Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Det er selvsagt individuelt, men hvorfor mener du den ikke passer til hverdagsbruk? Jeg synes den ikke passer til finere anledninger, men til hverdagsbruk fungerer den veldig fint. Den er litt stor, men spesielt med stållenke og med visere, blir den ofte sett på som en helt ordinær, relativt fin kvartsklokke. Den er ikke perfekt, stållenken er for eksempel ikke "flush" med uret. Men likevel, sånn sett synes jeg Garmin har gjort en ganske god jobb med tanke på at klokken i utgangspunktet er en hybrid mellom treningsklokke, hverdagsklokke og smartklokke.

 

Men for all del, estetisk sett vil den ikke kunne erstatte et finere mekanisk ur.

 

Fenix3-SapphireWatchFace_thumb.jpg

Endret av Reeve
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har oppbevaringsbokser med automatisk rotasjon for automatiske klokker å anbefale? 
Litt kjedelig å stille inn dato osv hver gang de automatiske klokkene har lagt noen dager uten bruk. 

Driver forøvrig å byr på litt forskjellig klokker på ebay om dagen. Kom over en Victorinox 241083
Xy5TMwt.jpg

cFqkzVy.jpg

Victorinox er jo kjent for å være et merke av god kvalitet når det kommer til kniver ol. men hva med klokkene?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Har hatt et par selv, og det er god kvalitet! Den ene var en Airboss med 2824-verk.

Virker som dette er klokker som går litt "under radaren" på Ebay og at man dermed kan gjøre et kupp.

Er med på en budrunde på en vintage Omega seamaster også, selv om jeg tror denne vil skyte i været på slutten og gå utenfor mitt budsjett.

v1.jpg

Lekkert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har hatt et par selv, og det er god kvalitet! Den ene var en Airboss med 2824-verk.

Virker som dette er klokker som går litt "under radaren" på Ebay og at man dermed kan gjøre et kupp.

Er med på en budrunde på en vintage Omega seamaster også, selv om jeg tror denne vil skyte i været på slutten og gå utenfor mitt budsjett.

 

*bilde*

 

Lekkert!

 

 

 

Takk for tipset  :devil:

Neida, lykke til med bidding'en, snasen klokke...En dag...en dag  :w00t:

Endret av technicality
Lenke til kommentar

 

 

Har hatt et par selv, og det er god kvalitet! Den ene var en Airboss med 2824-verk.

Virker som dette er klokker som går litt "under radaren" på Ebay og at man dermed kan gjøre et kupp.

Er med på en budrunde på en vintage Omega seamaster også, selv om jeg tror denne vil skyte i været på slutten og gå utenfor mitt budsjett.

v1.jpg

Lekkert!

Både Wenger og Victorinox blått det være mulig å gjøre kupp på ja. Når det gjelder vintage Omega kan du alternativt kikke på Zenith, Eterna eller Doxa. Disse går vanligvis en del rimeligere, spesielt de to siste. Eterna har jo en del deler som fortsatt brukes i dagens ETA-verk, slik at tilgangen på deler kan være enklere. Endret av kimare
Lenke til kommentar

Noen som har oppbevaringsbokser med automatisk rotasjon for automatiske klokker å anbefale? 

Litt kjedelig å stille inn dato osv hver gang de automatiske klokkene har lagt noen dager uten bruk. 

 

Driver forøvrig å byr på litt forskjellig klokker på ebay om dagen. Kom over en Victorinox 241083

Xy5TMwt.jpg

 

cFqkzVy.jpg

 

Victorinox er jo kjent for å være et merke av god kvalitet når det kommer til kniver ol. men hva med klokkene?

Kunne dette være noe?

 

http://straps.no/watch-winder/246-winder-for-2-3-ur.html

 

Eller denne som er billigere og for en klokke??

 

http://www.klokkegiganten.no/watch-winder-ka079-burl?gclid=CI7myp73_8YCFULjcgodvAIIsg

Endret av tvv
Lenke til kommentar

Hei. Jeg er på jakt etter min første "voksenklokke". Den må tåle hverdagslig bruk men ikke være for bulkete. Hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle kjøpe en Gant Park Hill, men etter å ha lest litt på forumet her har jeg sett at de som har peiling ikke er så begeistret for klokker med batteri. Jeg har sett veldig mye på forskjellige klokker på nettet og klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan stil jeg liker, men har kommet frem til at jeg liker klokker av stål eller litt retro klokker med lærrem veldig godt, men jeg er åpen for andre forslag.

Er en fattig student på 16 så har ikke det beste budsjettet, tror ikke jeg kan strekke meg noe spesielt over 2000kr men jeg har selvfølgelig ikke noe imot å kjøpe brukt.

Jeg vil helst handle fra Norge eller Sverige.

 

Denne var skikkelig kul, men jeg er litt usikker pga alderen?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60851426&ov=m

 

Likte også denne skikkelig godt.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61977842&ov=m

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er på jakt etter min første "voksenklokke". Den må tåle hverdagslig bruk men ikke være for bulkete. Hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle kjøpe en Gant Park Hill, men etter å ha lest litt på forumet her har jeg sett at de som har peiling ikke er så begeistret for klokker med batteri. Jeg har sett veldig mye på forskjellige klokker på nettet og klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan stil jeg liker, men har kommet frem til at jeg liker klokker av stål eller litt retro klokker med lærrem veldig godt, men jeg er åpen for andre forslag.

Er en fattig student på 16 så har ikke det beste budsjettet, tror ikke jeg kan strekke meg noe spesielt over 2000kr men jeg har selvfølgelig ikke noe imot å kjøpe brukt.

Jeg vil helst handle fra Norge eller Sverige.

 

Denne var skikkelig kul, men jeg er litt usikker pga alderen?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60851426&ov=m

 

Likte også denne skikkelig godt.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61977842&ov=m

 

Noen som har noen forslag?

Gå for seikoen, arbeidshest som leverer! Om du skal ha vintage må du regne med problemer som kan koste deg litt og det virker ikke som det passer helt med økonomien:) så mitt tips, kjøp deg seikoen og så spar opp til en eldre klokke med Reim som du kan bruke med pentøyet:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

 

Denne var skikkelig kul, men jeg er litt usikker pga alderen?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60851426&ov=m

 

Likte også denne skikkelig godt.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61977842&ov=m

 

Noen som har noen forslag?

 

Det virker som begge disse trenger en service, så jeg ville personlig holdt meg unna. Men det er solide og gode merker til prisen, begge to.

 

Her er noen alternativer til ubrukte klokker som ligger i din prisklasse:

 

Seiko SKX007K2:

51NH9QATC3L.jpg

 

Seiko SKX009K2 (samme som du vurderer brukt):

 

seiko-skx009k2-skx009k2-3.jpg

SKX009K2-2.jpg?1416139804

Orient "Black Mako":

 

81SUUgckA0L._UY879_.jpg

 

 

 

 

Orient ER24005W Bambino:

 

415I0pg6ZbL.jpg

 

Så legger jeg ved en quartz-klokke til slutt, altså ikke automatisk, som jeg føler fortjener en plass.

 

Junkers 6070-50:

 

junkers-montres-montre-junkers-bauhaus-6

 

 

For en allround-klokke som passer til de fleste anledninger ville jeg valgt Orient Bambino. Jeg venter selv på en SKX007K2 som snart ligger i postkassa og planen er å bruke denne som en "beater" når jeg vet det er fare for riper og røft bruk. Et alternativ er å kjøpe SKX007/009 og kjøpe en skinnreim som du kan sette på for å dresse den mer opp når det er nødvendig.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

 

 

Denne var skikkelig kul, men jeg er litt usikker pga alderen?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60851426&ov=m

 

Likte også denne skikkelig godt.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61977842&ov=m

 

Noen som har noen forslag?

 

Det virker som begge disse trenger en service, så jeg ville personlig holdt meg unna. Men det er solide og gode merker til prisen, begge to.

 

Her er noen alternativer til ubrukte klokker som ligger i din prisklasse:

 

Seiko SKX007K2:

51NH9QATC3L.jpg

 

Seiko SKX009K2 (samme som du vurderer brukt):

 

seiko-skx009k2-skx009k2-3.jpg

SKX009K2-2.jpg?1416139804

Orient "Black Mako":

 

81SUUgckA0L._UY879_.jpg

 

Orient ER24005W Bambino:

 

415I0pg6ZbL.jpg

 

Så legger jeg ved en quartz-klokke til slutt, altså ikke automatisk, som jeg føler fortjener en plass.

 

Junkers 6070-50:

 

junkers-montres-montre-junkers-bauhaus-6

 

 

For en allround-klokke som passer til de fleste anledninger ville jeg valgt Orient Bambino. Jeg venter selv på en SKX007K2 som snart ligger i postkassa og planen er å bruke denne som en "beater" når jeg vet det er fare for riper og røft bruk. Et alternativ er å kjøpe SKX007/009 og kjøpe en skinnreim som du kan sette på for å dresse den mer opp når det er nødvendig.

 

Den "Black Mako" var jo sinnssykt kul! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Den "Black Mako" var jo sinnssykt kul! :D

Det skal være en meget god klokke til prisen og du finner egne "miljøer" rundt klokka på nett. Helt på høyde med SKX007/009. Faktisk helt likt i følge dette reviewet.

 

Seikoen har derimot to års garanti fremfor ett år hos Orient.

- Garantien hos Orient tas direkte med Orient hvis det blir nødvendig å bruke den. For alt jeg vet må frakt ordnes selv (kan noen bekrefte/avkrefte?). Dette kan bli dyrt.

- Ved kjøp av Seiko fra Amazon leverer Amazon sin "egen" garanti på to år. De ordner gratis frakt og skal ha en rask og oversiktlig prosess hvis noe galt først skjer med klokka. Se etter "Warranty: 2-Year Amazon.com Warranty provided by Asurion, instead of the manufacturer. " på produktene det gjelder.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Salvesen. kan sikkert svare deg på det, og noe sier meg at han ikke er glad i etterligninger. :wee:

 

Hvis jeg skal være helt ærlig så finner du nok ikke bedre robuste, automatiske klokker enn det du allerede har sett på (til under 2000,-).

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...