Gå til innhold

Helt trivielle ting du grubler på V1.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk harddisk/DVD-rom hvor vibrasjoner forplanter seg.

 

Lurer selv på om det er HDMI-kabelen som begynner å bli slitt, eller recieveren som synger på siste verset...

Noen ganger mister jeg flere av lydkanalene, hvor det som regel hjelper å skru av/på recieveren, samt ta inn/ut HDMI-kabelen.

 

Får vente til neste gang det skjer. '

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på når kassamannen på Rema spør meg om hvor mange plastposer jeg skal ha...om det er frekt å svare at jeg skal ha det antall poser som gjør at jeg kan pakke ned varene, verken flere eller færre. Jeg blir litt sur av det spørsmålet. Kanskje jeg skal spørre om å få låne 5 poser og prøve å finne ut hvor mange jeg trenger, så kan jeg kjøpe poser når jeg har funnet ut det riktige antallet. De brukte posene kan han få tilbake.

 

Lengter tilbake til gamledager da posene var gratis og en bare kunne ta det antallet en trengte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er så gammel at jeg kaller Spiderman for Edderkoppen. Hver gang jeg entrer en Spiderman-debatt og skriver Edderkoppen. så bryter helvete løs. Jeg har vurdert å entre Spiderman-debatter med Kongromannen eller Vevkona, men det er kanskje for drøyt.

 

Jeg har passert 40, men i dag er du jo gammel når du er 16.

Lenke til kommentar

Batman ble kalt Lynvingen da jeg var liten :wee:

Irriterer dog meg ikke over å bli spurt om poser på butikken. Men kassadamen så rart på meg da jeg sa "en pose", "en pose til alt det der?", "Ja."

Jeg føler meg litt gammeldags som alltid har med meg sekk på butikken, greit å slippe å bære så tungt i plastposene :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg lurer også på når kassamannen på Rema spør meg om hvor mange plastposer jeg skal ha...om det er frekt å svare at jeg skal ha det antall poser som gjør at jeg kan pakke ned varene, verken flere eller færre. Jeg blir litt sur av det spørsmålet. Kanskje jeg skal spørre om å få låne 5 poser og prøve å finne ut hvor mange jeg trenger, så kan jeg kjøpe poser når jeg har funnet ut det riktige antallet. De brukte posene kan han få tilbake.

 

Lengter tilbake til gamledager da posene var gratis og en bare kunne ta det antallet en trengte.

 

Når de spør "Hvor mange poser skal du ha?" svarer jeg "Nok!"

 

Jeg får da alltid litt for lite poser. Jeg har jo da betalt for nok, så da gir de meg en pose til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er så gammel at jeg kaller Spiderman for Edderkoppen. Hver gang jeg entrer en Spiderman-debatt og skriver Edderkoppen. så bryter helvete løs. Jeg har vurdert å entre Spiderman-debatter med Kongromannen eller Vevkona, men det er kanskje for drøyt.

 

Jeg har passert 40, men i dag er du jo gammel når du er 16.

Du var ikke på Edderkoppen og lo av Leif Juster altså... "mot norrmalt!"

Lenke til kommentar

Jeg oppfattet ikke publikums reaksjon som instruert. Men jeg kan jo ikke være sikker på dette. Det virket som ordet "pupp" var veldig "på kanten" og et litt farlig ord som en burde være forsiktig å uttale framfor barn. "Neger" er jo blitt opphøyd til et farlig ord, men tror ikke vi kan få noen til å le bare ved å gjenta "neger" flere ganger. "Homo" er derimot ikke lenger et farlig ord, bortsett kanskje fra i kirkelige sammenhenger.

 

Lurer på hvilke ord som vi bruker i dag vil bli kjempefarlige i framtiden? "Mann" og "kvinne" er to kandidater, tror jeg.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer også på når kassamannen på Rema spør meg om hvor mange plastposer jeg skal ha...om det er frekt å svare at jeg skal ha det antall poser som gjør at jeg kan pakke ned varene, verken flere eller færre. Jeg blir litt sur av det spørsmålet. Kanskje jeg skal spørre om å få låne 5 poser og prøve å finne ut hvor mange jeg trenger, så kan jeg kjøpe poser når jeg har funnet ut det riktige antallet. De brukte posene kan han få tilbake.

 

Lengter tilbake til gamledager da posene var gratis og en bare kunne ta det antallet en trengte.

 

Når de spør "Hvor mange poser skal du ha?" svarer jeg "Nok!"

 

Jeg får da alltid litt for lite poser. Jeg har jo da betalt for nok, så da gir de meg en pose til :)

 

Jeg tenker på de ansatte i matbutikker som poserugere. Folk burde nektet å kjøpe poser og heller tatt med selv. For noen dager siden da jeg handlet på Rimi, slengte kassadamen en plastpose i retning av de 3 varene jeg hadde kjøpt. Jeg sa at jeg ikke trengte posen, og hun røsket den tilbake. Men senere så jeg på kassalappen at posen var betalt for. Dette er svindel, men jeg tror ikke det nytter verken å møte opp hos politiet eller på krisesenteret.

 

Dersom du alltid får for lite poser, er dette et tegn på at de ansatte har for liten posedistribueringskompetanse. Her må det kraftig opplæring med praktiske øvelser til. Mange av poserugerne forstår ikke at folk har behov for å fordele varene på poser etter dynamiske og varierte inndelingskriterier. Noen ganger handler jeg for meg selv og andre, og da trenger jeg flere poser for å sortere varene etter hvilken person som skal ha varene. Andre ganger skal noen varer hjem, mens andre skal på hytta. Frysevarer bør jo ha egen pose, selv om en ikke fyller den opp. Her er det mange ting som de ansatte burde få et kompetanseløft i å forstå eller bry seg om.

 

Det beste hadde vært om posene lå der hvor en pakket ned varene. Det er akkurat som med rattet på en bil. Det bør være rett framfor førerplassen og helst ikke ligge i baksetet. Alle ting bør ha en fornuftig plassering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...