Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan de selge en klokke til 69$, når den har en listepris på nesten 600$? Og er disse invicta klokkene av noe kvalitet? Ser de er av typen quartz, er ikke den listeprisen litt dyr for en quartz klokke?

Snakker da f eks om denne:

http://www.jomashop.com/invicta-watch-14875.html

 

PS: har ikke mye peiling på klokker. Driver bare å browser butikken for å se om jeg kommer over noe av interesse. Og syntes det virket merkelig at de setter ned prisen så mye!

De setter ikke ned prisen så mye, den er bare kunstig høy, dustete markedsføring. Men ja, jeg synes Invicta klokkene er veldig mye klokke for pengene. Diver klokkene deres veldig fine, har selv to av de, en i quartz og en automatisk.

 

Generelt synes jeg quartz klokker er mye lettere å bruke til hverdags, da de ikke stopper av seg selv, synes automatisk klokker er noe herk atm.

8932 (Koster rundt 60$) Quartz

invicta-8932-front-large_3.jpg

8928OB (OB står for Original Bezel, og betyr taggete kant, er preferanse hva man liker egentlig) - Koster rundt 80$ - Automatisk

IMG_0280.jpg

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Veldig like subs ja.

 

Generelt synes jeg quartz klokker er mye lettere å bruke til hverdags, da de ikke stopper av seg selv, synes automatisk klokker er noe herk atm.

 

Tja, bruker du en auto hver dag stopper den jo aldri. Hvis du ikke bruker den hver dag er det bare å riste litt på den evt hand winde en gang per dag.

 

Bruker selv noen automatiske og èn quartz i daglig rotasjon, winder de ganske ofte. Men etter noe dager kan det være lurt å stille de likevel, da automatiske klokker kan tape sekunder.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg har to mekaniske i rotasjon. De stopper hver gang jeg bruker en av de, fordi jeg bruker en klokke mer enn en dag om gangen. Dette er helt optimalt for meg, når de stilles gjevnlig går klokkene så ig si alltid riktig.

Lenke til kommentar

Hvordan kan de selge en klokke til 69$, når den har en listepris på nesten 600$? Og er disse invicta klokkene av noe kvalitet? Ser de er av typen quartz, er ikke den listeprisen litt dyr for en quartz klokke?

Snakker da f eks om denne:

http://www.jomashop.com/invicta-watch-14875.html

 

PS: har ikke mye peiling på klokker. Driver bare å browser butikken for å se om jeg kommer over noe av interesse. Og syntes det virket merkelig at de setter ned prisen så mye!

 

Invicta er vel det klokkemerket jeg har hørt mest negativ omtale om. Ikke bare klokkene, men firmaet også. Jeg har ikke eid en Invicta selv - jeg valgte heller en Japansk klokke (Citizen) som min første ordentlige - men har lest en del da jeg vurderte en selv. Mitt inntrykk var at det var et uredelig firma, og det var veldig hit-and-miss om klokkemodellen var bra eller dårlig, og dårlig service attpåtil.

 

Citizen-klokken min er litt i samme stil (bare bedre, harr harr), så du får si fra hvis du er interessert (veldig pent brukt, som ny). Jeg vurderer å selge den og kjøpe en ny mekanisk klokke i stedet (den er Eco-Drive (quartz) - blir laddet av lys, og stiller seg selv etter atomur).

 

IMG00007-4.jpg

Lenke til kommentar

Jeg må si den Jaegeren som ble vist i en video for noen sider siden, er noe av det flotteste jeg har sett fra dem. Bare synd opplaget er begrenset og prislappen på over 2 millioner kroner (eks. mva).

Jeg registrerer at den har en meget spesiell løsning for automatisk opptrekk, tourbullion, minutt repeater og kasse av platinum, men hvor mye koster den faktsik for jaeger å produsere? Kan den prisen forsvares?

Lenke til kommentar

Den blir nok utsolgt, så da kan prisen forsvares..

 

Edit: Det er en marxistisk feilslutning at prisen må forsvares gjennom produksjonskostnadene, riktig pris er det markedet er villig til å betale.

Det tar vel tid å sette den sammen også (noen som vet?), og arbeidskraft er ikke akkurat billig i Sveits.

 

Fant en artikkel som handlet om ALS-klokker, hvor de mest avanserte tar over et år per klokke å sette sammen... Lønn til arbeidere, pluss edle metaller, pluss at det er et håndlaget kunstverk... da begynner man å skjønne at det koster penger.

 

http://www.forbes.com/sites/arieladams/2013/01/24/how-long-should-it-take-to-make-a-luxury-watch/

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Spennende lesning, og jeg ønsker å ta litt selvkritikk fordi jeg nok var litt "rask i svingene".

Det er vel alikevel klart at det er utviklingen og testingen som er den mest kostbare delen av hele produskjonsfasen, fra ide til ferdig produkt. Kombinert med lavt produksjonsvolum og høyt lønningsnivå er det ikke så rart prisene ut blir høye. Det er forøvrig mye lekkert der ute som er oppnåelig for oss vanlige dødlige også.

 

Jeg vet at det finnes en offisiell "demonterings-guide" for eta7750 på eta sine sider, men finnes det plan- eller detaljteginger av samme? Jeg kunne godt tenke meg å øve meg litt i solidworks/inventor og tenker et urverk kan vær litt kult å prøve seg på.

Endret av firkantspiker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...