Gå til innhold

ANMELDELSE: Dark Souls II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å se at et spill for pc som krever at man kjøper seg en gamepad får 10/10.

Har anmelder testet mus og tastatur noe særlig i hele tatt? Fordi jeg følte IKKE at det fungerte bra nok i spillet.

Burde ikke en pc versjon vært sentrert rundt mus/tastatur?

Utviklerne har lagt bedre til rette for bruk av mus og tastatur, men det blir en suboptimal opplevelse. Jeg har en Xbox 360-kontroll koblet til PC-en min, og den fungerer utmerket. Måten kampsystemet i spillet er konstruert passer rett og slett bedre med en kontroll. Det blir mer presist, og man får en mye bedre kontroll over figuren.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vil si meg sterkt uenig i overskriften. Kan det strengt tatt kalles en PC version i det hele tatt? Menyene viser bilder av XBOX-knapper, så jeg brukte 3 dager på å finne ut hvordan jeg trykkte B. (backspace hvis jeg husker rett) Om du spiller pc versionen med en xbox kontroll derimot, fungerer spillet ganske bra på pc.

Endret av Shar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt å se at et spill for pc som krever at man kjøper seg en gamepad får 10/10.

Har anmelder testet mus og tastatur noe særlig i hele tatt? Fordi jeg følte IKKE at det fungerte bra nok i spillet.

Burde ikke en pc versjon vært sentrert rundt mus/tastatur?

 

 

Utviklerne har lagt bedre til rette for bruk av mus og tastatur, men det blir en suboptimal opplevelse. Jeg har en Xbox 360-kontroll koblet til PC-en min, og den fungerer utmerket. Måten kampsystemet i spillet er konstruert passer rett og slett bedre med en kontroll. Det blir mer presist, og man får en mye bedre kontroll over figuren.

 

Dette er bare en bagatell. Mus og tastatur fungerer helt fint etter min mening

Lenke til kommentar

Godt å se at et spill for pc som krever at man kjøper seg en gamepad får 10/10.

Har anmelder testet mus og tastatur noe særlig i hele tatt? Fordi jeg følte IKKE at det fungerte bra nok i spillet.

Burde ikke en pc versjon vært sentrert rundt mus/tastatur?

 

Utviklerne har lagt bedre til rette for bruk av mus og tastatur, men det blir en suboptimal opplevelse. Jeg har en Xbox 360-kontroll koblet til PC-en min, og den fungerer utmerket. Måten kampsystemet i spillet er konstruert passer rett og slett bedre med en kontroll. Det blir mer presist, og man får en mye bedre kontroll over figuren.

Dersom du har kjøpt en PC som klarer å kjøre dette spillet godt, så har du også råd til en xbox360 kontroller til noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

 

Godt å se at et spill for pc som krever at man kjøper seg en gamepad får 10/10.

Har anmelder testet mus og tastatur noe særlig i hele tatt? Fordi jeg følte IKKE at det fungerte bra nok i spillet.

Burde ikke en pc versjon vært sentrert rundt mus/tastatur?

 

Utviklerne har lagt bedre til rette for bruk av mus og tastatur, men det blir en suboptimal opplevelse. Jeg har en Xbox 360-kontroll koblet til PC-en min, og den fungerer utmerket. Måten kampsystemet i spillet er konstruert passer rett og slett bedre med en kontroll. Det blir mer presist, og man får en mye bedre kontroll over figuren.

Dersom du har kjøpt en PC som klarer å kjøre dette spillet godt, så har du også råd til en xbox360 kontroller til noen hundrelapper.

 

 

Det er liksom ikke poenget da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det er liksom ikke poenget da.

Bør en bilsimulator straffes for at den fungerer best med ratt og pedaler, eller en flysimulator straffes fordi den fungerer best med analog joystick?

 

 

Dette er ikke en simulator. Den dagen du går i bokseringen med gamepad som hovedvåpen skal jeg tilgi den sammenligningen.

Endret av Imsvale
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det er jo det som er det herlige med å være PC gamer, valgfriheten til å bruke akkurat de spill kontrollene som fungerer best til akkurat det spillet du spiller, om så det er en gampad, mus og tastatur eller forskjellige typer Sim utstyr. At et slikt spill fungerer mye bedre med gamepad har jeg full forståelse for og er enig med journalisten at dette ikke burde trekkes nevneverdig ned den totale karrakteren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At et slikt spill fungerer mye bedre med gamepad har jeg full forståelse for [...]

 

Virker for meg mer som en dårlig unnskyldning for ikke å legge ned ordentlig arbeid i portingen fra konsoll til pc. Hvorfor skulle et slikt spill fungere bedre med gamepad, mener du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

At et slikt spill fungerer mye bedre med gamepad har jeg full forståelse for [...]

Virker for meg mer som en dårlig unnskyldning for ikke å legge ned ordentlig arbeid i portingen fra konsoll til pc. Hvorfor skulle et slikt spill fungere bedre med gamepad, mener du?

Først og fremst så ble jo DS laget for konsoll og ikke PC i det hele tatt (noe som du mest sannsynlig vet fra før). Så første gangen de portet det til PC, så rushet de det. Så kommer DS2. Da blir de ikke mast på om å porte spillet, i tillegg da får de bedre tid til å porte det. Da gjorde de det MYE bedre (som du ser her fra anmelderen). Det er bare én grunn jeg kan se hvorfor Dark Souls 2 er bedre med gamepad, er fordi det ble utnyttet best ang. kampsystemet etc.

Lenke til kommentar

Gamepads er ikke for alle. Jeg får veldig vondt i henda av å bruke kontroller, og er nødt til å spille med mus/tastatur for å unngå til dels voldsomme smerter. Jeg synes Dark Souls ser ut som det mest gammeldagse og kjedelige som har kommet på mange år, men likefullt mener jeg på generell basis at alle spill bør ha full support for mus/tastatur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

At et slikt spill fungerer mye bedre med gamepad har jeg full forståelse for [...]

 

Virker for meg mer som en dårlig unnskyldning for ikke å legge ned ordentlig arbeid i portingen fra konsoll til pc. Hvorfor skulle et slikt spill fungere bedre med gamepad, mener du?

 

 

De fleste slike spill fungerer jo i grunnen best med gamepad, uansett hvordan kontrollene for tastatur måtte være. Ser derfor ikke hvorfor spillet ikke skal fungere bedre med gamepad.

Lenke til kommentar

Litt av poenget med en PC er allsidigheten som kommer fra muligheten til å benytte et utvalg inputmetoder. Jeg ville aldri spilt en FPS med gamepad, men jeg ville heller aldri spilt et Souls-spill med mus og tastatur. Det blir en analog akse for lite, og selv med en spill-mus med masse ekstra knapper er det ikke noen måte å omforme kontrollsystemet, som i Dark Souls 1/2 er fullstendig intuitivt med gamepad, til noe som ikke er klønete med mus og tastatur. Eneste som kunne vært kjekt er direkte hotkeys for ting i beltet, i stedet for å måtte bla endeløst nedover med d-paden.

Selve spillet skal jeg vente med å ha en mening om til jeg er ferdig med NG+. Liker iallefall ikke at du kan hoppe fritt mellom bonfires helt fra starten av - eller kanskje det jeg ikke liker er det som ligger bak den avgjørelsen, nemlig at verdenen er mye løsere bundet sammen, med færre looper og snarveier som låses opp underveis.

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Først og fremst så ble jo DS laget for konsoll og ikke PC i det hele tatt (noe som du mest sannsynlig vet fra før). Så første gangen de portet det til PC, så rushet de det. Så kommer DS2. Da blir de ikke mast på om å porte spillet, i tillegg da får de bedre tid til å porte det. Da gjorde de det MYE bedre (som du ser her fra anmelderen). Det er bare én grunn jeg kan se hvorfor Dark Souls 2 er bedre med gamepad, er fordi det ble utnyttet best ang. kampsystemet etc.

 

 

Enhver annen spillutvikler ville under slike omstendigheter fått pepper for ikke tilstrekkelig tilpasning når de velger å porte det til pc. Kontrollene er tross alt noe av det viktigste ved spillopplevelsen. Derfor blir det drøyt når portingen dras frem som et av hovedpunktene i en 10/10-anmeldelse, uten å ense den berømte elefanten i rommet. Vi snakker ikke karakter 8 for flott spill, og forresten, kult at dere gadd (noe som hadde vært kurant nok!). Vi snakker 10 av 10.

 

Det er forøvrig kronidiotisk å vise tips for gamepad når man ikke har en gamepad tilkoblet. Fryktelig distraherende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Godt å se at et spill for pc som krever at man kjøper seg en gamepad får 10/10.

Har anmelder testet mus og tastatur noe særlig i hele tatt? Fordi jeg følte IKKE at det fungerte bra nok i spillet.

Burde ikke en pc versjon vært sentrert rundt mus/tastatur?

Hvorfor må spill til PC være sentrert rundt mus/tastatur? Spiller du bilspill på tastaturet? Det fantastiske med PC er at man har valgfrihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...