Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

 

Spennende lesning, og jeg ønsker å ta litt selvkritikk fordi jeg nok var litt "rask i svingene".

Det er vel alikevel klart at det er utviklingen og testingen som er den mest kostbare delen av hele produskjonsfasen, fra ide til ferdig produkt. Kombinert med lavt produksjonsvolum og høyt lønningsnivå er det ikke så rart prisene ut blir høye. Det er forøvrig mye lekkert der ute som er oppnåelig for oss vanlige dødlige også.

Ja, men det finnes nok en del klokkemerker hvor prisen holdes oppe pga. merket og omdømmet, selv om det er masseproduserte klokker (f.eks. Rolex, som vel lager mer enn en million klokker hvert år). Selv om jeg også har lyst på en Rolex, så tror jeg det blir en stund til det blir aktuelt. Jeg prøver heller å finne klokker hvor prisen ikke har blitt presset opp av markedet, men som samtidig holder en høy kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Spennende lesning, og jeg ønsker å ta litt selvkritikk fordi jeg nok var litt "rask i svingene".

Det er vel alikevel klart at det er utviklingen og testingen som er den mest kostbare delen av hele produskjonsfasen, fra ide til ferdig produkt. Kombinert med lavt produksjonsvolum og høyt lønningsnivå er det ikke så rart prisene ut blir høye. Det er forøvrig mye lekkert der ute som er oppnåelig for oss vanlige dødlige også.

Ja, men det finnes nok en del klokkemerker hvor prisen holdes oppe pga. merket og omdømmet, selv om det er masseproduserte klokker (f.eks. Rolex, som vel lager mer enn en million klokker hvert år). Selv om jeg også har lyst på en Rolex, så tror jeg det blir en stund til det blir aktuelt. Jeg prøver heller å finne klokker hvor prisen ikke har blitt presset opp av markedet, men som samtidig holder en høy kvalitet.

 

 

Jeg er enig i at Rolex er litt overpriset ny i butikk. Brukt kan du derimot finne ting som er helt innenfor.

Lenke til kommentar

Åh ja, Daytona SKAL jeg ha.

Penger er ikke et problem på den måten at jeg ikke har råd til en, men liksom jeg har ikke jobb, og skal jeg liksom bruke sånn alle/mye av pengene jeg har fått og spart opp i løpet av livet, på en klokke.

Satser på at jeg får en jobb der kjøp av Daytona ikke ødelegger meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...