Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvordan hadde et teoretisk eksperiment som dette gått? En hel klasse med lærerstudenter møter opp som "anonymous" fra første skoledag og "låner" rettighetene som kvinner i niqab har i dag.....

 

 

 

Hvor lenge hadde dette fått foregå før noen satte ned foten fordi det enten blir for dumt, eller fordi det er praktiske vanskeligheter?

 

 

Neppe så lenge tror jeg - men jeg tenker at en sånn demonstrasjon er med på å radikalisere problemet, hvis det i det hele tatt er ett problem .. Hvor mange er det som bruker slikt hodeplagg til vanlig, og hvis det gjelder bare noen få, hvorfor ikke bare la dem holde på? Det at en ikke ser den man snakker med, er ikke nødvendigvis en ulempe for å kommunisere, fordi ved å fjerne en av sansene (syn), gir det det bevisstheten større mulighet til å konsentrere seg om det som faktisk sies, og ikke det som "vises" - og en lærer er jo der for å veilede, ikke for å vise seg frem ..

 

Jeg tror vi overdriver litt, og at vi er for kritiske

 

 

Det er mulig det ikke er et problem for deg, men for min egen del liker jeg å se ansiktet til personen jeg snakker med.

 

Du sier også att det ikke er noe å bry seg om da det ikke er så mange som bruker slike hodeplagg. Vel, har du noen tanker om hvor grensa går hva antall angår? Hvordan skulle samfunnet sett ut om alle hadde gått i niqab, finlandshetter eller masker? For om NIqab er lov, så forventer jeg selv å gå uforstyrret med finlandshette selv om jeg skal en tur i banken.

 

Forby faenskapet ute i det offentlige rom, så får folk gå med hva de vil hjemme.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Hvordan hadde et teoretisk eksperiment som dette gått? En hel klasse med lærerstudenter møter opp som "anonymous" fra første skoledag og "låner" rettighetene som kvinner i niqab har i dag.....

 

 

 

Hvor lenge hadde dette fått foregå før noen satte ned foten fordi det enten blir for dumt, eller fordi det er praktiske vanskeligheter?

 

 

Neppe så lenge tror jeg - men jeg tenker at en sånn demonstrasjon er med på å radikalisere problemet, hvis det i det hele tatt er ett problem .. Hvor mange er det som bruker slikt hodeplagg til vanlig, og hvis det gjelder bare noen få, hvorfor ikke bare la dem holde på? Det at en ikke ser den man snakker med, er ikke nødvendigvis en ulempe for å kommunisere, fordi ved å fjerne en av sansene (syn), gir det det bevisstheten større mulighet til å konsentrere seg om det som faktisk sies, og ikke det som "vises" - og en lærer er jo der for å veilede, ikke for å vise seg frem ..

 

Jeg tror vi overdriver litt, og at vi er for kritiske

 

 

Det er mulig det ikke er et problem for deg, men for min egen del liker jeg å se ansiktet til personen jeg snakker med.

 

Du sier også att det ikke er noe å bry seg om da det ikke er så mange som bruker slike hodeplagg. Vel, har du noen tanker om hvor grensa går hva antall angår? Hvordan skulle samfunnet sett ut om alle hadde gått i niqab, finlandshetter eller masker? For om NIqab er lov, så forventer jeg selv å gå uforstyrret med finlandshette selv om jeg skal en tur i banken.

 

Forby faenskapet ute i det offentlige rom, så får folk gå med hva de vil hjemme.

 

 

Jeg vil ha ditt og jeg vil ha datt ... :wee: rene diktatorspiren :p

 

Men alvorligere talt, så behøver du ikke ta helt av - jeg spør jo bare helt uskyldig ett ærlig spørsmål - jeg for min del ser aldri niqab i dette området, og det er ingenting å klage på muslimtettheten, så jeg antar det er en lokal stamme av niqab avhengige som noen føler seg truet av. Så lenge det ikke blir en farsott, behøver vi ikke bruke energien på tøvet

 

Hvis du føler deg mer glup med finlandshette, er du velkommen for meg

Lenke til kommentar

Fordi nordmenn ikke vil bli sett på som rasister.

Da havner man utfor samfunnet, så da må man være så forbanna positiv til innvandringen.

Er de fleste nordmenn feige som ikke sier i fra? Eller bare gir vi oss faen?

 

Norske ungdommer sliter med å finne boplass og få seg jobb.

Boligmarkedet er så presset at man må ut med store summer for ei leilighet, som ingen undommer har råd til! Har det ikke vært for økonomisk støtte fra foreldre, så har det sett ganske så stygt ut.

Det er ungdommer med utdanning som sliter med å få jobb, ikke bare de få som ikke vil ha jobb. Som ligger på sofaen å får live sponset av foreldre.

Ja flytt utfor byen sier dere? Ja er ikke jobber ut på landet.

 

Det er noe av det vi ofrer for for å få plass til de nye landmennene.

Nei, stopp innvandringen å ta vare på de vi har her i landet.

Begynner å bli bekymret for landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ha ditt og jeg vil ha datt ... :wee: rene diktatorspiren :p

 

Men alvorligere talt, så behøver du ikke ta helt av - jeg spør jo bare helt uskyldig ett ærlig spørsmål - jeg for min del ser aldri niqab i dette området, og det er ingenting å klage på muslimtettheten, så jeg antar det er en lokal stamme av niqab avhengige som noen føler seg truet av. Så lenge det ikke blir en farsott, behøver vi ikke bruke energien på tøvet

 

Hvis du føler deg mer glup med finlandshette, er du velkommen for meg

 

 

Det er vel neppe noen som føler seg direkte truet av niqab, det har vel mer å gjøre med det jeg nevnte i forrige innlegg, att man foretrekker å se ansiktene til folk man møter og evt snakker med på gata, ikke 2 øyne gjemt bak et plagg. Med mindre det er minus 20 så er det ingen grunn til å dekke seg så fullstendig til. Hadde jeg kommet i en setting hvor jeg hadde måtte forholde meg til et menneske i niqab så hadde jeg nektet å snakke med vedkommende.

 

Antall i denne sammenhengen er uinteressant, og man trenger ikke bruke noe energi på det. Forby det, så slipper vi å se noen som helst med dette plagget.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Vi må få tilbake ytringsfriheten, ha mer åpenhet blant folket.

Kunne ha en negativ ytring mot innvandring uten å bli dømt nord og ned.

 

Vi trenger ikke flere, vi er for mange.

Dilemma i dag om ytringsfrihet er at vi har disse ekstreme som også må få ytre seg fritt. Om vi da ikke som en suveren nasjon velger å diskriminere enkelte ytringer og nekte dem retten til og ytre. Vi kan i utgangspunktet gjøre akkurat hva vi vil, om vi våger. Ingen vil reagere om vi stenger ekstreme muslimer inne og nekter dem ytringsfrihet. Kun noen enkle mennesker på venstresiden vil hyle. Men våre viktigste partnere som USA vil ikke reagere. Men er det slik vi vil ha det?

Lenke til kommentar

Jeg er uenig, Goth. Og det er årsaken til at det må bli konflikter.

 

Det er ikke politikerne som skaper disse konfliktene, det er du og jeg og Robert og Awarewolf, fordi vi ikke er enig om hvor grensene skal gå. Så hvem av oss skal politikerne lytte til, og dermed de samme politikernes nyankomne landsmenn? Stortingsflertallet på det tidspunkt de ankommer?

 

Hva skal skje med de muslimene som allerede er her når flertallet i Stortinget endrer seg? Og siden det allerede er et par hundre tusen av dem i landet, mange av dem statsborgere og stemmeberettigede: Skal de få være med å påvirke dette flertallet på linje med andre borgere?

 

Dersom flertallet mener din gothiske venn Kopperud må slutte med å gå med korset opp ned, bør det være politikerne som bestemmer slikt? Eller gjelder det bare muslimsk symbolikk?

 

Eller er det kanskje best at klesdrakt i utgangspunktet er en privatsak, og ellers en sak mellom vertskap og gjest? Og så satser vi som meg på at liberalisering og sekularisering etterhvert gjør nikab til et rent symbol, som det nevnte korset, noe folk flest (i dette tilfellet muslimer flest) bærer til spesielle anledninger og ikke til hverdags. Og så får de få som synes det er et greit hverdagsplagg leve med ulempene det bringer dem...

 

Geir :)

Ja vi er uenige og det er bra i et demokrati. Derfor er jeg alltid for folkeavstemninger i slike spørsmål. La folket i Norge si hva de tenker om bekledningen og om hvordan vi skal la muslimene få tilpass her i vårt samfunn. Men det våger ikke politikerne og de politisk korrekte. Hvorfor tror du? Fordi folket ikke er så positive til islam som AP og PK eliten vil at vi skal være.

Det foregår positive signaler i disse dager. Vi har en debatt muslimer imellom. Men ser man på debatten, er det ennå mye som skurrer. Spesielt mann, kvinne i islam. Kvinnesynet er fortsatt primitivt og noe de ennå ikke våger å ta tak i. Vi skal i Norge ikke akseptere et slikt syn på kvinner som man har i islam. Så la folket få bestemme. Da kan vi se hvordan vi skal ta i mot og hvordan vi skal behandle dem som er her nå. Selv om de har statsborgerskap så må de innrette seg etter samfunnet, slik vi alle må.

Lenke til kommentar

La folket i Norge si hva de tenker om bekledningen og om hvordan vi skal la muslimene få tilpass her i vårt samfunn.

 

Gjelder det bekledningen til unge Kopperud også? (For de uinvidde: Den stilige unge mannen i Goths avatar.)

 

Edit: Du må gjerne kommentere de andre problemstillingene i posten min.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Ja vi er uenige og det er bra i et demokrati. Derfor er jeg alltid for folkeavstemninger i slike spørsmål. La folket i Norge si hva de tenker om bekledningen og om hvordan vi skal la muslimene få tilpass her i vårt samfunn.

 

 

Du er på feil spor, fordi du starter med å separere det som er ved å si at "vi" skal la "muslimen" osv ..

Det skaper ett bilde av at vi ikke er på samme stedet, og dermed åpner for diskusjoner om det helt selvfølgelige. Med andre ord setter man seg selv "vi" på sidelinjen, og tvinger "muslimen" på banen, når det faktisk er sånn at vi alle er på samme banen og må gå samtidig fremover. Dette er ren soldat business, og man driller ikke en kompetent tropp ved å la halvparten sitte å bedømme ganglaget til de andre soldatene - vi marsjerer sammen, og på den måten blir det en naturlig og morsom tilpasning til "vi går i samlet flokk"

 

Vi må rett og slett først akseptere at det handler om "oss", ikke de og vi :)

Lenke til kommentar

 

La folket i Norge si hva de tenker om bekledningen og om hvordan vi skal la muslimene få tilpass her i vårt samfunn.

 

Gjelder det bekledningen til unge Kopperud også? (For de uinvidde: Den stilige unge mannen i Goths avatar.)

 

Geir :)

 

Selvsagt ikke. Det er ingen utfordring ved de som kler seg som Silenoz. Men ved enkelte muslimer er det en utfordring. Det ser du med Geir.

Lenke til kommentar

 

 

Ja vi er uenige og det er bra i et demokrati. Derfor er jeg alltid for folkeavstemninger i slike spørsmål. La folket i Norge si hva de tenker om bekledningen og om hvordan vi skal la muslimene få tilpass her i vårt samfunn.

 

 

 

Vi må rett og slett først akseptere at det handler om "oss", ikke de og vi :)

 

Det handler alltid om oss og dem. Vi er totalt ulike, både politisk og kulturelt. Det er kun en våt kåt PK drøm at det er oss alle sammen i en herlig blanding. Du og jeg er også svært ulike, derfor er det deg og meg, ikke oss to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den største og mest ignorante sannheten alle lager seg, er at jeg sitter her og du sitter der. Igjen den grunnleggende årsaken til at vi ikke ser annet enn våre egne fantasier, som vi så tvinger ned over hodet på oss selv

 

Lykke til i tankefengselet ditt ;)

Lenke til kommentar

Selvsagt ikke. Det er ingen utfordring ved de som kler seg som Silenoz. Men ved enkelte muslimer er det en utfordring. Det ser du med Geir.

 

Jeg har ingen problemer med klesdrakten til Silenoz. Men KrF og deres like har det. Selvsagt er den utfordrende, ellers hadde han ikke kledd seg slik.

 

På samme måte har Awarewolf ikke noe problem med muslimsk klesdrakt, mens du har det.

 

Spørsmålet er om det er negativt med utfordringer, i slik grad at vi må ha lover mot det eller folkeavstemninger om det. Kan vi ikke overlate det til den som utfordrer og den som utfordres å løse? Så kan ulven løse det på sin måte og du på din.

 

Du og jeg er også svært ulike, derfor er det deg og meg, ikke oss to.

 

I så fall, hvorfor skal den av dere to som har flertallet på sin side bestemme over den andre, og over muslimene?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Selvsagt ikke. Det er ingen utfordring ved de som kler seg som Silenoz. Men ved enkelte muslimer er det en utfordring. Det ser du med Geir.

 

Jeg har ingen problemer med klesdrakten til Silenoz. Men KrF og deres like har det. Selvsagt er den utfordrende, ellers hadde han ikke kledd seg slik.

 

På samme måte har Awarewolf ikke noe problem med muslimsk klesdrakt, mens du har det.

 

Spørsmålet er om det er negativt med utfordringer, i slik grad at vi må ha lover mot det eller folkeavstemninger om det. Kan vi ikke overlate det til den som utfordrer og den som utfordres å løse? Så kan ulven løse det på sin måte og du på din.

 

Du og jeg er også svært ulike, derfor er det deg og meg, ikke oss to.

 

I så fall, hvorfor skal den av dere to som har flertallet på sin side bestemme over den andre, og over muslimene?

 

Geir :)

 

Sceneantrekket til Silenoz tror jeg ikke kristenfolket har problemer med. Nå er også kristenfolket i mindretall her i samfunnet, samt at overtro er ikke noe et moderne kunnskapsrikt samfunn skal ta hensyn til.

Det er alltid flertallet som skal bestemme i et demokrati Geir. Det trodde jeg alle var klar over og støttet. Bortsett fra fundamentalister og andre avvikere.

Lenke til kommentar

Men flertallet støtter innvandringsvennlige partier, Goth. Hvorfor lar du ikke dem bestemme? Hvorfor er demokratiet plutselig ikke demokratisk når det ikke går i din favør?

 

Geir :)

Folk stemmer ikke AP pga. innvandring. Jeg kjenner mange AP folk på grasrota etter mange år selv i politikken. Det er faktisk blant dem jeg har hørt det meste av negativitet om innvandring og muslimer. Så det argumentet holder ikke Geir. De mest innvandrer vennlige partier er også de minste. SV og Venstre.

Lenke til kommentar

Så må du gjerne sloss for å endre det politiske systemet, om du tror det gavner dine saker og sympatier. Forutsatt at du tar nederlagene med det samme.

 

Og ja, innvandringsskepsisen trives på grasrota. Som andre fordommer. Og interessant nok religion...

 

Geir :)

Alle sloss for sitt politiske syn. Jeg sloss for frihet og kunnskap i samfunnet. Jeg sloss mot religiøst tøv, både mot kristendom og islam og annet tøv folk faktisk tror på. Ikke bland dette sammen med innvandring. Jeg er for innvandring og liker fremmende kulturer. Men at samfunnet tar hensyn til religiøst tøv, det er jeg i mot. Den kampen vil kunnskapen vinne til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...