Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en sang som er av PJ Harvey. Er temmelig sikker på at det er henne.

Sangen var fra en reklame som gikk på TV2 på 90-tallet. Jeg husker ikke hva det var reklame for, men husker at i slutten av reklame reiser en kvinne seg opp fra et badekar med grønt vann mens han hører PJ Harvey synge "forever.... and ever..."

 

Og det er alt jeg husker. Noen som vet hvilken sang dette er?

 

Ikke helt PJ, men jeg minnes reklamer med denne; Aretha Franklin - I say a little prayer

 
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en sang som er av PJ Harvey. Er temmelig sikker på at det er henne.

Sangen var fra en reklame som gikk på TV2 på 90-tallet. Jeg husker ikke hva det var reklame for, men husker at i slutten av reklame reiser en kvinne seg opp fra et badekar med grønt vann mens han hører PJ Harvey synge "forever.... and ever..."

 

Og det er alt jeg husker. Noen som vet hvilken sang dette er?

 

Da jeg første leste det du skrev tenkte jeg med en gang på det som jeg regner som PJ Harvey sitt beste album, "is this desire?". Dette er i mitt hode er sørgelig underkjent album. Hørte gjennom et par av sangene, fant ikke den ejg tenkte på så jeg måtte tenke litt. Og takket være min fantastiske (trege) hjerne kom jeg til sist frem til at det ikke var PJ Harvey i det hele tatt. Jeg husker reklamen, og jeg husker at det var to ting som gjorde at den ble sittende i hodet mitt.

 

1. Jente i badekaret gikk på Bergen Yrkesskole samtidig som meg

2. Portishead var ett av de første elektroniske orkestrene jeg tillot "metal-hodet" i meg du liker etter.

 

Lang historie kort: du ser etter Portishead - Glory Box

 

Lenke til kommentar

Nja ekke helt den med tonene fra 00:15 og utifra er like de tonene, også går sangen med en mye saktere pace.

Jo forresten hvis noen har reklame på Spotifyien sin så er det den sangen som kommer opp etter mannen har snakket på Filtrs Russetunes 2016.. Hvis det hjelper no..

 

Får liksom ikke Shazamet før den er over :hm:

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Okey, denne kan være litt tricky, men prøver da jeg er helt besatt av denne sangen.

 

Det er en sang jeg har hørt et par ganger på radio. Tipper det er en ny låt. Den er en uten vokal, og med sax og gitar, litt funky. Minner litt om sangene til Kenny G, feks "Sade"

Endret av WiRe
Lenke til kommentar

"It's all right but it's all right right now" eller noe i den duren. Populær nå.

 

Hva heter sangen? Høres ut som en godt voksen (kanskje svart) mann som synger, med innslag av noe electro.

 

Har søkt igjennom Spotify Viral, Top Norge og Top verden uten noe treff.

Fant det ut om noen skulle lure; Skinny Days - Alright Right Now
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sang som blir spilt i Banshee, sesong tre episode, episode to. Står verken listet på IMDb eller tunefind, Shazam eller Soundhound finner den heller ikke. Hørt den før, men klarer ikke koble den til noen artist. Legger ved en lydfil av klippet, derfor litt skurring her og der.

 

Fikk samme magefølelse av innspillingen, men det nærmeste jeg kom, og som jeg fikk assosiasjonen til, var Clem Leek - Why You're So Very Far Away.

 

Man kan jo ikke si det er helt på kornet, men mer et stort kanonskudd i mørket! :-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...