Gå til innhold

ANMELDELSE: Dark Souls II


Anbefalte innlegg

"Flott grafikk."... eller ikke - i det hele tatt - på noe plan. Det blir som å kalle en skål med havregrøt for detaljert, variert og spennende. Dette ser stort sett ut som et oppskalert Wii-spill.

 

Anmelderen ser også ut til å gi spillet 10 av 10 for å være vanskelig, som om det er en stor utfordring for utviklerne å gjøre et spill vanskelig, og da også kun det. En utfordring er vel heller å lage et spill med forskjellige vanskelighetsgrader, som varierer fra ikke for lett til ikke umulig.

 

Spill med target locking (konsoll-støttehjul) kommer jeg dessverre aldri til å spille gjennom. Det er et virkemiddel laget for å gjøre spill som ikke er håndkontrollvennlige nettopp det. Pirker av og til litt i overflaten på noen av de, av ren nysgjerrighet, men kan oppriktig si det aldri noensinne har vekket varig interesse hos meg.

 

Konsollmenyer- og kontroller à la det vi ser i AC-serien, Batman-spillene og mange andre lignende spill, gjør at jeg mister litt troen på spillutviklere. Like ille som spill som ikke tar høyde for endringer i key-bindings, og til stadighet ber deg trykke for feile knapper for å utføre handlinger. Spesielt ille blir det når spillene oftere og oftere blir pjåtet fulle av quick events med usammenhengende og ulogiske tastetrykk - også en konsollsykdom med stor spredningsfare.

 

Takk herren for at de aller beste spillene fremdeles blir tilpasset PC og de valgmulighetene man har der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett mange komme med klager på dette spillet. Det har gått i at det er fullt av bugs og ikke lever opp til forgjenger, og lignende.

 

Men her i gården er det visst at spillet (nok en gang) ikke er bygget rundt mus og tastatur som er hovedfokuset? Spilte dere Dark Souls (1) med mus og tastatur?

Lenke til kommentar

"Flott grafikk."... eller ikke - i det hele tatt - på noe plan. Det blir som å kalle en skål med havregrøt for detaljert, variert og spennende. Dette ser stort sett ut som et oppskalert Wii-spill.

 

Anmelderen ser også ut til å gi spillet 10 av 10 for å være vanskelig, som om det er en stor utfordring for utviklerne å gjøre et spill vanskelig, og da også kun det. En utfordring er vel heller å lage et spill med forskjellige vanskelighetsgrader, som varierer fra ikke for lett til ikke umulig.

 

Spill med target locking (konsoll-støttehjul) kommer jeg dessverre aldri til å spille gjennom. Det er et virkemiddel laget for å gjøre spill som ikke er håndkontrollvennlige nettopp det. Pirker av og til litt i overflaten på noen av de, av ren nysgjerrighet, men kan oppriktig si det aldri noensinne har vekket varig interesse hos meg.

 

Konsollmenyer- og kontroller à la det vi ser i AC-serien, Batman-spillene og mange andre lignende spill, gjør at jeg mister litt troen på spillutviklere. Like ille som spill som ikke tar høyde for endringer i key-bindings, og til stadighet ber deg trykke for feile knapper for å utføre handlinger. Spesielt ille blir det når spillene oftere og oftere blir pjåtet fulle av quick events med usammenhengende og ulogiske tastetrykk - også en konsollsykdom med stor spredningsfare.

 

Takk herren for at de aller beste spillene fremdeles blir tilpasset PC og de valgmulighetene man har der.

 

Spill med target locking (konsoll-støttehjul) unngår jeg også (unntaket er MMO-spill).

Lenke til kommentar

Har sett mange komme med klager på dette spillet. Det har gått i at det er fullt av bugs og ikke lever opp til forgjenger, og lignende.

 

Men her i gården er det visst at spillet (nok en gang) ikke er bygget rundt mus og tastatur som er hovedfokuset? Spilte dere Dark Souls (1) med mus og tastatur?

Nåja, jeg spilte gjennom Dark Souls 1 med mus og tastatur (riktignok med DSMouseFix som gjorde spillet faktisk spillbart, i tillegg til DSFix). Tok meg 78 timer, men jeg kom gjennom. Hvis Dark Souls 2 har samme kontrollsystem tror jeg dette skal gå greit. Det er alltid litt tilvenning i starten.

Lenke til kommentar

Wow... folk her har virkelig ikke forstått en vesentlig forskjell mellom mus/tastatur og gamepad.

 

Det er 1 veldig vesentlig ting en gamepad kan som du aldri kan med et tastatur, og det er og gi variable analoge signaler.

Folk vet forskjell på analog og digital sant?

 

Hvorfor er dette viktig? Prøv å beveg karakteren din rundt, litt fram og tilbake, så i sirkler. Med analog så kan man gjøre dette perfekt, justere hastighet osv. Med et tastatur har du WASD (4 rettninger) og enten sprint eller walk.

Forskjellen er kontroll på karakteren, og denne er stor.

 

Dette er ikke likte viktig i FPS spill, der siktet er mye viktigere, og dette er hvor mus brillierer. Også RTS spill med mange menyer osv.

 

Folk burde slutte å se konsoller og PC som "Kan bare styres på EN måte".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er 1 veldig vesentlig ting en gamepad kan som du aldri kan med et tastatur, og det er og gi variable analoge signaler.

 

vel...

razer-orbweaver-latest-03.png

Lenke til kommentar

 

Det er 1 veldig vesentlig ting en gamepad kan som du aldri kan med et tastatur, og det er og gi variable analoge signaler.

 

vel...

razer-orbweaver-latest-03.png

 

 

Den har analoge taster, altså? Dog, å kalle den et tastatur er vel nesten å dra den litt langt, og uansett må jo spillene kodes for å støtte den typen input.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Den har analoge taster, altså? Dog, å kalle den et tastatur er vel nesten å dra den litt langt, og uansett må jo spillene kodes for å støtte den typen input.

Tommeljoystick'en er analog. Denne dingsen (keypad) registrerer seg som både en joystick (akser) og taster.

Spill (eller annen programvare) burde ikke ha "spesialkode" for å håndtere sånt som dette, alt det dreier seg om er mus (relative akser), taster (/knapper) og (joystick)akser. Helt vanlige saker som jo også finnes på en håndkontroll.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hvorfor er dette viktig? Prøv å beveg karakteren din rundt, litt fram og tilbake, så i sirkler. Med analog så kan man gjøre dette perfekt, justere hastighet osv. Med et tastatur har du WASD (4 rettninger) og enten sprint eller walk.

Forskjellen er kontroll på karakteren, og denne er stor.

 

WASD gir 8 retninger, om jeg tør be. Såfremt man evner å trykke på mer enn en tast om gangen.

Lenke til kommentar

Jævla Sentinels indeed. Herlig spill.

Sentinels var vanskelig, men langt i fra vanskeligst...

 

Gargoyle bell tower fighten var helt syk... Jeg måtte til slutt cave inn og summone hjelp for å klare denne.

 

Er nå level 89. Pure heavy duty sword and shield warrior. Klarer fortsatt ikke "royal rat vanguard" i undergrunnen. Har ikke AOE og sliter skikkelig her...

Endret av Strato
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er dette viktig? Prøv å beveg karakteren din rundt, litt fram og tilbake, så i sirkler. Med analog så kan man gjøre dette perfekt, justere hastighet osv. Med et tastatur har du WASD (4 rettninger) og enten sprint eller walk.

Forskjellen er kontroll på karakteren, og denne er stor.

 

WASD gir 8 retninger, om jeg tør be. Såfremt man evner å trykke på mer enn en tast om gangen.

Ja greit nok, 8 om du holder 2 knapper inne. poenget var at dette er langt unna den kontrollen en analog stikk gir deg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor er dette viktig? Prøv å beveg karakteren din rundt, litt fram og tilbake, så i sirkler. Med analog så kan man gjøre dette perfekt, justere hastighet osv. Med et tastatur har du WASD (4 rettninger) og enten sprint eller walk.

Forskjellen er kontroll på karakteren, og denne er stor.

 

WASD gir 8 retninger, om jeg tør be. Såfremt man evner å trykke på mer enn en tast om gangen.

Ja greit nok, 8 om du holder 2 knapper inne. poenget var at dette er langt unna den kontrollen en analog stikk gir deg.

Ikke? Man bruker da muse for å styre hvor hen du skal bevege deg. Mye mer nøyaktig enn en analog stick.

Nisse.

Lenke til kommentar

Det er haugevis av spill på PC som er beregnet for gamepad. Det å sutre over at alle spill ikke er best på mus og tastatur er faen meg noe av det dummeste jeg har lest på dette forumet, og det sier sitt.

Nytter ikke å gå opp i mot PC fanboys som mener alle spill er best med med tastatur og mus.

Spiller litt Black Flag til PC for tiden å synes at en 360 spake hører hjemme i sånne type spill. Spilte også Skyrim med med spake forsåvidt. Når det kommer til strategispill og first person shooters så er tastatur og mus overlegent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor er dette viktig? Prøv å beveg karakteren din rundt, litt fram og tilbake, så i sirkler. Med analog så kan man gjøre dette perfekt, justere hastighet osv. Med et tastatur har du WASD (4 rettninger) og enten sprint eller walk.

Forskjellen er kontroll på karakteren, og denne er stor.

 

WASD gir 8 retninger, om jeg tør be. Såfremt man evner å trykke på mer enn en tast om gangen.
Ja greit nok, 8 om du holder 2 knapper inne. poenget var at dette er langt unna den kontrollen en analog stikk gir deg.

Ikke? Man bruker da muse for å styre hvor hen du skal bevege deg. Mye mer nøyaktig enn en analog stick.

Nisse.

 

 

Man bruker mus til å velge retning man skal bevege seg, men det skjer lite før man faktisk begynner å traske med WASD-tastene. Og da kan man stort sett velge mellom gå og løpe. Med mindre DS2 fungerer helt annerledes enn noen spill jeg har forsøkt. Har ikke testet DS2 enda. Sitter på gjerdet litt enda...

 

Skulle jeg spilt det høres det ut som om gamepad er å foretrekke.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Så er det noen her som likte Dark Souls: I men ikke liker II? (tenker eventuelt å gå til innskaffelse selv etter at studiekjøret er ferdig dette halvåret om en måned eller så, så hadde vært spennende å se hva andre som likte I synes om II).

Jeg er blodfan av ds1 og er nå fullstendig hekta på nr2. En verdig etterkommer. Gameplay ut av denne verden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å se at et spill for pc som krever at man kjøper seg en gamepad får 10/10.

Har anmelder testet mus og tastatur noe særlig i hele tatt? Fordi jeg følte IKKE at det fungerte bra nok i spillet.

Burde ikke en pc versjon vært sentrert rundt mus/tastatur?

 

Utviklerne har lagt bedre til rette for bruk av mus og tastatur, men det blir en suboptimal opplevelse. Jeg har en Xbox 360-kontroll koblet til PC-en min, og den fungerer utmerket. Måten kampsystemet i spillet er konstruert passer rett og slett bedre med en kontroll. Det blir mer presist, og man får en mye bedre kontroll over figuren.

At et spill er bedt med kontroller, selv på pc er ikke automatisk trekk. Ser på kontroller som essensielt spillutstyr, selv på pc. På lik linje med at noen spill er best med ratt og pedaler, er andre best med kontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...