Gå til innhold

Diskusjon om/rundt Bloodborne


Anbefalte innlegg

Fant bossen! Blood starved beast, prøvd én gang. Gikk til helvete

Et tips ta med 10 antidote det burde holde. Pungent blood cocktail er også bra å bruke mot den. Du trenger sikkert bare 4 av den. Hiv den i et hjørne et sted. Da har du 3-4 sek. for å gå mongo på den, uten at den angriper deg engang.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny patch

 

 

 

Version 1.03

23rd April 2015

 

Official Changes

  • Reduced loading times (approx. 5-15 seconds; may vary by circumstance)
  • Fixed bug that left certain lifts and elevators inoperable
  • Fixed bug that resulted in bosses becoming immobilized
  • Fixed bug that left players unable to advance NPC events during multi-play
  • When the PS4 is put into Rest Mode during online play, the game will now return to the main title screen upon resuming play. This will resolve matchmaking issues related to Suspend/Resume.
  • Other various bug fixes

Unofficial Changes (confirmed)

  • Loading screens now show items and their descriptions instead of the black screen w/ Bloodborne logo.
  • Canon consumes 12 bullets instead of 10.
  • Hunter Bone consumes 5 bullets instead of 6.
  • Choir Bell consumes 8 bullets instead of 10.
  • Skip/glitches patched: jump to Forbidden Woods/Iosefka's Clinic skip, Shadows of Yarnham jump glitch, Father Gascoigne stair visceral, infinite echoes (running in circles) glitch from Forbidden Woods dogs.
  • Fixed bug that did not let users have custom body types in game.
  • Matchmaking improved. Users reported faster connections to other players in both co-op and PvP.

Unofficial Changes (not 100% confirmed yet)

  • Blood echoes do not relocate to the Lecture Building anymore upon reloading the game after dying.

http://bloodborne.wikidot.com/game-patches

 

 

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Var ikke helt fornøyd med karakteren min i NG+, så nå kjører jeg gjennom NG på nytt, med flosshatt og stokk som obligatorisk utstyr. Prøver å justere meg til å bruke Blade of Mercy også, men det er så kort at man ikke rekker opp til enkelte bosser. På den annen side så er jo threaded cane i whip-modus kanskje i overkant effektiv mot store boseser.

Lenke til kommentar

Var ikke helt fornøyd med karakteren min i NG+, så nå kjører jeg gjennom NG på nytt, med flosshatt og stokk som obligatorisk utstyr. Prøver å justere meg til å bruke Blade of Mercy også, men det er så kort at man ikke rekker opp til enkelte bosser. På den annen side så er jo threaded cane i whip-modus kanskje i overkant effektiv mot store boseser.

Fikk blade of mercy i går først. På NG+. Ser jo et potensialet i de, men du verden så fort de brenner unna stamina/utholdenhet.

Har stort sett gått VIT, STR og END på min karakter. Og noe skills.

Begynner nå å plassere poeng i Blood og Arcane. Er lvl 112.

 

Samtidig så er det noe sjarmerende med Blade of mercy. Har en mistanke om at dersom de brukes riktig så kan de gjøre vei i vellinga for å si det sånn. Cane har jeg ikke prøvd enda. Men misliker de jeg møter som bruker den. God rekkevidde.

Lenke til kommentar

Siden jeg akkurat var ferdig med en dex build i Souls 2 fortsatte jeg på samme måten i Bloodborne. Endte på 29 i skill før jeg tenkte jeg kanskje burde bruke poeng på andre ting. Mange vil nok si dette er overdrevet, men jeg ler hele veien til dukken mens jeg stunlocker mind flayers med Blade Of Mercy.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Er i samme ... Isbil. Blade of Mercy har helt vanvittig single target DPS når scalingen begynner å gjøre seg gjeldende, men du må innenfor intimgrensen til det du angriper. Da blir threaded cane et naturlig valg som våpen #2. Valgte den som startvåpen, og har blitt veldig komfortabel med den også etter hvert.

 

Tror jeg hadde klønet det til om jeg skulle spille sånn som dette på første forsøk, men jeg vil anbefale alle å prøve det en gang. Investerer ingenting i strength, opp til komfortsonen min i endurance/vitality (15/30), og pøser resten i skill og arcane. I første omgang holder 15 arcane, siden Old Hunter Bone går veldig bra sammen med BoM.

Lenke til kommentar

Hva har dere i stats egentlig?

Mine er som følger på lvl 114:

 

Vit: 35

End: 40

Str: 36

Skill: 23

Blood: 18

Arc: 12

 

Primærvåpen er Tonitrus +10

Sekundærvåpen er:

 

Ludwigs blade + 8, men blir ikke helt komfortabel med transformen på den. Blir litt treg.

Chikage, + 8, men jeg har for lite blood foreløpig.

Burial blade +6, har sansen for den rent estetisk. Spesielt i transform. Og ser at den er grei mot grupper av mobs.

 

Årsaken til at jeg gikk for mange Points i End. er at jeg bruker mye roll and Dodge når jeg spiller. Gammel vane fra Demon souls.

Det er rett og slett en spillestil som passer til meg.

 

Noen som har erfaring med Evelyn pistolen?

Lenke til kommentar

Er i samme ... Isbil. Blade of Mercy har helt vanvittig single target DPS når scalingen begynner å gjøre seg gjeldende, men du må innenfor intimgrensen til det du angriper. Da blir threaded cane et naturlig valg som våpen #2. Valgte den som startvåpen, og har blitt veldig komfortabel med den også etter hvert.

 

Tror jeg hadde klønet det til om jeg skulle spille sånn som dette på første forsøk, men jeg vil anbefale alle å prøve det en gang. Investerer ingenting i strength, opp til komfortsonen min i endurance/vitality (15/30), og pøser resten i skill og arcane. I første omgang holder 15 arcane, siden Old Hunter Bone går veldig bra sammen med BoM.

Så bra at det er noen andre som bruker skill også... :) Jeg har spilt ca 10 timer og er ferdig med BSB, bruker fortsatt threaded cane. Skal prøve å få tak i Blade of Mercy snart. Er disse to de beste skill-våpenene som dere vet om? Har så langt ikke kommet over noe bedre.

Lenke til kommentar

 

 

Er i samme ... Isbil. Blade of Mercy har helt vanvittig single target DPS når scalingen begynner å gjøre seg gjeldende, men du må innenfor intimgrensen til det du angriper. Da blir threaded cane et naturlig valg som våpen #2. Valgte den som startvåpen, og har blitt veldig komfortabel med den også etter hvert.

 

Tror jeg hadde klønet det til om jeg skulle spille sånn som dette på første forsøk, men jeg vil anbefale alle å prøve det en gang. Investerer ingenting i strength, opp til komfortsonen min i endurance/vitality (15/30), og pøser resten i skill og arcane. I første omgang holder 15 arcane, siden Old Hunter Bone går veldig bra sammen med BoM.

Så bra at det er noen andre som bruker skill også... :) Jeg har spilt ca 10 timer og er ferdig med BSB, bruker fortsatt threaded cane. Skal prøve å få tak i Blade of Mercy snart. Er disse to de beste skill-våpenene som dere vet om? Har så langt ikke kommet over noe bedre.

Blade of Mercy har S-scaling på +10 (threaded cane har A, mener jeg), så rent matematisk er de blant de beste for en ren skill-build (siden de ikke krever mer enn base strength).

 

Du får et våpen som scaler ganske bra med skill/arcane helt mot slutten av spillet (unngår spoileriffic detaljer), problemet er å få det oppgradert til å matche de "gamle" våpnene dine før du begynner på NG+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...