Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Overtoleransen for fremmede kulturer er stor blant norske politikere. Vi i Norge tar i mot de fleste innvandrere, mens vi sender noen tilbake til hjemlandet sitt. Det er gode sider med innvandring og noen dårlige.

 

Jeg synes at vi skal ta i mot de innvandrerne som ønsker å leve som oss og gjøre en innsats i samfunnet. Men om innvandrere forventer at vi skal tilpasse oss etter dem så blir det litt feil. Om noen kommer til et fremmed land og får lov til å bo der så bør de tilpasse seg etter vår kultur for å komme inn i samfunnet. Men vi skal selvfølgelig respektere deres kultur og meninger.

 

Det eneste negative angående innvandring er at mange ikke har gyldige grunner for å bli i Norge. Derfor synes jeg at vi skal prioritere de som ønsker å hjelpe til i samfunnet og ta de godt i mot. Vi bør sette de framfor de som ikke har gyldige grunner til å bo i Norge.

Endret av ingrid---
Lenke til kommentar

 

Det eneste negative angående innvandring er at mange ikke har gyldige grunner for å bli i Norge. Derfor synes jeg at vi skal prioritere de som ønsker å hjelpe til i samfunnet og ta de godt i mot. Vi bør sette de framfor de som ikke har gyldige grunner til å bo i Norge.

 

Var i grunnen enig med deg i mye av det du skrev men stusset litt over dette fordi for meg høres det ut som om du blander epler og appelsiner her.

 

Du sier du vil vi skal prioritere dem som ønsker å hjelpe til i samfunnet fordi det er mange som ikke har gyldige grunner til å bli i Norge.

 

Jeg skjønner ikke helt hva de to tingene har med hverandre å gjøre? Man kan vel ha et ønske om å bidra/integrere seg selv om man ikke har gyldig grunn til å være her. På samme måte som man kan ha gyldig grunn til å være her (politisk asyl pga forfølgelse i eget hjemland) uten at man nødvendigvis trenger å ha et ønske om å bidra eller integrere seg av den grunn?

 

Når det gjelder ugyldig opphold er for øvrig nesten hele Norge enig. Så og så alle er enige om at de som ikke har grunn til å være her skal ut. Og slik er også loven. De som er utvist er her ulovlig. Men vi er nok ikke alle helt enige om hvor grensa for "gyldig grunn for opphold" går. ;) Det er nok mange som skulle ønsket seg at f.eks. terskelen for å bli norsk statsborger (og dermed få evig opphold!) skulle vært mye høyere.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...