Gå til innhold

– The Division er også nedskalert


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hovedproblemet er at utgivere reklamerer med mye bedre grafikk enn vi får i sluttproduktet. DET er verdt å klage på uansett om det er konsoll eller PC.

 

Så når en bilprodusent reklamerer for at den nye bilmodellen sin kan oppnå x kilometer hastighet, og har et lavt forbruk på x liter/km...så burde vi klage og "hate" bilprodusenten fordi det i realiteten ikke er AKKURAT sånn?

 

Det å kreve at et kommersielt selskap IKKE skal ha lov til å forsøke å "sugercoate" eller vise frem den beste siden av produktet i en markedsføringsprosess synes jeg er uhyre rart. Det er faktisk en vesentlig forskjell på et par filtre med dype farger og motion blur, kontra om Ubisoft hadde reklamert med 3d grafikk og lansert et spill i 2d. Da hadde jeg kanskje forstått den usaklige sytingen og klagingen.

 

Jeg hater forøvrig MacDonalds og de fleste andre restauranter, fordi i reklamene og på menybildet deres så maten mye bedre ut enn den jeg fikk servert.

 

 

Hvorfor er det rart å kreve at firmaer ikke skal drive med løgn? Hva mener du er ulempen med ett slikt krav? Mener du det er usaklig å være midfornøyd med å bli løyet til?

 

AtW

 

 

Om det å forsøke å markedsføre produktet sitt på en måte som alle andre kommersielle selskaper, i alle kommersielle bransjer også gjør skal regnes som en løgn og er forkastelig så er det vel bare jeg som er usaklig.

 

Selvfølgelig er det ingen ulemper med dette, det har jeg aldri sagt. Jeg skulle jo selvfølgelig også ønske at maten på macdonalds så like fin ut som i reklamen, og at de røde pillene jeg kjøpte på internett ga meg en six-pack på 4 dager.

 

Det jeg ikke forstår er hvorfor dette "plutselig" har blitt et problem, og kun ansees å være et problem innenfor spillbransjen. Jeg kan virkelig ikke forstå at folk faktisk tar kommersielle selskapers markedsføring for god fisk, og hvorfor de samme menneskene da sannsynligvis ikke skriver artikler og forumposter om bilen, hamburgeren, slankepillene og flyreisen sin. Hvorfor er spillbransjen enestående at all markedsføring må være 100% virkelighetstro og nøyaktig?

 

Jeg tror forøvrig jeg skal modde en Big mac, slik at jeg kan havne på forsiden av hamburgerversjonen av gamer.no hvor jeg kan fortelle at jeg "hater" macdonalds, føler meg løyet til og misbrukt som kunde. Big-Macen ser nemlig mye bedre ut om jeg kjøper ferske nye grønnsaker og stiller den opp på nytt uten at hamburgerbrødet blir sammenpresset. Jeg kan kanskje også kalle den "Worse-Mac".

 

Helt sykt at du klarer å dra en sammenligning mellom en Big Mac og spill idag. Det er kun Ubisoft stort sett som driver på med dette, de viser fram Watch Dogs på E3 med utrolige animasjoner og visuelle effekter. Vi får spillet og ingenting av dette blir beholdt.

 

Så hvis jeg skal bruke MC sammenligningen din så ville det vært som å få vist fram en perfekt Big Mac, men når jeg tygger i den så blir den en drittlefse.

Ubisoft fortjener svi for dette her og har garantert tapt masse kunder allerede nå. Fortjent sier jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nettopp gjennom en sammenligning av Watch_Dogs mellom alle konsollene og de ser jo nesten identiske ut. Største forskjellen du ser er forskjellen på oppløsningen (og regn-effektene). Etter å ha sett den er det lett å tro på påstandene til denne "informanten" fra Ubisoft Massive. Skulle nesten tro at de har gått for en middelvei for at den skal selge over alle konsoller og den som ender opp med å svi for det er PC-brukere.

Heldigvis kommer ikke The Division til PS3 og Xbox 360, så håpet om at nedskaleringen på grafikken ikke blir like ekstrem som på Watch_Dogs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at dette er pga. at de skal ned på konsollenes nivå er i beste fall konspirasjonsteori

 

Mest sannsynlig er det bare del av en optimaliseringsprosess der flest mulig PC-spillere skal kunne kjøre sluttproduktet uten problemer.

Erhm. FPS er så å si uendret selv med "configmodden" i Watch Dogs som gir bedre grafikk. Gudene vet hvorfor de nerfa det.

 

Lenke til kommentar

Men... Men... PS4 og Xbone er jo så sykt bra? De har lissom 8 Giggs med RÆMM, en laveffekts SEPEU og 1.84 GIGAFLOPS GPU! HÆ, 1.84 gigaflops GPU må jo være helt saiko.

Ja, og med Watch Dogs så kan man, med nedgradert grafikk, nyte spillet i fantastiske 1600x900 med hele 30 FPS på Next-Gen!

 

PFi1BTu.gif

 

#pcmasterrace

Endret av La Menthe
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Litt ironisk at for noen år tibake så skrev så å si alle at grafikk betydde ingenting i spill. Nå er det mer hyling enn noen gang :p

 

Er vel egentlig ikke det det handler om her.

 

Hadde du likt favorittspillet ditt bedre om du kunne fått enda bedre grafikk? Antageligvis?

 

Spillet er der allerede, bra eller ei. Men grafikken som ble laget er skrudd av.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen handler ikke om grafikk, men om prinsipper. Det er uakseptabelt at Ubisoft og andre selskaper som Gearbox Software driver falsk markedsføring. Å få et produkt til å fremstå som bedre enn det i realiteten er, for å selge mer, er/burde være ulovlig. Begge disse selskapene burde bli slått hardt ned på for villedelse av kunder. Spillet er underholdende men kunne sett bedre ut. At Ubisoft benekter nedkaleringen av ytelsesårsaker er også latterlig... Hvis dette blir normen fremover så håper jeg at Ubisoft og andre som villeder kundene sine får seg en smekk, helst finansielt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er så irritert. Ikke på Ubisoft, men på klagerne.

 

Ubisoft har kommet ut med mange bra spill i det siste. At folk i det hele tatt henger seg opp i slike trivielle detaljer skuffer meg mer enn noe Ubisoft noensinne har gjort.

 

Så løgn og kundefiendtlighet er greit om man lager gode spill? Om folkene som klager ikke liker ubisofts spill, er det da greit at de klager?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er så irritert. Ikke på Ubisoft, men på klagerne.

 

Ubisoft har kommet ut med mange bra spill i det siste. At folk i det hele tatt henger seg opp i slike trivielle detaljer skuffer meg mer enn noe Ubisoft noensinne har gjort.

 

Så du bryr deg null om at de regelrett lyver til potensielle kunder? Skal faktisk ikke forundre meg om SONY har betalt de for å ikke gjøre pc versjonen mer attraktiv en konsollene sin versjon, men det blir bare spekulering.

 

Noe av det som gjorde Watch Dogs så unikt på E3 var jo selve grafikken. Det så jo veldig bra ut.

 

Skal sies at gameplay har mest å si, men å villede på denne måten liker jeg svært lite og synes det er dårlig buisness.

 

Meget overrasket over at enkelte synes det er helt ok å bli servert løgner og et sluttprodukt som ikke leverer. Kanskje jeg bare er gammaldags?

Lenke til kommentar

Nå er det vel bare Ubisoft som har gjort dette også da. Nye metal gear solid ser jo fantastisk ut og ikke blitt noe nedskalert. Og det kjører 1080p 60fps.

 

 

Dette handler jo om at de nedskalerer grafikken på PC-versjonen så de får like dårlig grafikk som PS4/XBOne, ikke om at et konsollspill kjører på slappe 60 fps.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

We have no intention to ?downgrade? the game. What you saw at E3 is what we believe is representative of what the final Xbox One experience will be.

 

As you know, Massive has its roots in PC development with titles like Ground Control and World in Conflict. The PC version won?t be a port, but a full-fledged, optimized version with performance and fidelity worthy of the PC platform! Our highest priority is to deliver the best experience possible on all platforms.?

 

Magnus, Community Manager Ubisoft Nordic

Lenke til kommentar

Så du bryr deg null om at de regelrett lyver til potensielle kunder? Skal faktisk ikke forundre meg om SONY har betalt de for å ikke gjøre pc versjonen mer attraktiv en konsollene sin versjon, men det blir bare spekulering.

 

Noe av det som gjorde Watch Dogs så unikt på E3 var jo selve grafikken. Det så jo veldig bra ut.

Jeg føler ikke jeg har blitt løyet til. Kanskje jeg er en mutant, men da jeg først så Watch_Dogs tenkte jeg ikke på grafikken i det hele tatt.
Lenke til kommentar

 

Så du bryr deg null om at de regelrett lyver til potensielle kunder? Skal faktisk ikke forundre meg om SONY har betalt de for å ikke gjøre pc versjonen mer attraktiv en konsollene sin versjon, men det blir bare spekulering.

 

Noe av det som gjorde Watch Dogs så unikt på E3 var jo selve grafikken. Det så jo veldig bra ut.

Jeg føler ikke jeg har blitt løyet til. Kanskje jeg er en mutant, men da jeg først så Watch_Dogs tenkte jeg ikke på grafikken i det hele tatt.

 

 

Er "jeg fikk ikke med meg det som ble sagt, og dermed ikke at det senere ble sagt noe annet", det samme som å ikke bli løyet til for deg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...