Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har ganske lenge lett etter artist/tittel på en låt jeg hørte i en video, men selv om jeg hører teksten veldig tydelig, får jeg ingen treff på Google eller noe annet sted når jeg har prøvd å søke på teksten.

 

Jeg vil beskrive låta som typisk Eurodance. Aner ikke når den er laget, sikkert mellom 1997 og 2007 iallfall.

Det er en mann som synger, stemmen minner en del om Gigi D'Agostino fra hans låt "Another Way" og teksten går sånn:

 

"I'm all alone,

I'm all alone without you now

I'm all alone

What can I do to get you back?"

 

Jeg er iallfall helt sikker på at teksten går sånn, men som sagt får jeg ingen treff noe sted. Dette er nesten last hope, for å si det sånn.

 

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Det er en sang jeg lenge har lurt på hva heter. Jeg husker bare introen. Den ligner veldig på Supertramp/Roger Hodgson - Even in the quietest moments

https://m.youtube.com/watch?v=M8P8-mhG1Mk

 

Sangen har en lignende guitar intro. Så kommer plutselig bassen/kompet.

Dette er dessverre alt jeg husker siden jeg kun har hørt introen. Hvis du tror du vet hvilken sang jeg snakker om blir jeg veldig glad for forslag :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

hvilken sang er det som spilles i jegertvillingene episode 5:6 helt på rett etter at kristine har skutt antilopa og de setter seg på lasteplanet på bilen?

 

jeg har hørt den før, men klarer ikke å høre teks ordentlig

det jeg får med meg er noe 

like a butterfly...you're so beautiful

 

de første sekundene i dette klippet er med den sangen, men finner ingen youtubeklipp hvor en kan høre videre tekst

 

har prøvd å søke opp episoden også for info om musikk, men finner ikke noe

Endret av Slettet-imMmrOha
Lenke til kommentar

Hørte på Urørt på vei hjem fra jobb igår og kl.22.15 kom en meget interessant metal-låt.

Gjorde alt jeg kunne for å få med meg hvilket band dette var og mente jeg hørte "A Dentist"...skrev det ned på en huskelapp for å lete etter bandet nå..

Finner ingenting på Spotify ihvertfall, og heller ikke inne på P3`s spillelister - hvilket ikke er første gang..

 

Tips?

Lenke til kommentar

Jeg tror dette blir litt håpløst for jeg har ikke så mye å gå etter, men har forsøkt i tre timer nå å lete igjennom lister for 2012. Men jeg kom på sangen fordi jeg hørte Fun: med (Tonight) We Are Young - og det fikk meg til å tenke på en annen sang som var populær samtidig som den (sommeren 2012). Det eneste jeg kan forklare er at sangen jeg leter etter, der var det en kvartett med to gutter og to jenter (i alle fall i musikkvideoen) og jeg husker at de freste rundt i en båt a la en daycruiser eller noe sånt. Middels douche-faktor og tror alle var hvite.

 

Som sagt, håpløst lite å gå etter, men dere er mitt siste håp :-)

Lenke til kommentar

Jeg tror dette blir litt håpløst for jeg har ikke så mye å gå etter, men har forsøkt i tre timer nå å lete igjennom lister for 2012. Men jeg kom på sangen fordi jeg hørte Fun: med (Tonight) We Are Young - og det fikk meg til å tenke på en annen sang som var populær samtidig som den (sommeren 2012). Det eneste jeg kan forklare er at sangen jeg leter etter, der var det en kvartett med to gutter og to jenter (i alle fall i musikkvideoen) og jeg husker at de freste rundt i en båt a la en daycruiser eller noe sånt. Middels douche-faktor og tror alle var hvite.

 

Som sagt, håpløst lite å gå etter, men dere er mitt siste håp :-)

 

https://www.youtube.com/watch?v=qjHlgrGsLWQ

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

En sang som blir spilt av i showet "Ikke gjør dette hjemme" på Nrk

 

Den spilles av 06:19 i denne episoden ( Sessong 3 Episode 3 )

 

Evt trykk på "Superslow sengehopp"

 

http://tv.nrk.no/serie/ikke-gjoer-dette-hjemme/DMPV73030313/sesong-3/episode-3#t=6m18s

 

Hvis noen finner den så blir jeg veldig glad =) !

 

FANT DET UT: Viste seg og være introen til en kanye west song :(

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

En sang som blir spilt av i showet "Ikke gjør dette hjemme" på Nrk

 

Den spilles av 06:19 i denne episoden ( Sessong 3 Episode 3 )

 

Evt trykk på "Superslow sengehopp"

 

http://tv.nrk.no/serie/ikke-gjoer-dette-hjemme/DMPV73030313/sesong-3/episode-3#t=6m18s

 

Hvis noen finner den så blir jeg veldig glad =) !

 

FANT DET UT: Viste seg og være introen til en kanye west song :(

 

Ah, las ikke hele posten din før jeg skulle prøve å finne ut nei :)

 

Men ja... Black Skinhead - Kanye West.

 

Står i rulleteksten:

post-61603-0-13170000-1432536355_thumb.png

Lenke til kommentar

 

En sang som blir spilt av i showet "Ikke gjør dette hjemme" på Nrk

 

Den spilles av 06:19 i denne episoden ( Sessong 3 Episode 3 )

 

Evt trykk på "Superslow sengehopp"

 

http://tv.nrk.no/serie/ikke-gjoer-dette-hjemme/DMPV73030313/sesong-3/episode-3#t=6m18s

 

Hvis noen finner den så blir jeg veldig glad =) !

 

FANT DET UT: Viste seg og være introen til en kanye west song :(

 

Ah, las ikke hele posten din før jeg skulle prøve å finne ut nei :)

 

Men ja... Black Skinhead - Kanye West.

 

Står i rulleteksten:

attachicon.gifSang.png

 

Introen var veldig kul men så åpna kanye west kjeften =(

Lenke til kommentar

 

 

Refrenget er lysere og mer tydelig(i forhold til resten av sangen), men blir dypere utover i setningen:

"Aaaall WE have to dooo... is feel it -- Aaaall we have to dooo, ... is feel it -------- Feeeeel it ------ feeeeel it ------ feeeel it ------ feeeeel it"

 

... refrenget er "All we have to do... is feel it" x2

 

... jeg er sikker på at det i alle fall er: "All we have to do, is"

 

... kan være "feed it", eller til og med veldig forkortet "be there", eller "see it.." eller "Seed it..." eller...

 

 

... hjelp. :( <3

 

(Og hvorfor fungerer ikke google?? Seriøst? Jeg finner 2 timer gamle spilldiskusjoner på googlesøk, med tre nøkkelord, men ikke NOEN treff på lyrikk på 4/5 ord?)

 

(Edit 8: Har hørt på 300 sanger fra SATS på Spotify, uten hell.)

(Edit 9: Har hørt gjennom 800 popsanger (inkludert duplikater) på spotify, uten hell.)

(Edit 10: Har hørt gjennom 1500 pop, indie og R&B-sanger på Spotify uten å finne den.)

... men de har spilt den to ganger på SATS i løpet ~30 timer jeg har vært der, så den kan umulig være så obskur.

 

Hei, flotte medlem! Jeg har nå søkt 100 000 sanger, før jeg endelig fant sangen du lette etter! :D

 

 

Åh, tusen takk, meg selv :D Du er en engel <3

 

Åh. Det var da så lite.

 

Lyrikken var faktisk "Kisses, all we have to do is feel it" -- og den hadde et parti med "feel it, feel it, feel it, feel it".

 

Google suger salte, svette, hårete, gamle... gymsokker.

 

...

 

Såh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...