Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nice! Har same klokka, men med bracelet og pepsi-bezel (blå og raud). Er det mens size eller mid-size du har der?

Det er den store. Jeg har en 009 med Pepsi bezel fra før:

post-101415-1235685946_thumb.jpg

 

Begge to er kjøpt med bracelet, men jeg liker ikke det så godt. Bruker stort sett Nato-strap på denne typen klokker. Legg merke til blanke ringer på Natoen til 009-en, men svarte ringer på strapen til 031-en.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Det koster ikke noe å være medlem/kjøpe ting på QXL. Det er selgerne som betaler for å annonsere der.

 

Men ofte er det endel billigere å kjøpe på eBay i forhold til på QXL.

 

Ser for tiden ut som disse klokkene (Seiko 5 Military) er billigst på QXL, eller tar jeg helt feil ?

 

Jeg tror prisen er omtrent lik begge plasser.

Forøvrig så er dette de billigste prisene for de ulike utgavene på ebay pt. prisene er inkl frakt med kjøp nå funksjonen. Av og til kan du spare noen ti-ere med å følge auksjonene men ikke alltid. Det kan blir dyrere også.

 

SNK809K1 Sort med metalllenke $62

SNK805K2 Grønn med grønn nylon reim AU$99

SNK807K2 Blå med blå nylon reim AU$99

SNK803K2 Beige med beige nylon reim AU$108

SNK809K2 Sort med sort nylon reim AU$108

 

$62=427NOK

AU$99=443NOK

AU$108=483NOK

Lenke til kommentar
Nice! Har same klokka, men med bracelet og pepsi-bezel (blå og raud). Er det mens size eller mid-size du har der?

Det er den store. Jeg har en 009 med Pepsi bezel fra før:

post-101415-1235685946_thumb.jpg

 

Begge to er kjøpt med bracelet, men jeg liker ikke det så godt. Bruker stort sett Nato-strap på denne typen klokker. Legg merke til blanke ringer på Natoen til 009-en, men svarte ringer på strapen til 031-en.

 

 

Hvor kjøper dere disse Seiko-dykkerklokkene?

 

Hva er diameteren på denne modellen?

Lenke til kommentar
Den Seikoen (fikk den forresten i dag Kimare, takk for en fin handel :p ), er det sånn at man må trekke den opp?

 

Den skal være selvopptrekkende i bruk ja. Forøvrig kan du sikkert svare Frigata vedr størrelsen.

 

No siklar eg veldig på den blå... men 36mm, er ikkje det veldig lite? Er jo nesten barne-klokke det..
Lenke til kommentar

Hmm, jeg syns den hadde en passende størrelse. Var ikke så alt for stor, men heller ikke barneklokke. Nå har jeg ikke så svære håndledd selv, men den ser fin ut den.

 

En ting jeg lurer på, er hvilket språk ? dagene er på? Jeg satte den på sun-sunday i natt, men nå står den på 'dom'. Det var også mange andre "dager" jeg ikke skjønte hva var.

Er det et annet språk det står på eller?

Lenke til kommentar
Hmm, jeg syns den hadde en passende størrelse. Var ikke så alt for stor, men heller ikke barneklokke. Nå har jeg ikke så svære håndledd selv, men den ser fin ut den.

 

En ting jeg lurer på, er hvilket språk ? dagene er på? Jeg satte den på sun-sunday i natt, men nå står den på 'dom'. Det var også mange andre "dager" jeg ikke skjønte hva var.

Er det et annet språk det står på eller?

 

Man bør ikke stille Seikos automatiske klokker mellom ca kl 21.00 og 04.00. Dette fordi det er i dette tidsrommet dag og dato holder på med endring til neste døgn.

 

Still dato og dag til dagen før nåværende dag og deretter dra stilleskruen ut til det ytterste hakket.

 

Nå stiller du timer/minutter fremover til du ser at dag og dato skifter til dagen i dag. Så fortsetter du å stille på timer/min til riktig klokkeslett er stillt.

 

Nå vil dato og dag skifte riktig.

 

Når det gjelder språk er vel de fleste klokker fra Seiko satt opp med engelsk, tysk og fransk.

 

Når du stillte klokken i natt havnet du midt i et dag/datoskifte, og språket ble da ikke satt riktig.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...