Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange her inne som har bestilt denne skjermen? Vurderer og slenge inn en bestilling selv, men 7k er jo en ganske så stiv pris for en pc skjerm ;S

 

Sitter nå på en 5 år gammel BenQ G2412HD (60hz i 1920 x 1080 ) skjerm, og vil gjerne ha noe bedre da jeg nettopp har bestilt meg en ny pc. Føler ikke jeg får utnyttet den nye pc'n fult ut med denne gamle skjermen her.

 

Så vil da gjerne ha noe bedre, og vel denne her ser jo super ut til gaming og alt som følger med :D

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en 1440p ips skjem med 100hz. Er det noen vits å oppgradere til denne skjermen med unntak av g-sync? 7 lapper er jo en del... :hmm:

Ville tro at du I så fall har det som meg. Bra oppløsning og gode farger....problemer dukker først opp I spill hvor du får etterslep og treg inputlag. Om det er grunn til å oppgradere er jo helt subjektivt ut I fra behov, smak og lommebok, men for min del er det ikke tvil I annet enn lommeboka.....jeg skal ha denne eller tilsvarende

Lenke til kommentar

Blir nok en her også. Hvis skjermen er bra nok for f.eks 5 år så er ikke prisen gal. Del det ut på antall dager så kan man forsvare prisen. Jeg bruker gjerne 3-4k på Gpu og rundt 2,5-3,5k på plattform hvert 2. til 3. år uten å tenke så mye på det. Dermed vil 7k på skjerm være Ok så lenge teknologien ikke er søppel om kort tid. Historisk har utvikling på monitor vært treig, så vi kan gamble på at denne fint kan bli stående på pulten i mange år.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Søppel er nå er ting, men 120+mz og den oppløsningen har man nå uansett selv om det finnes 8k i butikken.

Det blir aldri et dårlig kjøp.

Du kan jo se på skjermene som har stått på pulten de forrige 5 årene selv om det finnes bedre i butikken^^

Lenke til kommentar

Du kan jo se på skjermene som har stått på pulten de forrige 5 årene selv om det finnes bedre i butikken^^

Ja, skjerm er noe som kan ha lang levetid. På pulten min står det fem skjermer, og de to eldste er av typen Dell 2001FP, kjøpt vinteren 2003/2004 - de er altså over 10 år gamle.

Lenke til kommentar

Arghhh! Jeg er så sinnsykt fristet til å kaste meg over denne her, klarer bare ikke å riste følelsen av at den er overpriset. Noen som har noen peiling på om det er aktuelle alternativ I pipelinen ett eller annet sted?

Det finnes jo 24" g-sync til ca 4000kr med 1080p.

 

Eller gå for swift med 1440p og g-sync. Alternativ til swift blir vel kanskje neste år :p

Lenke til kommentar

Skal man ha denne skjermen og nytte den til fult potensiale, altså 2560x1440 med 120fps +++ på f.eks BF4, så er vel minstekrav 2stk 780 ? Et 780ti, eller titan black er jo ikke godt nok. Må isåfall vente til Titan 2 kommer sennere i år hvis et single gpu skal være godt nok for skjermen.

Lenke til kommentar

Ser ut som TFTCentral sin anmeldelse blir klar allerede i morgen, gleder meg til den.


2x290 holder Eller 2x780. Man må ikkje bruke g-sync.

 

 

Hvorfor skulle man ikke bruke G-Sync? Det er jo fordelaktig uansett FPS? Om du ikke vil kjøre ULMB (Ultra-Low-Motion-Blur) som krever deaktivering av G-Sync da. Men da skal man jo helst ligge på stabile 100 FPS+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...