Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Må ikke til utlandet.

 

Selv synes jeg at Tissot Heritage Visodate ser veldig flott ut og har mange av designelementene fra Tissot'en han allerede har.

bd6a2e8240c443772d431451f9b352b3.jpg

 

Ligger på prisjakt på rundt 3.8k, men finnes i diverse urmakere rundt omkring. Er mye klokke for pengene og sikler på den selv, må bare rydde i klokkeboksen først...

Endret av AndrèFronDrei
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har du sett igjennom hva Orient har? F.eks. ES00004W, DB08001W, ER24002W, FD0J001W, EZ09002S.

 

http://www.orient-watch.com/

 

Kort fortalt har jeg ikke sett nevneverdig igjennom noe, rett og slett fordi jeg ikke har stort peiling på klokker. Tissot visodate har jeg sett på tidligere, men den er litt over min prisklasse ser det ut til. Mulig det blir en vesentlig rimeligere kvarts-klokke denne gang, og så venter jeg heller med mekanisk. Informasjonen på prisjakt synes å være utdatert, urverket.no har visst ingenting inne. Skal titte på Orient-klokkene. Er de å oppdrive i butikk i Oslo?

 

Hvor er det trygt å handle vintage-klokker utenlands? Og hvilke urmakere er verdt en tur innom i Oslo?

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

 

Jeg er ute etter en diskret/klassisk klokke jeg kan bruke til "alt". Tidligere har jeg brukt en slik tissot tradition (kvarts) men den ser ut til å ha tatt kvelden og jeg lurer på om jeg skal erstatte den med et mekanisk ur. Hva finner jeg i norsk butikk, og hvor mye må jeg ut med? Tenkte å bruke ca 2-4000 kroner.

Høres ut som Frederique Constant

 

 

http://frederiqueconstant.com/watch-finder/

 

Aner ikke om de har forhandler i Norge

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Høres ut som Frederique Constant

 

 

http://frederiqueconstant.com/watch-finder/

 

Aner ikke om de har forhandler i Norge

 

 

De har forhandler i Norge, om ikke flere. Lervik fører iallefall de. Men prisene kan man nok drømme lenge om her til lands. får nok noen av de billigere versjonene til den prisen i utlandet. 

 

noe slikt kanskje: 

http://www.jomashop.com/frederique-constant-watch-fc-220s5s6.html

Lenke til kommentar

Får mye pent i den prisklassen, spesielt hvis du kjøper fra et microbrand. Se på f.eks: Erroyl og Brathwait. Ellers ville jeg nok som tidligere nevnt gått for en Hamilton Intra-Matic. Bare synd den ikke har sekundviser.

Hamilton ser ut til å være noen hakk for dyr. Og det føles litt rart uten sekundviser.

 

Takk ellers for gode tips! Likte visodate veldig godt, men vurderer også brathwait. Fordelen med tissot er jo at du får prøvd og kjøpt de i butikk i Oslo.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

 

Får mye pent i den prisklassen, spesielt hvis du kjøper fra et microbrand. Se på f.eks: Erroyl og Brathwait. Ellers ville jeg nok som tidligere nevnt gått for en Hamilton Intra-Matic. Bare synd den ikke har sekundviser.

Hamilton ser ut til å være noen hakk for dyr. Og det føles litt rart uten sekundviser.

 

Takk ellers for gode tips! Likte visodate veldig godt, men vurderer også brathwait. Fordelen med tissot er jo at du får prøvd og kjøpt de i butikk i Oslo.

 

 

Prøv Visodate i butikk i Oslo. Liker du den på hånda så kan du legge ut en WTB(Want to buy) annonse på Tidssonen Markedet. Mener jeg ga ca 3000 for min pent brukt. :) 

 

Har tidligere hatt Brathwait Automatic i rosegull. Pen klokke, men jeg irriterte meg over mangelen på tydelige indekser(timemarkører). Er kun små "riller" i urskiven som er vanskelige å se. Synes også kasseformen er penere på Visodate. 

 

Visodate er for øvrig lettere å dresse opp/ned med reimer. Ikke at du nødvendigvis planlegger å bytte rem så ofte som meg men..

 

Prøv begge, ingen av dem er et dårlig valg.

Lenke til kommentar

Noen prøvde å selge denne på en facebook kjøp/salg-gruppe i går, med teksten

 

"Tag Heuer armbåndsur selges billig. Disse går for 20.000 på ebay, men skal bort. Kjøpt i utlandet, så ingen papirer. pris 3500."

I kommentarene linket hun til en helt annen Tag med pris på $6000.

tag-carrera-t041.jpg

 

Det var sågar en fyr som slo til, men jeg fikk advart ham pr PM. Posten ble også rimelig fort slettet når jeg spurte etter modellnr og antydet at det ikke var mulig å finne en calibre 16 med Tourbillon på Tag's sider. Tag har vel noen klokker med Tourbillon, men de ligger godt over 100k og ligner overhodet ikke på denne.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Noen prøvde å selge denne på en facebook kjøp/salg-gruppe i går, med teksten

 

"Tag Heuer armbåndsur selges billig. Disse går for 20.000 på ebay, men skal bort. Kjøpt i utlandet, så ingen papirer. pris 3500."

tag-carrera-t041.jpg

 

Det var sågar en fyr som slo til, men jeg fikk advart ham pr PM. Posten ble også rimelig fort slettet når jeg spurte etter modellnr og antydet at det ikke var mulig å finne en calibre 16 med Tourbillon på Tag's sider. Tag har vel noen klokker med Tourbillon, men de ligger godt over 100k og ligner overhodet ikke på denne.

 

Den er blod fake og det er ingen tourbillon 

Lenke til kommentar

 

Noen prøvde å selge denne på en facebook kjøp/salg-gruppe i går, med teksten

 

"Tag Heuer armbåndsur selges billig. Disse går for 20.000 på ebay, men skal bort. Kjøpt i utlandet, så ingen papirer. pris 3500."

tag-carrera-t041.jpg

 

Det var sågar en fyr som slo til, men jeg fikk advart ham pr PM. Posten ble også rimelig fort slettet når jeg spurte etter modellnr og antydet at det ikke var mulig å finne en calibre 16 med Tourbillon på Tag's sider. Tag har vel noen klokker med Tourbillon, men de ligger godt over 100k og ligner overhodet ikke på denne.

 

Den er blod fake og det er ingen tourbillon 

 

..og hvis du leser under bildet var det nettopp derfor jeg advarte kjøper og rapporterte innlegget :) Selvsagt er det ikke en tourbillon, det er noen plastdeler som på 100m avstand skal se ut som en tourbillon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...