Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

 

 

En Daytona hadde ikke vært feil nei :p

Mer realistisk akkurat nå er en Speedy :p

Kjøp deg en speedy, du vil ikke angre. :)

Var dissa penga da :p Får se hva som prioriteres :)
Lenke til kommentar

Da jeg skulle stenge for dagen på jobb fant jeg tilfeldigvis denne liggende i søppelet. Klokken er i ganske dårlig stand, men jeg lurer på om det kan være mulig at det er en ekte Omega. Er det noen kjennetegn e.l. jeg kan se etter? Tror jeg må innom urmakeren imorgen!

På hvilken jobb finner man Omegaer liggende i bosset?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da jeg skulle stenge for dagen på jobb fant jeg tilfeldigvis denne liggende i søppelet. Klokken er i ganske dårlig stand, men jeg lurer på om det kan være mulig at det er en ekte Omega. Er det noen kjennetegn e.l. jeg kan se etter? Tror jeg må innom urmakeren imorgen!

Den er fake.

 

Her er orginalen. Studer bilde så vil du finne minst 3-4 feil

k4x98h.png

 

Endret av CTQ
Lenke til kommentar

Jeg jobber på et treningssenter. Noen hadde kastet en hel skuff med gjenglemte klokker, briller o.l. som har ligget i årevis. Jeg så den og tenkte at jeg ihvertfall burde få den sjekket ut. De har jo funnet flotte ur i Fretex poser f.eks.

 

All graveringen på baksiden virket nesten for flott til å være fake.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på et treningssenter. Noen hadde kastet en hel skuff med gjenglemte klokker, briller o.l. som har ligget i årevis. Jeg så den og tenkte at jeg ihvertfall burde få den sjekket ut. De har jo funnet flotte ur i Fretex poser f.eks.

 

All graveringen på baksiden virket nesten for flott til å være fake.

 

Til opplysning så finnes det fakes som er så gode at man må enten være ekstremt opplyst om hvor man skal lete eller må åpne for å sjekke innmaten.

Lenke til kommentar

 

 

Til opplysning så finnes det fakes som er så gode at man må enten være ekstremt opplyst om hvor man skal lete eller må åpne for å sjekke innmaten.

Forskjellen mellom ekte og fake er iblandt kun i prislappen, ettersom endel fakes bruker samme urverket (eller bedre) som orginalen. ;)

 

 

Nei det er det ikke! Kvaliteten er langt dårlgere(Materialer, finish m.m.) og urverkene er av laveste "grade" om man går for en fake med ETA verk(Klart det er noen merker som også bruker low grade ETA verk i sine modeller, men det er ikke særlig vanlig. Kilder på fakes som har bedre urverk enn orginalen hadde vært MEGET interessant å se..

 

Og si at forskjellen mellom fake og ekte vare kun er prislappen er jo helt latterlig...

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

 

 

Til opplysning så finnes det fakes som er så gode at man må enten være ekstremt opplyst om hvor man skal lete eller må åpne for å sjekke innmaten.

Forskjellen mellom ekte og fake er iblandt kun i prislappen, ettersom endel fakes bruker samme urverket (eller bedre) som orginalen. ;)

 

 

Nei det er det ikke! Kvaliteten er langt dårlgere(Materialer, finish m.m.) og urverkene er av laveste "grade" om man går for en fake med ETA verk(Klart det er noen merker som også bruker low grade ETA verk i sine modeller, men det er ikke særlig vanlig. Kilder på fakes som har bedre urverk enn orginalen hadde vært MEGET interessant å se..

 

Og si at forskjellen mellom fake og ekte vare kun er prislappen er jo helt latterlig...

 

Og hva slags krystall bruker uekte klokker? Og hvilken kvalitet på stålet? Tviler på du finner noen som har samme kvalitet som ekte luksusklokker.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, du får idag kjøpt "falske" ur med ekte ETA COSC og 18K gull om du vil, da er det noe vanskelig å hevde at originalen er så mye bedre, spesielt om du ikke klarer å se forskjellen. :)

 

Klart om du kjøper skrot til $50, så får du skrot som står i forhold til prislappen. (Merk du kan også ende opp med skrot til $50 om du betaler over $1000).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Tja, du får idag kjøpt "falske" ur med ekte ETA COSC og 18K gull om du vil, da er det noe vanskelig å hevde at originalen er så mye bedre, spesielt om du ikke klarer å se forskjellen. :)

 

Klart om du kjøper skrot til $50, så får du skrot som står i forhold til prislappen. (Merk du kan også ende opp med skrot til $50 om du betaler over $1000).

 

Klart man kan hevde orginalen er bedre, den er laget av folk som har respekt for yrket sitt kontra barna/kjeltringene som lager fakes... det går alltid ut over kvaliteten. Skulle ha likt å sett en fake med chronometer sertifikat...

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

 

 

Tja, du får idag kjøpt "falske" ur med ekte ETA COSC og 18K gull om du vil, da er det noe vanskelig å hevde at originalen er så mye bedre, spesielt om du ikke klarer å se forskjellen. :)

 

Klart om du kjøper skrot til $50, så får du skrot som står i forhold til prislappen. (Merk du kan også ende opp med skrot til $50 om du betaler over $1000).

Klart man kan hevde orginalen er bedre, den er laget av folk som har respekt for yrket sitt kontra barna/kjeltringene som lager fakes... det går alltid ut over kvaliteten. Skulle ha likt å sett en fake med chronometer sertifikat...

Vel, man kan neppe hevde at kopien er bedre, i den forståelse at den er mer ekte en den ekte (eller bedre kopi av prototypen, enn de kopiene som merket selv produserer. Joda, praktisk talt alle klokker som selges idag er "kopier", forskjellen på ekte og falske er at de "ekte" er kopier laget av de som betalte for prototypen, mens de falske ikke er det).

 

På den annen side, og det jeg påpeker, er at som klokke trenger de ikke å være dårligere enn original-klokker generelt.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

 

praktisk talt alle klokker som selges idag er "kopier", forskjellen på ekte og falske er at de "ekte" er kopier laget av de som betalte for prototypen, mens de falske ikke er det

wat?

 

Forskjellen på en replica og en ekte klokke er jo at replica'en ikke er laget av produsenten, ikke har de riktige delene, ikke har samme kvalitet, og det eneste en replica har til felles med orginalen er at den er visuelt lik. En replica er av dårligere kvalitet. Akkurat når det gjelder klokker, er det ikke tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...