Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Fått meg ny klokke. En Seiko i 70-tallsstil med mekanisk selvopptrekkende urverk. Betalte litt under 400 kroner inkl. frakt.

 

Hva synes folket her?

 

Veldig bra, faktisk såpass at jeg la inn et noe umotivert bud på en olivengrønn som (desverre) gikk inn. That's Ebay....

 

Jeg er svært usikker på fargen, men mtp at jeg ikke betaler mer enn $38 inkl frakt, går nok dette greit.

 

38 doller (ca 260 kroner) med frakt er jo et regelrett røverkjøp for en slik klokke.

 

Fargen er fin synes jeg. Det er jo en militærklokke, og grønnfargen passer da bra.

 

Ser ut som en super casual hverdagsklokke. Hvis du ikke blir helt fornøyd tror jeg ikke det er noe problem å få solgt den for minst det du ga.

 

Kan jeg spørre hva selgeren på eBay het? Kanskje jeg skal prøve meg på noen flere billige Seiko 5 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
38 doller (ca 260 kroner) med frakt er jo et regelrett røverkjøp for en slik klokke.

 

Fargen er fin synes jeg. Det er jo en militærklokke, og grønnfargen passer da bra.

 

Ser ut som en super casual hverdagsklokke. Hvis du ikke blir helt fornøyd tror jeg ikke det er noe problem å få solgt den for minst det du ga.

 

Kan jeg spørre hva selgeren på eBay het? Kanskje jeg skal prøve meg på noen flere billige Seiko 5 :)

 

 

Prisen er ikke noe å klage på nei, men jeg er fortsatt usikker på fargen. Jeg får se hvordan den er i RL (dersom den ikke faller i smak sender jeg deg en PM :p)

 

Heter den klokken med grønne reima Seiko 5?

 

 

Bull's eye.

 

Kjøpt på Ebay, nå ser jeg det er en Hong Kong basert selger som opererer på QXL også.

Lenke til kommentar
Panerai... hmm eg forstår ikkje heilt hypen. Klokkene ser, i mine auge, rare ut. Eg har imidlertid fått sansen for sveitsiske Fortis, og då spesielt modellen Flieger.

 

Flieger fra Fortis er absolutt veldig fin!

 

Koster vel 10-15.000 kroner?

 

Det er litt dyrt for meg, og derfor vurderer jeg en i samme stil fra Seiko. Enten i matt stål eller titan. De koster mellom ca 1000 og 2500 kroner.

 

De leveres ofte med stål-lenke eller med en lite pen tekstil-rem. Ved å bytte ut til skinn-rem blir disse fra Seiko veldig bra.

 

Noen bilder:

 

10b575274d03c0e12b186eeja9.jpg

 

3766f8f0765de0338f49d67yo4.jpg

 

3003209284cf8c906263oxc6.jpg

 

dscf2056hq0.jpg

 

dscn4237mlrle1.jpg

 

0e2337b259352bdbcd845b3qx9.jpg

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

hei og hopp folkens...

 

jeg vurderer å kjøpe en Nixon Player klokka for jeg synes den ser sykt fet ut. (noen som har noen nyttige erfaringer ang. denne klokka?)

Jeg har sett litt på den på session. der koster den 4000kr hvis jeg husker rett. så så jeg den på dogfunk.com men så står det jo seff: "*Available for US shipment only." i beskrivelsen. så sjekka jeg litt på andre steder på nett og fant nixonnow.com. det virker da som en seriøs side?

er det noen som eventuelt veitom andre seriøse nettbutikker eller andre måter å få tak i Nixon player billig på?

 

 

mvh Ulrik

Lenke til kommentar
Panerai... hmm eg forstår ikkje heilt hypen. Klokkene ser, i mine auge, rare ut. Eg har imidlertid fått sansen for sveitsiske Fortis, og då spesielt modellen Flieger.

 

Holder med deg i at Fortis var langt mer elegant. I hvilken prisklasse ligger disse?

 

Fliegern går vel for mellom 1500 og 1700$, sjekk ut eBay. Dei andre modellane, som t.d. cosmonauten går for langt meir. Vurderer sterkt å få tak i ein Flieger når eg får råd til det ein gong. Fortis er elegante ja, og i mine auge er dette stilfulle klokke med historie, og ikkje berre rich-ass preg som Rolex og andre briefe-merke. (Rolex har fine klokker, det skal eg innrømme, men likevel med eit kæksete preg).

Lenke til kommentar

Jeg har vært lysten på en rimelig og grei klokke en god stund, så jeg slengte meg på Seiko 5 bølgen. La inn et tilbud på 300 kr inkludert frakt på en sort Seiko 5 med sort nylonlenke, fikk tilslag og i dag dukket den opp. Det ser imidlertid ut til at selgeren har sendt meg feil klokke, jeg fikk en variant med metallenke i stedet for sort nylon. Pleier ikke disse normalt sett å være dyrere? Kommer nok uansett til å beholde klokken, synes faktisk den ser riktig så bra ut:

 

post-26550-1235055350_thumb.jpg

 

post-26550-1235055364_thumb.jpg

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...