Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har et spørsmål. Er ute etter å kjøpe meg en fin klokke for rundt 20-30 tusen kroner og av en eller annen grunn har jeg alltid hatt lyst på en Tag Heuer klokke.

Synes klokker med lær/skinn er veldig fine.

 

Men jeg lurer på en ting.
Hvor god kvalitet er det på disse klokkene?
Jeg vurderer denne her: http://www.urverket.no/tag-heuer-grand-carrera-brun-lr-o425-mm-p-14311.html

 

En annen ting jeg la merke til at mange steder i utlandet er den mye billigere, vi snakker om rundt 10 000 kroner mindre.
Kan dette virkelig stemme? http://www.authenticwatches.com/tag-heuer-grand-carrera-wav5113-fc6231.html#.UveFqzOYZkQ

 

Setter stor pris på svar. Og håper noen av dere kan hjelpe meg og svare meg på alle spørsmålene.

Lenke til kommentar

Klokker er som regel en del billigere i utlandet ja, spesielt USA. Men du må legge til 25% moms og evt tollbehandlingsgebyr.

 

Tag Heuer er vel ikke det merket som gir mest bang for the buck. Jeg ville heller sett på Omega, f.eks Speedmaster eller Aqua Terra.

takk for svar, tror du klokkene er billigere i utlandet generelt i Europa også?

 

takk for tips,men kan ikke si Omega falt helt i smak dessverre.

Syns den klokka jeg så på var veldig classy og likte utsende veldig godt på den. Men vet som sagt like om dens kvalitet.

Lenke til kommentar

Klokker er generelt sett ikke billigere i utlandet enn i Norge om du momser dem inn ved innførsel. Men det kommer helt ann på merket også, tag er som nevnt ofte billig i USA, men det er de i Norge også om du pruter(Gode marginer på disse klokkene) de er også veldig billige om du kjøper de lett brukt, prisfallet på en tag er enormt.

 

Så om du vill ha en tag, gå for en pent brukt en slik at du slipper å ta det store tapet selv. Om du blir hekta byttes den fort ut også så da er det greit å ikke tape særlig :)

Lenke til kommentar

Klokker er generelt sett ikke billigere i utlandet enn i Norge om du momser dem inn ved innførsel. Men det kommer helt ann på merket også, tag er som nevnt ofte billig i USA, men det er de i Norge også om du pruter(Gode marginer på disse klokkene) de er også veldig billige om du kjøper de lett brukt, prisfallet på en tag er enormt.

 

Så om du vill ha en tag, gå for en pent brukt en slik at du slipper å ta det store tapet selv. Om du blir hekta byttes den fort ut også så da er det greit å ikke tape særlig :)

 

takk for innspill. Virker som du vet hva du prater om.

Sier du jeg kan prute ned prisen via nett/butikken?

Hva om jeg kjøper en klokke i utlandet ens jeg er der og tar den med til Norge. Må jeg betale noe ekstra kostnader da?

Og si meg, en Tag klokke hvorfor faller verdien så mye på dem

Er dem ikke så bra eller hva er egentlig tingen?

 

Har veldig lyst på den jeg nevner ovenfor skjønner du..

 

 

Lenke til kommentar

 

Klokker er generelt sett ikke billigere i utlandet enn i Norge om du momser dem inn ved innførsel. Men det kommer helt ann på merket også, tag er som nevnt ofte billig i USA, men det er de i Norge også om du pruter(Gode marginer på disse klokkene) de er også veldig billige om du kjøper de lett brukt, prisfallet på en tag er enormt.

 

Så om du vill ha en tag, gå for en pent brukt en slik at du slipper å ta det store tapet selv. Om du blir hekta byttes den fort ut også så da er det greit å ikke tape særlig :)

 

takk for innspill. Virker som du vet hva du prater om.

Sier du jeg kan prute ned prisen via nett/butikken?

Hva om jeg kjøper en klokke i utlandet ens jeg er der og tar den med til Norge. Må jeg betale noe ekstra kostnader da?

Og si meg, en Tag klokke hvorfor faller verdien så mye på dem

Er dem ikke så bra eller hva er egentlig tingen?

 

Har veldig lyst på den jeg nevner ovenfor skjønner du..

Tag Heuer er ikke noe dårlig klokkemerke, men det er mange som mener at de er overpriset grunnet markedsføring, med mange kjente navn på reklameplakatene. Dessuten er Tag kjent som et klokkemerke som blir gitt i konfirmasjonsgave i litt mer velstående kretser her i Norge, som ikke akkurat gjør dem mer ettertraktet. Som oftest blir andre, mer respekterte klokker anbefalt i samme priskategori, eller en vintage Heuer (uten Tag).

 

Hva med denne?

http://www.urverket.no/omega-de-ville-prestige-co-axial-sort-lr-o395-mm-p-19610.html

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

Klokker er generelt sett ikke billigere i utlandet enn i Norge om du momser dem inn ved innførsel. Men det kommer helt ann på merket også, tag er som nevnt ofte billig i USA, men det er de i Norge også om du pruter(Gode marginer på disse klokkene) de er også veldig billige om du kjøper de lett brukt, prisfallet på en tag er enormt.

 

Så om du vill ha en tag, gå for en pent brukt en slik at du slipper å ta det store tapet selv. Om du blir hekta byttes den fort ut også så da er det greit å ikke tape særlig :)

 

takk for innspill. Virker som du vet hva du prater om.

Sier du jeg kan prute ned prisen via nett/butikken?

Hva om jeg kjøper en klokke i utlandet ens jeg er der og tar den med til Norge. Må jeg betale noe ekstra kostnader da?

Og si meg, en Tag klokke hvorfor faller verdien så mye på dem

Er dem ikke så bra eller hva er egentlig tingen?

 

Har veldig lyst på den jeg nevner ovenfor skjønner du..

 

 

 

 

Hei,

 

Jo jeg har da en relativt stor interesse innen for "faget" så noe kan jeg jo :)

Ja det er helt normalt å "prute" eller diskutere pris i butikk. De har forskjellige marginer ift hvilket merke du ser på, typiske merker med "store" marginer er Tag h. og breitling(Og RW, ML osv.)

 

Som tidligere sagt må du betale moms på kjøp over 6000,-(Om du er i utlandet over 24t eller hva det er) ellers er det over 200,- som vanlig. Altså urpris i utlandet x 1.25

 

Tag er jo ikke dårlig sånn sett, men man kan få ett ur med samme "innhold" til langt lavere priser, derfor mener mange de er overpriset. De er også veldig "hypet" og de selger massevis av klokker og derfor finnes det mange på bruktmarkedet som igjen gir lave priser. Men er det dette uret du virkelig vill ha, gå for det! Men jeg anbefaler deg å kjøpe det brukt til en fin pris i tilfelle du plutselig har lyst på et annet ur(Om en først får interessen så ender en som regel opp med å bytte ut første uret ganske fort, har selv vert innom ca 30 ur de siste årene...)

Lenke til kommentar

 

 

Klokker er generelt sett ikke billigere i utlandet enn i Norge om du momser dem inn ved innførsel. Men det kommer helt ann på merket også, tag er som nevnt ofte billig i USA, men det er de i Norge også om du pruter(Gode marginer på disse klokkene) de er også veldig billige om du kjøper de lett brukt, prisfallet på en tag er enormt.

 

Så om du vill ha en tag, gå for en pent brukt en slik at du slipper å ta det store tapet selv. Om du blir hekta byttes den fort ut også så da er det greit å ikke tape særlig :)

 

takk for innspill. Virker som du vet hva du prater om.

Sier du jeg kan prute ned prisen via nett/butikken?

Hva om jeg kjøper en klokke i utlandet ens jeg er der og tar den med til Norge. Må jeg betale noe ekstra kostnader da?

Og si meg, en Tag klokke hvorfor faller verdien så mye på dem

Er dem ikke så bra eller hva er egentlig tingen?

Har veldig lyst på den jeg nevner ovenfor skjønner du..

Hei,

 

Jo jeg har da en relativt stor interesse innen for "faget" så noe kan jeg jo :)

Ja det er helt normalt å "prute" eller diskutere pris i butikk. De har forskjellige marginer ift hvilket merke du ser på, typiske merker med "store" marginer er Tag h. og breitling(Og RW, ML osv.)

 

Som tidligere sagt må du betale moms på kjøp over 6000,-(Om du er i utlandet over 24t eller hva det er) ellers er det over 200,- som vanlig. Altså urpris i utlandet x 1.25

 

Tag er jo ikke dårlig sånn sett, men man kan få ett ur med samme "innhold" til langt lavere priser, derfor mener mange de er overpriset. De er også veldig "hypet" og de selger massevis av klokker og derfor finnes det mange på bruktmarkedet som igjen gir lave priser. Men er det dette uret du virkelig vill ha, gå for det! Men jeg anbefaler deg å kjøpe det brukt til en fin pris i tilfelle du plutselig har lyst på et annet ur(Om en først får interessen så ender en som regel opp med å bytte ut første uret ganske fort, har selv vert innom ca 30 ur de siste årene...)

Skjønner:)

Har du noe formening om den klokka jeg linker til?

Du sier det går an å prute pleier de å gi et brukbart avslag?

 

]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...