedd med dem som slåss for ISIL.

 

Jeg tror ikke på satan, så da faller den ideen på stengrunn hos meg.

 

At muslimer massakrerer sivile og skjærer hodet av folk, har ingen verdslig forklaring.

Det er ingen menneskelig oppførsel, og det fins heller ingen unnskyldning for slik oppførsel.

 

Uenig i det første, enig i det andre. Det finnes masse massakrer opp gjennom historien, både de du tror på og de du ikke tror på, som har høyst verdslige forklaringer. Og mange av dem (de fleste faktisk) involverer ikke muslimer. Stalins Sovjet, Maos Kina, Kambodsja, Rwanda. Djengis Khan og en rekke andre historiske massakrer.

 

Og nei, det finnes ingen unnskyldning for slik oppførsel. Selvsagt gjør det ikke det. Men det betyr ikke at det ikke finnes forklaringer på den. Forklaringer som ikke involverer en allmektig gud og hans onde tvilling.

 

Jeg vet at USA ,England, Israel og saudiArabia støtter ISIL økonomisk og militært, men du kan uansett ikke skylde på noen andre for at ISIl driver med krig og massakre på sivile, samt skjærer hodet av folk.

 

Jeg skylder ikke på andre enn IS for deres vold, jeg bare påpeker at det finnes grunner til at de har fått fotfeste i ruinene av en krig. Og at det er i det maktvakum disse krigene etterlot at ingen har kunnet stoppe dem før.

 

Det er mange andre fattige og undertrykte i Afrika og Asia og også i Europa og USA som ikke gjør slike ting, men er fredelige og bare ønsker å leve i fred og få seg en jobb og tjene penger.

 

Selvsagt. Og det er derfor jeg fortsatt har håp til menneskeheten. Og blandt disse finnes det muslimer som tar avstand fra IS og volden.

 

Så dette med at "vesten har skylda" som er så populært blant islam-elskere er bare sprøyt, og noe oppkonstruert tøys som de har funnet på for å forsvare islam.

 

Det får du ta med de som elsker islam.

 

Så om islam hadde vært en fredelig religion, så ville ikke ISIL drive krig i det hele tatt.

 

Selvsagt ville de det. Det handler om makt. Det har da vært ført kriger i kristendommens navn også.

 

Så tingene er langt fra så svart hvitt som du tror.

 

Jeg tror ikke de er sort-hvitt. Det er det du som gjør, med muslimene trygt plassert i den ene enden av skalaen.

 

Det fins forøvrig ikke noe jødisk folk, ...

 

Jeg snipper denne biten. Jeg postet den bemerkningen vel vitende om at du ville ta agnet, og svaret ditt står seg uten ytterligere kommentarer.

 

Når du snakker om de hundre muslimske skriftlærde så går du ut fra at muslimer aldri lyver, men hvorfor gjør du det ?

Hvis du mener at de er mennesker så betyr jo dette også at de kan lyve for å fremme sine egne interesser akkurat som alle andre mennesker med makt, og slik som også våre politikere gjør.

 

Selvsagt lyver muslimer. De er som sagt mennesker, og det er sånt mennesker gjør. Det er irrellevant. Det er din påstand om at disse lyver mens IS snakker sant jeg kommenterer.

 

Antallet på mellom 10 og 15 000 har jeg fra en soldat i ISIL som ble intervjuet på amerikansk tv, så hva som du mener er riktig får du selv avgjøre. Det er i europeiske lederes interesse å få antallet muslimer fra europa som slåss for ISIL så lavt som mulig for å promotere islam. Men soldater fra ISIL vil kanskje skryte litt, så jeg vil tro at de er nærmest det korrekte tallet selv om de også skryter og overdriver litt, som jeg vil tro er rundt 10- 12000.

 

Tja, folk får vurdere våre kilder etter eget hode. Hvis han snakket om fremmedsoldater i Syria så er det nok riktig, siden mange som sloss for IS der ikke er syrere, men fra andre land i Midtøsten. Men de er ikke europeere, slik jeg leser kildene.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Hvor har jeg sagt at muslimer ikke er mennesker ?

 

Du har vel sagt - slik jeg forstår deg - at de er et redskap for djevelen, og dermed ikke kan ta menneskelige avgjørelser, eller som gruppe forandre seg over tid slik andre grupper av mennesker gjør.

 

De er selvfølgelig mennesker, men de følger en lære som er vktig for dem, så viktig at den kan få en far og ektemann til å drepe sine barn og/eller sin kone.

Og denne læren kan i ytterste konsekvens få muslimer til å miste sine menneskelige følelser, slik som mange i ISIL. Og om du da fremdeles kan kalle dem for mennesker er et definisjonsspørsmål.

 

Ja, muslimer har åpenbart en strengere "æres"- og moralkodeks enn vi har, pr idag. Ikke at det har noe som helst med ære å gjøre. Og ja, mange grusomheter begås av den grunn. Men i min tankeverden så straffer man gjerninger individuelt, ikke tanker kollektivt. Muslimer flest må gis en sjanse til å forandre sin kultur i riktig retning, mens vi straffer æresdrap og andre forbrytelser strengt.

 

Jeg har selv opplevd hvor uberegnelig muslimer kan være pga denne læren de følger, jeg diskuterte med en imam på dette forumet, han skulle overtale meg om at islam var en fredelig religion og han fremsto som vennligheten selv, men da han forsto at han ikke klarte å overtale meg, så kom drapstrusselen, og han fortalte i detalj hvordan han skulle skjære hodet av meg og la blodet flyte. Han er en av de "fredelige" muslimene som du er så glad i.

 

Stråmann 1. Nei, om han ville skjære hodet av deg er han ikke en fredelig muslim, og jeg er ikke glad i ham. Jeg er som kjent glad i anekdoter, men én skrullete angivelig imam på et anonymt forum beviser ingen trend. Jeg minnes at du har nevnt denne episoden før, og at det ikke finnes spor etter den på forumet. Så det er vanskelig å vurdere den.

 

Det er også mange, og spesielt kvinner, som er blitt drept og voldtatt av slike fredelige muslimer som du setter så høyt.

 

Stråmann 2. Nei igjen, muslimer som voldtar og dreper setter jeg ikke høyt. Jeg har flere ganger tatt til orde for strengere straffer mot voldsforbrytelser, spesielt ved gjentagelser, og det gjelder selvsagt muslimer også.

 

Men fremdeles fortsetter du og dine likesinnede å forsvare både islam og muslimer, mens dere ikke bryr dere et øyeblikk om ofrene for disse "fredelige" muslimene.

 

Stråmann 3. Jeg forsvarer ikke islam. Du må gjerne dokumentere at jeg har gjort det. Jeg forsvarer derimot muslimers rett til religiøs frihet. Og jo, jeg bryr meg omn ofrene, men jeg tror ikke det tjener ofrenes sak å dømme uskyldige for deres skjebne.

 

Dette har vi diskutert før, uten at du er i stand til å forstå hvordan din holdning provoserer folk, og dette er bla grunnen til dine meninger virker veldig provoserende på noen også her på forumet.

 

Jeg tror helt ærlig ikke jeg provoserer så mange, jeg. Bortsett fra deg og Robert og kanskje et par til. Men vi må gjerne ta en håndsopprekning på det. At dere er provosert synes jeg i grunnen er greit, det er jo nettopp for å advare mot de ideene dere sprer at jeg poster i tråder som denne. Jeg synes det er forferdelig skummelt at folk oppfordrer til etnisk og kulturelt hat og løsninger som kun vil føre til mer krig og faenskap. Jeg støtter de som vil ta et oppgjør med de 30 000 gærningene i IS, det er både rett og nødvendig, men ikke de som vil gjøre 1,5 milliarder muslimer kollektivt ansvarlige for handlingene til noen få blant dem.

 

Jeg tror ikke at muslimene generelt er besatt av djevelen, men jeg vet at satan er islams virkelige "gud" og og at muslimene er lurt til å tilbe satan uten at de vet det. Og de er i stor fare for å bli besatt, slik det også skjer med mange muslimer hvert år, og som har skjedd med dem som slåss for ISIL.

 

Jeg tror ikke på satan, så da faller den ideen på stengrunn hos meg.

 

At muslimer massakrerer sivile og skjærer hodet av folk, har ingen verdslig forklaring.

Det er ingen menneskelig oppførsel, og det fins heller ingen unnskyldning for slik oppførsel.

 

Uenig i det første, enig i det andre. Det finnes masse massakrer opp gjennom historien, både de du tror på og de du ikke tror på, som har høyst verdslige forklaringer. Og mange av dem (de fleste faktisk) involverer ikke muslimer. Stalins Sovjet, Maos Kina, Kambodsja, Rwanda. Djengis Khan og en rekke andre historiske massakrer.

 

Og nei, det finnes ingen unnskyldning for slik oppførsel. Selvsagt gjør det ikke det. Men det betyr ikke at det ikke finnes forklaringer på den. Forklaringer som ikke involverer en allmektig gud og hans onde tvilling.

 

Jeg vet at USA ,England, Israel og saudiArabia støtter ISIL økonomisk og militært, men du kan uansett ikke skylde på noen andre for at ISIl driver med krig og massakre på sivile, samt skjærer hodet av folk.

 

Jeg skylder ikke på andre enn IS for deres vold, jeg bare påpeker at det finnes grunner til at de har fått fotfeste i ruinene av en krig. Og at det er i det maktvakum disse krigene etterlot at ingen har kunnet stoppe dem før.

 

Det er mange andre fattige og undertrykte i Afrika og Asia og også i Europa og USA som ikke gjør slike ting, men er fredelige og bare ønsker å leve i fred og få seg en jobb og tjene penger.

 

Selvsagt. Og det er derfor jeg fortsatt har håp til menneskeheten. Og blandt disse finnes det muslimer som tar avstand fra IS og volden.

 

Så dette med at "vesten har skylda" som er så populært blant islam-elskere er bare sprøyt, og noe oppkonstruert tøys som de har funnet på for å forsvare islam.

 

Det får du ta med de som elsker islam.

 

Så om islam hadde vært en fredelig religion, så ville ikke ISIL drive krig i det hele tatt.

 

Selvsagt ville de det. Det handler om makt. Det har da vært ført kriger i kristendommens navn også.

 

Så tingene er langt fra så svart hvitt som du tror.

 

Jeg tror ikke de er sort-hvitt. Det er det du som gjør, med muslimene trygt plassert i den ene enden av skalaen.

 

Det fins forøvrig ikke noe jødisk folk, ...

 

Jeg snipper denne biten. Jeg postet den bemerkningen vel vitende om at du ville ta agnet, og svaret ditt står seg uten ytterligere kommentarer.

 

Når du snakker om de hundre muslimske skriftlærde så går du ut fra at muslimer aldri lyver, men hvorfor gjør du det ?

Hvis du mener at de er mennesker så betyr jo dette også at de kan lyve for å fremme sine egne interesser akkurat som alle andre mennesker med makt, og slik som også våre politikere gjør.

 

Selvsagt lyver muslimer. De er som sagt mennesker, og det er sånt mennesker gjør. Det er irrellevant. Det er din påstand om at disse lyver mens IS snakker sant jeg kommenterer.

 

Antallet på mellom 10 og 15 000 har jeg fra en soldat i ISIL som ble intervjuet på amerikansk tv, så hva som du mener er riktig får du selv avgjøre. Det er i europeiske lederes interesse å få antallet muslimer fra europa som slåss for ISIL så lavt som mulig for å promotere islam. Men soldater fra ISIL vil kanskje skryte litt, så jeg vil tro at de er nærmest det korrekte tallet selv om de også skryter og overdriver litt, som jeg vil tro er rundt 10- 12000.

 

Tja, folk får vurdere våre kilder etter eget hode. Hvis han snakket om fremmedsoldater i Syria så er det nok riktig, siden mange som sloss for IS der ikke er syrere, men fra andre land i Midtøsten. Men de er ikke europeere, slik jeg leser kildene.

 

Geir :)

 

 

Jeg har ikke sagt at muslimer er djevelens redskaper. Jeg har sagt at muslimer er tilber satan uten at de vet det selv. jeg har også sagt at muslimer er satans disipler.

Men siden satan er denne verdens "gud" så gjelder dette egentlig for ateister også, og dem du nevnte for at jeg skulle bite på, nemlig jødene.

Om du tror at satan fins eller ikke spiller ikke noen rolle, for han fins uansett hva du tror.

Og verdens ledere vet det, og mange tilber oså satan i okkulte ritualer, spesielt i USA.

 

I FN bygningen i new york så er det også et alter for til satan.

 

http://fellowshipoftheminds.com/2011/04/05/un-hotbed-of-new-age-satanism-the-meditation-room/

 

dette har sikker fått besøk også av Norske politikere.

 

Jeg var klar over din hensikt ved å nevne jødene, og jeg ville ikke skuffe deg ved å la være å bite på kroken.

 

Det jeg nevnte med imamen som kom med drapstrussel var bare et eksempel, og det fins flere millloner mer eller mindre alvorlige eksempler, og mange også i Norge.

 

At du ikke forstår at du selv forsvarer islam er ganske uforsåelig, for uansett hva jeg sier og legger fram av dokumentasjon så fortsetter du å gjøre det du sier du ikke gjør, nemlig å forsvare islam, ved å påstå at islam ikke har noen innflytelse på det muslimene gjør.

 

Men læren de følger har alt å si for hva de gjør, for om du tror at det du lærer i din ideologi er det eneste riktige, så kan det i ytterste konsekvens gjøre at folk ikke har noen hemninger ved å delta i massemord på annerledes tenkende, det så vi jo tydelig i sovjet og også i Kina i sin tid.

Sosialistene drepte 62 millioner i sovjet og 76 milliomer i kina, og det var pgga at de fulgte sin lære og mente at å drepe annerledes tenkende menneskerer er legitimt fordi deres lære tillot det.

 

http://www.wnd.com/2012/08/socialisms-death-count/

 

Men islam overgår sosialismen med stor margin.

http://www.americanthinker.com/2014/05/the_greatest_murder_machine_in_history.html

 

En liten lynleksjon i hvordan islam ble spredt, og det er nøyaktig slik ISIL går frem.

http://www.cbn.com/spirituallife/onlinediscipleship/understandingislam/IslamHistory0212.aspx

 

 

Så uansett hva du måtte mene selv, så er det et faktum at det er mye mer mellom himmel og jord enn du tror, og at du i likhet med veldig mange andre har et ganske enkelt og svart hvitt syn på verden.

 

Og det er heller ikke slik at ting skjer tilfeldig, det meste er planlagt av noen. Bortsett fra hvis du snubler på gaten,eller velter på sykkel osv. For det er neppe planlagt i de aller fleste tilfeller.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

At du ikke forstår at du selv forsvarer islam er ganske uforsåelig, for uansett hva jeg sier og legger fram av dokumentasjon så fortsetter du å gjøre det du sier du ikke gjør, nemlig å forsvare islam, ved å påstå at islam ikke har noen innflytelse på det muslimene gjør.

 

Stråmann 4. Selvsagt har islam innflytelse på det muslimer gjør. Jeg har aldri sagt noe annet. Men i motsetning til deg så tror jeg at også muslimer vil sekulariseres når de opplever velstand og utdannelse, og at selv de troende vil modereres.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

At du ikke forstår at du selv forsvarer islam er ganske uforsåelig, for uansett hva jeg sier og legger fram av dokumentasjon så fortsetter du å gjøre det du sier du ikke gjør, nemlig å forsvare islam, ved å påstå at islam ikke har noen innflytelse på det muslimene gjør.

 

Stråmann 4. Selvsagt har islam innflytelse på det muslimer gjør. Jeg har aldri sagt noe annet. Men i motsetning til deg så tror jeg at også muslimer vil sekulariseres når de opplever velstand og utdannelse, og at selv de troende vil modereres.

 

Geir :)

 

 

 

Det er også feil, mange av de muslimer som slåss for ISIL og andre organisasjoner er høyt utdannede personerr som både har studert islam og andre ting,

Mange er utdannet som leger, arkitekter igeniører osv. altså mye mer utdannelse enn meg og kanskje deg også.

Så hverken liten utdannelse, undertrykkelse eller fattigdom er noen unnskyldning, for disse folkene er ikke fattige og de har høy utdannelse og de er ikke undertrykt på noen måte..

http://nationalinterest.org/blog/bruce-hoffman/todays-highly-educated-terrorists-4080

 

http://www.frontpagemag.com/2010/wm-b-fankboner/the-educated-muslim-terrorist/

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2049646/The-middle-class-terrorists-More-60pc-suspects-educated-comfortable-backgrounds-says-secret-M15-file.html

 

Her er forresten en side som viser hvor mange drepte islam har på samvittigheten i moderne tid opp til 2012, og vi har ikke sett slutten ennå.

http://www.freerepublic.com/focus/religion/2892623/posts

 

 

Muslimer vil aldri modereres så lenge islam eksisterer, fordi muslimer følger islam.

 

Men som sagt så er islam delt i to av forholdsvis fredelige mekka surer og krigerske medina surer.

Alt er islam og følges til forskjellig tid. Det handler om taktikk, og de krigerske medinasurene overstyrer mekkasurene.

 

Slik er det og slik vil det være så lenge islam eksisterer, og/eller så lenge det eksisterer noen som ikke er muslimer.

 

Muslimene på muhammeds tid, og til alle tider etter det, har ønsket å erobre verden for islam, og det gjør de i dag også.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Det er også feil, mange av de muslimer som slåss for ISIL og andre organisasjoner er høyt utdannede personerr som både har studert islam og andre ting,

 

Men de er et lite mindretall. Intellektuelle revolusjonære kjenner vi mange av fra historien, stalinister, røde arme fraksjon og flere. Men det er en god grunn til at disse i moderne tid aldri blir annet en kuriositeter uten oppslutning, det er at de ikke kan få massene med seg. Det kunne Mao i det fattige bondesamfunnet i Kina. Eller Lenin blant de utbyttede arbeiderne i St. Petersburg. Og det kan IS på samme måte i de fattige strøk i Midtøsten.

 

Men når velstanden og utdannelsen når de brede lag, så er de ikke lenger med på den. Det er en grunn til at AKP aldri fikk sin revolusjon, og at medlemmene av Profetens Ummah bare teller noen titall.

 

Muslimer vil aldri modereres så lenge islam eksisterer, fordi muslimer følger islam.

 

 

Om det er sant, så vil islam tape oppslutning istedet. Okke som vil militant islam marginaliseres i moderne samfunn.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Det er også feil, mange av de muslimer som slåss for ISIL og andre organisasjoner er høyt utdannede personerr som både har studert islam og andre ting,

 

Men de er et lite mindretall. Intellektuelle revolusjonære kjenner vi mange av fra historien, stalinister, røde arme fraksjon og flere. Men det er en god grunn til at disse i moderne tid aldri blir annet en kuriositeter uten oppslutning, det er at de ikke kan få massene med seg. Det kunne Mao i det fattige bondesamfunnet i Kina. Eller Lenin blant de utbyttede arbeiderne i St. Petersburg. Og det kan IS på samme måte i de fattige strøk i Midtøsten.

 

Men når velstanden og utdannelsen når de brede lag, så er de ikke lenger med på den. Det er en grunn til at AKP aldri fikk sin revolusjon, og at medlemmene av Profetens Ummah bare teller noen titall.

 

Muslimer vil aldri modereres så lenge islam eksisterer, fordi muslimer følger islam.

 

 

Om det er sant, så vil islam tape oppslutning istedet. Okke som vil militant islam marginaliseres i moderne samfunn.

 

Geir :)

 

 

Det er ikke et lite mindretall. Intellektuelle muslimer som driver med jihad.

På den nederste siden sto det 60 % Og når ble 60 % et mindretall ?

 

Men uansett hvordan det er så burde jo ikkee disse et lite mindretall. Intellektuelle forlate høyt betalte jobber, universiteter og høyskoler for å drive krig for islam hvis det er slik du hevder om undertrykkelse,fattigdom osv.

 

Så det du driver med er rett og slett å anstrenge deg for å finne unnskyldninger for å forsvare islam på tross av all dokumentasjon jeg har lagt ut som viser at du tar feil på alle punkter når det gjelder islam.

 

Når du viser slike anstrengelser for å forsvare islam, så finner jeg det komplett uforståelig hvordan du kan påstå at du ikke forsvarer islam og også mener at folk skal tro det.

 

 

Din siste setning er ren ønsketenking.

 

Jeg er litt usikker på om du mener, om det er oppslutning blant ikke-muslimer eller blandt muslimer.

Men folk flest tror på det glansbildet av islam som blir presantert av muslimer, av media og av politikere.

Og media kontrolleres delvis av staten og delvis av dem som står bak og pusher innvandringen til Europa og Norge.

https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

 

Mslimer som har lest koranen og hadith vet bedre, og er med på å villede oss med hensikt.

 

Men jeg ser ikke bort fra at noen muslimer kanskje ikke har lest koranen eller at noen faktisk tror at medinasurene som utgjør en stor del av koranen er ugyldige.

Men de er muslimer, og har uansett ikke noe valg, for når ordren kommer om å begynne å følge medinasurene så må de følge opp, eller risikere å bli drept som frafalne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke et lite mindretall. Intellektuelle muslimer som driver med jihad.

På den nederste siden sto det 60 % Og når ble 60 % et mindretall ?

 

Men uansett hvordan det er så burde jo ikkee disse et lite mindretall. Intellektuelle forlate høyt betalte jobber, universiteter og høyskoler for å drive krig for islam hvis det er slik du hevder om undertrykkelse,fattigdom osv.

 

Jo, det er et lite mindretall. Ikke blant terrorister i vesten, men blant alle de som skal være støtte for disse om de skal få makt. De 60% du snakker om er andelen utdannede blant radikalisert ungdom i Storbritannia. Men Storbritannia blir - i likhet med Norge - aldri noen islamsk stat, for de er 60% av et ørlite mindretall uten støtte i befolkningen.

 

"Two-thirds of British terror suspects are from middle-class backgrounds and those who become suicide bombers are often highly educated, a classified MI5 document reveals."

 

Det var poenget mitt i forrige post. Uten støtte i de brede lag av befolkningen får de intellektuelle ingen makt. Og den støtten får de bare i uutviklede land.

 

Så det du driver med er rett og slett å anstrenge deg for å finne unnskyldninger for å forsvare islam på tross av all dokumentasjon jeg har lagt ut som viser at du tar feil på alle punkter når det gjelder islam.

 

Jeg forsvarer fortsatt ikke islam. Du må gjerne vise meg hvor jeg har gjort det.

 

Når du viser slike anstrengelser for å forsvare islam, så finner jeg det komplett uforståelig hvordan du kan påstå at du ikke forsvarer islam og også mener at folk skal tro det.

 

Jeg forventer ikke at du skal prøve å forstå det. Men jeg håper og tror at andre lesere gjør det. De vil se at jeg ikke med et ord har forsvart islam. Tvert om, de har fått med seg at jeg har sagt at islam er en middelaldersk og undertrykkende religion laget av krigerhøvdinger, og som ikke burde ha noen fornuftig plass i den moderne verden. Desverre så ser 1,5 milliarder mennesker anderledes på det.

 

Jeg vil ha så mange som mulig av de 1,5 milliarder på vår side, og jeg vil definitivt ikke ha dem som fiende. Hva du ønsker å oppnå er jeg usikker på.

 

Din siste setning er ren ønsketenking.

 

Kanskje. Min ønsketenkning er nå like godt fundert som dine dommedagsprofetier.

 

Men de er muslimer, og har uansett ikke noe valg, for når ordren kommer om å begynne å følge medinasurene så må de følge opp, eller risikere å bli drept som frafalne.

 

Det er der du bommer fryktelig. I lovløse fattige land, og islamistiske diktaturer, så ja. Men vi lever ikke i Somalia eller Iran. Vi lever i land hvor muslimene har et valg, og hvor samfunnet vil beskytte dem mot de som vil drepe dem som frafalne.

 

Barbara Lerner Spectre og hennes utsagn har vi diskutert før.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke et lite mindretall. Intellektuelle muslimer som driver med jihad.

På den nederste siden sto det 60 % Og når ble 60 % et mindretall ?

 

Men uansett hvordan det er så burde jo ikkee disse et lite mindretall. Intellektuelle forlate høyt betalte jobber, universiteter og høyskoler for å drive krig for islam hvis det er slik du hevder om undertrykkelse,fattigdom osv.

 

Jo, det er et lite mindretall. Ikke blant terrorister i vesten, men blant alle de som skal være støtte for disse om de skal få makt. De 60% du snakker om er andelen utdannede blant radikalisert ungdom i Storbritannia. Men Storbritannia blir - i likhet med Norge - aldri noen islamsk stat, for de er 60% av et ørlite mindretall uten støtte i befolkningen.

 

"Two-thirds of British terror suspects are from middle-class backgrounds and those who become suicide bombers are often highly educated, a classified MI5 document reveals."

 

Det var poenget mitt i forrige post. Uten støtte i de brede lag av befolkningen får de intellektuelle ingen makt. Og den støtten får de bare i uutviklede land.

 

Så det du driver med er rett og slett å anstrenge deg for å finne unnskyldninger for å forsvare islam på tross av all dokumentasjon jeg har lagt ut som viser at du tar feil på alle punkter når det gjelder islam.

 

Jeg forsvarer fortsatt ikke islam. Du må gjerne vise meg hvor jeg har gjort det.

 

Når du viser slike anstrengelser for å forsvare islam, så finner jeg det komplett uforståelig hvordan du kan påstå at du ikke forsvarer islam og også mener at folk skal tro det.

 

Jeg forventer ikke at du skal prøve å forstå det. Men jeg håper og tror at andre lesere gjør det. De vil se at jeg ikke med et ord har forsvart islam. Tvert om, de har fått med seg at jeg har sagt at islam er en middelaldersk og undertrykkende religion laget av krigerhøvdinger, og som ikke burde ha noen fornuftig plass i den moderne verden. Desverre så ser 1,5 milliarder mennesker anderledes på det.

 

Jeg vil ha så mange som mulig av de 1,5 milliarder på vår side, og jeg vil definitivt ikke ha dem som fiende. Hva du ønsker å oppnå er jeg usikker på.

 

Din siste setning er ren ønsketenking.

 

Kanskje. Min ønsketenkning er nå like godt fundert som dine dommedagsprofetier.

 

Men de er muslimer, og har uansett ikke noe valg, for når ordren kommer om å begynne å følge medinasurene så må de følge opp, eller risikere å bli drept som frafalne.

 

Det er der du bommer fryktelig. I lovløse fattige land, og islamistiske diktaturer, så ja. Men vi lever ikke i Somalia eller Iran. Vi lever i land hvor muslimene har et valg, og hvor samfunnet vil beskytte dem mot de som vil drepe dem som frafalne.

 

Barbara Lerner Spectre og hennes utsagn har vi diskutert før.

 

Geir :)

 

 

At du ikke forstår at det du driver med er å forsvare islam er fortsatt et mysterium. Men du får gjøre som du vil.

 

Og jeg la jo også flere sider med dokumentasjon, men du gjør som alle pk-ere, hvis de i det hele tatt gidder å se på dokumentasjonen så gjør de det kun for å prøve å finne ting som de mener de kan bruke for å avvise alt.

 

Jeg ser også gjerne at muslimene forblir fredelig, men det gjøres ikke ved å gi etter for islam og forkaste vår egen kultur og unnskylde de muslimer som bruker vold, og voldtar osv. For det skjer allerede også i Norge.

 

Den eneste måten å gjøre det på er å si nei til islam og spre kunnskap om islam, og hva islam er.

 

Å legge seg ned å være dørmatte for muslimene slik du tydeligvis ønsker, virker ikke i det hele tatt, for det fører til at muslimene bare presser på til de får det som de vil, og deretter tar de stadig mer av kaka.

Det er det som skjer i dag, for de foretrekker jo å overta Norge på en "fredelig"måte.

 

De presser på, og gir vi etter så fortsetter de til de har tatt alt, om de møter motstand så blir de voldelig.

Og de beskytter sine erobrede områder mot vantro. Det er slik de har gått fram i europa til nå, og vi ser jo også at dette begynner å skje i Norge.

 

Hvis de får lov tll å bygge en moske i området, så ser de på det som sitt område

 

Det jeg prøver er mao å spre kunnskap om islam, for muslimsk propagande er kun et glansbilde for å fremme islam,og ikke noe annet.

Og islam vil ikke forandre seg, målet er fortsatt å erobre verden for islam.

 

Og her kan jeg nevne at den "freden"som muslimer snakker om, den skal i følge islams skrifter komme når muslimene har overtatt verden, og drept alle vantro eller tvunget dem til å underkaste seg islam.

 

Din ønsketenkning er basert på ditt eget naive ønske og håp om at muslimene forblir rolig og fredelige bare vi fortsetter å gi etter og gi dem det de vil ha, så jeg vil ikke si at den er godt fundert.

 

Mine "dommedagsprofetier" er basert på kunnskap om islam, og på egne erfaringer med muslimer og observasjoner rundt om i hele verden.

Så jeg vil påstå at mine " dommedagsprofetier" står på et atskillig mer solid fundament enn din ønsketenkning.

 

Jeg kan ikke huske at vi har diskutert Barbara Lerner Spectre og hennes utsagn før, men det er uansett ikke så interessant.

Grunnen til at jeg la ut denne videoen var for å vise at det er jøder som står bak og pusher på muslimsk innvandring til europa, og at det også er dem som står bak statlig propaganda om islam.

Og det er dem som dermed også står bak dine meninger om islam.

 

Har du aldri tenkt på hvorfor denne snusfornuftige og fjollete damen står der og skal " lære" oss at vi må aksepere såkalt multiculturalisme ellers går europa til grunne, mens jødene selv vil holde sitt land så rent jødisk som mulig ?

 

Det samme som de gjør mot europeiske land og Norge, gjør de også mot USA, Australia og new zealand.

Sør Afrika har de allerede ødelagt, og sørget for at de hvite europeerne der nå har mistet sitt land. Og nå er redusert til en fattig minoritet i sitt eget land. De blir nå forfulgt og undertrykket myye verre enn de svarte noen gang ble, og de er også utsatt for rene massakre, sponset og støttet av regjeringen.

 

Og jeg sier europeere for det er det de er, de kom fra europa og har hatt sitt land der i flere hundre år, og de bygde det opp fra inggenting fordi landet var ikke bebodd før de kom dit.

 

Grunnen til at jødene jobber aktivt for denne multikulturallismen er at de vil ødelegge europa og den hvite europeiske rase, og dermed også alle land hvor denne rasen befinner seg, og det er alle vesteuropeiske og skandiaviske land, USA, New Zealand, Australia og sørAfrika.

 

Og siden de selv er alt for få til å gjøre det, så bruker de bla islam og muslimene.

Gjennom dette får de også en ønsket bonus, og det er at siden muslimer flest hater jøder, så øker den såkalte antisemittismen i europa.

Og dette gir igjen næring til myten om at jødene alltid har vært forfulgt og trakkasert kun fordi de er jøde.

 

Jødene har brukt islam mot oss før og nå gjør de det altså igjen. Også i midtøsten bruker de muslimene til å fremme sin egen agenda, og de bruker selvsagt også USA for dette formålet.

 

Israel samarbeider i dag både med med ISIL og hamas.

Og de samarbeidet med massemorderen Nelson mandela og anc i sørAfrika for å ødelegge landet.

Og de er i ferd med å ødelegge Norge og vesteuropeiske land med muslimsk innvandring.

 

Så det er ikke Barbara spectre vi burde diskutere, men hennes og andre jøders, og for den saks skyld også andre zionisters, handinger for å fremme innvandring og ødelegge våre land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...