Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Du kjøper gjerne en ett år gammel bruktbil med 20-30% avslag, men gidder ikke kjøpe en brukt gaffel til 7-8 kroner om den nye koster 10. Det holder ikke å se på prosent, man må se på reell besparelse også.

 

Dette var poenget mitt og - folk på gata tenker besparelser i kr, ikke %.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resinplast, er det noe bra på klokker? For har tidligere bare hatt billigklokker til 3-400, men vil opp i 1000 kroners klassen, men siden de digitalklokkene jeg hadde før hadde plast reim men alle har bare ryke pga plasten har brukket av eller sprekke opp.

Er resinplast samma ulla? Eller bedre til de andre billig klokkene der ute?

Lenke til kommentar

Hvordan er kvaliteten på Breitlings "in-house" mekaniske klokker? Jeg vurderer sterkt Navitimer 01 46mm, delvis fordi denne har exibition-bakside, og in-house urverk (hva er egentlig movement på norsk?). Jeg vurderer også Super Avenger II, selv om dette er en helt annerledes type klokke. En av tingene som gjør at jeg heller mest mot Navitimer, er fordi urverket er laget av Breitling selv, og består av 47 juveler, mot 25 i Avenger-serien.

Lenke til kommentar

Hvordan er kvaliteten på Breitlings "in-house" mekaniske klokker? Jeg vurderer sterkt Navitimer 01 46mm, delvis fordi denne har exibition-bakside, og in-house urverk (hva er egentlig movement på norsk?). Jeg vurderer også Super Avenger II, selv om dette er en helt annerledes type klokke. En av tingene som gjør at jeg heller mest mot Navitimer, er fordi urverket er laget av Breitling selv, og består av 47 juveler, mot 25 i Avenger-serien.

 

Ikke heng deg opp i stener og slikt, det trenger ikke spille noen rolle. Det var en tid produsentene fylte opp urverkene med juveler for at det skulle høres bra ut. hadde ingen funksjon. Men har hatt en del B01 verk og de har fungert greit de :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med hvor lenge energimodulen i en Seiko Kinetic varer før den må byttes? Min har verket 5M62, som skal gå i 6 mndr når den ligger i ro etter at den er fulladet, men den lades ut raskere nå enn da den var ny. Den er nå 7 år gammel, og det går kun få uker før den er utladet.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Med det samme: Noen som har erfaring med Seiko-verket 7T62 (quartz/chrono/alarm)? Kjøpte en klokke med dette verket for et par år siden. Den ble brukt bare noen få dager før klokken stoppet (h/m/s/d), mens chronographen funket. Det første klokkesjappa gjorde var å bytte batteri (til 180 kr), men det gjorde ingen forskjell. Den ble sendt på rep, hele verket ble byttet, men etter få dager kom samme feil igjen. Hentet den i går, med verk nr 3, og er spent på å se hvor leng (kort?) den varer nå. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen av Rolex sine Oyster Perpetual-klokker en evigvarende kalender, altså en som kompenserer for skuddår?

 

Hva skal egentlig til for å kunne kalle en kalenderfunksjon for perpetual? Det virker som om "perpetual" brukes i markedsføring for ur som ikke er perpetual, men trenger justering hvert 4. år, til klokker som faktisk har evigvarende kalender, som IWC sin Big Pilots Watch Perpetual Calendar Top Gun.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Har noen av Rolex sine Oyster Perpetual-klokker en evigvarende kalender, altså en som kompenserer for skuddår?

 

Hva skal egentlig til for å kunne kalle en kalenderfunksjon for perpetual? Det virker som om "perpetual" brukes i markedsføring for ur som ikke er perpetual, men trenger justering hvert 4. år, til klokker som faktisk har evigvarende kalender, som IWC sin Big Pilots Watch Perpetual Calendar Top Gun.

Les dette.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Er det noen her inne som kan hjelpe meg å finne en spesifikk klokke/klokkemerke? Klokken var gullfarget, stor (jeg tipper minst 46mm), rund, og avrundet kant (tenk nærmest som et klassisk lommeur), og med kronen plassert omtrent klokken 4 eller 5. Ingen andre knapper.

 

Jeg vet at den var dyr (jeg vil tippe en plass mellom 40 000 og 200 000), og personen som var den er klokkeinteressert, så jeg antar den var fra en anerkjent produsent.

Lenke til kommentar

Hei!
 

Arvet nylig en gammel Seiko klokke som jeg tenker jeg skal "shine" opp. Hvor får jeg byttet batteri på den? (Oslo området) Lenken som er på den er ganske så skitten. Hva er bra å vaske den med? Er også noen små riper i glasset på den. Finnes det noen smarte løsninger her?  

Lenke til kommentar

Hei!

 

Arvet nylig en gammel Seiko klokke som jeg tenker jeg skal "shine" opp. Hvor får jeg byttet batteri på den? (Oslo området) Lenken som er på den er ganske så skitten. Hva er bra å vaske den med? Er også noen små riper i glasset på den. Finnes det noen smarte løsninger her?  

http://www.ebay.com/itm/IPK-Mineral-Glass-Polishing-Kit-Scratch-Remover-IansPolishingKits-Watch-Crystals-/381172470868?hash=item58bfa65454:g:HdYAAOxydlFSxrT0

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Arvet nylig en gammel Seiko klokke som jeg tenker jeg skal "shine" opp. Hvor får jeg byttet batteri på den? (Oslo området) Lenken som er på den er ganske så skitten. Hva er bra å vaske den med? Er også noen små riper i glasset på den. Finnes det noen smarte løsninger her?  

http://www.ebay.com/itm/IPK-Mineral-Glass-Polishing-Kit-Scratch-Remover-IansPolishingKits-Watch-Crystals-/381172470868?hash=item58bfa65454:g:HdYAAOxydlFSxrT0

 

Noen som har prøvd det? Funker det bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...