Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden


  

116 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

    • Ja
      46
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig i intern strid om denne telefonen. På en måte elsker jeg alle mulighetene med nexus, og ren android er helt klart best. På den andre måten klarer jeg ikke å forsvare prisen, og er fortsatt veldig skeptisk til størrelsen.

Hva er galt med prisen ?

Iphone 6 plus starter på 6490, Galaxy Note 4 starter på 6248.

Nexus 6 starter på 5790 for 64GB versjonen. 5449 for 32 GB.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Selv om et slott koster 170 millioner og en villa 92 millioner betyr det ikke at villaen ikke kan anses som uforsvarlig dyr av noen.

Det er naturlig å sammenligne med telefoner i samme klassen.

 

Vil du ha billig kjøper du en Huawei eller One Plus One, eventuelt Nexus 5.

Heldigvis tilhører ikke Nexus linjen denne kategorien lengre, så på den måten kan jeg jo skjønne at folk som har blitt vant til billige Nexus telefoner siden N4 ikke kan forsvare prisen.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Hva er galt med prisen ?

Iphone 6 plus starter på 6490, Galaxy Note 4 starter på 6248.

Nexus 6 starter på 5790 for 64GB versjonen. 5449 for 32 GB.

Den er rundt 3000,- over moto x på dustin. Altså så og si den samme telefonen, med større skjerm og batteri til en 80% økning. Prisen er vel 3500 over en nexus 5 som har (marginalt) dårligere ytelse, mindre batteri og mindre skjerm.

Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig i intern strid om denne telefonen. På en måte elsker jeg alle mulighetene med nexus, og ren android er helt klart best. På den andre måten klarer jeg ikke å forsvare prisen, og er fortsatt veldig skeptisk til størrelsen.

Hva er galt med prisen ?

Iphone 6 plus starter på 6490, Galaxy Note 4 starter på 6248.

Nexus 6 starter på 5790 for 64GB versjonen. 5449 for 32 GB.

 

 

Hvor har du de prisene fra? Dustinhome har satt 32GB på 5900. Google har satt prisen til 6300SEK i sverige.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er veldig i intern strid om denne telefonen. På en måte elsker jeg alle mulighetene med nexus, og ren android er helt klart best. På den andre måten klarer jeg ikke å forsvare prisen, og er fortsatt veldig skeptisk til størrelsen.

Hva er galt med prisen ?

Iphone 6 plus starter på 6490, Galaxy Note 4 starter på 6248.

Nexus 6 starter på 5790 for 64GB versjonen. 5449 for 32 GB.

 

 

Hvor har du de prisene fra? Dustinhome har satt 32GB på 5900. Google har satt prisen til 6300SEK i sverige.

 

https://shop.banzai.no/mobiltelefoner/motorola/nexus-6-64gb-midnight-blue

http://cdon.no/elektronikk/motorola/google-nexus-6-32gb-blue-p30344542

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

 

Selv om et slott koster 170 millioner og en villa 92 millioner betyr det ikke at villaen ikke kan anses som uforsvarlig dyr av noen.

Det er naturlig å sammenligne med telefoner i samme klassen.

 

Vil du ha billig kjøper du en Huawei eller One Plus One, eventuelt Nexus 5.

Heldigvis tilhører ikke Nexus linjen denne kategorien lengre, så på den måten kan jeg jo skjønne at folk som har blitt vant til billige Nexus telefoner siden N4 ikke kan forsvare prisen.

 

 

Den ene enkeltpersonen vi snakker om her har muligens ikke vurdert telefoner i samme klasse, da han/hun sier at han ikke kan forsvare prisen. Da ser han muligens på telefoner i klassen under, altså i underkant av 4500 eller noe slikt.

Det var alt jeg ville frem til.

(antar forresten du mente N6 på slutten der?)

 

Det sier seg selv at hvis du skal vurdere mot telefoner som ligger på samme nivå ligger nexus6 sånn ca midt i, avhengig av hvilke enheter du vurderer som samme nivå.

Lenke til kommentar

Det ble et par litt korte innlegg fra telefonen istad når jeg var ute med hunden i kulda. Slai har rett i at dette er fra mitt ståsted som fattig student med en Nexus 5 som synger på siste verset etter et uhell.

 

Når det er sagt mener jeg prisen fortsatt er høy. N6 er basert på Moto X, og selv om dette er den største forskjellen fra telefonen den er basert på, ligger den likevel langt over i pris. N5 basert på LG G2 kostet godt under denne ved lansering, og det samme med N4 og Optimus før den. For å få til dette har Nexus serien historisk hatt svakere kameraer, dårligere batteritid, dårligere byggekvalitet eller eksempelvis mikrofonproblemer på N5 (blir veldig dårlig kvalitet ved høyt volum under videoopptak). Dette har vært greit fordi det har blitt satt i sammenheng med prisen.

 

Nå med Nexus 6 tilsier prisen at telefonen skal være like god som de andre toppmodellene på alle områder, og indikasjoner/hands-on så langt har ikke overbevist meg. Blir spennende å lese mer når reviews kommer til uken.

 

Jeg er Nexus fan og skulle gjerne ønske Nexus 6 var telefonen for meg, men som nevnt så er jeg skeptisk til størrelsen, og motstander av å betale en måned studielån for en telefon.

Lenke til kommentar

Selvsagt skal en forvente kvalitet når en kjøper en mobil for over 5000 kr.

Samsung note3 og sony z3 får du vel til under 5000 kr....

Her i Asia får jeg også note4 til ca 5000 så det er helt naturlig og ikke minst riktig og legge lista der....

Kjøper jeg en annen telefon enn note4 så mister jeg s pen noe som betyr at den nye telefonen må ha andre egenskaper som veier opp for dette.

 

Når en kan få en "gammel" note3 for 4 tusen så er det jo der en må legge bunnen.....

Ellers blir det jo dumt og du gjør dårlige kjøp bare for du skal ha en ny mobil.

 

Da bruker jeg personlig heller min note3 (selv om den ser tålig herpa ut) frem til jeg finner en verdig arvtager.

Da blir det heller og vente på note5 , sony z4 og lg g4 så får vi se hva de kommer med......

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...