Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Ja, jeg sitter å venter på at det skal dukke opp en Datejust fra 1987 som jeg vil ha.

Men mulig 1987 var ett dårlig klokkeår i Norge, har hatt ett søke på finn i ca en måned nå.

Dukket opp hvert fall fem fra 1988 og ett par fra 86 og mange fra 85.

 

Men er vel bare å være tålmodig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg sitter å venter på at det skal dukke opp en Datejust fra 1987 som jeg vil ha.

Men mulig 1987 var ett dårlig klokkeår i Norge, har hatt ett søke på finn i ca en måned nå.

Dukket opp hvert fall fem fra 1988 og ett par fra 86 og mange fra 85.

 

Men er vel bare å være tålmodig. 

jeg handlet mye vintage fra ebay før, dukker opp allslags hele tiden.

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med Hamilton Intra-Matic?

 

Jeg klarer ikke bestemme meg om den er perfekt eller om den er for kjedelig. Har riktig nok ikke sett den over disk enda, men av de bildene jeg ser av den varierer den veldig. Blir fort litt for monoton, men så er det jo slik at slike type klokker ofte ser mye bedre ut på håndleddet enn på nett.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med Hamilton Intra-Matic?

 

Jeg klarer ikke bestemme meg om den er perfekt eller om den er for kjedelig. Har riktig nok ikke sett den over disk enda, men av de bildene jeg ser av den varierer den veldig. Blir fort litt for monoton, men så er det jo slik at slike type klokker ofte ser mye bedre ut på håndleddet enn på nett.

 

Jeg hadde en før, nydelig klokke å skikkelig bang for buck. Byttet den ut i en longine, trenger ikke for mange klokker i den "klassen".

Lenke til kommentar

Takk for svar. Hadde du den i SS eller PVD gull?

 

Følte du noen gang at den var hakket for minimalistisk i designet?

 

SS, gull skal være helgull i min verden :p 

 

Eneste problemet jeg har er sekundviseren, den mangler. Ellers liker jeg minimalistisk veldig godt. Ender somregel opp med enkle dressklokker ala det der, sportsur med stållenke, svartskive osv. Sjeldent jeg havner på chrono kjøret eller andre ting som opptar skiven. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-329093

Håper det er noen suunto-vitere her inne :)

 

Har et par klokker jeg helst ikke tar med meg verken på hytta eller på skitur, så etter litt frem og tilbake så fant jeg en brukt suunto core på finn.no. Tidligere eier opplyser om at batteriet nylig ble skiftet av han, men har hørt at akkurat denne modellen sliter litt med vanntetthet dersom du ikke gjør alt riktig. Det skal blant annet helst byttes o-ring samtidig med batteri etc. 

 

Noen her inne som vet om det finnes en plass i Trondheim som bytter batteri på disse og samtidig trykktester og garanterer at klokken er helt vanntett?

Skal du dykke? Det gjør ikke jeg og jeg har byttet batteri mange ganger men aldri byttet pakning i min suunto core. Dusjer med den og det går helt fint.

 

Batteriet bytter man selv. Hvis du kommer til urmaker med den for å bytte batteri når du bare trenger et stort skrujern så tror jeg han vil tenke "ooookei...hehe"

 

Men jeg tok meg endelig tid til å se "bruksanvisning" på youtube, så nå skjønner jeg hvordan jeg skal kalibrere og bruke kompasset på klokken, og en video om barometere viste meg hvordan jeg tyder barometeret på klokken, nå skjønner jeg hvordan trykket henger sammen med været eller i det minste høytrykk og lavtrykk. (Lavtrykk=regn, høytrykk=sol)

 

REDOIGERT: Kompasset er visst helt vilt og viser nord i allle retninger :p ikke stol på elektronisk kompass på klokke.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Kompasset i pro trek-en min viser riktig, (med noen få graders nøyaktighet), det er kanskje noe galt med klokken din?

Aner ikke :p men jeg skal ikke bruke kompasset på den ihvertfall. Blir vel heller å kjøpe magnetisk kompass fra Silva eller noe, eller å merke av sør med pinne-sol-ur så kan jeg bruke klokken til å ta tiden på ti minutter for å merke av skyggen fra solen :)

Lenke til kommentar

 

Ny deskdiver i matt titan er ankommet fra Kickstarter.

attachicon.gifIMG_20170616_134408.jpg

kickstarter ? o.o

 

 

Teknisk sett fra en brite i Southamption (via Kina), men backet et prosjekt fra Hamtun Watches som endelig dukket opp.

150 pund (før MVA og DHL-avgifter) for Seiko NH35A, 200m vannresistens, titankasse og -lenke, keramisk bezel og ekstra gummirem er ingen upris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ny deskdiver i matt titan er ankommet fra Kickstarter.

attachicon.gifIMG_20170616_134408.jpg

kickstarter ? o.o

 

 

Teknisk sett fra en brite i Southamption (via Kina), men backet et prosjekt fra Hamtun Watches som endelig dukket opp.

150 pund (før MVA og DHL-avgifter) for Seiko NH35A, 200m vannresistens, titankasse og -lenke, keramisk bezel og ekstra gummirem er ingen upris. 

 

Da er jeg med, gz 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...