Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått klokken levert. Veldig fin, men må få fjernet ett ledd eller to fra lenken, så skal få det gjort i morgen. (Regner med at det er greit å spørre en urbutikk om å gjøre det for meg, eller må man vanligvis ha kjøpt den der for at de skal gidde det?)

 

Beklager litt dårlige bilder, hadde ikke så bra lys i rommet samt at jeg brukte mobilen, men her er i hvertfall noe:

 

post-259235-0-02330400-1392144471_thumb.jpg

 

post-259235-0-33967200-1392144473_thumb.jpg

 

post-259235-0-95645500-1392144477_thumb.jpg

Endret av Banksy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøff Orient!

 

Feeet! Graulerer, var knalltøff!

Takk takk! :)

 

Angående å fjerne ledd så har jeg ikke tålmodighet til å kjøpe meg verktøy og gjøre det selv, ei vil jeg ta sjansen på å prøve meg fram med nål eller lignende, i tilfelle jeg gjør det feil. Får heller betale litt for å få det gjort hos proffe. Men klokkebutikken jeg pleier å se i har gjort det gratis for meg en gang for lenge siden før, så får bare håpe at de gidder det igjen.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått klokken levert. Veldig fin, men må få fjernet ett ledd eller to fra lenken, så skal få det gjort i morgen. (Regner med at det er greit å spørre en urbutikk om å gjøre det for meg, eller må man vanligvis ha kjøpt den der for at de skal gidde det?)

 

Beklager litt dårlige bilder, hadde ikke så bra lys i rommet samt at jeg brukte mobilen, men her er i hvertfall noe:

 

attachicon.gifIMAG0102.jpg

 

attachicon.gifIMAG0103.jpg

 

attachicon.gifIMAG0105.jpg

Sykt kul! Hva heter den?

Lenke til kommentar

 

Vurderer å kjøpe min første klokke. Hva synes dere om denne?

 

Tar imot anbefalinger av klokker av samme stil(Minimalistisk, tynn, lærbånd). Prisen må helst ikke overstige $250.

Orient Bambino. Langt bedre klokke enn Daniel Wellington-klokkene.

 

http://www.longislandwatch.com/SearchResults.asp?search=bambino

 

 

Den så veldig fin ut :) Sjekka litt på de andre klokkene til Orient og syns Orient Capital var veldig lik Bambino, men mye billigere. Er bambino verdt de ekstra $100, eller skal jeg gå for Capital?

Lenke til kommentar

Bambino er dyrere siden det er en mekanisk klokke, mens Capital er kvarts, altså den går på batteri og er mindre avansert å lage. Forskjellen i pris er ca. 300 på creationwatches.com, Selv foretrekker jeg mekaniske klokker og 300 kroner er lett verdt det for min del

 

edit: 200 kroner forskjell

Endret av St€rk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FYI, å velge ekspresslevering fra nettbutikkene i utlandet er ofte forgjeves, den kan ha god fart fra mottakerland til Norge, men kan ta laang tid fra den blir registrert i Norge og kommer fram til deg når posten tar over. Men hvis det er en privat aktør som f.eks UPS eller DHL (creationwatches.com sender med DHL og unngår som regel moms) tar det kortere tid, da de fortoller selv.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

 

 

Vurderer å kjøpe min første klokke. Hva synes dere om denne?

 

Tar imot anbefalinger av klokker av samme stil(Minimalistisk, tynn, lærbånd). Prisen må helst ikke overstige $250.

Orient Bambino. Langt bedre klokke enn Daniel Wellington-klokkene.

 

http://www.longislandwatch.com/SearchResults.asp?search=bambino

 

 

Den så veldig fin ut :) Sjekka litt på de andre klokkene til Orient og syns Orient Capital var veldig lik Bambino, men mye billigere. Er bambino verdt de ekstra $100, eller skal jeg gå for Capital?

 

Som nevnt over ville jeg nok også gått for en med mekanisk ("automatic") urverk. Litt dyrere, men varer "evig" uten å måtte bytte batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...