Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, tenker ny skjerm nå. Acer xb270hu eller ROG swift pg278q ?   Hva mener dere? Har "bare" ett geforce 680 .. Spiller litt, men ønsker mest mulig allround skjerm.  Viktig for meg å ha 1440p og også 144hz.  Har ikke testet acer, men har såvidt prøvd asusen. Likte kvaliteten og bilde veldig godt, men tror jeg kanskje kommer til å like IPSen på Acer bedre. Er ikke sikker. 

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt en Swift, og den er sendt :D

Er den bra kalibrert fra fabrikk? Er det noen innstillinger dere anbefaler at jeg setter den til når jeg kobler den opp? :)

 

TFTCentrals kalibrering er faktisk bare å sette ned Brightness til 20 så du ikke blir sveiseblind. Man må nok regne med små eksemplar-variasjoner som man selv kunne justert med et colorimeter. Men har man ikke det, så er nok TFTCentrals innstilling et helt greit utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Dersom noen ikke visste det, så kan man faktisk fjerne inputlagg helt(så å si) ved bruk av G-Sync. Jeg ser noen mente det er fyfy med g-sync i spill som cs grunnet at det er litt inputlag igjen. Dette fjernes ved å cappe fps'en til 4-5 fps under din skjerms oppdateringsfrekvens.

Har du en 144hz skjerm, cap fps til 140. Null inputlag og det er like smooth som det er uten g-sync og v-sync(inputlagmessig). Gjorde det selv og da ble det bare helt rått!

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

Da husker ikke du CRT-tiden. 75Hz og quake 3 arena ;)

Ja, men min CRT holdt 160hz. CRT er undervurdert :)

 

 

De som har spillt Q3/q3 osp/cpma , vet at man brukte max_fps 125 og 142. 142 for å hoppe ekstra langt, og 125 for smooth gameplay. 

 

CRT var konge. Det er ikkje konge lengre :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Da husker ikke du CRT-tiden. 75Hz og quake 3 arena ;)

Ja, men min CRT holdt 160hz. CRT er undervurdert :)

 

 

De som har spillt Q3/q3 osp/cpma , vet at man brukte max_fps 125 og 142. 142 for å hoppe ekstra langt, og 125 for smooth gameplay. 

 

CRT var konge. Det er ikkje konge lengre :)

 

 

Jeg spilte quake 2 :)

 

 

Og jeg spillte Quake 1/world  :green:

 

Quake er faktisk det beste fps spillet etter min mening Quake 1,2 og 3 er legendariske spill. Quake 4 sugde, fordi det gikk for treigt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje spørsmålet er tatt opp før, men slenger det inn her ..

 

En ting jeg syntes er rart i NVIDIA Control Panel er at default så er Vertical Sync ON når det samtidig ovenfor står Monitor Technology G-SYNC

 

Hva er greia med det egentlig? Skulle jo tro vsync skal av.

På "monitor technology" så kan man velge g-sync, ULMD eller fixed refresh.

 

V-sync skal stå på. Driveren finner ut om du har g-sync, og bruker det om du har satt det på.  :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm OK. 

Vsync har alltid vært noe jeg vil ha av, fordi for min del har jeg heller likt f.eks 80 FPS på en 60hz monitor (tearing bryr meg ikke så mye), enn de store fps drop som vsync gav.

 

Men hvis du sier at når man har en gsync monitor så kan denne være på så stoler jeg på deg :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...