Gå til innhold

Diskusjon om/rundt Bloodborne


Anbefalte innlegg

Afaik så betyr det at du kan finne et hemmelig rom med messengers i det dungeonet, som vil selge deg et eller annet nyttig, som f.eks. en chalice til et annet sted (eller en dypere variant av samme labyrint).

 

Har spilt mye Witcher 3 siden det kom ut. Liker det veldig godt, men det har lite til felles med Bloodborne annet enn konseptet om at du dreper monstre av og til. Anbefaler det uansett helhjertet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistenker at BloodBorne vil ende opp på PC akkurat slik som Dark Souls

Du ser den store Japan Studio-logoen når du fyrer opp Bloodborne? Siterer wikipedia:

 

 

 

SCE Japan Studio (SCEJ) (ソニー・コンピュータ・エンタテインメント・ジャパン・スタジオ) is the Japanese production and development arm of the parent company Sony Computer Entertainment (SCE)

 

Sony slipper kun spillene sine på sin konsoll. Bloodborne, som DmS kommer aldri ut på annet enn sonyplatformer, ikke før rettighetene evt selges til noen som Bandai Namco eller From selv. . 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg installerte spillet i dag morges, og tenkte å spille det i kveld etter en dag med solid skolearbeid. Så tenkte jeg at jeg bare skulle sjekke ut character creation. Og så bare drepe et par folk. Og plutselig var klokka 17.40 blitt.

 

Jeg har vært innom mange områder, men har bare tatt knekken på tre bosser; Cleric Beast, Father Gascoigne og Blood-starved Beast. I tillegg møtte jeg en boss jeg ikke husker navnet på i et fengsel (Gaol) jeg ikke husker navnet på, men døde uten å gjøre så mye skade.

 

I tillegg drepte jeg Djura. Etter å ha skutt etter meg x antall ganger mens jeg løp gjennom Old Yharnam, var han ikke særlig fornøyd med å se meg på taket hans. Heldigvis for min del fikk jeg en visceral attack på ham som kastet ham nær kanten av taket, og et par slag senere fløy han ned til min store glede. Dermed slapp jeg å slåss noe særlig.

 

Jeg valgte øksen som startvåpen, sammen med blunderbussen, og er ganske fornøyd med valget. Har virkelig fått dreisen med blunderbussen, og jeg liker øksen særlig godt etter å ha trykket på L1. 

 

Hvilke våpen foretrekker dere? Jeg har åpnet muligheten til å kjøpe Kirkhammer, Cane, et spyd, samt våpenet til Djura, og har vurdert sistnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fullført spillet og alle dets bosser, og kan avsløre at valget falt på Ludwig's Holy Blade +10 - jeg er utrolig glad i moveset'et, og figuren som var påtenkt å være en strength build endte opp som quality build. 

 

Utrolig nok evnet jeg å drepe The First Hunter* på første forsøk. Den bossen jeg slet aller mest med var Ebrietas, hvis magi enten drepte meg, eller tok mye av min helse og tømte stamina-baren min slik at jeg sto åpen for bossens påfølgende angrep. Ebrietas er likevel en av mine favorittbosser - jeg likte hver eneste kamp. En boss jeg derimot ikke likte, er Rom, The Vacuous Spider. Hun tok jeg med ytterst få marginer på femte forsøk, og det ene forsøket var mindre fornøyelig enn det forrige. Favoritten min er likevel nødt til å bli Martyr Logarius, en utrolig utfordrende og nervepirrende kamp jeg gleder meg til å gjennomføre på nytt (jeg har hjulpet andre med å ta ham, bare for fornøyelsens skyld  :wee:). 

 

Avslutningsvis vil jeg si at ingenting slår stemningen jeg opplevde i Central Yharnam. Første kampen mot Father Gascoigne var også utrolig fornøyelig, og jeg likte atmosfæren i Yharnam før natten falt over byen. Alt i alt et utrolig godt spill jeg kommer til å fullføre et dusin ganger til (før jul).

 

*

Gehrman

 

Lenke til kommentar

Jeg har nå fullført spillet og alle dets bosser, og kan avsløre at valget falt på Ludwig's Holy Blade +10 - jeg er utrolig glad i moveset'et, og figuren som var påtenkt å være en strength build endte opp som quality build. 

 

Utrolig nok evnet jeg å drepe The First Hunter* på første forsøk. Den bossen jeg slet aller mest med var Ebrietas, hvis magi enten drepte meg, eller tok mye av min helse og tømte stamina-baren min slik at jeg sto åpen for bossens påfølgende angrep. Ebrietas er likevel en av mine favorittbosser - jeg likte hver eneste kamp. En boss jeg derimot ikke likte, er Rom, The Vacuous Spider. Hun tok jeg med ytterst få marginer på femte forsøk, og det ene forsøket var mindre fornøyelig enn det forrige. Favoritten min er likevel nødt til å bli Martyr Logarius, en utrolig utfordrende og nervepirrende kamp jeg gleder meg til å gjennomføre på nytt (jeg har hjulpet andre med å ta ham, bare for fornøyelsens skyld  :wee:). 

 

Avslutningsvis vil jeg si at ingenting slår stemningen jeg opplevde i Central Yharnam. Første kampen mot Father Gascoigne var også utrolig fornøyelig, og jeg likte atmosfæren i Yharnam før natten falt over byen. Alt i alt et utrolig godt spill jeg kommer til å fullføre et dusin ganger til (før jul).

 

*

Gehrman

 

Er også veldig godt i gang med Bloodborne, veldig addictive spill må jeg si :p Er nok litt noob ennå på game mechanics osv men føler det begynner å løsne litt.

 

Hva er din PSN Curumo ? Kanskje vi kan gruppe opp gang i bland? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser Bloodborne er på tilbud på PSN om dagen og lurer på å slå til.

Men som alltid klarer jeg ikke bestemme meg for build. Hva er the way to go for en som ikke har spilt spill i den serien siden Demon`s Souls? Strength, skill eller litt blanding?

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Ser Bloodborne er på tilbud på PSN om dagen og lurer på å slå til. 

Men som alltid klarer jeg ikke bestemme meg for build. Hva er the way to go for en som ikke har spilt spill i den serien siden Demon`s Souls? Strengt, skill eller litt blanding?

Akkurat kjøpt det selv :) meganoob jeg valgte bare den builden med mest HP... sikkert dårlig valg men skal spille mellom flere ganger sikkert. Rå digger Bloodborn! :)

Regner med jeg lærer litt på første runde.

 

Si fra hvis du kjøper det Zahl, så kan vi gruppe opp :)

Lenke til kommentar

Å velger brukeren med mest HP er ikke dumt i det hele tatt, gjorde det selv ved første gjennomspilling, og ved andre gjennomspilling valgte jeg en annen bruker, og så meg nødt til å investere litt i HP med en eneste gang. Det er generelt en god idé, det å bruke echoes på HP.

 

Jeg gikk også for en quality-build med Ludwig's Holy Blade og likte det meget godt. Gikk opp til 25 i strength og skill, og gikk videre med strength etter det. Det spørs også litt hva slags våpen du foretrekker å bruke. Jeg har alltid likt å spille Souls-spillene med digre sverd, og har således vært en strength-, evt. quality-bruker, men mange foretrekker å bruke Blades of Mercy, et skillvåpen. Hva foretrakk du da du spilte Demon's Souls? 

Lenke til kommentar

Å velger brukeren med mest HP er ikke dumt i det hele tatt, gjorde det selv ved første gjennomspilling, og ved andre gjennomspilling valgte jeg en annen bruker, og så meg nødt til å investere litt i HP med en eneste gang. Det er generelt en god idé, det å bruke echoes på HP.

 

Jeg gikk også for en quality-build med Ludwig's Holy Blade og likte det meget godt. Gikk opp til 25 i strength og skill, og gikk videre med strength etter det. Det spørs også litt hva slags våpen du foretrekker å bruke. Jeg har alltid likt å spille Souls-spillene med digre sverd, og har således vært en strength-, evt. quality-bruker, men mange foretrekker å bruke Blades of Mercy, et skillvåpen. Hva foretrakk du da du spilte Demon's Souls? 

For min del, for å være ærlig har jeg ikke forstått det men forskjellige builds. Har bare fordelt poeng der jeg tror er best :p Nå sliter jeg også på boss nr 2, så ikke kommet så langt hehe

Lenke til kommentar

Man bygger gjerne builds etter hvilke våpen og utstyr man velger å bruke. I Bloodborne er dette med builds blitt adskillig enklere, da ulike typer rustninger, eller klær som det er i Bloodborne, ikke krever ulike levels for å kunne brukes. Dermed gjenstår våpen (og magi). Jeg er ganske lite fornøyd med hvordan magi fungerer i spillet, da ett bruk koster en viss mengde kvikksølvkuler, og siden man kun kan bære 20 (pluss noen ekstra om man bruker runer) får man ikke kastet særlig mange.

 

Så om du ikke ønsker å bruke magi, noe jeg ikke har gjort noe særlig, gjelder det kun å finne det eller de våpnene du foretrekker. Om du er glad i små, raske våpen som ikke gjør så mye skade per slag, men som til gjengjeld bruker lite energi per slag, er skill ferdigheten du bør fokusere på (i tillegg til vitality og endurance). Om du foretrekker store, tunge våpen (som Kirkhammer, Logarious' Wheel e.l.) er strength ferdigheten du bør fokusere på, mens eksempelvis Ludwig's Holy Blade egner seg best til en quality-build, altså en build hvor man investerer mye i både skill og strength. Fordelen ved å gå for en quality-build er at du kan bruke et stort utvalg av våpen nokså effektivt. Om du bare putter poeng i strength vil du finne det vanskelig å bruker Reiterpallasch mot slutten av spillet, da det er et skillvåpen. 

 

Bloodtinge avgjør hvor mye liv du tar med kvikksølvkuler, både ved bruk av skytevåpen eller enkelte våpen (som det ene spydet). Etter min mening er dette noe du ikke bør investere poeng i når du spiller gjennom første gang. De færreste bruker skytevåpnene til å ta liv, men bare til å parere, dermed burde du heller investere poeng i vitality, endurance og skill/strength (evt. begge disse). Det samme gjelder arcane, som avgjør hvor mye liv du tar med magi.

Lenke til kommentar

Det er nok det tryggeste. Du finner nok ganske raskt ut hva slags våpen du foretrekker, og kan investere poeng deretter. Jeg ser at noe av det jeg skrev over kanskje var litt uklart, så la meg utdype:

 

Det er ikke så veldig viktig med builds egentlig. Om du har 20 i både strength og skill og finner ut at du vil bruke et våpen som bare skalerer med skill, er det ikke verdens undergang. Det er vanskelig å ødelegge en karakter fordi du investerte for mye. Dessuten er det viktigere å få tak i ressurser for å oppgradere våpnene (blood shards) og blood gems, da oppgradering og blood gems etter hvert får STORE utslag i hvor mye liv du tar med våpenet. 

 

Så jeg anbefaler at du ikke bryr deg så mye om skill vs. strength og den slags i første omgang. Spill og ha det gøy, prøv ut ulike våpen, gå opp i nivå i både strength og skill en gang i blant, ikke glem vitality og endurance(!!) - det er som sagt vanskelig å "ødelegge" en figur ved å investere for mye feil. Det viktigste er at du utforsker og har det moro mens du gjør det.  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Insight spiller en todelt rolle; det er en slags valuta, og det har en innvirkning på figuren din. Når du har samlet opp 10 insight vil et nytt blomsterbed med messengers bli synlig, og her kan du kjøpe ulike ting mot en gitt sum insight - alt fra bruksobjekter til enkelte sett med utstyr du får etter å ha drept spesifikke bosser, materiale som brukes for å åpne chalice dungeons og lignende.

 

Jo flere insight du har, desto større er din figurs innsikt i verden forøvrig. Jeg vil ikke si noe mer om dette for å unngå spoilere. Jo mer insight du har, desto lavere er din frenzy resistance også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...