Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om dette er innenfor reglene eller ikke men jeg tror det skal være greit. Jeg har for tiden ett prosjekt gående, dette går ut på at jeg tok en klokke fra samlingen min og la denne ut til "bytte", jeg sa så at jeg kom til å bytte uavhengig av bytteforslag(med små modifikasjoner som, må være mekanisk) innen 24 timer. Får jeg flere forslag kan jeg velge men kommer det kun ett forslag må jeg takke ja.

 

Startet dette for å friske opp i klokkeinteressen og bestemte meg for å lage små reviews av klokkene slik at jeg "tvinger" meg selv til å lære noe nytt om klokkene hver gang. Har nå fått gjennomført ett par bytter og fått samlet alt på en side, så nå gjenstår det bare å fortsette å bytte så ofte som mulig, derfor sprer jeg ordet slik at jeg kan oppnå flere spennende tilbud :-) 

 

Så stopp innom "byttebloggen" og les mine reviews og se hva jeg har til bytte for tiden, kanskje er du interessert i å bytte med meg?:-)

 

www.TGWE.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er denne tråden også for klokkereimer?

 

Jeg er på jakt etter en noe uvanlig klokkereim til min Moto 360. Nå har jeg en grå skinnreim, og ønsker noe i rustfritt stål. Reimen må kunne deles i 2, så baksiden av klokken kan ligge flatt på stuebordet, der jeg har innebygd trådløs lader. Bredden er standard 22mm.

 

Finnes noe slikt?

 

Har aldri sett en stållenke som kan deles i to. 

 

Jeg har kjøpt litt fra WatchObsession - god kvalitet og relativt rask levering. 

StrapCode har også et godt utvalg av NATO, skinn og stål. 

Lenke til kommentar

Er det en grunn til at du gjerne vil handle på letsdeal? For de har faktisk ikke så gode dealer..

Anbefaler deg en tur på klockia.se.

 

Jaok :)

 

http://www.klockia.se/lambretta-imola-klockor

 

http://letsdeal.no/deal/7359976

 
 
Da er jeg tilbake til de første klokkene mine i denne tråden. 
 
 
Nei, er ikke noen spesielle grunner til letsdeal. Er bare ute etter en god klokke til billig pris. ;)
Men mye BS der da..
 
ps. til hverdagsbruk..
Lenke til kommentar

Hello igjen :)

 

Har ikke klart å bestemme meg enda med klokke. Droppet de siste..

 

Hva med noen av disse?

 

http://letsdeal.no/deal/7432864/?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=dailymail

Protip: dropp LetsDeal, stort sett bare skrot. I alle fall hva klokker angår. Si så noen ord om hva du vil ha (chrono, dykker etc), hvilket budsjett du har, om du foretrekker lys/mørk skive, om du vil quartz eller mekanisk, lenke/skinnrem osv. Så er det nok ikke noe problem å finne noen gode forslag til deg, som ikke er kinaprodusert søppel med fake europeisk liksomtradisjonsrikt navn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal ha ny dressklokke i 2-5k klassen. Står mellom certina, seiko og longines. Noen grunn til å velge det ene over det andre? Evt andre som burde vurderes?

 

Ute etter noe klassisk og stilrent men samtidig maskulint. Automatisk og dato er et must. Likte godt de tyske et par sider tilbake, men de er litt for stive i pris.

Lenke til kommentar

Skal ha ny dressklokke i 2-5k klassen. Står mellom certina, seiko og longines. Noen grunn til å velge det ene over det andre? Evt andre som burde vurderes?

 

Ute etter noe klassisk og stilrent men samtidig maskulint. Automatisk og dato er et must. Likte godt de tyske et par sider tilbake, men de er litt for stive i pris.

Tissot Visodate

Fredrique Constant

Seiko Cocktail time har mange fans. Sønn solid verk.

 

Har også fine modeller i prisklassen.

Lenke til kommentar

Hadde/har en Seiko chrono, gold/white og urverket stoppet for en stund siden, hjalp ikke å bytta batteri. Urmaker sa at hele urverket måtte byttes ut. kom på ca. 1800,-

 

ps. tar noe bilder av klokken i morgen, legger ut de her ;)

Sjekk casio edifice fåes til under tusenlappen. Har en del likheter med Speedmaster kronograf, men det har jo nesten alle pene kronografer.

Lenke til kommentar

Så stopp innom "byttebloggen" og les mine reviews og se hva jeg har til bytte for tiden, kanskje er du interessert i å bytte med meg?:-)

 

www.TGWE.no

Synes denne er langt innafor, legg gjerne en "påminnelse" her når du oppdaterer. Dersom jeg finner noe interessant legger jeg inn bud. Dersom jeg har skjønt ting riktig slipper vi portoutgifter ?

Lenke til kommentar

 

Hadde/har en Seiko chrono, gold/white og urverket stoppet for en stund siden, hjalp ikke å bytta batteri. Urmaker sa at hele urverket måtte byttes ut. kom på ca. 1800,-

 

ps. tar noe bilder av klokken i morgen, legger ut de her ;)

Sjekk casio edifice fåes til under tusenlappen. Har en del likheter med Speedmaster kronograf, men det har jo nesten alle pene kronografer.

 

 

Ja, ser der ja.. :)

Lenke til kommentar

Skal ha ny dressklokke i 2-5k klassen. Står mellom certina, seiko og longines. Noen grunn til å velge det ene over det andre? Evt andre som burde vurderes?

 

Ute etter noe klassisk og stilrent men samtidig maskulint. Automatisk og dato er et must. Likte godt de tyske et par sider tilbake, men de er litt for stive i pris.

Noen grunn til å velge det ene over det andre - et minus for Longines er uttalen  :hmm:

 

Spøk til revolver, jeg var i samme marked og gikk for Certina DS-1 day-date, og er meget fornøyd.

 

Merker at jeg gjerne kunne tenkt meg en Powermatic 80 og:

http://www.klockia.se/certina-ds-powermatic-80-automatic-c026.407.16.087.01

http://www.klockia.se/certina-ds-powermatic-80-klockor

 

Hva slags rem/skive foretrekker du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...