Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

Samme gjelder i Norge, så lenge foreldrene har opphold her. Barn som blir født og vokser opp i Norge får statsborgerskap.

Og blir aldri "norske"

 

Alle som blir født og vokser opp i Norge snakker norsk også.

 

Du spurte meg om innvandreres språkkunnskaper. Hvorfor, vet jeg ikke

 

La meg spørre. Hvor kommer problemene med den store fattigdommen blant enkelte etniske grupper i USA fra? Latinamerikanske amerikanere har ligger merkbart høyere på fattigdomsskalaene enn for eksempel etnisk hvite amerikanere (europeere). Tallene er høye, og veldig mange lever i fattigdom.

 

Tar deg ordet når det gjelder "integrere seg eller sulte", i så fall har ikke nesten 1/3 del av den amerikanerne med latinamerikansk bakgrunn ikke klart å integrere seg i USA.

Jeg skrev "integrere seg en del eller sulte". De klarer ikke å leve av staten og må integreres nok til å jobbe. Uten dette tvang ville problemet bli mye større. Likevel er de ressurssvake og erfare rasisme, noe europeiske amerikanere aldri erfarte.

 

Ikke alle innvandrere grupper klarer seg like bra, slik har det alltid vært. Likevel med hver innvandrerbølge fører til økonomisk vekstUSA med nye innovative og kreative produkter som verden ønsker. 40% av topp 500 selskap i USA ble startet av innvandrere.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jada, og alle Tyskere var i mot Hitler.

 

Jeg undres på hvem som hyllet ham i gamle filmklipp?

 

De han drepte?

 

Man har like mye belegg for å hevde at Høyre (skulle gjerne sagt Frp, men de fantes jo ikke den gangen. Det gjorde heller ikke SV) støttet Stalin/Mao/Pol Pot som man har for å hevde at Ap eller Sp gjorde det. (Kort sagt: null belegg overhodet). Det blir ikke sant fordi om du hevder at det var slik skjønner du, man må faktisk dokumentere urimelige påstander som dette.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

tjadda tjadda .. vi var minst 20 stk perfekt integrerte nordmenn som hver uke møtte opp for å denge livskjiten ut av noen andre blendahvite fjomper, og det er snart 40 år siden man holdt på med den hyggen .. :fun:

 

Og hvis man ønsker å se på den typen underholdning, er det ikke verre enn at man løser billett til en helt ordinær norsk tippeliga kamp. Vi kan jo eksempelvis gå på en kamp mellom LSK og VIF, hvor man kan forlyste seg med å se all den normale norske hyggen som manifesterers mellom "Apeberget" og "Kanarifansen", samt tenke over hvem som skal betale for dette gildet etterpå

 

hva med litt popcorn?

 

Edit: fant en relevant artikkel, som sier noe viktig om våre egne idioter ..

 

 

Enkelte islamofober vil alltid hevde at fordømmelsene ikke er oppriktige. Disse kreftene opptrer da som nyttige idioter for grupper som ISIL. Deres mål er splittelse og hat. Ikke forsoning og gjensidig respekt. Ekstremismens viktigste drivkraft er selve virkemidlene, å spre frykt og hat. Vi må ikke gå i den fellen det er å gå ekstremismens ærend. Da oppnår ekstremistene bekreftelse på verdensbilde de ønsker å skape, og rekrutteringen deres øker.

Det er ikke bare våre holdninger som må stå i motsetning til ISIL, også våre virkemidler. Vi må møte terrorisme og ekstremisme slik vi gjorde etter 22. Juli. Løsningen er et sterkere fellesskap som slår ring om våre grunnleggende verdier; demokrati, solidaritet, og toleranse. Dette er en internasjonal verdikamp. Det er ikke en kamp mellom vesten og arabiske land. Det er ikke en kamp mellom kristne og muslimer. Dette er vår felles kamp for å hindre at den arabiske våren går over i en mørk høst.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Renger med at denne tråden gjelder Norge - men allikevel..................

 

Når det gjelder Sverige og kommende valg.

 

Så her forleden i en større Norsk avis en ytring fra en Nordmann til Svenske arbeidere i Norge:

 

Stem Sverigedemokraterna og få skikk på deres fødeland.

 

Hvis ikke - får dere ikke en krone i drinks i Norge ( servitører ), arbeid eller støtte/sympati av meg her i Norge.

Dette myntet på nær 60 - 80 000 Svenske arbeidsinnvandrere i Norge.

 

 

Jeg må si meg enig, har Svensker i nære relasjoner i familien, hvorav barn er resultatet i ett tilfelle.

Nå har ikke disse sagt ett klauva ord om de politiske forhold i Sverige ennå.

Endret av V?rbris
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jepp, og de er som helt vanlige troll, fordi de av og til stikker snyteskaftet frem fra sin egen skremsel under steinen, og piper om hvor fælt det er i verdens beste land - men like kjapt som de viser seg, forsvinner de når man tar tak i snyteskaftet deres og spør: Hva mener du med det?

 

De tåler rett og slett ikke å bli belyste, og det kan jo ha noe med deres generelle mangel på opplysthet å gjøre.

Lenke til kommentar

Jepp, og de er som helt vanlige troll, fordi de av og til stikker snyteskaftet frem fra sin egen skremsel under steinen, og piper om hvor fælt det er i verdens beste land - men like kjapt som de viser seg, forsvinner de når man tar tak i snyteskaftet deres og spør: Hva mener du med det?

 

De tåler rett og slett ikke å bli belyste, og det kan jo ha noe med deres generelle mangel på opplysthet å gjøre.

Hvor finner du troll da? Trodde ikke troll eksisterte. Verdens beste land, hvor ligger det? Noen påstår Norge. Men nå er jo det hva man legger i og vektlegger noe da. Mitt syn er at land som Nederland og Sveits er langt bedre en Norge. Fordi jeg verdsetter frihet høyere en noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jepp, og de er som helt vanlige troll, fordi de av og til stikker snyteskaftet frem fra sin egen skremsel under steinen, og piper om hvor fælt det er i verdens beste land - men like kjapt som de viser seg, forsvinner de når man tar tak i snyteskaftet deres og spør: Hva mener du med det?

 

De tåler rett og slett ikke å bli belyste, og det kan jo ha noe med deres generelle mangel på opplysthet å gjøre.

Hvor finner du troll da? Trodde ikke troll eksisterte. Verdens beste land, hvor ligger det? Noen påstår Norge. Men nå er jo det hva man legger i og vektlegger noe da. Mitt syn er at land som Nederland og Sveits er langt bedre en Norge. Fordi jeg verdsetter frihet høyere en noe annet.
Verdens beste land ligger der hvor flertallet av befolkningen har skjønt at det er hvert eneste positive individs handlinger i det helt hverdagslige som betyr noe, og hvor de samtidig rekker ut en åpen hånd til de vettskremte og sier: Det er naturlig å bli redd, men intet løses med å ligge under steinen å mumle for seg selv "men det skal ikke være sånn .. og jwg nekter å være med før verden blir akkurat slik jeg ønsker den skulle vært"
Lenke til kommentar

 

 

Jepp, og de er som helt vanlige troll, fordi de av og til stikker snyteskaftet frem fra sin egen skremsel under steinen, og piper om hvor fælt det er i verdens beste land - men like kjapt som de viser seg, forsvinner de når man tar tak i snyteskaftet deres og spør: Hva mener du med det?

 

De tåler rett og slett ikke å bli belyste, og det kan jo ha noe med deres generelle mangel på opplysthet å gjøre.

Hvor finner du troll da? Trodde ikke troll eksisterte. Verdens beste land, hvor ligger det? Noen påstår Norge. Men nå er jo det hva man legger i og vektlegger noe da. Mitt syn er at land som Nederland og Sveits er langt bedre en Norge. Fordi jeg verdsetter frihet høyere en noe annet.
Verdens beste land ligger der hvor flertallet av befolkningen har skjønt at det er hvert eneste positive individs handlinger i det helt hverdagslige som betyr noe, og hvor de samtidig rekker ut en åpen hånd til de vettskremte og sier: Det er naturlig å bli redd, men intet løses med å ligge under steinen å mumle for seg selv "men det skal ikke være sånn .. og jwg nekter å være med før verden blir akkurat slik jeg ønsker den skulle vært"

 

Jeg kjenner dessverre ikke folk som ligger under steiner, eller folk som er redde her i samfunnet. Men jeg kjenner mange aktive politisk interesserte her i samfunnet. Ellers er det din subjektive oppfatning om hva et godt samfunn er. Det skal du jo selvsagt få lov til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Vel, men jeg gjør noe aktivt med situasjonen fremfor å preike svada, basert på ideologier og andre religioner

Og hva er det du gjør? Er du aktiv i politikken, eller er du blant dem som ligger under en stein?
Innen ett par uker er jeg i full jobb ved ett større asylmottak her i nærheten. Ellers foregår det aktive slik: one act of random kindness is worth more than one millon posts on diskusjon dått no
Lenke til kommentar

 

 

Vel, men jeg gjør noe aktivt med situasjonen fremfor å preike svada, basert på ideologier og andre religioner

Og hva er det du gjør? Er du aktiv i politikken, eller er du blant dem som ligger under en stein?
Innen ett par uker er jeg i full jobb ved ett større asylmottak her i nærheten. Ellers foregår det aktive slik: one act of random kindness is worth more than one millon posts on diskusjon dått no

 

Det er bra. Har selv jobbet med mange asylsøkere. Et viktig bidrag i samfunnet. Ble nesten litt bekymret for deg vet, trodde du lå under en stein, siden du snakket så mye om det :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Vel, men jeg gjør noe aktivt med situasjonen fremfor å preike svada, basert på ideologier og andre religioner

Og hva er det du gjør? Er du aktiv i politikken, eller er du blant dem som ligger under en stein?
Innen ett par uker er jeg i full jobb ved ett større asylmottak her i nærheten. Ellers foregår det aktive slik: one act of random kindness is worth more than one millon posts on diskusjon dått no

 

Det er bra. Har selv jobbet med mange asylsøkere. Et viktig bidrag i samfunnet. Ble nesten litt bekymret for deg vet, trodde du lå under en stein, siden du snakket så mye om det :)

 

 

Hvis man sier til en fisk: du, vettu hva, du er omsluttet av vann!? Fisken vil sannsynligvis svare: Hva er vann for noe? :)

 

Ellers er det hyggelig at du har noen erfaringer med integreringsarbeid, men siden du er såpass kristisk, antar jeg du ikke har like mange gode opplevelser som det jeg har til nå. Nettopp dette "random acts of kindness", var nok en av tingene som man sa, og som gjorde at man ble funner brukbar nok til at den arbeidsgiveren vil slippe en til. Så dette teamet har visst gjort de samme erfaringer som meg, nemlig det at gjør man ideere og tanker om til stridsspørsmål, så blir det bare nettopp det, og integreringsarbeidet gir dårligere resultater, enn hvis man gjør det som er helt naturlig og vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...