Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Den går tilbake i 144Hz når jeg går ut igjen og når jeg spiller andre spill. Det er kun Arma 2. Lurer på om det kan være noe tull med spillet, Arma 2 er jo ikke akkurat "det sikreste trinnet i trappa" når det kommer til sånne ting. :p Rop ut om noen opplever det samme, eller veit om en fix. :)

 

Jeg har spilt arma 2 & 3 sikkert et par hundre timer på swift og har aldri hatt samme problemet,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurdererte Swift til min neste PC, så snublet jeg tilfeldigvis bort i noe som gjør meg betenkt. Jeg er ikke så sikker på om jeg tar sjansen på Swift etter å ha lest denne listen med dokumenterte problemer:

 

GUIDE to the problems with the ASUS ROG SWIFT

Jeg hadde en av 3 swift som var noe feil med. Fikk ny, og nå er alle helt konge :)

 

De første ssom kom var det barnesykdommer på. Det virker å være fikset nå.

Lenke til kommentar

 

Jeg vurdererte Swift til min neste PC, så snublet jeg tilfeldigvis bort i noe som gjør meg betenkt. Jeg er ikke så sikker på om jeg tar sjansen på Swift etter å ha lest denne listen med dokumenterte problemer:GUIDE to the problems with the ASUS ROG SWIFT

Jeg hadde en av 3 swift som var noe feil med. Fikk ny, og nå er alle helt konge :)

De første ssom kom var det barnesykdommer på. Det virker å være fikset nå.

Jeg kjøpte nettopp en brukt som ble solgt ny i juli i fjor. Vet du hva slags feil den er i risikosonen for. Eventuelt hvordan teste for det?

Lenke til kommentar

Ikke hatt noen av de problemene der. Når jeg setter maskinen til å folde hendte det at det ble no flimring. Men husker ikke hvordan det var. Ikke sett det på lenge nå. Det forsvinner når jeg stopper folding.

 

Nå er ikke maskinen lengre koblet opp (pga oppussing), og jeg orker nok ikke å koble opp nå bare for å se om jeg får til å tvinge det fram igjen :)

 

Noe av det som vises stiller jeg dog litt tvilende til. Jeg fant ingen info om opptakene i videoene som viser feil. Lukkertid og bildefrekvens på opptaket kan få frem og vise de merkeligste "artifacts", men ikke nødvendigvis synlig for øyet. Kan noe av det også være pga dårlig kabelkvalitet tro?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke tid til å teste den før i neste uke, deretter blir jeg bortreist en stund igjen. Hadde vært greit å kople opp i full fart, kontrollere at alt fungerer som det skal ved hjelp av tips til hvordan å fremprovosere noen av de mest kjente feilene. Deretter enten slappe av, eller la skjermen være på service mens jeg er borte og komme hjem til frisk skjerm.

 

#jegerikkesådumsomjegserut

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Slet med blur og møkk på min, litt dunk med hammer ok.

Det er kabelfeil på mange av problemene, men å selge den gamle og så sitte med en som er ubrukelig er litt kjipt.

Jeg løste det med å kjøpe 3 fra forskjellige steder, så har jeg 2 i backup i boden til en hver tid.

Lenke til kommentar

Sliter med dette problemet på alt over 60Hz:

 

Stripene kommer kun på 144Hz og på alt fra 85 til 120 kommer flickering av og til. Forslag til hva dette kan være?

Har ikke problemer med min gammle samsung på 120Hz så tror det er skjermen. Har hat swiften siden den kom sommeren 2014.

Lenke til kommentar

Sliter med dette problemet på alt over 60Hz:

 

Stripene kommer kun på 144Hz og på alt fra 85 til 120 kommer flickering av og til. Forslag til hva dette kan være?

Har ikke problemer med min gammle samsung på 120Hz så tror det er skjermen. Har hat swiften siden den kom sommeren 2014.

 

Har du AMD skjermkort eller? Det føkka seg for meg også med 290 skjermkort i crossfire og over 120hz  :rofl:

Lenke til kommentar

 

Sliter med dette problemet på alt over 60Hz:

 

Stripene kommer kun på 144Hz og på alt fra 85 til 120 kommer flickering av og til. Forslag til hva dette kan være?

Har ikke problemer med min gammle samsung på 120Hz så tror det er skjermen. Har hat swiften siden den kom sommeren 2014.

 

Har du AMD skjermkort eller? Det føkka seg for meg også med 290 skjermkort i crossfire og over 120hz  :rofl:

 

Har et 290x, men ikke noe crossfire. Føkker seg i alt over 60Hz her. 60Hz kan jeg spill med helt fint uten problemer.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Det er mulig koblingen (prøvd å ta kabelen inn og ut?) har dårlig kontakt. Eller kabelen er ødelagt. Økende oppdateringsfrekvens vil gi økende båndbredde (frekvens) og følgelig vil sjansen for at det blir bitfeil på en kabel øke, og følgelig skje oftere. 

 

Edit: Men med AMD så vet man vel aldri, selv om det virket påfallende at du også skulle merke det mellom 60 og 120 Hz, bare sjeldnere. Ville i alle fall få sjekket kabelen. I tidligere tider så måtte jeg gjennom 3 par kabler før jeg fikk en som faktisk klarte 1440p (DL DVI) stabilt. Mulig DP er langt bedre her, but still, ikke umulig.

 

Og selv den dag i dag, med forlenger så skal det ikke mer enn bevegelser i huset eller det å ta på skjøten før bildet fucker seg. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er mulig koblingen (prøvd å ta kabelen inn og ut?) har dårlig kontakt. Eller kabelen er ødelagt. Økende oppdateringsfrekvens vil gi økende båndbredde (frekvens) og følgelig vil sjansen for at det blir bitfeil på en kabel øke, og følgelig skje oftere. 

 

Edit: Men med AMD så vet man vel aldri, selv om det virket påfallende at du også skulle merke det mellom 60 og 120 Hz, bare sjeldnere. Ville i alle fall få sjekket kabelen. I tidligere tider så måtte jeg gjennom 3 par kabler før jeg fikk en som faktisk klarte 1440p (DL DVI) stabilt. Mulig DP er langt bedre her, but still, ikke umulig.

 

Og selv den dag i dag, med forlenger så skal det ikke mer enn bevegelser i huset eller det å ta på skjøten før bildet fucker seg. 

 

Jeg har èn DP kabel av samme merke som de andre som ikkje klarer mere enn 60hz i 1440p, så kabelfeil er SVÆRT mulig :) Kabelen kom fra samme butikk også.

 

Men SERIØST! Amd og Swift..... epic fail

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...