Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å kjøpe meg ny klokke nå ettersom jeg har blitt drittlei den gamle. har sett veldig mye på Invicta pro diver, og har forelska meg i selve formen på klokka. men jeg fant ut at det å skaffe seg en invicta klokke ikke var bare bare. defor lurer jeg på om noen vet om noen klokker som ligner på denne. helst 40mm uten krone, kan strekke meg litt om klokka er veldig kul. jeg vil helst ha en automatisk, syns det er kult når sekundviseren går litt "smooth". Og klokka bør helst koste under 2500kr og helst fra norsk nettbutikk

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg vet en som paser veldig greit til deg.

 

Jacques Lemans Liverpool, finnes blant annet hos Deal.no til 1995.

Eneste er at den har tachymeteret på selve skiven, og dette gjør at det ser litt «trangt» ut.

 

Eventuelt har du Tissot PRC 200 som det er linket til over;

Ligger muligens (noen som kan bekrefte/avkrefte) litt over 2000 i pris, tror de ligger på rundt 2500 uten å si noe for sikkert.

 

Se der ja! :) Likte godt Jacques Lemans Liverpool, men er enig i at det så litt "trangt" ut med tachymeteret på selve skiven. Men du har da skjønt tegninga, har du andre forslag? Heller veldig mot Tissot PRC 200, til tross for at den ligger litt over budsjettet. Er mer eller mindre midt i blinken.

 

Denne passar ganske godt til det du ser etter:

 

eBay-link for pris og anna nyttig info.

 

edit: dette var min 1337-post! :cool:

 

Ble litt mye metall på denne, men ellers var jo den også pen. Veldig clean, nesten så den ble litt for naken. :hmm:

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Ble litt mye metall på denne, men ellers var jo den også pen. Veldig clean, nesten så den ble litt for naken. hmm.gif

Skjønar kva du meiner. Og det var også grunnen til at eg gjekk for modellen med kronograf.

 

Er det bare meg, eller ser Invicta Pro Diver ut som Rolex kopier

Tja, det kan godt hende. Men utan tvil fine klokker til ein rimeleg penge. Skal ikkje sjå bort i frå at eg kjem til å skaffe meg eit eksemplar i framtida. Denne var ganske kul i mine auge:

 

invicta-automatic-9404_MED.jpg

Invicta Pro Diver Automatic White Dial med "Coke-bezel"! :)

 

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg vet en som paser veldig greit til deg.

 

Jacques Lemans Liverpool, finnes blant annet hos Deal.no til 1995.

Eneste er at den har tachymeteret på selve skiven, og dette gjør at det ser litt «trangt» ut.

http://www.originalni-sperky.cz/files/pict.../1-1117BN-d.jpg

 

Eventuelt har du Tissot PRC 200 som det er linket til over;

http://www.thune.no/images/produkt/4_60-T17_1_516_32.jpg

 

Ligger muligens (noen som kan bekrefte/avkrefte) litt over 2000 i pris, tror de ligger på rundt 2500 uten å si noe for sikkert.

 

Er de så lavt priset?! Tusen takk for denne opplysningen, da skal jeg gå til innkjøp av en av dem snarest!

 

Bilete fjerna frå sitat.-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Hvis man da kjøper en derifra, hva vil da komme i tillegg til produktprisen og frakt?

 

Moms og toll, med mindre du får selgeren til å merke pakken som gave og med en verdi under 1000,-.

 

edit: ifølge toll.no er klokker tollfrie varer, men 25% moms gjelder fortsatt.

Endret av henrik_s
Lenke til kommentar

Sikker på at det er toll på klokker?

Tipper det kan kommet et fortollingsgebyr.

 

 

Toll

De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll.

 

Eksempler på varer som er tollfrie:

- TV

- DVD

- CD

- DVD

- PC

- skriver

- skanner

- kikkert

- kamera

- sko og støvletter

- bildeler

- møbler

- alt sportsutstyr, unntatt sportsklær

- briller og solbriller

- vesker, bagger, ryggsekker

- sanitærartikler (badekar, vasker, duskabinett)

- kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)

- barnevogner

- sykler

- verktøy (elektronisk og mekanisk)

- pyntegjenstander

- drikkeglass, varer av glass (speil m.v. )

- service og porselen

- plakater

 

 

Edit: Pokker, må lese hele innlegg før jeg svarer >.<

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Ligger muligens (noen som kan bekrefte/avkrefte) litt over 2000 i pris, tror de ligger på rundt 2500 uten å si noe for sikkert.

 

2 595,00 for å være nøyaktig ;)

 

Stemmer nok det ja! Var å sjekket den ut i dag. Absolutt en pen klokke, men jeg føler at bildet lyver litt. Remmen oppfattes som tynnere i virkeligheten (spesielt typen med brun rem og hvit søm), og selve huset er mindre enn hva jeg antok ut i fra bildet. Huset er også ganske bredt. Tror Urmaker Christensen i Karl Johan tok 2595 ,- for den mens Thune tok 2695 ,- uten å si noe for sikkert.

Anbefalles hvertfall å ta en titt før man evt kjøper over nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...