Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Say hello to ASUS ROG Swift PG279Q. IPS, 2560x1440, 144Hz and G-sync. It will be available in Q3.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20583-asus-visar-nya-skarmar-i-rog-swift-serien-med-nvidia-g-sync

 

Da blir det farvel til PG278Q i Q3 når denne kommer:

 

Twitter 22 Juli:

 

@RikClaessens @TechTeamGB @ASUSUK @ASUS_ROG Unfortunate mistake - it seems we have no release date after all. Will not be so soon sadly :(

 

https://twitter.com/ASUS_ROGUK/status/623885078276521984

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hadde planer å kjøpe meg Asus rog swift pg278q om to uker. Skal kun brukes kun til gaming. Er det så stor forskjell på TN og IPS at det vil være verdt å vente et uvisst antall måneder på IPS-versjonen? Sitter med en 7 år gammel 1080p BenQ som skriker etter å bli byttet ut :p

Lenke til kommentar

Ja, det er jo selvsagt mulig. Liker bare ikke at den får kritikk for byggekvalitet osv. Liker også at Asus har 3d-funksjon.

Men hvor mye kan skille disse skjermene? Har så lite peiling, er det grunn til å tro at denne nye Asus-skjermen vil bli bedre enn Acer XB270HU? Eller vil de bli nokså like? :)

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Har en Acer XB270HU nå(nr 2), mener bildekvaliteten er overlegen Swiften med TN panel(riktignokk var det feil på den, men når den perioder  tilsynelatende fungerte som den skulle var bildekvaliteten adskillig bedre enn på min tidligere Asus 27" 3D LED VG278HE https://www.komplett.no/asus-27-3d-led-vg278he/763615. Ikke noe problem og forsvare pris forskjellen på disse.

 

Mener Acer XB270HU  har langt bedre bilde enn Swiften med TN panel. Dette merkes meget godt i skyggefulle områder i spill. Her mener jeg også prisforskjellen er enkel og forsvare, når det gjelder bildekvalitet.

 

Vel ikke helt korrekt at den har IPS panel, Ref http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm :

Panel Technology: AU Optronics AHVA (IPS-type)

 

Her kan du søke på hvem som har produsert panelet i din/kommende skjerm og  hvilken type det er:

http://www.tftcentral.co.uk/panelsearch.htm

 

Monitor Panel Part Database:

http://www.tftcentral.co.uk/articles/monitor_panel_parts.htm

 

Om Acer XB270HU er aktuell, ville jeg kjøpt en som er produsert i Mai 2015 eller senere. De har også slitt med en rekke feil slik som de første ASUS Swiftene.

Står på den ene enden av esken når de er produsert.

 

Så kan man også spørre stedet der man skal handler hvem av Asus og Acer sine skjermer de har høyest % RMA på  ;)

 

 

 

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplett.no har hatt mange returer av Acer sin 27" 144hz ips g-sync. Acer har elendig "quality control" virker det som.  Hvis man får en skjerm som er feilfri, så virker den konge....

Joda det har de, men og dømme Acer etter en noe uheldig start på en modell er vel litt drøyt?

Og ja de har noe mer glans i plastikken enn Asus Swift med TN

 

"Kvalitets kontrollen" på Swiften var vel heller ikke noe og skryte av i begjynnelsen?

 

Du kan jo høre med dem av totalt sett hvilket av disse merkene  de har desidert høyest RMA % når det kommer til monitorer......

 

Du burde abselutt teste Acer'n mot Swiften om du har anledning, og gjerne med tilbakemelding her.

(Eller kanskje ikke, vel fare for at du bytter ut Swiftene da :hmm: .)

 

Nizzen er det første generasjons Swifter du har?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Komplett.no har hatt mange returer av Acer sin 27" 144hz ips g-sync. Acer har elendig "quality control" virker det som.  Hvis man får en skjerm som er feilfri, så virker den konge....

Joda det har de, men og dømme Acer etter en noe uheldig start på en modell er vel litt drøyt?

Og ja de har noe mer glans i plastikken enn Asus Swift med TN

 

"Kvalitets kontrollen" på Swiften var vel heller ikke noe og skryte av i begjynnelsen?

 

Du kan jo høre med dem av totalt sett hvilket merke disse de har desidert høyest RMA % når det kommer til monitorer......

 

Du burde abselutt teste Acer'n mot Swiften om du har anledning, og gjerne med tilbakemelding her.

(Eller kanskje ikke, vel fare for at du bytter ut Swiftene da :hmm: .)

 

Nizzen er det første generasjons Swifter du har?

 

 

Jeg dømmer ikkje Acer, bare sier det jeg vet. Altså at komplett.no har hatt mange returer av denne skjermen.

 

Første gen Swift jeg har ja. Har bytten en som gikk bananas. Den hadde de fleste feil :p

Lenke til kommentar

Hadde planer å kjøpe meg Asus rog swift pg278q om to uker. Skal kun brukes kun til gaming. Er det så stor forskjell på TN og IPS at det vil være verdt å vente et uvisst antall måneder på IPS-versjonen? Sitter med en 7 år gammel 1080p BenQ som skriker etter å bli byttet ut :p

 

Ser ut til at et uvisst antall måneder ser ut til å være frem til medio oktober:

 

http://www.sweclockers.com/nyhet/20891-asus-rog-pg279q-utmanar-acer-predator-forst-i-mitten-av-oktober

 

Så spørs det da... Hvordan yter den mot alternativene. Jeg kan bare si jeg er happy med min Rog Swift. Men vet jeg skal ha meg en ips skjerm til høsten (da sikkert bare 60 hz - uvisst oppløsning og tommer). Så får vi se om jeg er like fornøyd med fargene etter det :)

Lenke til kommentar

Swift

Nizzen 4 stk = 1 med feil

Baggie 1 stk = 1 med feil

Gabri3l 1 stk = 1 med feil

= 50 % prosent med feil

 

Nå vet jeg ikkje helt hva du er ute etter, men virker ikkje som om du diskuterer noe her :p Du bare poster noe random, slik som at jeg plutselig dømmer Acer.

 

 

 

....dømme Acer etter en noe uheldig start på en modell er vel litt drøyt?

 

Ja den første batchen med Swift hadde mange med feil, men i forhold til hvor mange som faktisk er solgt, så tror jeg ikkje det er så galt likevel :)

 

Og ja, jeg har vurdert Aceren veldig, men må ha 3 like skjermer pga surround. Kvitte seg med 3 stk dyre skjermer er nok ikkje lett når det ikkje er aktuelt å sende dem med posten ;)

 

 

Edit: Aha, kanskje du er en trollegutt baggiebridges ? Hvis ikkje, så kanskje du må ordlegge deg litt anneledes :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Swift

Nizzen 4 stk = 1 med feil

Baggie 1 stk = 1 med feil

Gabri3l 1 stk = 1 med feil

= 50 % prosent med feil

 

Teller du skjermen nå? Hvorfor sender ikke du og Gabri3l skjermene deres tilbake? I den tabellen burde det være en skjerm mer per bruker enn kolonnen med feil?

 

Uansett... Knutgrus 1 stk. 0 feil.

Lenke til kommentar

Du skrev da riktig nok "Acer har elendig "quality control" virker det som"

Virker som du da har gjort deg opp en mening om dem ut i fra dette.

 

Angående surround og Acer så opplyste monitor experten hos Acer support at på denne skjermen trengte ikke de ikke og være like. Han var veldig klar på dette punktet.

Burde kanskje spurt om dette betinget noen spesifikke spesifikasjon på side skjermene.

Da kan du muligens bruke 2 stk Swift som sideskjermer?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Av erfaring så vet jeg at nVidia ikkje liker forskjellige skjermer med "nVidia" surround :) Derfor er det  best å ha like skjermer. AMD er ikkje kresne med eyefinity.

 

Status per dags dato for om det fungerer bra med forskjellige skjermer i surround vet jeg ikkje.

 

nvidia forum i slutten av 2013:

 

We only officially support surround with monitors that have a common resolution/refresh/sync polarity.

We do not support mix and matching of displays, though in some cases this will work. I have a 1920x1200 lenovo panel with 2x1080p Asus 3D displays and surround sets up fine. Though its entirely dependant on the displays.

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Swift

Nizzen 4 stk = 1 med feil

Baggie 1 stk = 1 med feil

Gabri3l 1 stk = 1 med feil

= 50 % prosent med feil

 

Teller du skjermen nå? Hvorfor sender ikke du og Gabri3l skjermene deres tilbake? 

 

 

Nå er jeg ikke helt med? Jeg har da sendt min i retur jeg. Venter på komplett nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...