Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Ja jeg har et par dyre klokker liksom, påtvingi under jul, bursdag og andre tidkrevende sermonier - men hva skal jeg med klokke nå? Bilen viser klokka, telefon viser klokka, internett viser klokka, pc viser klokka, tv viser klokka, kirka viser klokka,stemmene i hodet mitt viser klokka osv ...

 

Må da være pynt som er eneste "virkelige" bruksområdet nå vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja jeg har et par dyre klokker liksom, påtvingi under jul, bursdag og andre tidkrevende sermonier - men hva skal jeg med klokke nå? Bilen viser klokka, telefon viser klokka, internett viser klokka, pc viser klokka, tv viser klokka, kirka viser klokka,stemmene i hodet mitt viser klokka osv ...

 

Må da være pynt som er eneste "virkelige" bruksområdet nå vel?

7132387[/snapback]

 

Ikke helt enig der, hva om mobilen hadde gått tom for strøm? hva om Du ikke er i bilen? hva om strømmen går hjemme? hva gjør du da?

 

Da er det lurt med armbåndsur

Lenke til kommentar
Ja jeg har et par dyre klokker liksom, påtvingi under jul, bursdag og andre tidkrevende sermonier - men hva skal jeg med klokke nå? Bilen viser klokka, telefon viser klokka, internett viser klokka, pc viser klokka, tv viser klokka, kirka viser klokka,stemmene i hodet mitt viser klokka osv ...

 

Må da være pynt som er eneste "virkelige" bruksområdet nå vel?

7132387[/snapback]

 

Om du bare skal lage kvalme i denne tråden og diskriminere dem som går med armbåndsur kan du like godt kjøpe deg en av disse "pynte" klokkene, de har ingen funksjon...

post-23890-1161606487_thumb.jpg

Lenke til kommentar

vel...

 

med klokke har man ett fast sted å se tiden, istede for å lete etter første kirke/pc/mobil og lignende, du finner det lett ut ved å se på armen din...

 

er veldig kjekt ute i skogen også, når man gjerne ikke har med mobil/kirke/pc...

 

jeg har det for bruken sin skyld, de er verken pen eller dyr, men den funker, og er vanntett, samt jeg trenger ikke være redd for riper og slikt, da det er en billig klokke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvem klokke har du?

 

Jeg har en Rolex Cellini som er kjøpt for 12 000 i Tyrkia! Skikkelilg god kvalitet.

 

Hvor mye er klokka på din klokke, nå hvis du går etter din egen klokke?

7132196[/snapback]

Hvem klokke har du?

 

Vær så snill, skjerp deg! Ikke gidd! Jeg blir frustrert inni meg når jeg leser det der!

 

Men OT: Jeg bruker ikke klokke, der er bare irriterende og i veien. Mobilen min er mer enn nok, og den drar jeg ikke uten uansett! ;)

Lenke til kommentar

For øyeblikket bruker jeg ikke klokke, planer om å skaffe. Den jeg har, er en noe eldre Casio med stoppeklokke etc. Solid som en tank, men ikke veldig stilig.

 

 

Edit:

Og LED-klokken over her fungerer fint, men det er kjedelig å bruke fem sekunder på å regne ut klokka. Det er en grunn til at jeg vil vite at klokken er 16:48, og ikke 4^2:6*8 :p.

Endret av kjehaako
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den siste "analoge" klokken jeg kjøpte var en vekkeklokke i plast, den går forbausende bra til å ha kostet meg 30,- kr. Jeg har forsåvidt lurt litt på hvordan det er å ha en sånn binærklokke. de som viser tiden i totallssystemet.

 

Bin_Lombok.jpg

 

Tipper man burde være ganske stø i totalssystemet for å kunne bruke denne effektivt.

 

også har man jo denne spesielle klokken:

 

time.jpg

Lenke til kommentar
Den siste "analoge" klokken jeg kjøpte var en vekkeklokke i plast, den går forbausende bra til å ha kostet meg 30,- kr. Jeg har forsåvidt lurt litt på hvordan det er å ha en sånn binærklokke. de som viser tiden i totallssystemet.

7133713[/snapback]

Enkelt :)

De øverste lysene er timer de nederste er minutter.

 

Du ser tallene 1,2,4,8,16,32,(64,128,256,512,1024).

 

Regn sammen som på den klokken du viste.

 

Timene: 1 og 4=1+4=5

Minutter: 32+4+2+1=39

 

Klokka er 5:39

Dette er en tolvtimers klokke

Lenke til kommentar

Har en eller annen Sekonda-klokke. Aner ikke hva den kostet, men vil tippe den var sånn halvdyr. Etter min mening er den veldig fin, og den går som clockwork.

 

Har også en gammel gullgreie som jeg arvet etter farfar, kan se for meg at den er verdt en del (mest fordi hele driten er i gull), så den tør jeg faktisk ikke bruke.

 

Jeg bruker forresten mest klokken som pynt/armbånd, bruker faktisk klokken på mp3-spilleren når jeg vil vite hvor langt dagen har kommet. (og ja; den har jeg alltid med)

Endret av Jør2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...