Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg ville ha gått for ei analog klokke av den litt sporty typen. Kanskje noko frå Nixon, ein Seiko diver eller liknande. Dei passar til mange antrekk og anledningar.

 

F.eks:

 

Nixon 42-20

A035-hero-100.jpg

 

Seiko SKZ211J1

f018_1.JPG

 

Digitalt er kult det også, men ein går fort lei av det. Personleg nyttar eg kun digitalklokker ved trening, fjellturar og anna friluftsaktivitetar.

Lenke til kommentar

18 om en mnd.

Men er ganske interessert i frilufts liv. Men går dans på VGS.

Har vel en ganske vanlig klesstil, dongeribukse, t-sjorte og hettegenser/jakke, ikke posete, greit med farger, men tar ikke helt av.

Går mye med Bergansjakke på vinteren, på sommeren kjører jeg en chopper så da er det skinnjakke.

Som du ser så er jeg vell ganske spredt slik. Der for har jeg lyst på en litt enkel og ren klokke men ikke for kjedelig.

 

Edit: Ja analogt er vel det som er stiligst.

Endret av akle
Lenke til kommentar
18 om en mnd.

Men er ganske interessert i frilufts liv. Men går dans på VGS.

Har vel en ganske vanlig klesstil, dongeribukse, t-sjorte og hettegenser/jakke, ikke posete, greit med farger, men tar ikke helt av.

Går mye med Bergansjakke på vinteren, på sommeren kjører jeg en chopper så da er det skinnjakke.

Som du ser så er jeg vell ganske spredt slik. Der for har jeg lyst på en litt enkel og ren klokke men ikke for kjedelig.

 

Edit: Ja analogt er vel det som er stiligst.

Du høres ut som en

 

"Nixon the Player"

 

player-zoom_big.jpg

Lenke til kommentar

I påvente av min Omega Seamaster Planet Ocean Chrono, må jeg kjøpe en klokke. Har sett på to klokker:

 

Certina DS Podium

4_386-536_7029_42_69.jpg

 

Tissot PRC200

4_60-T17_1_516_32.jpg

 

Hvilken liker dere best? Og hvordan er kvaliteten på Certina og Tissot? Selv heller jeg mot den fra Certina. :)

Regner med at begge kan fås med forskjellige farger på dial og rem.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Personleg likar eg best Tissot'en (også fordi eg har nyleg bestilt meg ein sjølv med samme farge som på biletet :)) Grunnen til at eg likar den best er fordi den har kvit dial, og ikkje har tachymeter-inskripsjonane på sjølve kassa. Det gir klokka meir balanse mellom classy og sporty. Men det er no berre mitt syn. Certinaen er veldig fin den også, men av ovannevnte grunn ser den i mine auge litt ut som ein hybrid mellom ein diver og kronograf.

 

Eg veit ikkje korleis det er med fargane på Certinaen, men PRC200-serien frå Tissot kjem i fleire forskjellige fargar, og med/utan kronograf. Du kan velge mellom kvit, blå og svart dial om eg hugsar rett. Den kvite modellen er også tilgjengeleg både med leather strap og bracelet.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
18 om en mnd.

Men er ganske interessert i frilufts liv. Men går dans på VGS.

Har vel en ganske vanlig klesstil, dongeribukse, t-sjorte og hettegenser/jakke, ikke posete, greit med farger, men tar ikke helt av.

Går mye med Bergansjakke på vinteren, på sommeren kjører jeg en chopper så da er det skinnjakke.

Som du ser så er jeg vell ganske spredt slik. Der for har jeg lyst på en litt enkel og ren klokke men ikke for kjedelig.

 

Edit: Ja analogt er vel det som er stiligst.

Du høres ut som en

 

"Nixon the Player"

 

player-zoom_big.jpg

 

Den var pen.

Lenke til kommentar
18 om en mnd.

Men er ganske interessert i frilufts liv. Men går dans på VGS.

Har vel en ganske vanlig klesstil, dongeribukse, t-sjorte og hettegenser/jakke, ikke posete, greit med farger, men tar ikke helt av.

Går mye med Bergansjakke på vinteren, på sommeren kjører jeg en chopper så da er det skinnjakke.

Som du ser så er jeg vell ganske spredt slik. Der for har jeg lyst på en litt enkel og ren klokke men ikke for kjedelig.

 

Edit: Ja analogt er vel det som er stiligst.

 

Du har allerede fått flere gode forslag og her kommer et par til Seiko SNA029 utgått modell som det er mulig å få til ca $190 på ebay

 

Dscn0907.jpg

 

Eller Archimede OutdoorSport som koster €345 + €20 i frakt, det står ingenting om moms på sidene til Archimede, men vanligvis trekker de fra tysk moms (19%) på prisen, dersom Archimede er aktuelt ville jeg sendt en epost og spurt. Dersom de trekker fra tysk moms blir sluttprisen ca 3500,- noe jeg ikke synes er ille sammenlignet med f.eks. Certina og Tissot, da du vil få mekanisk og automatisk sveitsisk urverk av god kvalitet. Jeg tror klokka hadde blitt enda penere med en sort lærreim.

 

8235-a11-15w.jpg

Lenke til kommentar
noen som vet om noen netbutikker som selger Invicta pro diver, uten om urverket.no og klokks.no?

Se her og her, samt her og her.

 

Vil gjerne understreke at jeg ikke går god for noen av nettbutikkene, eller klokka for den saks skyld...... HVis du leter etter en tøff diver i den prisklassen, tror jeg ditt aller aller beste valg er en Seiko. F.eks en SKX007 eller 009, eller eventuelt Seiko Monster (se en side eller to tilbake).

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter klokke nummer 3. Har fra før:

- Nixon GTO, Sort firkantet med sort lærreim, godt slitt.

- Seiko Chronograph sak med metallreim, har endel riper.

 

Det jeg nå er ute etter er en litt annen klokke en de to, kravene/ønskene er følgende:

1. Primært ønsker jeg lærreim, men det skader ikke om det er mulig å anskaffe metallreim i ettertid.

2. Jeg syntes hvit plate med brun skinnreim ser best ut. (av det jeg har sett så langt)

3. Jeg har rimelig spinkle handledd, så klokken må ikke være for stor. Jeg ønsker en noe diskré klokke.

4. Klokken må heller ikke være for tykk. Den må heller ikke ha et tykt kuppelformet glass (overdrivelse ja), så flatt og stilrent som mulig.

5. Vanntett ned til X-antall meter er helt uvesentlig for meg, men om den tåler en sprut skader selvfølgelig ikke det.

6. Jeg trenger heller ikke en masse fancy visere som jeg aldri vil bruke, men datovisning er kjekt.

 

Jeg har ikke tatt stilling til om jeg vil ha romertall eller vanlige tall. Leseligheten til klokken er heller ikke så viktig, tåler fint å måtte se etter to ganger. Når det gjelder merker har jeg ingen preferanser (les peiling).

 

Prisklasse: Helst under 2000,- NOK. (ble jeg vanskelig nå? :p)

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet en som paser veldig greit til deg.

 

Jacques Lemans Liverpool, finnes blant annet hos Deal.no til 1995.

Eneste er at den har tachymeteret på selve skiven, og dette gjør at det ser litt «trangt» ut.

1-1117BN-d.jpg

 

Eventuelt har du Tissot PRC 200 som det er linket til over;

4_60-T17_1_516_32.jpg

 

Ligger muligens (noen som kan bekrefte/avkrefte) litt over 2000 i pris, tror de ligger på rundt 2500 uten å si noe for sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...