Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempebra tråd dette, men jeg har et spørsmål. Hvor får man kjøpe etterligninger/replikker som ikke bare er lagd av ståltråd og pappmasjè? Har ambisjoner om å kjøpe en Tag Heuer i fremtiden men kunne vært moro å prøvd noe som ligner til en billig penge, også får det heller aksepteres at den kommer til å gå i stykker etterhvert. Noen tips?

Lenke til kommentar

Fått meg ny klokke. En Seiko i 70-tallsstil med mekanisk selvopptrekkende urverk. Betalte litt under 400 kroner inkl. frakt.

 

Hva synes folket her?

 

Bilder av samme modell jeg kjøpte:

 

(Min har vanlig stål-lenke og ikke skinn som på bildene under her)

 

f8b519a1146e012dd9ad89f6.jpg

 

8a91a7f4519aa75df32199f1.jpg

 

95db5dcf544793a22e1dc315.jpg

 

37925ae292c9e413b5caacab.jpg

 

59b343679d666f15aef7b03e.jpg

 

67fa1ad75e6b8c89062e8db5.jpg

 

48634fac8f3b2f0305eceedf.jpg

 

1f680ec31058e64c3cfde2df.jpg

 

4f80cfbd117b6eaadeacfafa.jpg

 

428e378232d66b95f89b0347.jpg

Lenke til kommentar
Stilig klokke Jobra1. Hvor kjøpte du den?

 

Savner min Tissot PR200. Ble stjelt, etter at jeg glemte den igjen et visst sted :( Men men, så sliten ut

 

Takker. Den ble kjøpt på Ebay av en selger fra Singapore. Det florerer av Seiko med mekaniske urverk til 400-500 kroner inkl. frakt der. Jeg har kjøpt klokker på Ebay 5-6 ganger, og alle gangene har selgerne merket med lavere verdi som gjorde at jeg slapp toll eller moms.

 

Må si at det var snakk om billige klokker til under 1000 kroner alle sammen.

 

Hadde jeg kjøpt dyrere klokker ville jeg nok valgt sending med forsikring og riktig tollverdi. Selv om momsen da kommer i tillegg.

 

Ellers synes jeg ikke det er noen særlig risiko med klokkekjøp fra asia eller andre steder via Ebay. For det første har man sikkerheten med PayPal og for det andre er ofte prisene halvparten eller lavere i forhold til norske priser.

 

Da har man råd til en defekt klokke innimellom. Ser nemlig ikke for meg at jeg gidder å sende en klokke til reparasjon i Singapore :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Alpha, men ser ikke på den som fake. Det står tross alt ikke Rolex på den. Jeg ville andri kjøpt en fake Rolex, Breitling eller TAG av den typen man ser på markeder i Tyrkia.

 

Jeg kjøpte den kun fordi jeg ville se om det gikk an å lage en nogenlunde brukbar klokke så billig. Det gjør det. Men jeg har også en Zeno og går og venter på en ekte Stowa til noen tusen, så jeg kjøper ikke bare billig skrap.

Lenke til kommentar

jobra1: Likte den Seikoen veldig godt! Litt i tvil om den blå skinnreima, ellers en utrolig snasen klokke til den prisen. Godt kjøp! :D

 

Kom plutselig på at jeg har en slags Lemania liggende hjemme hos mor... ser ca sånn ut:

 

w_Lem.jpg

 

Kjøpte den brukt noen år før jeg byttet til Omegaen min. Ble litt lei av å trekke den opp, men tror jammen jeg skal ta den med neste gang jeg er hjemme.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...