Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er mulig koblingen (prøvd å ta kabelen inn og ut?) har dårlig kontakt. Eller kabelen er ødelagt. Økende oppdateringsfrekvens vil gi økende båndbredde (frekvens) og følgelig vil sjansen for at det blir bitfeil på en kabel øke, og følgelig skje oftere. 

 

Edit: Men med AMD så vet man vel aldri, selv om det virket påfallende at du også skulle merke det mellom 60 og 120 Hz, bare sjeldnere. Ville i alle fall få sjekket kabelen. I tidligere tider så måtte jeg gjennom 3 par kabler før jeg fikk en som faktisk klarte 1440p (DL DVI) stabilt. Mulig DP er langt bedre her, but still, ikke umulig.

 

Og selv den dag i dag, med forlenger så skal det ikke mer enn bevegelser i huset eller det å ta på skjøten før bildet fucker seg. 

 

Men SERIØST! Amd og Swift..... epic fail

 

Hehe, du har et poeng der. Jeg ville bare ha en bedre skjerm med 1440p og 120hz. Så kom Swiften og den var helt alene om det sommeren 2014 så da ble det den. Planen var jo nytt skjermkort, men har utsatt det da jeg klarer meg bra enda. Skal i all hovedsak spille Star Citizen når det kommer i slutten av året eller starten av 2016. Venter uansett til høsten med investeringer i flere skjermkort og muligens ny skjerm om jeg velger AMD. 390x og 980ti kommer jo samtidig eller tett på om vi skal tro ryktene.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Du får gjerne et par hundre mikrosekunder lavere responstid på skjermen, og at du får en knappe 20 % høyere oppfriskning hjelper vil nok også være lite synlig, spesielt når vi snakker om allerede så raskt. 144 Hz har også flere problemer enn 120 Hz, så om du synes sistnevnte er best, så går du for det. Hadde nok prioritert mindre problemer selv.

 

Det vil følgelig også være lettere å holde stabil FPS med 120 Hz fremfor 144Hz. Selv om det altså ikke er fullt så viktig med G-sync. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Problemet med D3 og denne skjermen er at når jeg alt-tabber ut til windows og kommer tilbake så går den til 144hz automatisk, må hele tiden switche til 120hz og Gsync funker tydeligvis ikke, lyset på skjermen er rødt.

Lyset skal være rødt når g-sync er på. 

Kan du ikke sette skjermen til 120Hz i windows da?

Lenke til kommentar

Blir litt rotete det her men here it goes :)  :

 

Skjermens Gsync-lys er alltid rødt hos meg nå. Etter siste patch. Er dette ordnet?

 

Dette er ikkje ordnet, men g-sync fungerer like bra fordeom ;)

 

:thumbup:

 

 

Problemet med D3 og denne skjermen er at når jeg alt-tabber ut til windows og kommer tilbake så går den til 144hz automatisk, må hele tiden switche til 120hz og Gsync funker tydeligvis ikke, lyset på skjermen er rødt.

Lyset skal være rødt når g-sync er på. 
Kan du ikke sette skjermen til 120Hz i windows da?

 

Kan ikke alltid stole på rødt lys :)

---

Men... eneste måten å bruke ULMB mode er å skru av G-sync i nvidia panel ja? (og selvfølgelig velge 120 hz). Vet ikke om jeg har prøvd det enda. Men om jeg setter windows til 120 hz blir skjermen mye lysere :)

Lenke til kommentar

Blir litt rotete det her men here it goes :)  :

 

Skjermens Gsync-lys er alltid rødt hos meg nå. Etter siste patch. Er dette ordnet?

 

Dette er ikkje ordnet, men g-sync fungerer like bra fordeom ;)

 

:thumbup:

 

 

Problemet med D3 og denne skjermen er at når jeg alt-tabber ut til windows og kommer tilbake så går den til 144hz automatisk, må hele tiden switche til 120hz og Gsync funker tydeligvis ikke, lyset på skjermen er rødt.

Lyset skal være rødt når g-sync er på. 

Kan du ikke sette skjermen til 120Hz i windows da?

 

Kan ikke alltid stole på rødt lys :)

---

Men... eneste måten å bruke ULMB mode er å skru av G-sync i nvidia panel ja? (og selvfølgelig velge 120 hz). Vet ikke om jeg har prøvd det enda. Men om jeg setter windows til 120 hz blir skjermen mye lysere :)

 

Du må også aktivere ULMB i settings på skjermen under "image"

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Der tar min swift kvelden :(.

 

Satt her å dilla nettopp, skjermbildet begynte plutselig å flimre. Typ, skikkelig flimre. Så ille at teksten blir uklar. 

Noen som har opplevd noe lignende? Turer innom sjappa der jeg kjøpte den i morgen. 

 

Har hatt dette på en av skjermene mine. Har vært en av feila med disse. Spesielt de som var kjøpt tidelig i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...