Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Her om dagen glemte jeg å ta av meg klokken da jeg laget mat, og til tross for at jeg ikke sølte noe direkte på den så lukter den nå hvitløk.

 

Jeg mistenker at lukten sitter i reimen; alligatorskinn. Hittil har jeg prøvd å rense den med eddik for så å pusse den med skosmurning. Dette har resultert i en meget fin og blank reim...som fremdeles lukter hvitløk.

 

Noen som har noen tips for å bli kvitt denne lukten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her om dagen glemte jeg å ta av meg klokken da jeg laget mat, og til tross for at jeg ikke sølte noe direkte på den så lukter den nå hvitløk.

 

Jeg mistenker at lukten sitter i reimen; alligatorskinn. Hittil har jeg prøvd å rense den med eddik for så å pusse den med skosmurning. Dette har resultert i en meget fin og blank reim...som fremdeles lukter hvitløk.

 

Noen som har noen tips for å bli kvitt denne lukten?

Jeg tror nesten ikke det går an å få vekk. Jeg har en klokke som har en reim i alligatorskinn som jeg har sluttet å bruke pga. lukten. Brukte den et par dager på festival, og har luktet sterk svette i over to år nå. Har prøvd omtrent alt. Brukt eddik, bakepulver, smågodt, sitron, skosmørning, skinnrens (eller noe i den duren) og skinnbalsam. Ingenting har funket.

 

Kanskje det er lettere å fjerne hvitløkslukten i og med at den ikke har vært i direkte kontakt med reimen, men jeg ga ihvertfall opp min. Bør vel egentlig kjøpe ny reim, når jeg tenker meg om.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Tanker? Jeg elsker designet på klokka, men er litt skeptisk til urverket med tanke på prisen. Har lyst på en tynn mekanisk dressklokke. Har ikke funnet så mange alternativer hittil, kanksje Hamilton Jazzmaster Thin, men den er dyrere og ser imo ikke like bra ut.

 

Edit: En vintage Omega Seamaster frister også, men har ikke peiling på hva jeg skal se etter for å unngå å gjøre et dårlig kjøp når det kommer til vintage. Denne f.eks?

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Trenger en ny dressklokke med skinnreim type ASAP, men har ikke råd til en litt ordentlig en før om et par mnd. Hovedfunksjonen er å dekke en liten del av en tatovering, så er ikke ute etter noe heftig noe, kun en jeg ikke trenger å bruke etter at jeg får meg en ny til sommeren. Trenger tips til å finne de billigste og fineste klokkene som finnes der ute!

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen begge to, skal titte litt på Timex, og hvis det blir vanskelig å oppdrive en i løpet av noen dager går jeg nok for den Clas Ohlson-klokken (kommer til å gjøre vondt, haha).

 

Hei, den fra Clas Ohlson var jo faktisk veldig fin da, og billig. :)

Lenke til kommentar

 

Takk for hjelpen begge to, skal titte litt på Timex, og hvis det blir vanskelig å oppdrive en i løpet av noen dager går jeg nok for den Clas Ohlson-klokken (kommer til å gjøre vondt, haha).

 

Hei, den fra Clas Ohlson var jo faktisk veldig fin da, og billig. :)

 

 

Kunne ha vært mye verre, det er sant det! Absolutt ikke dum.

Disse var fine! Tusen takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...