Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter litt googling så fant jeg svaret:

 

 

 

Regarding G-SYNC being always-on now, this is by design and is a good thing. However, it makes using ULMB a little trickier at the moment, and this is what our driver team had to say about it:

Originally Posted by NVIDIA

In our recent driver, when G-SYNC is enabled in the NV Control Panel, it is always enabled and now supersedes in-game settings. A consequence for example, is that an end-user wanting to use ULMB mode in a game, must first turn-off G-SYNC in the NV Control Panel. We are investigating alternatives for a future driver release, but for now, use the NV Control Panel to turn off G-SYNC before using ULMB mode.

 

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke problemet her egentlig... Jeg vet hva som er feil ja. Men ser ikke problemet...
 
For meg personlig:
 
Før:
G-Sync var alltid aktivert i NV kontrollpanel.
G-Sync var alltid brukt under spilling.
Om jeg ønsket ULMB-mode, måtte jeg inn i NV kontrollpanel for å deaktivere G-Sync, for så å aktivere ULMB på skjermen.
Skjermen hadde kun rødt lys i spill (og lyseblå/grønn/turkis i windows).
 
Nå:
G-Sync er alltid aktivert i NV kontrollpanel.
G-Sync blir alltid brukt under spilling.
Om jeg ønsker ULMB-mode, må jeg inn i NV kontrollpanel for å deaktivere G-Sync, for så å aktivere ULMB på skjermen.
Skjermen har rødt lys hele tiden (og lyseblå/grønn/turkis når maskinen booter).
 
Så denne forstår jeg ikke helt:

However, it makes using ULMB a little trickier at the moment

Gjør jeg noe feil? Er det noe jeg har missforstått? 

 

Men samtidig må jeg si det er ikke noe jeg mister nattesøvn over...

Lenke til kommentar

Har hatt større problemer med min Swift, i en periode var den meget vanskelig og få i gang G-sync, samt at den datt ut av G-sync ved spilling.

Har første versjonen.

 

Fikk tilsendt en annen display kabel jeg skulle teste, DP1.2 KX2K@60Hz, med denne vil ikke skjermen opp i mer en 60Hz, de andre hastighetene er synlige, men når  disse aktiveres står skjermen og blinker, må da bruke restart knappen på kabinett og PC starter og da går skjermen tilbake til 60Hz.

Venter på ny kabel for og teste en siste gang før skjermen eventuell sendes inn til sjekk.

 

1. Om jeg har forstått det rett skal denne kabelen klare mer enn 60 Hz på 2560x1440? Hjelper ikke opg senke oppløsningen.

 

2. Hvis denne kablen kan brukes som nevnt på 2560x1440, kan det være missmatch mellom kabler og GPU'r?( Har testet på alle GPU'ne med samme resultat)

 

Har belastnings testet GPU'ne en og en og i di andre kombinasjonene, yter som før og ikke avik mellom kortene en og en.

Synes det skal litt til at det er eventuell feil på opprinnelig kabel og 2K kabelen, ble annslått at det var feil på ca 1 av 1000 slike kabler.

 

Instalerte Swift driveren fra Asus support side, da forsvant G-sync problemet nesten helt.

 Men når FPS kom over 100 ble bilde uklart ved selv relativt sakte bevegelse på den opprinnelige kabelen.

Av innstalerte nevnte driver igjenn. 

Bildet og blitt mye bedre, og G-sync "problemene" er som før de større problemene oppsto, dvs av og til vil ikke G-sync slå inn. Må da restarte Origin, om det ikke hjelper må PC restartes.

 

Overfornevte problemer er kun i spill, i Firestrike og Walley etc har jeg ikke sett at dette har hendt.

 

Hva er mest sannsynlig årsaken til G-sync problemene: Dispay kabel, skjerm annen hardware?

 

Nvidia driver 347.88, oppførte seg likt med nyere drivere, synes det er greit at Rødlyset slukker når den gikk ut av G-sync, da var det ikke tvil om hva som forårsaket semre bilde

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Ingen som har fått med seg at gårsdagens nye driver har gikk støtte for G-Sync i Windowed Mode og mulighet for å sette ULMB på spesifikke spill så man slipper å styre med å skru av og på G-Sync for å få igang ULMB?  :tease:

 

Fått det med meg, og bruker driveren. Dog det funker ikkje med DSR + swift+sli+g-sync enda :(

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...