Gå til innhold

ANMELDELSE: Dark Souls II


Anbefalte innlegg

 

Jævla Sentinels indeed. Herlig spill.

Sentinels var vanskelig, men langt i fra vanskeligst...

 

Gargoyle bell tower fighten var helt syk... Jeg måtte til slutt cave inn og summone hjelp for å klare denne.

 

Er nå level 89. Pure heavy duty sword and shield warrior. Klarer fortsatt ikke "royal rat vanguard" i undergrunnen. Har ikke AOE og sliter skikkelig her...

Har du gjort de andre stedene du kan gå først? Prøvde meg på Grave of Saints rett etter The Pursuer, det var altfor tidlig. :p Gikk bedre da jeg kom tilbake en del områder og bosser senere.

 

Spiller også sword and board med tung rustning - det hjalp veldig når jeg kunne drepe de vanlige rottene med ett sveip. Kjører Black Knight Ultra Greatsword+5 nå, lurer på om jeg hadde det da også, bare mindre reinforced. Veldig god strength scaling og "gratis" fire damage.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jævla Sentinels indeed. Herlig spill.

Sentinels var vanskelig, men langt i fra vanskeligst...

 

Gargoyle bell tower fighten var helt syk... Jeg måtte til slutt cave inn og summone hjelp for å klare denne.

 

Er nå level 89. Pure heavy duty sword and shield warrior. Klarer fortsatt ikke "royal rat vanguard" i undergrunnen. Har ikke AOE og sliter skikkelig her...

Har du gjort de andre stedene du kan gå først? Prøvde meg på Grave of Saints rett etter The Pursuer, det var altfor tidlig. :p Gikk bedre da jeg kom tilbake en del områder og bosser senere.

 

Spiller også sword and board med tung rustning - det hjalp veldig når jeg kunne drepe de vanlige rottene med ett sveip. Kjører Black Knight Ultra Greatsword+5 nå, lurer på om jeg hadde det da også, bare mindre reinforced. Veldig god strength scaling og "gratis" fire damage.

Gikk tilbake og spammet fire bombs. Det funket, men føltes litt som juks, hehe.

Har ikke kommet så langt. Jeg har ikke møtt en eneste black knight enda, men gleder meg til å få deres loot.

Ellers virker det som at sverd og skjold fra boss souls ikke er særlig bra? Bruker fortsatt drangelic sword og shield da jeg ikke har funnet noe bedre.

Har fortsatt ikke fått materials til å oppgradere dette dog... :(

Lenke til kommentar

Drangleic Sword er veldig bra i forhold til hvor tidlig du får det, men f.eks. Pursuer's Ultra Greatsword blir bedre enn Drangleic Sword etter et par oppgraderinger. Særlig hvis du har mye Strength, siden det har A-scaling. Noen av sverdene er veldig gode, men designet for å scale med Intellect eller Faith, så de er neppe så aktuelle for deg. Av skjoldene så er Dragonrider Greatshield strålende, jeg bruker det fremdeles. Det er ingen Black Knights som faktisk er med i spillet, så vidt jeg vet, men du finner noen av våpnene deres liggende rundt likevel. Drangleic Sword kan du vel oppgradere med Twinkling Titanite? Litt skralt med det i starten av spillet, men du kan farme det fra folkene i rustning i Shrine of Amana.

Lenke til kommentar

Godt å se at et spill for pc som krever at man kjøper seg en gamepad får 10/10.

Har anmelder testet mus og tastatur noe særlig i hele tatt? Fordi jeg følte IKKE at det fungerte bra nok i spillet.

Burde ikke en pc versjon vært sentrert rundt mus/tastatur?

 

Nei, av samme grunn som eit flysimulator spill ikke burde trekkes for at det "krever" joystick. Eller et bilspill krever ratt(eller i det minste gamepad).

Dette spillet er designet for gamepad.

Starcraft er ikke mulig å spille med gamepad. Burde det trekkes for det?

Det er ikke sånn at pc spilling = mus/tastatur.

Lenke til kommentar

Drangleic Sword er veldig bra i forhold til hvor tidlig du får det, men f.eks. Pursuer's Ultra Greatsword blir bedre enn Drangleic Sword etter et par oppgraderinger. Særlig hvis du har mye Strength, siden det har A-scaling. Noen av sverdene er veldig gode, men designet for å scale med Intellect eller Faith, så de er neppe så aktuelle for deg. Av skjoldene så er Dragonrider Greatshield strålende, jeg bruker det fremdeles. Det er ingen Black Knights som faktisk er med i spillet, så vidt jeg vet, men du finner noen av våpnene deres liggende rundt likevel. Drangleic Sword kan du vel oppgradere med Twinkling Titanite? Litt skralt med det i starten av spillet, men du kan farme det fra folkene i rustning i Shrine of Amana.

Takk for gode tips!

Er lightning oppgradering overlegent i DS2? Husker at det var vanvittig bra i DS1.

 

En annen ting. Jeg har stacket en del Adapt etter at jeg nådde 20 endurance (får bare 1 stamina per lvl etter 20) for å få opp poise. Er egentlig poise noe særlig bra i DS2? Eller er det bedre å putte alt i endurance?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke hatt mer enn 20 ADP, det er det du trenger for å gjøre dodge rolls mest mulig effektive. Det går på Agility, Poise burde fu få mesteparten av fra armor, gitt at du går med litt tunge ting. Du kan f.eks. kjøpe Smelter Demon eller Looking Glass Knight-settet fra en gubbe i Majula som selger boss-armor etter at du kverker dem.

 

Det er en del fiender som er svake mot Lightning, men jeg mener Lightning scaler med Faith. Når du ascender (eller hva det nå heter i DS2) så reduserer du strength-scalingen veldig, så det er vanligvis ikke verdt det på våpen med A/B på stats du har mye av. Men veldig verdt det om du har et ganske godt våpen som uansett har dårlig scaling. Kommer ikke på noen eksempler nå, da. For en Str-build så tror jeg ikke du burde ascende særlig ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...