Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg sa at jeg var både enig og uenig. Jeg har ingen ting i mot at folk kan dyrke det de vil av overtro, som vi kaller religion. Folk må få mene politisk hva dem vil. Men samfunnet skal på ingen måte ta hensyn eller tilrettelegge for noe av dette. Så fremt ikke det er et politisk flertall for det. Så dem som tilpasser seg vårt samfunn slik vi alle må når vi stamper rundt i det offentlige. De skal selvsagt få bo og leve i Norge. Hva man gjør bak lukkede dører i eget hjem, det har ikke staten noe med. Det er privat.

 

 

 

ok, det hjalp kanskje litt, men det skurrer litt enda, sorry

 

hva med "ydmyk", og kan du gi noen eksempler på islamsk innflytelse, som de for all del ikke må hyle og bære seg om - hva betyr forresten "hyle og bære seg" - den vanlige norske, eller noe mer uvanlig, fortell! :)

 

 

 

Men dem som hele tiden ønsker mer islamsk innflytelse i samfunnet og som hyler og skriker, de kaster jeg gjerne ut. Alle innvandrere bør være ydmyke og takknemlige for den hjelp de har fått.

 

Islamsk innflytelse er der man i det offentlige aksepterer religiøs tilpasning. Eks. bønnerom, bæring av religiøse symboler osv. De som hyler og skriker, er dem som ofte forlanger nevnte ting, eller forsøker å endre på tradisjoner vi har her i Norge. Eks. uniformer hos politiet, gym på skolen med begge kjønn, tilpasset mat i fengsler eller andre offentlige instanser. Ha i bakhode hele tiden at jeg snakker om det offentlige og at jeg sterkt mener religioner hører hjemme i det private.

I forhold til ydmykhet så er det forklart til Geir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, det er nok bare god gammeldags redsel.

 

Nei, det er ikke "bare" redsel. På den annen siden så vi dette idag:

 

Bv5iPGDCYAAK-w1.jpg

 

Tusenvis av mennesker - muslimer og andre i skjønn forbrødring - i en muslimsk-arrangert protest mot Profetens Ummah og IS.

 

Geir :)

 

 

 

Ja - etter ett par pils med dine ekstreme venner, så har de sikkert kommet på helt andre tanker.

 

Synes jeg hører reisenæringen klager på avbestillinger til Syria-krigere.

 

Så får vi heller glemme 6 åringene som har en fremtid som sexslaver, de som har mistet hodet bokstavlig talt, og de som venter på å miste hodet.

 

I en skjønn forening - nede i Oslo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja - etter ett par pils med dine ekstreme venner, så har de sikkert kommet på helt andre tanker. Synes jeg hører reisenæringen klager på avbestillinger til Syria-krigere. Så får vi heller glemme 6 åringene som har en fremtid som sexslaver, de som har mistet hodet bokstavlig talt, og de som venter på å miste hodet. I en skjønn forening - nede i Oslo.

 

 

Var det et poeng der? Hva har 6-årige sexslaver å gjøre med at norske muslimer tar et oppgjør med Profetens Ummah?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos muslimske protester, så er det vakkert å se når de endelig klarer å bli enige og demonstrere kraftig mot urett! Slikt sender et signal!

 

UlkxZVp2.jpeg

 

6000 muslimer samlet i skjønn forening! Dette bildet er tatt etter at en latterlig kristenfundamentalist i USA laget en idiotisk film om Muhammed....

 

Dette sender et sterkt signal! Tull og tøys med Muhammed aksepteres ikke!

 

Ubaydullah Hussain fikk god plass på talerstolen og appellen inneholdt blant annet dette:

 

 

- Vi har sett den vantro Van Gogh, som fikk fortjent etter å ha hånet Islam, sa Hussain, med henvisning til den nederlandske filmskaperen som, etter å ha laget en islamkritisk film, ble skutt og drept i 2004.

 

Det var også flere referanser til "motbydelige vantro".

 

Så kan vi sammenligne med demonstrasjonen mot IS, hat, halshugging av uskyldige, terror og denslags:

 

WmhTUWUx.jpeg

 

Denne sender også, på sin måte, et ganske sterkt signal... dere får tolke det som dere vil, men at Sjia-muslimer og kurdere er redde for ISIS og ikke støtter dem burde ikke komme som noen overraskelse for folk som kjenner litt til historie...de fleste som blir drept av IS er tross alt disse gruppene...

 

Edit:

 

Siden-80-tallet.jpg

 

 

Edit:

 

Altså, sikkert ingen som leser dette, men når bildene er små som frimerker forsvinner litt av poenget! Hva med å i alle fall linke til den store varianten når man krymper ned bilder?

 

Det er jo ingen som ser hva som er på de bildene nå...

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

Og Hussain fra premissgiver på talerstolen til utstøtt djevel på samme tid. Det er egentlig imponerende.

 

Og ja, jeg er enig med Simonsen, det kunne vært flere muslimer. Men Rom ble ikke bygget på én dag. Enig med Grisen også: Hyggelig at så mange "hvite" stilte opp.

 

Geir :)

 

Er det egentlig så imponerende? La oss ikke late som om vi ikke kjenner til den enorme konflikten mellom Sjia og Sunni her... I Irak og andre områder der de møtes sprenger de hverandre i fillebiter daglig, og om IS(IL) får opprettet kalifatet sitt er ikke sjiamuslimer spesielt velkomne... de stiller vel omtrent i rekke med oss andre vantro.

 

Faten er helt klar i intervjuer på at hun ønsker å leve i en islamsk stat (men selvsagt ikke en sunniislamsk som IS er).

 

Nå skal jeg ikke være den som bare er negativ her; det er tross alt positivt at NOEN, og ikke ingen, muslimer ser på terrorisme/halshugging etc. utført av islamister som en viktig nok sak til å gå i tog for. Likevel blir jeg ikke veldig overbevist når det gjelder oppmøte. Der de klarte å samle 6000 for noen år siden, var det kanskje...300? denne gangen.

 

Og at Hussain var en utstøtt djevel denne gangen er jo ikke så rart, de (sunni/sjia) anklager hverandre for å ikke følge "den samme tro" (og dermed følge djevelen) hele tiden.

 

Hussain er nok fortsatt en premissgiver fra "talerstolen" for langt flere muslimer enn vi så i dette toget i alle fall...bare at talerstolen er flyttet til litt mer lukkede arenaer..

 

Faten ble visstnok kalt "et skittent menneske" og "horeunge" (blant annet) i forbindelse med dette, og man kan jo gjette seg til hvem som kom med disse skjellsordene... det var nok ikke "rasisme".

Lenke til kommentar

Norge fosser frem:

 

Ikke bare innen EU og NATO - ett EU vi ikke er medlem i.

 

Men også i IS.

 

– Norske jihadister har fått lederposisjoner i IS

To norske jihadister har klatret raskt i terrorgruppen Den islamske staten (IS). Ifølge NRKs kilder mottar de nå ordre direkte fra IS-leder Abu Bakr al-Baghdadi.

 

http://nrk.no/norge/_-norske-jihadister-naer-is-topp-1.11902977

 

Hvis Gud og AP med tilhengere vil - vil vi få enda flere ledere i IS.

 

Norge har pumpet ræva full av penger hos disse mennesker.

 

 

For de på Venstresiden og i sentrum av Norsk politikk som synes jeg er rasistisk - så les igjen - jeg kaller disse for mennesker - enn så lenge.

 

Ikke rart at Helga Pedersen har gått i Svart siden tidens morgen.

 

Stakkars Hans Rotmo som nevnte Svarte telt og det som fulgte med.....................

 

Tilgi dem ikke! for de vet så alt for godt hva de har gjort - disse Norske? politikere.

Endret av V?rbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egen trusevask ble viktigere for APs Hadia Tajik enn ekstremisme - muslimsk denne gang.

 

http://www.nrk.no/norge/tajik-hardt-ut-mot-frp-retorikk-1.11903787

 

 

Selvfølgelig hadde FRP skylden for dette igjen.

 

Nå kan det hende at FRP har vært litt stygg mot Hadia Tajik tidligere - vet ikke kan ikke verifisere hennes påstand om at FRP har uttalt at hun ikke er Norsk nok....

 

 

Men la oss da bli enige om at hun er muslimsk nok, nok til å torpedere en debatt om muslimsk ekstremisme i Islamsk navn.

 

Når hun i tillegg tilhører ett parti som har flasket opp en rekke ledere i IS - se innlegg ovenfor - bør hun være sikret evig liv.

 

 

Om henrettede Irakere, Syriske soldater som ble slaktet ned i bare underbuksa - underbukse de ikke fikk vasket - i forholdt til Hadia Tajik truser - fikk ett evig liv etter at livet ebbet ut etter tortur og påfølgende henrettelser, vet man ikke.

 

Men er det så nøye da?

 

Viktigste er å beholde selvbildet.

Endret av V?rbris
Lenke til kommentar

Er det egentlig så imponerende?

 

 

Som jeg sa et annet sted: Rom ble ikke bygget på en dag. Dette var kanskje ikke noe stort skritt sett fra en vestlig synsvinkel. Men noen ganger er de små skrittene vel så viktige, dersom de tråkker nye stier over gamle grenser.

 

"That's one small step for man, one giant leap for mankind."

 

Ikke riktig månelandingsdimensjoner over dette skrittet, men du ser poenget.

 

Og ja, jeg kjøper dine andre poenger, uten protester. Jeg får sitere meg selv fra en facebook-debatt:

 

Stå på fremover du Faten, så skal jeg nok si fra de gangene jeg er uenig med deg. Denne gangen får du min støtte.

 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Egen trusevask ble viktigere for APs Hadia Tajik enn ekstremisme - muslimsk denne gang.

 

http://www.nrk.no/norge/tajik-hardt-ut-mot-frp-retorikk-1.11903787

 

 

Første halvdel av programmet var interessant nok, om enn forutsigbart. Men så kom politikerne inn, og så gikk det som det måtte.

 

Nå skal det si at det var programleder som oppfordret Tajik til å åpne den trusevasken. Det ødela hele debatten. Jeg forstår egentlig at Tajik grep sjansen, men ikke at hun fikk den.

 

Nå åpnet jo Keshvari ballet med å gjøre dette til en partipolitisk greie. Så her lekte like barn den leken de kan best.

 

Man skulle brukt mere tid på det viktige dillemmaet her, som vel Raja var inne på: Hva skjer fra gutten er 4 år og sitter i sandkassen til han er 16 og radikalisert? Og hvorfor er det ingen, hverken familie, skole, samfunn eller moské som fanger det opp før skaden er skjedd?

 

Se på de to jentene i Bærum. Forvandlingen tok øyensynlig tid og var synlig for alle. Hva gjorde skolen? Ingenting før de begynte med nikab, og så utviste de dem...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det egentlig så imponerende?

 

 

Som jeg sa et annet sted: Rom ble ikke bygget på en dag. Dette var kanskje ikke noe stort skritt sett fra en vestlig synsvinkel. Men noen ganger er de små skrittene vel så viktige, dersom de tråkker nye stier over gamle grenser.

 

"That's one small step for man, one giant leap for mankind."

 

Ikke riktig månelandingsdimensjoner over dette skrittet, men du ser poenget.

 

Og ja, jeg kjøper dine andre poenger, uten protester. Jeg får sitere meg selv fra en facebook-debatt:

 

Stå på fremover du Faten, så skal jeg nok si fra de gangene jeg er uenig med deg. Denne gangen får du min støtte.

 

 

Geir :)

 

 

Som vanlig er du fornuften selv, og det er kjedelig å alltid være den som ser glasset som halvtomt i stedet for halvfullt, men egentlig tror jeg ikke vi står så veldig langt fra hverandre, bortsett fra at jeg kanskje ikke er like lett å imponere ;) Likevel, må si at jeg ikke heeelt lot meg imponere denne gangen, og jeg hadde virkelig håpet at vi kunne få se noe lignende de protestene vi har sett i forbindelse med tidligere...fornærmelser.

 

Jeg støtter meg til det siste sitatet ditt, så får vi se hvem som er uenig med henne først :)

 

For å ta en helt annen sak, fra i dag...

 

http://www.dagbladet.no/2014/08/29/nyheter/islam/hoyere_utdanning/utdanning/skoler/35020560/

 

 

 

- Å innføre et forbud mot å bruke nikab blir helt feil. Studenter må selv få velge hva slags klær de skal bruke, sier han til Dagbladet.

 

Hvordan hadde et teoretisk eksperiment som dette gått? En hel klasse med lærerstudenter møter opp som "anonymous" fra første skoledag og "låner" rettighetene som kvinner i niqab har i dag.....

 

anonymous.jpg

 

Hvor lenge hadde dette fått foregå før noen satte ned foten fordi det enten blir for dumt, eller fordi det er praktiske vanskeligheter?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hvordan hadde et teoretisk eksperiment som dette gått? En hel klasse med lærerstudenter møter opp som "anonymous" fra første skoledag og "låner" rettighetene som kvinner i niqab har i dag.....

 

 

 

Hvor lenge hadde dette fått foregå før noen satte ned foten fordi det enten blir for dumt, eller fordi det er praktiske vanskeligheter?

 

 

Neppe så lenge tror jeg - men jeg tenker at en sånn demonstrasjon er med på å radikalisere problemet, hvis det i det hele tatt er ett problem .. Hvor mange er det som bruker slikt hodeplagg til vanlig, og hvis det gjelder bare noen få, hvorfor ikke bare la dem holde på? Det at en ikke ser den man snakker med, er ikke nødvendigvis en ulempe for å kommunisere, fordi ved å fjerne en av sansene (syn), gir det det bevisstheten større mulighet til å konsentrere seg om det som faktisk sies, og ikke det som "vises" - og en lærer er jo der for å veilede, ikke for å vise seg frem ..

 

Jeg tror vi overdriver litt, og at vi er for kritiske

Lenke til kommentar

Har lyst å slenge en tanke rundt nikab-saken i Telemark.

 

Fra Db:

 

 

- Religionsfrihet må veie tyngst, og man må respektere andres kultur. Vi respekterer norsk væremåte - også for eksempel lettkleddhet, som virker støtende på mange, sier imamen.

 

 

Jeg har ikke noe imot andre kulturer og religioner. Jeg har den oppfattelse at vi fleste kan leve sammen, hvertfall til en viss grad.

 

Jeg kan dog ikke forstå tankegangen bak dette sitatet. Jeg forventer muslimer og andre grupper som bosetter seg i Norge å respektere norsk kultur og væremåte. Det er et absolutt krav, for det er sånn vi er - og flytter du hit, må du akseptere det. Om det skulle blitt noe problem for enkelte, hvorfor ikke flytte til et annet land?

 

Jeg forstår det simpelthen ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lyst å slenge en tanke rundt nikab-saken i Telemark.

 

Fra Db:

 

 

- Religionsfrihet må veie tyngst, og man må respektere andres kultur. Vi respekterer norsk væremåte - også for eksempel lettkleddhet, som virker støtende på mange, sier imamen.

 

 

Jeg har ikke noe imot andre kulturer og religioner. Jeg har den oppfattelse at vi fleste kan leve sammen, hvertfall til en viss grad.

 

Jeg kan dog ikke forstå tankegangen bak dette sitatet. Jeg forventer muslimer og andre grupper som bosetter seg i Norge å respektere norsk kultur og væremåte. Det er et absolutt krav, for det er sånn vi er - og flytter du hit, må du akseptere det. Om det skulle blitt noe problem for enkelte, hvorfor ikke flytte til et annet land?

 

Jeg forstår det simpelthen ikke.

 

Jeg tror tankegangen er at vi skal være takknemlige for at utlendinger som bosetter seg i Norge akspeterer norsk væremåte. Det kunne kanskje vært et argument om det var utformet omtrent slik:

 

- Man må respektere andres kultur. I de fleste islamske stater respekterer vi norsk kultur og væremåte, også for eksempel lettkleddhet, selv om det virker støtende på mange.

 

Da hadde det på en måte vært et argument jeg kunne kjøpt, men jeg nekter å være takknemlig for at folk som velger å flytte til en annen kultur faktisk viser et minimum av respekt for denne kulturen, uten å kreve å få oppføre seg som de vil av den grunn...

Lenke til kommentar

Mange muslimer er asylsøkere, og de kan ikke akkurat velge og vrake i land å bo. De vil ha både sin religion og sin kultur så inntakt som mulig i det nye landet. Det er nødt til å bli konflikter av det.

 

Her støtter jeg skolens rett til å bestemme hva som er passende i undervisningssammenheng. Jeg er mot at staten skal forby nikab, men for at arbeidsgivere, skoler og andre institusjoner definerer passende plagg på sitt "domene".

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Mange muslimer er asylsøkere, og de kan ikke akkurat velge og vrake i land å bo. De vil ha både sin religion og sin kultur så inntakt som mulig i det nye landet. Det er nødt til å bli konflikter av det.

 

 

Hvorfor må det bli konflikter av dette Geir? Det er Norske politikere og deres feighet som skaper konfliktene, ikke muslimene. Vi er et eget suverent land og det er vi som bestemmer. Når en muslim velger og komme hit til Norge, så skal personen få klar beskjed om hva vi aksepterer og ikke aksepterer. På den måten kan personen velge å bli, eller reise. Vi bør også være klare på at vi ikke aksepterer protester og bråk. La muslimene selv få velge.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig, Goth. Og det er årsaken til at det må bli konflikter.

 

Det er ikke politikerne som skaper disse konfliktene, det er du og jeg og Robert og Awarewolf, fordi vi ikke er enig om hvor grensene skal gå. Så hvem av oss skal politikerne lytte til, og dermed de samme politikernes nyankomne landsmenn? Stortingsflertallet på det tidspunkt de ankommer?

 

Hva skal skje med de muslimene som allerede er her når flertallet i Stortinget endrer seg? Og siden det allerede er et par hundre tusen av dem i landet, mange av dem statsborgere og stemmeberettigede: Skal de få være med å påvirke dette flertallet på linje med andre borgere?

 

Dersom flertallet mener din gothiske venn Kopperud må slutte med å gå med korset opp ned, bør det være politikerne som bestemmer slikt? Eller gjelder det bare muslimsk symbolikk?

 

Eller er det kanskje best at klesdrakt i utgangspunktet er en privatsak, og ellers en sak mellom vertskap og gjest? Og så satser vi som meg på at liberalisering og sekularisering etterhvert gjør nikab til et rent symbol, som det nevnte korset, noe folk flest (i dette tilfellet muslimer flest) bærer til spesielle anledninger og ikke til hverdags. Og så får de få som synes det er et greit hverdagsplagg leve med ulempene det bringer dem...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...