Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

https://instagram.com/p/54Cl88CCZr/?taken-by=watchanish

Så dette bildet på instagram og syntes den klokka til høyre var sykt tøff :D

Er det noen som vet om noen klokker innenfor mitt budsjett som ligner på den? :)

Salvesen. kan sikkert svare deg på det, og noe sier meg at han ikke er glad i etterligninger. :wee:

 

Hvis jeg skal være helt ærlig så finner du nok ikke bedre robuste, automatiske klokker enn det du allerede har sett på (til under 2000,-).

Ja AP er kult! Men som nevnt er det litt over prisklassen din(min diver lå på 166000 ny fra Bjerke for ett par uker siden) og den er fri fra komplikasjoner så en må nok legge litt på for den klokken du la ut bilde av:)

 

Men det finnes faktisk en rimelig utgave laget av bulova(men uten for ditt budsjett den også):

IMG-20130306-00068.jpg

 

Men jeg ville heller gått for en seiko skx007 :)

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff. Må nesten begynne å se på AP. Dilemma: Om man skal gå litt ned i antall og skaffe en skikkelig grail: 

 

AP på stål eller PP World time på lær?

Jeg ville gått for ap! Aldri likt worldtimere noe særlig egentlig, bet ikke hvorfor:s venter på lenke til min nå, aftermarket da jeg er usikker på om det blir for mye. Må nesten teste det ut før jeg tar den investeringen:p

Lenke til kommentar

Prøvd PP World time på armen? Den er en av de klokkene som er litt vanskelig å forstå på bilde, men som er helt riktig når du får den på.

Nei har ikke det, så godt mulig jeg hadde endret mening! Men jeg liker som oftest de enkle klokkene uten for mye "rot" på skiven. Så det blir nok bare for mye tekst for meg:)

 

15400 er jo perfekt der, enkelt design me utrolig finish:)

Lenke til kommentar

 

 

Denne var skikkelig kul, men jeg er litt usikker pga alderen?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60851426&ov=m

 

Likte også denne skikkelig godt.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61977842&ov=m

 

Noen som har noen forslag?

 

Det virker som begge disse trenger en service, så jeg ville personlig holdt meg unna. Men det er solide og gode merker til prisen, begge to.

 

Her er noen alternativer til ubrukte klokker som ligger i din prisklasse:

 

Seiko SKX007K2:

51NH9QATC3L.jpg

 

Seiko SKX009K2 (samme som du vurderer brukt):

 

seiko-skx009k2-skx009k2-3.jpg

SKX009K2-2.jpg?1416139804

Orient "Black Mako":

 

81SUUgckA0L._UY879_.jpg

 

 

 

 

Orient ER24005W Bambino:

415I0pg6ZbL.jpg

 

Så legger jeg ved en quartz-klokke til slutt, altså ikke automatisk, som jeg føler fortjener en plass.

 

Junkers 6070-50:

 

junkers-montres-montre-junkers-bauhaus-6

 

 

For en allround-klokke som passer til de fleste anledninger ville jeg valgt Orient Bambino. Jeg venter selv på en SKX007K2 som snart ligger i postkassa og planen er å bruke denne som en "beater" når jeg vet det er fare for riper og røft bruk. Et alternativ er å kjøpe SKX007/009 og kjøpe en skinnreim som du kan sette på for å dresse den mer opp når det er nødvendig.

 

Er noen av disse de Orient klokkene du linket til?

http://m.finn.no/bap/forsale/gallery.html?finnkode=57589429

Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle kjøpe en Gant Park Hill, men etter å ha lest litt på forumet her har jeg sett at de som har peiling ikke er så begeistret for klokker med batteri.

Selv om mekaniske klokker er ekstra stas, mer tradisjonelt og bedre som samleobjekter er det ingenting galt med en god quartz-klokke - det er mer fokus på at man ikke liker billige, men overprisede klokker fra motemerker som har null historie med urverk. Du blir ikke ledd av om du kommer med en Seiko eller Tag Heuer quartz-klokke.

Lenke til kommentar

Jeg blir sikkert bannet ut av denne tråden men er disse gode priser på SEIKO-klokker?

 

http://letsdeal.no/deal/8201296/?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=dailymail

ikke billig, veilprisene er ren løgn.

Veldig å ivrig du er på å handle fra letsdeal, på tross av gjentatte bevis på lureri og tilnærmet svindel? :p

Gå heller på Amazon eller klockia.se og kjøp samme klokken til samme eller bedre pris, og få trygghet, fagkunnskap og en mye bedre kundeopplevelse på kjøpet :)

Lenke til kommentar

Tag Heuer quartz er mye mer overpriset enn "motemerker"..

 

Det kan nok stemme uten at jeg vet noe om det, men tag har bidratt mye til industrien og har mange oppfinnelser som har kostet flesk i utvikling. Dette må de ha inn igjen, jeg støtter heller de enn triwa eller noe slikt som bare tar og ikke gir noe igjen :) 

Lenke til kommentar

Tag Heuer quartz er mye mer overpriset enn "motemerker"..

Nå var ikke det hovedpoenget mitt, Rolex er nok også overpriset ifht prod.kost. for å ta tall fra luften kan vi anta den koster 30k å produsere, men selges for 120k - mao er det fortsatt et langt bedre ur enn en Ralph Lauren eller Levis-klokke som koster 24kr i innkjøp i Kina, +2kr for merketrykk, og selges for 2500..

Oppå dette vil rolexen vare, samt ha en gjensalgsverdi, mens levisen etter et år er verdt en tier, og etter 3 år gjerne har sluttet å virke og er stygg (slitt).

 

Hovedpoenget denne gang var uansett: skal du bruke 2000 på klokke, bruk pengene på urverket/kvaliteten(Seiko/certina), ikke på en Hugo boss-logo.

 

I mine øyne gjelder forsåvidt den regelen de fleste innkjøp i livet..

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rolex selger vel ikke quartz klokker(?) da ..

Hadde aldri betalt 10k for en quartz Tag Heuer, selv om det er en Tag.

 

Rolex har produsert quartz ur de også. 

 

Jeg hadde om alternativet var å kjøpe en designklokke. Heldigvis har vi mer kjekt å velge i mellom :)

 

Skulle gjerne hatt en oysterquartz da! Nydelig klokke og en del av Rolex historie. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...