Gå til innhold

Her kjører «Devil's Canyon» på 4,5 GHz – med passiv kjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det går an å overklokke såpass mye med passiv kjøling hvorfor ikke selge den som 5Ghz i utgangspunktet og levere med en boxed kjøler...Høres litt merkelig ut å reklamere for en prosessor som kan overklokkes veldig mye når den i utgangspunktet er underklokket...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Fordi, da måtte intel komme med bedre prosessorer neste gang de blir relasert, og ikke minst fordi at intel måtte da garantere at prosessoren virker i 3 år uten problemer.

 

Overklokking er normalsett på egen riksiko så fin måte å fraskrive seg grarantien, men og samtidig skryte av prosessoren.

 

Det jeg syns er litt rart her, når de påstår 4.5 Ghz på 73-75 grader er kald:

Er vel litt merkelig, personlig vil jeg si det er på nivået, intel anbefaler som maks tempratur:

 

http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7-4790.html Er dette snakk om NOCTUA NH-C12P kjøler uten vifte er dette ikke så ille.

 

 

dc-overklokk.jpg

Lenke til kommentar

Fordi, da måtte intel komme med bedre prosessorer neste gang de blir relasert, og ikke minst fordi at intel måtte da garantere at prosessoren virker i 3 år uten problemer.

 

Overklokking er normalsett på egen riksiko så fin måte å fraskrive seg grarantien, men og samtidig skryte av prosessoren.

 

Det jeg syns er litt rart her, når de påstår 4.5 Ghz på 73-75 grader er kald:

Er vel litt merkelig, personlig vil jeg si det er på nivået, intel anbefaler som maks tempratur:

 

http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7-4790.html Er dette snakk om NOCTUA NH-C12P kjøler uten vifte er dette ikke så ille.

 

 

dc-overklokk.jpg

 

Jeg har da aldri sett at noen anbefaler 75*C som en MAX temperatur? 70-80 skal være helt greit, men når prosessoren når 90+ kan man begynne å klokke ned litt.

Lenke til kommentar

«Til sammenlikning klarte Haswell-prosessoren Core i7 4770K bare 8,15 poeng i vår ordinære test, og da med full aktiv kjøling ? men altså uten at vi overklokket den.»

 

Hvorfor i hele tatt nevne at den ene hadde aktiv og andre passiv? Er jo totalt irrelevant når dere ikke hadde presset den aktive kjøleren og når det er snakk om ytelse....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det går an å overklokke såpass mye med passiv kjøling hvorfor ikke selge den som 5Ghz i utgangspunktet og levere med en boxed kjøler...Høres litt merkelig ut å reklamere for en prosessor som kan overklokkes veldig mye når den i utgangspunktet er underklokket...

 

Tror svaret på det du lurer på er gitt i artikkelen: Den ble 100 grader varm!

 

Noen har kanskje litt varmere romtemperatur, og ikke sikkert det går så greit med 5 ghz på en boxed kjøler... ...med mindre de starter å lage skikkelige boxede kjølere da...

Lenke til kommentar

Hvorfor i hele tatt nevne at den ene hadde aktiv og andre passiv? Er jo totalt irrelevant når dere ikke hadde presset den aktive kjøleren og når det er snakk om ytelse....

 

Slenger man på aktiv kjøling eller vannkjøling bør det være mulig å presse mer ut av den så det kan ha veldig mye å si.

Lenke til kommentar

2,3% overklokket er en vits. Dere kan like gjerne si den kjørte på tilnærmet original frekvens når den idlet, altså gikk på tomgang. Det blir som å skryte av hvor mange raskt en bilmotor kan gå med giret i fri.

Det er jobbing/ytelse når det er behov for det, som er interessant. Dere glemmer å skrive hvor langt ned den klokkes når den yter.

For all del, 4790K er sikkert en god overklokker og yter sikkert bra, men dette er ikke måten å demonstrere det på.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg vil kjøpe en av disse, bare for å sjekke hvor bra den nye TIM'en er ift de-lid+CLU på 4.gen.

Det blir aldri umulig. Men det kan godt hende man trenger nye metoder for å få det til. Jeg vil foreslå presisjonsfresing. Mikrometer for mikrometer til lokket er borte.

Lenke til kommentar

 

Det er nesten så jeg vil kjøpe en av disse, bare for å sjekke hvor bra den nye TIM'en er ift de-lid+CLU på 4.gen.

Det blir aldri umulig. Men det kan godt hende man trenger nye metoder for å få det til. Jeg vil foreslå presisjonsfresing. Mikrometer for mikrometer til lokket er borte.

 

Hva mener du Simen1? Gikk du plutselig over til hvor vanskelig det er å fjerne IHS?

 

Nå vet jeg ikke, men tipper egentlig at Intel sine metalliske TIMs er en form for Iriduium/tinn-blanding, som gjerne har et lavt smeltepunkt rundt 120-150 grader, og som leder varme ganske så bra, relativt sett.

 

Det ville i så fall bare være å bruke en form for lodde-pot, eller varmepistol, i tillegg til isolasjonen rundt som du kutter med kniv på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...