Gå til innhold

Helt trivielle ting du grubler på V1.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ganger handler jeg for meg selv og andre, og da trenger jeg flere poser for å sortere varene etter hvilken person som skal ha varene. Andre ganger skal noen varer hjem, mens andre skal på hytta.

Ja gud. Sann historie:

 

- Tre poser.

- Så mange?

- Tre poser.

- Dere trenger ikke tre poser på det der!?!

- Jo

- ....

- De skal til forskjellige hus

- Ok (gir tre poser)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor det finnes hester, hva er grunnen

Det er slik at jenter faktisk skal bli tilfredsstilt av en skikkelig penis mens de fremdeles tafser på smågutter i alderen din. :tease:

 

Nei, det er ikke noen "grunn" til at hester eksisterer. Det har rett og slett bare utviklet seg et dyr som har endt opp med merkelappen "hest", som forøvrig mennesket har likt veldig godt. Både på brødskiva og i stallen.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er bra å bruke sånn munnskyllevæske etter at en har pusset tennene? Du skyller jo vekk tannkremen. Bør en forresten skylle men vann etter at en har pusset tennene?

 

Spurte en tannlege om dette. Han lo og sa at selvfølgelig må en skylle med vann etter at tennene er pusset. Men da jeg spurte om ikke da også tannkremen malt på tennene og dermed fluorer ble skyldt bort, ble han tilsynelatende usikker og skiftet tema.

 

Det beste er kanskje å skylle tennene før du pusser dem, eller skylle noe annet?

Lenke til kommentar

Det siste klarer jeg ikke å forstå. Når du har brukt ordet "forestilling" er vel allerede bevisstheten kommet på banen?

 

Blir ikke det som å hevde at "jeg har tenkt på at jeg aldri tenker"?. Synes å være en selvmotsigelse for meg.

 

Jeg er villig til å vedde 12 kroner på at du har en bevissthet, eller i det minste har en bevissthet som produserer en vrangforestilling om å ha en bevissthet. :D

Lenke til kommentar

Formulerte meg litt dumt. Tenker på evnen til å gjøre noe annet enn det jeg er instruert til å gjøre...

Var det ikke Elling som i en av bøkene begynte å tvile på om han eksisterte mens han satt på en restaurant eller noe sånt? Han reiste seg fra stolen og begynte å klappe høyt og febrilsk med hendene og fikk bekreftet at han eksisterte gjennom reaksjonene han frambrakte.

 

Jeg tror vel at dersom en tenker over at en er programmert, så er en ikke lenger helt programmert.

 

Hvordan kan du gå fram for å finne ut om du er programmert da?

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg overbevise deg om at jeg ikke er programmert, eller er du uansett programmert til å avvise ethvert forsøk på dette?

 

Hvem eller hva er det som programmer oss?

 

Du trenger da ikke overbevise meg om noe som helst. :) Men det er jo en artig debatt.

 

Tenker det er naturen på et vis... gjennom evolusjonen har vi blitt en samling med materie som er "programmert" på en veldig sammensatt måte, mye vanskeligere å forstå enn at et eple faller ned...

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er mer opptatt av kulturell programmering, dette med at vi alle er barn av vår tid (og fortsetter å være det etter at det har blitt nye tider). Spiderman-Edderkoppen, som jeg nevnte ovenfor, er eksempler på dette.

 

Hva med å lage en liste over de mest kontroversielle meningene vi har og se hvor mange av dem vi ikke kunne sagt høyt i et selskap? Jeg tror at jo mindre denne listen blir, jo større er risikoen for at en er kulturelt programmert. Unntak må gis for folk som ikke er programmert av storsamfunnet fordi de tilhører visse "sekter" som har sin egen programmering. Disse er ikke frie og selvstendige bare fordi de er programmert annerledes enn den programmeringen storsamfunnet står for.

 

Men du synes å være mer opptatt av genetisk programmering. Det kan jeg ingenting om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...